מתכון קל וטעים לעוף בתנור

המתכון לעוף בתנור ששבר את הרשת! הכי טעים ופשוט להכנה! אין צורך לטגן, פשוט להכניס לתנור ולצלות והטעם?! מושלם. כל מה שצריך זה להכניס את העוף עם כל המרכיבים לתבנית, 5 דקות הכנה ומשם שעה לתנור. מושלם לארוחת צהריים, ערב, לימי שישי וחג, קדימה בואו נתחיל!

המתכון מגיע במקור מארצות הברית ממסעדה של חבר

לפני כמה שנים יצא לי לטייל בארצות הברית, מי שעוקב אחרי הבלוג פה קבוע יודע כי אני חופר על זה לא מעט ויש כאן מתכונים בהשראת הרבה מדינות שביקרתי בהם. המתכון הזה של העוף בתנור מגיע מארצות הברית, באחד הביקורים שלי במיאמי קפצתי לבקר את יונתן, חבר יקר שפתח שם מסעדה. 

כשנכנסתי למסעדה, הניחוח החם והמזמין של עוף צלוי ועשבי תיבול עטף אותי. המסעדה הייתה כפרית למרותש הייתה באמצע העיר, ושם מאחורי הדלפק, עמד חברי היקר יונתן שלא ראיתי שנים.

התשוקה של ג’ון לבישול ניכרה בכל מנה שהגיש. אבל היהלום שבכתר של כושרו הקולינרי היה, ללא ספק, העוף הצלוי. זהוב ופריך מבחוץ, עדין ועסיסי מבפנים, זה היה מופת של פשטות וטעם.

 כשהלילה התקרב ואחרי לא מעט תחנונים מהצד שלי, יונתן שיתף אותי במתכון העוף הצלוי היקר שלו ועכשיו אני פה להעביר את זה לכם. הכנתי את המתכון גם בארץ וקיבלתי מחמאות והכול היה נטרף כי זה באמת באמת מתכון לעוף בתנור מדהים ובלי שום מאמץ. 

עוף שלם בתנור מוכן נחתך

למה במתכון הזה אין צורך לטגן את העוף לפני הכנתו בתנור? 

תראו, אני תמיד הייתי מאלה שטיגנו את העוף לפני ההכנסה שלו לתנור, כלומר – זה היה שלב הצלייה וחשבתי שזה טוב בשביל לקבל את המראה הצרוב היפה הזה. אבל יונתן לימד אותי אחרת והופתעתי מאוד ממה שהוא סיפר לי. זה הסבר מדעי לגמרי אגב. באופן כללי, טיגון כל בשר כולל עוף שלם בתנור לפני הכנתו הוא לא בריא שכן השמן מוציא המון חומרים לא בריאים בתהליך החימום שעלולים להזיק בבריאות. אז איך משחימים כאן את העוף? אנחנו צולים אותו לקראת הסוף, בתנור – בלי שמן ובלי שום צורך בטיגון לא בריא.  מסירים את המכסה (או הנייר כסף), מעלים את טמפרטורת התנור ל-220 מעלות וככה צולים את העוף בתנור. 

למה כדאי לצלות ולהשחים את העוף בתנור בסוף ולא בהתחלה? 

לצלות את העוף בתנור בסוף זה הרבה יותר קל, בריא והתוצאה טעימה באותה מידה ואפילו יותר. הרבה אנשים משחימים את העוף בתנור אבל למען האמת זה חסר תועלת, זה לא באמת גורם לעוף בתנור להיות עסיסי יותר – זה רק מעמיק את הטעמים שלו. אם לנסח את זה במילים פשוטות יותר, תהליך הצלייה או ההשחמה של הבשר יוצר מולקולות טעם חדשות שאלה נוצרות עקב חיבור שמתרחש בין החלבונים לסוכרים, וכמו שאמרתי קודם – מדובר בהסבר מדעי בלבד וקוראים לתהליך הזה “תגובת מאייר” (ואם זה ממש מעניין אותכם זה על שם כימאי צרפתי לואי קאמי מייאר שגילה על כך). תגובה זו מתחילה להתרחש מטמפרטורה של 140 מעלות.

כמה מילים על בחירת העוף

אם אתם קונים את העופות שלכם קפואים – עצרו. איכות וטעם האוכל שלנו מתחיל בבחחירת הבשר. אני תמיד ממליץ לקנות את הבשר שלכם בקצביה טובה שאתם סומכים עליה, בכל מקרה הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור עוף טרי וטעים. 

תסתכלו על העוף: תמיד מתחילים במבטעל המראה הכללי של העוף. הבשר צריך להיות ורוד ובריא לכל אורכו, לא גוון עמום או אפרפר המרמז על גיל או אחסון לא תקין. היזהרו מכל שינוי צבע, חבורות או כתמי דם מוגזמים, שכן אלו הם דגלים אדומים לקלקול. העור צריך להיות הפוקוס הבא שלך – חפש משטח חלק ושמנמן עם לחות קלה ובריאה, לא מרקם דביק או רירי. פצעים קרועים הם לא-לא גדול, מכיוון שהם יכולים להכיל חיידקים לא רצויים.

ריח : עכשיו, הגיע הזמן להפעיל את האף. עוף טרי מתהדר בניחוח נקי ונייטרלי, ללא כל הפתעות לא נעימות כמו ריח של אמוניה או חמיצות או כל מה שעשוי להיראות לכם חשוד. הריחות האלה הם סימנים מובהקים של קלקול או במקרה הפחות גרוע – פשוט עוף לא טרי. לחץ בעדינות על הבשר עם קצה האצבע – הוא אמור לקפוץ אחורה במהירות ולשמור על צורתו, מה שמעיד על גמישות טובה. בשר דביק, למרבה הצער, מעיד שיעבר זמנו.

מה לגבי שומן: תסתכל מקרוב על חלוקת השומן. בעוד שחלק מהשייש רצוי לטעם, מצבורי שומן מוגזמים יכולים להצביע על ציפור מבוגרת יותר. בדוק אם יש סימנים לטיפול נאות והיגיינה – האריזה צריכה להיות נקייה ועמידה בפני דליפות, והאזור שמסביב צריך להיות נקי מפסולת או בלגן. לבסוף, אל תפחד לשאול שאלות! אטליז בעל מוניטין ישמח לענות לפניותיכם לגבי המקור, העיבוד והאחסון של העוף שלו, ויעניק לכם שקט נפשי ומידע רב ערך עבור ההחלטות הקולינריות שלכם.

תמונה של עוף שלם בתנור מוגש על קרש חיתוך

איזה תיבול טוב לעוף שלם בתנור? 

אז אתם הולכים להות מאוד מופתעים – אבל התיבול כאן לעוף בתנור הוא מאוד פשוט ומינימלי ואתם לא צריכים לשבור את הראש יותר מדי. הוא מורכב משמן זית, בצל, פפריקה, מעט קארי, טיפת סילאן, רוזמרין ושום. 

מבחינת כמויות – נגיע לזה בהמשך, אבל אם אתם יכולים לגמרי להתפרע, להוסיף ולשדרג לפי מה שאתם אוהבים. 

האם מומלץ להוסיף מים לתבנית כשמכינים עוף בתנור?

אני יודע שהעוף עשוי להיראות יבש, אבל כמו שאמרתי במתכון של הצלי עוף בסיר – עוף מוציא נוזלים בתהליך הבישול, ולכן ברוב המקרים בהחלט אין צורך להוסיף נוזלים. אם אתם רואים שבמהלך הבישול בתנור העוף נהיה יבש רק אז תוספו מעט מים – אבל באמת ברוב המקרים אין צורך. 

האם אפשר לשנות לפי הטעם את המתכון של עוף בתנור? 

בהחלט כן! אפשר לגוון ולשנות ואני ממליץ לכל אחד לנסות דברים חדשים כי אין כאן חוקים. לדוגמה יש אנשים אוהבים יותר דבש מסילאן, יש כאלה שאוהבים להוסיף צ’ילי חריף וזה גם מצוין. 

מתכון קל וטעים לעוף בתנור

כמות מנות

2

סועדים
זמן הכנה

10 דקות

דקות
זמן בישול

10

דקות

המתכון לעוף בתנור ששבר את הרשת! הכי טעים ופשוט להכנה! אין צורך לטגן, פשוט להכניס לתנור ולצלות והטעם?! מושלם. כל מה שצריך זה להכניס את העוף עם כל המרכיבים לתבנית, 5 דקות הכנה ומשם שעה לתנור. מושלם לארוחת צהריים, ערב, לימי שישי וחג, קדימה בואו נתחיל!

מצרכים

  • 1 ק"ג עוף שלם
  • 4 בצלים גדולים לבישול, חתוכים  גדול  

  • 1 כפית פפריקה מעושנת או מתוקה

  • 1/2 כפית קארי עדין

  • 1/2 כפית כורכום

  • 1 1/2 כפית מלח, או לפי הטעם 

  • ענף רוזמרין 

  • כף של סילאן 

איך מכינים

  • מחממים תנור ל-200 מעלות צלזיוס. 
    מניחים את הבצלים הקצוצים בתבנית תנור ומטפטפים שמן זית. מוסיפים מעט מלח ובעזרת היד או כף עץ מערבבים עד שהבצל מצופה היטב.
    מניחים עוף על הבצלים ומורחים אותו בשמן זית לכל עבר, משפשפים אותו כדי להבטיח שהוא מצופה בצורה אחידה.
    לאחר מכן מוסיפים את התבלינים  ואת המלח, ענף רוזמרין מעל ומשפשפים בעזרת היד כדי לוודא שהעוף מכוסה יפה! לבסוף מוסיפים עוד קצת מלח לפני שמכניסים את העוף לתנור.
    מבשלים את העוף ללא כיסוי במשך שעה ו-15 דקות. לעוף יהיה עור חום-זהוב יפהפה, גם המיצים יהיו צלולים. והבצל יהיה מקורמל ויספג את כל הטעם הטעים הזה מהעוף. אחרי שעה - כ-15 דקות לפני העבירו את התנור למצב צלייה.

    הוציאו את העוף מהתנור ואם אתם מסוגלים, תנו לו לנוח כ-5 דקות לפני שאתם חותכים אותו. 

    צלי עוף בסיר

    לוגו של האחים אהרון
    רוצים לשתף את המתכון שלכם?
    צרו איתנו קשר!
    {{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
    {{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
    {{ options.labels.newReviewButton }}
    {{ userData.canReview.message }}
    לוגו האחים אהרון

    ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

    האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

    אז מה חדש??

    לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

    מתכונים מומלצים

    מתכונים פופלריים

    הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

    פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך