מתכון לפילה מניון אגדי

לפני כמה שנים הלכתי עם כמה חברים מביני עניין בבשרים, למסעדה סופר יוקרתית – מהסוג שיש מפות פשתן לבנות על השולחנות, כוסות מקריסטל ואם אתה רק משתעל קלות, מייד יגיע מישהו להגיש לך טישיו. והבשר? הוא מוגש על מגש חרסינה עם מכסה עגול מנירוסטה לשמירה על החום, ממש כמו בסרטים! – החלטנו שהגיע הזמן שנתפנק בבשר שאפשר רק לחלום עליו. אחרי עשרות שנים של עבודה בקצביה המשפחתית שלנו, שם אני פורס, ממליץ ומספק לאנשים אחרים את הבשר לארוחה הבאה שלכם, הגיע הזמן שיעשו את אותו הדבר עבורי ובקלאס!

אתם בטח תוהים (או שכבר ניחשתם) איזו מנה הזמנתי? זה היה פילה מיניון בגריל, עסיסי ורך כל כך, שכמעט ריחפתי מעל הכיסא מרוב עונג.

אני לא מספר לכם את זה, רק כדי שתוכלו לרייר על הסיפור, אני רוצה להיות זה שיגיד לכם שהמנה הזאת הייתה לא פחות מאגדית ואפשר להכין אותה בבית לגמרי לבד! אחת מהתכונות (יש שיגידו סטיות) שלי, היא שאם אני אוכל מנה שמשאירה אותי עם פה פעור, אני ממש חייב לנסות להכין אותה בבית. ואז, לדווח לכולם כמובן!

אם תאם מוצאים את עצמכם מרימים גבות ספקניות, כדאי שתדעו שהשנים הרבות בהן הכנתי כמעט הכול מהכול לימדו אותי מה ניתן להכין בבית ומה כדאי להשאיר למקצוענים.

לא אמרתי שזה יהיה קל, אמרתי שזה אפשרי – עם הקפדה על טכניקה וכמה כללים בסיסיים, זה בכיס שלכם! אתם מוכנים? מתכון לפילה מיניון אגדי! אנחנו יוצאים לדרך.

בואו נדבר על מה זה פילה מיניון?

פילה מיניון, או אם אתם רוצים להיות ממש מדויקים, סטייק פילימיניון – נחשב לקרם דה לה קרם של בשק בקר. זה נתח יוקרתי שקיבל את הזרקוק שלו אחרי שהוא כיכב בלא מעט מנות איקוניות, כמו זו שתיארתי לכם שם למעלה עם המכסה מנירוסטה.

מדובר בנתח בקר שנלקח מהמותניים של הפרה, מאזור שכמעט ולא מתאמץ, מה שאומר שהוא ממש לא שומני – אם להיות מדויקים, יש בו פחות מחמישה אחוזי שומן.

מאחר ומדובר בנתח סופר רך, האופי הרזה שלו מביא לשולחן טעמים הרבה פחות עמוקים ובשרניים המתקבלים בדרך כלל משומן ושיוש בנתחים אחרים. מהסיבה, הזו הוא סופר אידיאלי להיכנס עם מרינדות ושמנים מיוחדים, אל תדאגו נגיע לזה בהמשך!

מאיפה הכי מומלץ לרכוש סטייק מיניון

לפני שנצלול לשיטות בישול ורטבים שיטיסו לכם את החך למרומים, בואו נדבר רגע על איכות הבשר. הרבה אנשים שאני פוגש אומרים לי שהם עשו אחד לאחד מה שאמרתי והבשר שלהם יצא, חצי כוח – זה מייד מדליק לי נורה אדומה. אני מצליח להכין מנות נהדרות, לא כי הידיים שלי יכולות לעשות דברים שהידיים שלכם לא יכולות – כל אחד ואחת ממכם יכולים ללמוד איך מבשלים בטכניקות מסוימות.

ההבדל היחיד ביננו הוא, שאני משתמש בבשר טרי ואיכותי מקצביה, את הבשרים שלי אני לא קונה קפואים מהסופר. אם אתם באמת רוצים להכין מנות סופר איכותיות, כמו במסעדות – אני ממליץ לעבור להשתמש בחומרי גלם איכותיים.

שימוש בחומרי גלם טריים ואיכותיים מצריכים שינוי תפיסתי קטן – זה לא רק יהפוך את הארוחה שלכם להרבה יותר טעימה, היא תהיה בריאה יותר ותכניס לכם אנרגיה איכותית לחיים ותשנה את כל חווית הערך העצמי שלכם. כי אתם מסכימים להשקיע בעצמכם, זה אולי נשמע כמו דבר קטן אבל מדובר בשינוי גדול.   

אתם יכולים לרכוש פילה מיניון טרי ואיכותי בקצבית האחים אהרון בשוק התקווה בתל אביב, אם יש לכם זמן להגיע לשוק מובטחת לכם חוויה קולינרית. אתם יכולים לקבל משלוח מהאחים אהרון עד לפתח הבית, או כמובן, לרכוש בכל קצביה אחרת שמספקת בשר טרי ואיכותי.  

הנה כמה מתכונים שיעשו לכם טוב על הסטייק מיניון

יש משהו סופר עממי ונהדר בלהדליק את הגריל ולהתכנס כל המשפחה והחברים כדי להכין ארוחת מלכים וליהנות משיחה טובה. אתם מנחשים נכון, פילה מיניון על הגריל זה תענוג קולינרי!

מה צריך לעשות?

זה הרבה פחות קשה ממה שאתם מדמיינים – קודם כל תדאגו להוציא את הנתח מהמקרר שעה לפני שאתם מתכוונים להשתמש בו, כדי לאפשר לו להגיע לטמפרטורת החדר ואז תבצעו את השלבים הבאים:

  • חממו את הגריל מראש, ל-450 מעלות לפחות, לא יותר מ- 500.
  • פזרו מעט מלח גס מכל צד.
  • צד ראשון צולים במשך4 עד 5 דקות, הופכים וצולים את הצד שני 3 עד 4 דקות.
  • צולים עד שהנתח מגיע לטמפרטורה של 135 מעלות, או עד שמגיעים למידת העשייה שאתם אוהבים, אני תמיד מעדיף רייר או מדיום רייר.

חשוב לציין – זמני הצלייה של פילה מיניון יכולים להשתנות בהתאם לעובי הנתח שיש בידכם, טמפרטורת הגריל ומזג האוויר. כדי להגיע למידת העשייה הכי עקבית ואחידה, אני ממליץ בחום להשתמש במדחום לבשר.

2# מתכון לפילה מיניון על המחבת

אז נכון, פילה מיניון על הגריל בחוץ זה באמת ישראלי וקלאסי. עם זאת, צריבה במחבת פסים או טיגון במחבת זאת הזדמנות מעולה להוסיף לנתח הרך שלנו תיבול שיהפוך אותו להרבה יותר מתוחכם ומעניין. וגם, הרבה יותר קל להגיע למידת עשייה מושלמת על מחבת לעומת על הגריל.

מה צריך לעשות?

בדיוק  כמו במתכון הראשון, אנחנו נוציא את הבשר כשעה לפני שנשתמש בו, כדי לצמצם את פערי הטמפרטורות בין הבשר לחום של המחבת, זה יעזור לנו להכין את הבשר טוב יותר. כדאי להכין מראש, מחבת פסים יצוקה, מהסוג שניתן להכניס לתנור.  

  • מחממים את המחבת היצוקה בתוך התנור על החום המקסימלי שהתנור שלכם מאפשר.
  • מעבירים את המחבת לכיריים, ללהבה גבוהה.
  • מעסים את הנתח במעט שמן זית ומפזרים עליו מלח גס
  • צורבים את הסטייק 2 עד 3 דקות לכל צד, בהתאם לעובי הנתח.
  • מורידים את המחבת מהאש ומשאירים את הסטייקים להתבשל בשאריות החום של המחבת עוד דקה שתיים מכל צד עד שמגיעים לטמפרטורה פנימית של 135 עד 140 מעלות, או למידת העשייה שאתם אוהבים את הבשר שלכם.

3# מתכון לפילה מיניון בתנור

אם הרעיון של בישול על להבות מכניס אתכם למתח, יש אפשרות נוספת! בישול בתנור זאת בין הדרכים הפשוטות ביותר לבשל פילה מיניון, מאוד קשה לטעות בה.

גם פה, והאמת שלא משנה איזו טכניקת בישול תבחרו, אתם חייבים תמיד להוציא את הבשר מהמקרר לפחות שעה לפני, כדי להגיע לבישול אחיד שימנע מהבשר לקבל כוויות מפערי הטמפרטורות.

מה צריך לעשות? 

המפתח בבישול הזה, הוא להתחיל עם מחבת לוהטת והרבה שמן, כדי לקבל את הקרום היפה והפריך הזה שאף אחד לא יכול לעמוד בפניו. והגימור הסופי יהיה בתנור, הצריבה הראשונית תאפשר לכם להגיע לבישול אחיד של הבשר לאורך כל הדרך.

  • מחממים את התנור לדרגת החום המקסימלית.
  • מכניסים לתנור תבנית עמידה לחום ומשומנת היטב (אני אוהב להשתמש במחבת מברזל יצוק, אבל זה ממש לא חובה)
  • מוצאים את המחבת לאש גבוהה לצריבה ראשונית של דקה שתיים מכל צד ומחזירים לתנור לעוד 5 דקות, או עד שהנתח מגיע למידת העשייה שאתם אוהבים.

 

טיפ קטן לבישול בתנור: אל תשכחו לתת לבשר ל”נוח” לפני ההגשה. אם תניחו את הבשר על צלחת או מגש, כשהוא מכוסה ברפיון בנייר כסף או במכסה של המחבת לפחות לחמש דקות לפני ההגשה, זה יאפשרו לו לשחרר את הכיווץ שנוצר מהבישול, כך המיצים יוכלו להתפזר בכל הבשר.

רעיונות לתיבול פילה מיניון

כמו שאמרתי מקודם, אם היה מדובר בסטייק טיפוסי, הייתי אומר לכם שפשטות ומינימליסטיות זה היותר החדש ולתבל רק במלח ופלפל. אבל כשמדובר בפילה מיניון בעל טעמים עדינים, אפשר לחרוג ממנהג הפשטות ולהכניס לו עוד קצת טעמים בעזרת תבלינים ומרינדות שיתנו לו את הקיק הנוסף שיהפוך אותו לעונג קולינרי.

תבלינים שהולכים טוב עם  פילה מיניון

  • גרגירי פלפל ורודים, או שחורים סדוקים או שלמים (בוזקים, אחרי שהנתח כבר מוכן ולא לפני, כדי להימנע מטעם הלוואי של פלפל שרוף)
  • מלח שום, או שום כתוש
  • שפשוף יבש מסורתי במלח סלרי, כולל תוספת של נגיעת סוכר חום (זה אולי נשמע מוזר אבל זה וואו)
  • פפריקה

קומבינציות של שמנים ומרינדות

ספציפית בבישול של פילה מיניון, שמנים ארומטיים ומרינדות יכולים להיות המפתח לפילה אגדי. את השמנים מורחים אחרי הבישול כשהבשר לוהט.

  • חליטת שמן זית ועגבניות מיובשות

מוזגים שמן זית לקערה, או צנצנת ומוסיפים עגבניות מיובשות וקצוצות, מערבבים היטב, מוסיפים מלח ופתיתי פלפל אדום או אבקת צ’ילי צ’יפוטלה ונותנים לתערובת לשבת יחד כמה שעות טובות.

  • חליטת שמן זית, רוזמרין ושום

מוזגים שמן זית לקערה, או צנצנת ומוסיפים רוזמרין קצוץ דק דק, שום קצוץ, מלח ופלפל שחור גרוס ומערבבים היטב. אם קמתם על הצד ההרפתקני שלכם, אתם יכולים להקציף את השמן זית במיקסר ידני, זה יוסיף לשמן אווריריות ויהפוך אותו למריח במיוחד.

טיפ לשימוש נכון בעשבי תיבול – עשבי תיבול טריים תמיד יהיו הבחירה המועדפת עלי, מבחינת הטעם והמרקם שלהם, הם הרבה יותר אכילים כשהם טריים. אם אתם משתמשים בעשבי תיבול מיובשים, כדאי לזכור שהם הרבה יותר מרוכזים וחזקים מהאחים שלהם, הטריים. מומלץ להוסיף אותם במרווחים קטנים, אחרי שבדקתם את הטעם מפעם לפעם.

  • מרינדת פטריות בלסמי ויין אדום

פטריות מביאות טעם אדמתי וארצי לכל רוטב ומאכל, אם תשלבו אותן בעדינות עם החומציות של היין והמתיקות של הבלסמי, אתם יכולים ליצור את התוספת המושלמת לארוחת הבשרים הבאה שלכם.

כל שעליכם לעשות הוא, לפרוס את הפטריות ולחמם אותן במחבת עד לריכוך עדין, לאחר מכן הוסיפו את הבלסמי והיין האדום בחלקים בשווים ותתחילו לצמצם אותם עד שתגיעו למרקם שיהיה לכם נעים למרוח אותו על הסטייק. אם אתם במצב רוח של קרנבל, אתם יכולים להקפיץ עם הפטריות פרוסות של בצל ושום.

כמה מילים לסיכום

אוכל באופן כללי ובשר בפרט, הם הרבה יותר מ”רק” ארוחה שנועדה להשביע אותנו. זאת חוויה שלמה שאנחנו מעניקים לעצמנו ולמשפחה שלנו. ארוחת פילה מיניון זאת אחת החוויות הכי מפנקות שזכיתי לחוות ולהעניק לחברים ולמשפחה שלי. כשמטפלים בפילה מיניון כמו שצריך, הוא פשוט מתרכך והופך לחמאה ביד היוצר ואין תענוג גדול מזה.

 

רוצים לפנק את החברים והמשפחה בארוחת בשרים חלומית?

קצבית האחים אהרון מזמינה אתכם, להנות מהבשרים הכי טריים ואיכותיים וכמובן, משירות שיעשה לכם טוב על הלב.

כי אצלנו הקצביה היא הרבה יותר מ”רק” קצבייה, היא בית של חוויות קולינריות.

 

 

 

מוצרים הנמצאים במתכון זה

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

מוצרים הנמצאים במתכון זה

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך