מטחנת בשר מומלצת – סקירה לשנת 2024

אם אתם רוצים להכין את ההמבורגרים, הקציצות או הנקניקים הטובים ביותר בעצמכם – אתם חייבים לטחון את הבשר שלכם בבית – זה אחד הסודות המוצלחים לבשר באמת משובח. תוכלו להתנסות עם נתחים ושילובים שונים של בשר שומן ובשר רזה, וליצור תערובות טעימות שאי אפשר להשיג בשום קצביה.

בסקירה הבאה, בדקתי בעצמי לצד עוד בודקים (שכולם לקוחות שלנו) מגוון מטחנות, מדגמים קטנים המופעלים ביד ועד מטחנות כמעט תעשייתיות לעיבוד כמויות גדולות של בשר. אז אם אתם רוצים לגלות מה מטחנת הבשר המומלצת ביותר לדעתנו וניסיונו- המשיכו לקרוא את הסקירה.   

איך בדקנו את מטחנות הבשר?

רכשנו כל מטחנה מכספנו ולאחר מכן עברנו אותן בדיקות קפדניות. כל חתיכת בשר הוקפאה וחתכנו אותה לקוביות זהות כדי להבטיח עקביות בתוצאות. כל מטחנה היתה צריכה לעבד בריסקט בגודל 2 ק”ג ואנטריקוט של 2 ק”ג. 

1. מטחנת בשר חשמלית STX Turboforce 3000

בואו נודה בזה. התלבטתי אם לקרוא לה המטחנה הטובה ביותר, אבל יכול להיות שזה קצת מוגזם עבור הטבח החובב. עם זאת, אם אתה רוצה להתחיל לטחון את הבשר שלך לעתים קרובות, אין דבר גרוע יותר מאשר להיתקע עם מטחנה זולה.

מטחנת STX-3000 היא מכונה ביתית כבדה שיכולה להביא סך של 1,200W לשאת על כל סוג בשר שתשימו לתוך המשפך שלה.

טכנולוגיית הצריכה המשתנה המתקדמת, או AVI, מאפשרת לטחינה לקבל בבטחה ובמהירות כמויות גדולות של בשר בפרקי זמן קצרים. המטחנה הזו היא בחירה טובה במיוחד למי שצריך לטחון הרבה בשר עבור הרבה אנשים בטווח זמן קצר. 

גם אם אתה רוצה לטחון רק כמה קילוגרמים של בשר, זה נחמד להיות מסוגל לעשות את זה במהירות מבלי שהמכונה שלך תתקע כמו שידוע שכמה מטחנות זולות יותר נוטות לעשות.  

הלהבים והצלחות עשויים מפלדת אל חלד ואלומיניום מלוטש. המנוע החשמלי חזק ורגלי הגומי שומרות על הכל יציב. שניהם חומרים נוחים מאוד  לניקיון, וגם נחשבים למאוד עמידים ואמינים.

אתה יכול לעבור בין שלוש מהירויות, אחת מהן היא פונקציית היפוך שימושית כדי לעזור בניקוי חסימות.

מה אהבתי?

איכות בנייה תעשייתית – רכיבים פנימיים עשויים מאלומיניום מלוטש או נירוסטה.
בחירת מהירות– המטחנה מציעה הגדרות מהירות גבוהות ונמוכות. התוספת של מפסק הופכת את המטחנה לדגם בטוח יותר לשימוש מאשר סוגים רבים זולים יותר.
יכול לטחון הרבה מזון – מטחנה זו כוללת טכנולוגיית AVI או Advanced Variable Intake המאפשרת כמויות גדולות של בשר בפרקי זמן קצרים.

מה פחות אהבתי?

רעש חזק – הרעש יחסית חזק בהשוואה למטחנות אחרות שעבדתי איתן. 
נתחים גדולים צריכים קצת להיאבק עליהם–  המנוע עלול להיעצר בעת עיבוד נתחי בשר גדולים יותר, לכן לתוצאות הטובות ביותר, עליך לחתוך את הבשר שלך לפני כן.  

מטחנת בשר

2. מטחנת בשר LEM מטחנת בשר חשמלית מפלדת אל חלד Big Bite

LEM היא גדולה באמריקה  בשוק עיבוד הבשר ואני הולך לדבר על החברה הזו הרבה כי יש לא מעט מוצרים שהזמנתי. אני לא חושב שהיא קיימת בארץ ובכל זאת, היא שווה את זה לגמרי. 

מבין כל המצבים שבדקנו, ה-LEM היא בין המטחנות החזקות שטוחנת קילוגרמים של בשר במהירות וביעילות. למטחנת הבשר החשמלית LEM Big Bite יש מספר מנועים לבחירה. אתה יכול לבחור בין 0.35 ל-1.5 כ”ס בהתאם לכמות הבשר שאתה מתכנן לטחון. מנועי כוח סוס גבוהים יותר מאפשרים מהירות וקיבולת פנטסטיים באמת. זוהי בחירה מצוינת עבור טבחים שצריכים לעבד הרבה בשר נא, או אם אתה צריך להכין מזון טבעי לכלבים, זו אפשרות טובה. 

בחרנו את דגם ה-0.50 כוחות סוס לסקירה שלנו. היא יכולה לטחון כ-5 קילו בשר לדקה מבלי להזיע. אם אתם מוצאים את עצמכם טוחנים בשר מספר פעמים בשבוע, כל שבוע, אז אין לי ספק שזה דגם שמתאים לכם. המטחנה עשויה מפלדה מוברשת מודרנית כדי למזער טביעות אצבעות ולשמור על מראה נהדר. מגירת אחסון ממוקמת ממש מתחת לראש המטחנה כדי לאפשר לך לארגן את האביזרים שלך.

מה אהבתי: 

  • מהירות וקיבולת מעולים 
  • קצב פנומנלי.
  • חוזק טחינה – ה-LEM Big Bite טיפל בכל גיד ושאריות עור שנשארו על הבשר ללא מאמץ
  • שקט בזמן השימוש – עם מכונה כה חזקה, אתה מצפה שהיא תהיה רועשת יחסית. אבל המטחנה הזו שקטה יחסית ולא צפויה להפריע ברגע שתתרגל לזמזום המתון.

מה פחות אהבתי

  • יקר – המטחנה החשמלית הזו די יקרה בהשוואה לכל האפשרויות האחרות שסקרנו. אמנם יש לה מנוע מצוין שעובד בצורה מדהימה, אבל זה כנראה שווה את זה רק אם אתה צריך לטחון הרבה בשר.  

מטחנת בשר חשמלית מפלדת אל-חלד ALTRA

המטחנה החשמלית של ALTRA משתלמת יותר מדגמים חשמליים רבים אחרים שבדקתי. למעשה, המחיר קרוב יותר למטחנה ידנית. למרות העובדה הזו, היא נשארת מטחנת בשר אמינה למדי.  המנוע החשמלי יכול להגיע עד 350W. ברכישה אתם מקבלים גם שני להבי חיתוך, צינור נקניק אחד, דוחף מזון ו-2 אביזרי קיב. אתם מקבלים גם שלוש צלחות חיתוך שונות עבור עקביות או מרקמים משתנים – לטחינה גסה, בינונית או עדינה. רבים מהחלקים החשובים ביותר עשויים מנירוסטה.  חלקים אחרים עשויים מסגסוגת אלומיניום ו-ABS מתקדמים, סוג של פלסטיק עמיד.

התפעול קל עם מתג הפעלה/כיבוי.

מה אהבתי

  • קל לפירוק לניקוי מהיר – למרבה המזל, המטחנה הזו קלה לפרק כך שתוכלו לנקות כל חלק גדול בנפרד. להרכיב הכל בחזרה זה גם קל. כדי להפוך את הדברים לנוחים עוד יותר, ניתן לזרוק את כל הלהבים, הצלחות ושאר החלקים הנוגעים לבשר למדיח הכלים.
  • עמידות טובה – רוב המטחנה עשויה מחומרים איכותיים כמו נירוסטה או סגסוגת אלומיניום. העובדה שהוא מגיע עם מתג הפוך אמורה לאפשר לכם לנקות אותו ביתר קלות גם כן.
  • קופסת אחסון – המטחנה מגיעה עם קופסת אחסון נסתרת שתוכלו להשתמש בה כדי לאחסן את כל החלקים שבהם אתה לא משתמשים.
  • מחיר סביר – בהשוואה להרבה מטחנות בשר חשמליות אחרות, דגם זה משתלם מאוד.

מה פחות אהבתי

  • מגש הטעינה וידית הדחיפה חלשים –  זה יכול להרגיש לא יציב כשאתם מנסים להכניס  בשר למכונה. תצטרכו לעשות את זה  קצת יותר לאט כדי להבטיח שהכל עובד כמו שצריך.
  • היא נתקעת בקלות – ולפעמים הייתי צריך לעצור ולחתוך את הבשר לחתיכות עוד יותר קטנות   
מטחנת בשר בפעולה

 מטחנת בשר 5HP

אם אתם טוחנים הרבה בשר ואוהבים שליטה מלאה במקור המזון שלכם, אז אולי זו המטחנה שתתאים לכם.

היא חדשה יחסית בתעשייה עם מגוון ציוד לעיבוד בשר וכמובן אפשר לקנות את הדגם הזה באמזון בקלות.  הם מתאמצים לקדם את המוצרים שלהם באמצעות משפיענים ושיווק שותפים (אין בעיה עם זה), אבל רציתי לראות איך הם עומדים מול המתחרים.

מטחנת ה-.5HP מגיעה עם פלטות טחינת נירוסטה גסות ועדינות וצלחת מילוי מנירוסטה עם שלוש צינורות מילוי לנקניקיות. מתחת ליחידה מגירת אביזרים.

מטחנת ה-.5HP מתומחרת בצורה מדויקת אם אתה מעבד את רוב הבשר שלך לאורך כל עונות השנה, אבל יכול להיות מוגזם אם אתה טוחן כלאחר רק כמה פעמים בשנה. 

מה אהבתי 

  • מהירות – המטחנה עובדת יחסית מהר
  • שקט – המכונה לא מרעישה בכלל.   
מטחנת בשר בפעולה

טיפים לבחירת מטחנת בשר - חשוב לקרוא את זה

ידני מול חשמלי מול מסחרי

כאשר בוחרים מטחנת בשר, ההחלטה האם ברצונכם מטחנת בשר ידנית או חשמלית היא אחד הדברים הראשונים והחשובים שיש לקחת בחשבון. מה שבדרך כלל מסתכם בכמה ובאיזה קנה מידה אתה מתכנן להשתמש במטחנה. נעבור על מה לחפש בקניית מטחנת בשר:

מטחנות בשר ידניות
מטחנות בשר ידניות מתאימות יותר לשימוש ביתי בקנה מידה קטן. הן נצמדות למשטח השיש או משתמשות בכוס יניקה כדי ליצור אחיזה חזקה. הן קטנות יותר ממטחנות בשר חשמליות ומסיבה זו תופסות פחות מקום במטבח וקל יותר לאחסן אותן. מטחנות בשר אלו בדרך כלל אינן מגיעות עם כל האביזרים המצורפים או האביזרים השימושיים.

מטחנות בשר חשמליות
מטחנות בשר חשמליות הן קלות יותר לשימוש מבין שני סוגי מטחנות הבשר, שכן המנוע עושה את כל המשימות הכבדות עבורך. בגלל זה, אתה יכול לעבד יותר בשר בבת אחת, מה שהופך אותן לאידאליות לשימוש ביתי רגיל. עם זאת, עם הנוחות והמהירות מגיע תג מחיר גבוה יותר, כך שסוג זה של מטחנת בשר היא האפשרות הטובה יותר עבור אלה שמתכננים להשתמש בה לעתים קרובות.

מטחנות בשר מסחריות
מטחנות בשר מסחריות נכללות גם בקטגוריית טחינת בשר חשמלית, אלא שאלו בנויות עם מנועים חזקים יותר, צלחות מטחנה גדולות יותר ומגשי הזנה בנפח גבוה יותר לעיבוד כמויות גדולות יותר של בשר. תמצאו את אלה לכל היותר עסקים בקנה מידה בינוני עד גדול, כמו קצביות, מעדניות, חנויות מכולת או כל חנות אחרת שמוכרת ומעבדת את הבשר שלה. 

מטחנות בשר מסוימות מגיעות עם אביזרים ואביזרים שונים, כגון שפופרות למילוי נקניקיות, צלחות טחינה בגדלים שונים ואביזרי קובה. אלה מוסיפים צדדיות למטחנה שלך ומאפשרים לך ליצור מגוון מוצרי בשר.

איך אתם הולכים להשתמש במטחנה? 

לדוגמה – אם זה יותר שימוש מזדמן עבור
אנשים בודדים או משפחות הטוחנים מדי פעם בשר למתכונים ביתיים ימצאו מטחנה ידנית או מטחנת חשמלית בסיסית יותר ממספיק. תרחישים אלו כוללים הכנת בשר טחון למנות כמו המבורגרים, תבשילי בשר או נקניקיות על בסיס לא כל כך קבוע.

דוגמה לשימוש קל: הכנת המבורגרים תוצרת בית למפגש משפחתי מדי פעם.
סוג מטחנה: מטחנה חשמלית קומפקטית עם מנוע 350 וואט.
: סוג זה של מטחנה הוא סביר, קל לניקוי, ומספיק לטחינת כמה קילוגרמים של בשר בקר. זה מושלם עבור משפחות קטנות, שבהן נוחות ותקציב הם שיקולי מפתח.

שימוש תכוף יותר 
למי שרוכש בשר בתפזורת כדי לחסוך בעלויות, עוקב אחר דיאטה עשירה בבשר, או שיש לו תחביבים קולינריים הכוללים טחינת בשר תכופה (כמו הכנת נקניקיות, קציצות או ניסויים עם תערובות שונות של בשר טחון), מטחנה חשמלית חזקה יותר נחוצה כאן. זה תקף גם לעסקי מזון קטנים או מסעדות שמכינות מנות בשר טחון באופן קבוע.

דוגמה לשימוש תכוף:
משפחה שרוכשת בשר בתפזורת כדי להכין ולהקפיא בשר טחון תוצרת בית, נקניקים וקציצות לשימוש עתידי.

סוג מטחנה שכדאי לקנות במקרה זה –  מטחנה חשמלית בינונית עם מנוע של 0.5 כוחות סוס (HP) לפחות.

הבנת כוח מנוע

עוצמת המנוע מעידה על יכולתה של המטחנה להתמודד עם משימות השחזה שונות. הספק גבוה יותר או כוח סוס פירושו שהמטחנה יכולה לעבוד קשה יותר וארוך יותר ללא מאמץ. כך מתורגם כוח מנוע לביצועים:

מטחנות בהספק נמוך (100-300 וואט): מתאימות לטחינת כמויות קטנות של בשר, אידיאליות ליחידים או למשפחות הטוחנות בשר מדי פעם. מטחנות אלו עשויות להיאבק בנתחים קשים או בשומן וייתכן שלא יפעלו היטב בשימוש מתמשך.
מטחנות בעוצמה בינונית (300-800 וואט): מטחנות אלו מסוגלות להתמודד עם משימות טחינה רגילות, כולל בשרים קשים יותר וכמויות גדולות יותר. הם מייצרים איזון בין פרקטיות המטבח הביתי לבין הכוח לבצע ביצועים יעילים.
מטחנות בעוצמה גבוהה (800 וואט ומעלה): מטחנות אלו מיועדות לשימוש כבד יותר –  יכולות לעבד כמויות גדולות של בשר במהירות ויכולות להתמודד עם נתחים קשים יותר בקלות.  הן מתאימות לעסקים קטנים ולכל מי שטוחן מנות גדולות של בשר לעתים קרובות.

יעילות וביצועים

יעילות מנוע היא יותר מסתם כוח; זה גם עד כמה המטחנה משתמשת בכוח הזה כדי להמיר אנרגיה חשמלית לפעולה מכנית. מנועים יעילים נוטים להחזיק מעמד זמן רב יותר, לתפקד טוב יותר ולהשתמש בחשמל בצורה נבונה יותר. להלן גורמים התורמים ליעילות המנוע:

איכות בנייה: רכיבים איכותיים ועיצוב חכם תורמים ליעילות הכוללת של המנוע. חפש מטחנות עם תכונות פיזור חום טובות כדי למנוע התחממות יתר במהלך שימוש ממושך.
מערכת גיר: חלק מהמטחנות מגיעות עם מערכת גיר שממקסמת את המומנט. למרות שזה עשוי להפחית מעט את המהירות, זה מגביר את יכולתה של המטחנה לטחון בשר קשה יותר מבלי להיעצר.
שימוש מתמשך לעומת שימוש לסירוגין: העריכו אם המטחנה בנויה לשימוש מתמשך או אם היא זקוקה לתקופות מנוחה כדי למנוע התחממות יתר. זה חשוב במיוחד במסגרות מסחריות או בעת הכנת מנות גדולות של בשר טחון.
תדירות השימוש: אם אתם מתכננים לעשות שימוש נרחב במטחנה, השקעה בדגם עם מנוע חזק ויעיל תחסוך זמן ואנרגיה בטווח הארוך.
סוגי בשר: בשרים קשים יותר וכאלה עם תכולת שומן גבוהה יותר דורשים יותר כוח כדי לטחון ביעילות. ודא שמנוע המטחנה עומד במשימה כדי למנוע בלאי או כשל.
צרכים עתידיים: שקלו אם צרכי הטחינה שלכם עשויים לגדול בעתיד. בחירה במטחנה עם מעט יותר כוח ממה שאתם צריכים כרגע יכולה לספק מקום לצמיחה.

אביזרים נלווים 

בעת בחירת מטחנת בשר, מגוון האביזרים והפיצ’רים שהוא מגיע איתם יכולים לשפר מאוד את השימושיות שלה ואת מגוון המשימות שהיא יכולה לבצע. להלן מבט מורחב מדוע חשוב לשקול את האביזרים והתכונות של המטחנה, יחד עם פרטים על אביזרים שיש לשים לב אליהם:

מגוון צלחות טחינה
צלחות טחינה, המכונות גם צלחות חיתוך, קובעות את מרקם הבשר הטחון. רוב מטחנות הבשר מגיעות עם מספר צלחות, כל אחת עם גדלי חורים שונים:

צלחות עדינות: אידיאליות להכנת קציצות  או המבורגר, המספקות מרקם טחון דק.
צלחות בינוניות: מתאימות לרוב משימות הטחינה הביתיות, כמו הכנת נקניקיות או בשר טחון לטאקו.
צלחות גסות: הכי טוב להכנת בשר טחון שמנמן יותר. 

היכולת לעבור בין צלחות טחינה שונות מאפשרת יותר יצירתיות קולינרית והתאמה אישית בהתאם לדרישות המתכון.

צינורות  לנקניק
למי שמעוניין להכין נקניקיות ביתיות, יש צורך בסט צינורות למילוי נקניקיות. צינורות אלה מגיעים בקטרים שונים, ומאפשרים ליצור הכל, מנקניקים דקיקים ועד נקניקיות איטלקיות עבות יותר. הגמישות להכנת נקניקיות בגדלים שונים מוסיפה מימד חדש לגמרי למה שאתה יכול להשיג עם מטחנת הבשר שלך.

פונקציה הפוכה
פונקציה הפוכה יכולה להיות חשובה לאין ערוך לפינוי חסימות ביעילות. אם נתקעת בשר נתקעת, היכולת להפוך את כיוון המנוע עלולה לעקור את החסימה ללא צורך לפרק את המטחנה. פיצ’ר זה חוסך זמן וטרחה, והופך את תהליך הטחינה לחלק יותר.

בקרות מהירות משתנות
כמה מטחנות בשר חשמליות מציעות בקרות מהירות משתנות, המאפשרות לך להתאים את מהירות הטחינה בהתאם לסוג הבשר או לתוצאה הרצויה. מהירות איטית יותר יכולה להתאים יותר לבשרים קשים יותר או להבטחת טחינה עדינה יותר, בעוד שמהירות מהירה יותר יכולה להיות שימושית לעיבוד כמויות גדולות יותר של בשר מהר יותר.

אמצעי בטיחות
תכונות בטיחות הן שיקול חשוב למניעת תאונות. חפשו מטחנות עם תכונות כגון מפסק זרם (למניעת שחיקת מנוע), רגליים מונעות החלקה (למען יציבות), ומגנים או מגשים שמרחיקים את האצבעות מחלקים נעים.

ניקוי קל
קחו בחשבון כמה קלה המטחנה לפירוק ולניקוי. דגמים המאפשרים פירוק פשוט ללא כלים יכולים לחסוך זמן רב. בנוסף, חלקים הניתנים למדיח כלים מקלים עוד יותר על תהליך הניקוי.

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך