סקירט סטייק – בואו להכיר את הנתח מקרוב

סקירט סטייק – או באנגלית SKIRT STEAK מגיע אלינו מהאזור הבטן התחחונה של הפרה, ממש מתחת לצלעות.  מאזור שמכונה באנגלית גם  Plate וממוקם בין הבריסקט מקדימה, לפלאנק מאחורה. סקירט סטייק מוכר בעוד כמה שמות, ואולי אפילו שמעתם את המונח רוייטפלש שמתייחס לנתח הזה, או לנתח קצבים דק.

יש 2 נתחי סטייק סקירט – פנימי לצלעות וחיצוני לצלעות. 

בכל מקרה, במדריך הבא אני הולך להסביר לכם כל מה שרציתם לדעת על נתח הסיקרט – מה, מה ההיסטוריה שלו, איפה קונים והכי חשוב? איך מכינים. בסוף, מחכה לכם גם מתכון מפנק ופשוט מאוד להכנה, אז קדימה – בואו נתחיל. 

אז מה זה בדיוק סקירט סטייק?🥩

כמו שכתבתי, סקירט סטייק הוא סוג של נתח בקר הידוע בטעמו העשיר ובמרקם הייחודי שלו. הוא מגיע משריר הסרעפת של הפרה, שנמצא בין החזה לחלל הבטן. שריר זה עובד קשה כדי לעזור לבעל החיים לנשום, מה שהופך את הבשר לרזה יחסית אך גם טעים. 

ישנם שני סוגים עיקריים של סטייק סקירט: סקירט פנימי וסקירט חיצוני. הסקירט הפנימי ממוקם קרוב יותר למרכז ולעתים קרובות נחשב לעדין יותר, בעוד שהסקירט החיצוני גדול יותר. שני הסוגים הם אפשרויות פופולריות לצלייה ולבישול מהיר בחום גבוה.

יש שאומרים כי במקור הביאו את הסקירט סטייק  לקראת סוף המאה ה-19 היספנים שהגיעו מארה”ב. וז, בשנות ה-80, הנתח החל לצבור פופולריות דבר שבסופו של הוביל לעליית מחירו. 

מאפיינים נוספים של סקירט סטייק

טעם: סקירט סטייק ידוע בטעמו העז והבשרני. השימוש המתמיד בשריר הסרעפת בגוף הפרה מעניק לבשר טעם עשיר שהרבה אנשים מוצאים אותו טעים למדי. הטעם חזק יותר בהשוואה לחלקים אחרים של בשר בקר בגלל השרירים שמעובדים היטב. כשהוא מבושל כהלכה, לנתח זה יכול להיות פרופיל מעט מתוק ומלוח. 

מרקם: לסקירט סטייק יש מרקם מיוחד שיכול להשתנות בהתאם לאופן בישולו ואופן החיתוך שלו. הוא ידוע במרקם הסיבי והגס שלו, שהוא תוצאה של סיבי השריר. הסיבים יכולים להיות ארוכים למדי, ולכן חשוב לפרוס סטייק זה כנגד הסיבים  בעת ההגשה. 

תכולת שומן: סקירט סטייק הוא נתח בקר רזה יחסית לנתחים אחרים כמו אנטריקוט או סינטה. אמנם יש בו מעט שיוש (שומן תוך-שרירי), אבל הוא לא משויש בכבדות כמו חלק מהנתחים היקרים יותר. כמות השומן יכולה להשתנות בין שני סוגי סטייק שדיברנו עליהם קודם. 

רכות: סקירט סטייק הוא לא הנתח הרך ביותר, אבל הוא יכול להיות די טעים כאשר מכינים אותו נכון. הרכות שלו מושפעת מכמה גורמים, כולל אופן בישול הבשר וחיתוך הבשר (נגד הסיבים). 

סקירט סטייק - איך עדיף להכין גריל או מעשנה?

צלייה בגריל 

צליית סקירט סטייק בגריל היא שיטה פופולרית המציעה מספר יתרונות.  אחד היתרונות המרכזיים של הצלייה זה המהירות שלו –  שזה פקטור די חשוב לצליית נתח זה. החום הישיר של הגריל מאפשר צריבה יעילה, ויוצר את אותם סימני גריל נחשקים ומראה מעט חרוך שרבים אוהבים. המיצים הטבעיים של הסטייק נשמרים לרוב בשל תהליך הבישול המהיר, מה שתורם לעסיסיות שלו. 

עישון סיקרט סטייק

סקירט סטייק מעושן מציע גישה שונה, וכתוצאה מכך לתוצאה ייחודית וטעימה. תהליך העישון כולל בישול הסטייק בחום נמוך לאורך זמן ממושך במעשנה. שיטה איטית זו מאפשרת לסטייק להפוך רך להפליא ולספוג את האיכויות הארומטיות של שבבי העץ. הטעם המעושן שמעניקים העשן והעץ תורם לפרופיל טעם מורכב יותר. עישון מתאים במיוחד למי שמעריך טעם עמוק יותר, בעל ניואנסים מורכבים בבשר שלהם. עם זאת, חשוב לציין שעישון לוקח הרבה יותר זמן בהשוואה לצלייה, מה שהופך אותו לפחות מתאים לאירועים שבהם אתם  רוצים או צריכים ארוחה מהירה יותר. 

בקיצור, הבחירה בין לצלייה לעישון תלויה בהעדפות האישיות ובחווייה שאתם רוצים לקבל.הצלייה מציעה מהירות, טעם קלאסי ומראה חיצוני חרוך, בעוד שהעישון מספק פרופיל טעמים מורכב, רכות בהליך ממושך.

איך מבשלים סקירט סטייק?👨🏽‍🍳

הסקירט סטייק – שהוא בעל מבנה דק, הופך לאותו למאוד קל להכנה. בניגוד לסנטה או נתח האנטריקוט שהם שמנים ועבים יחסית ולוקח די המון זמן להגיע למידת עשייה M – כאן תידרש צריבה מאוד קצרה כדי להגיע למידת עשיה הרצויה, ובמקרה הזה, מחבת ברזל יצוק לוהטת תוכל לעזור לכם להגיע לתוצאה עסיסית.

טיפ בונוס: אני ממליץ מאוד להשרות את הסקירט במרינדה כלשהיא שאתם אוהבים (תוכלו למצוא כאן כמה מתכונים) זה יוכל לשפר את המרקם ואת העסיסיות שלו.

אם בא לכם ללכת על קלאס, עיסוי טוב עם שן זית ותבלינים כמו מלח פלפל גם אחלה פתרון.

אל תשכחו להכין רוטב צימצ’ורי שידרג את הטעמים! 

 

איך אוכלים סקירט סטייק? 

מידת העשייה המומלצת לסקירט סטייק היא מדיום / מדיום-רייר – יותר מזה – עלול לייבש את הנתח – פחות מזה, עלול להתבטא בביס לא אכיל בעליל.

סקירט סטייק יכול להיות אחלה סטרטר לערב על האש, כמו כן נהוג לצרוב אותו על מחבת ברזל יצוק ואז לחתוך לרצועות ולשלב בכל מיני מנות כמו מוקפץ ואפילו סלטים, או לאכול בשלמותו עם תוספת טעימה בצד – בתור ארוחת ערב מהירה.  

מה אפשר להכין עם סיקרט סטייק? 🍽️

סקירט סטייק הוא נתח רב תכליתי שניתן להשתמש בו במגוון דרכים. הטעם החזק והמרקם הייחודי שלו הופכים אותו לבחירה פופולרית עבור מנות רבות. הנה כמה שימושים טיפוסיים בסטייק חצאיות:

על האש: סקירט סטייק מצוין לעל האש בשל טעמו העשיר וזמן הבישול המהיר יחסית. ניתן ליישן אותו כדי לשפר את טעמו ורכותו לפני

מוקפצים: הטעם הנועז שלו הופך את הנתח הזה לבחירה מצוינת עבור מוקפצים, במיוחד במטבח האסייתי. 

טאקו: סטייק חצאית יכול לשמש כמילוי לטאקו.

סלטים: סקירט סטייק פרוס יכול להיות תוספת נפלאה לסלטים, לתוספת חלבון, וטעם. 

כריכים: סיקרט סטייק מעולה לכריכים! 

האם זה נתח טוב?😋

כן! סקירא סטייק הוא באמת אחד מנתחי הבקר האהובים עלי. יש לו הרבה טעם והוא רך מאוד בבישול נכון.

סקירט סטייק הוא לא סוג הסטייק שבו יש לכם חתיכה אחת לאדם ואז אתם חופרים עם סכין ומזלג. במקום זה צריך לפרוס לפני ההגשה. בדרך כלל אתם תקנו מהקצביה חתיכה אחת ארוכה ואז פורסים אותה ומבשלים אותה, או מבשלים אותה ופורסים אותה. הסיבה לכך היא שהאופן שבו הוא פרוס חשוב למידת הרכות של הנתח. 

לאיזה מנות סקירט סטייק מתאים? 

לנתח הבקר הזה הסיבים עוברים לרוחבו, אז אתה צריך לחתוך אותו בצורה מסוימת כדי לחתוך נגד הסיבים. אם תשאירו לאנשים ליד השולחן לחתוך אותו בעצמם, יש סיכון גדול שהם יחתכו אותו לא נכון ויחוו בשר קשה ולא לעיס.

לכן עדיף להשתמש בסקירט סטייק בכלים שבהם הסטייק נמצא בפרוסות. כך יש לכם שליטה על כך שהתנתח פרוס בצורה נכונה.

הדברים האהובים עלי להשתמש בסטייק חצאיות הם  מוקפצים וכריכים. עם זאת, אני אגיד, בדרך כלל כשאנחנו חושבים על סטייק מלוקפצים, אנחנו חושבים לחתוך קודם את הסטייק ואז לבשל אותו. עם סקירט סטייק, זה יוצא הרבה יותר טוב אם אתם  מבשלים אותו שלם קודם, ואז נותנים לו לנוח, ואז פורסים אותו ומוסיפים אותו למנה שלכם. 

איך הופכים אותו לרך

אפשר להשרות אותו במרינדה כלשהיאף אבל  אני נוטה לא להשתמש במרינדה על סקירט סטייק. אני לא חושב שצריך יש לזה כל כך הרבה טעם משלו. אבל גם, אותו מבנה אקורדיון שמאפיין אתה נתח אומר שיש הרבה פינות קטנות שאפשר להיכנס אליהן ולהחדיר אליהן תבלינים. לכן אני נוטה פשוט לתבל אותו היטב במלח ופלפל, אולי במעט אבקת שום, וללכת על זה ככה.

בשלו מהר ועל חום גבוה 

מכיוון שזקירט סטייק הוא דק ורזה יחסית, הוא יכול להפוך יבש ולא לעיס אם וא מבושל יתר על המידה. אז היעד שלכם הוא MR. אם אתם מעדיפים את זה קצת עשוי טוב יותר,  זה עדיין יהיה בסדר, רק תדאגו לחתוך אותו דק יותר. 

בישול הסטייק על חום גבוה ובצורה מהירה יתן לו את מירב הטעמים. אתם רוצים לצרוב אותו טוב טוב כדי לקבל את הטעם הזה ולא לייבש אותו. . בישול מהיר גם מגביל את הסיכון לבישול יתר מבפנים. אני מתחיל לבשל סקירט סטייק על אש גבוהה, ומפחית אותו לבינוני רק אם אני מרגיש שהחלק החיצוני נהיה כהה מדי לפני שהחלק הפנימי נעשה לטעמי. 

איך תדעו שאתם חותכים את הסיקרט סטייק נכון? 

חותכים כמה פרוסות בכיוון שאתם חושבים שהוא נכון. עכשיו תרימו פרוסה והסתכלו על הקצה החתוך. האם הפרוסה מורכבת מקרעים ארוכים של בשר שנמשכים לאורך הפרוסה? זה לא נכון. חתכו בכיוון ההפוך. 

הנה סרטון מעולה משמדגים חיתוך נגד הסיבים.

כאשר אתם מסתכלים על הקצה החתוך, אתם לא אמורים לראות שום קרעים מוגדרים. במקום זאת, זה צריך להיראות כמו כמה נקודות של בשר שנדחפו זו לזו. 

טיפ החיתוך האחרון לסיקרט סטייק עסיסי ונימוח הוא לתת לו לנוח. אתם לא רוצים שכל המיצים יצאו כשחותכים אותו. במקום זאת, תנו לסטייק לנוח 5 דקות לפני שאתם חותכים אותו. כך, למיצים יש סיכוי להפסיק להסתובב ולהיספג מחדש בבשר. אין צורך לכסות אותו בכלום בזמן שהוא נח.

מתכון לסיקרט סטייק

רכיבים

▢2 ק”ג סקירט סטייק פרוס
▢1 כפית פלפל שחור
▢ 1/2 כפית מלח
▢2 כפיות תיבול אורגנו 
▢3 שיני שום קצוצות
▢ 1/4 כוס שמן זית
▢ 1/4 כוס רוטב סויה
▢2 כפות מיץ ליים
▢2 כפות דבש

הוראות
מכסים את בשרו בניילון נצמד, ודופקים בפטיש בשר.
טורפים יחד את כל שאר החומרים בקערה עד לאיחוד.

מניחים את הבשר במרינדה ומניחים לו להתקרר לפחות 10 דקות במקפיא או עד 4 שעות במקרר. לפני הבישול, השאירו אותו בטמפרטורת החדר למשך 30 דקות.
מחממים את מחבת הברזל עד שהיא לוהטת, ומניחים בה את הסטייק. צורבים 2-3 דקות לכל צד.
הניחו את הסטייק המבושל על קרש חיתוך במשך 10 דקות לפני החיתוך.
פורסים את הסטייק נגד כיוון הסיבים, סוחטים מעל מעט ליים, מפזרים מעט מלח גס ומגישים חם. 

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך