איך להפשיר בשר מהר

אתם יודעים כמה אנשים מחפשים בגוגל איך להפשיר בשר מהר? מאות ואלפים – וזה רק בחודש. יכול להיות שאתם בבית ספר עדיין ואמא שלכם ביקשה להוציא בשר ווואלה, ששכחתכם והיא עוד חצי שעה מגיעה לגלות נתח קפוא (האימה), אולי בניתם על איזה סטייק ושכחתם להוציא והתבאסתם, בכל מקרה לא משנה מה הסיבה – כן, יש תקווה, כן, אפשר להפשיר בשר מהר, לא – זה לא אופטימלי, כי באופן אידאלי תמיד עדיף לתת לבשר להפשיר בצורה איטית בטמפרטורת החדר (בישראל טמפרטורת החדר בקיץ = מקרר). אז במדריך הבא אני הולך לחלוק איתכן את הטיפים והדרכים להפשיר בשר מהר. 

מה הדרך הכי בטוחה להפשיר בשר?

השיטה הטובה ביותר להפשרה בטוחה של בשר היא לילה במקרר עד להפשרה איטית ומלאה. לאחר הפשרה, בשר טחון, עופות ודגים יכולים להישמר היטב במקרר למשך יום או יומיים נוספים, בעוד נתחי בשר אדום (בקר וכבש) נשארים  טוב למשך שלושה עד חמישה ימים נוספים. אמנם הבחירה להפשיר בשר במקרר דורשת תכנון מראש, אבל זה נותן לכם את הבונוס הנוסף של היכולת להקפיא אותו מחדש בבטחה. 

כל השיטות להפשרת בשר

ישנן שלוש דרכים בטוחות להפשרת בשר: במקרר, במים או במיקרוגל.

שיטת המקרר היא הדרך הטובה ביותר להפשיר בשר, מכיוון שהיא שומרת את הבשר הנא בטמפרטורה קבועה וקרה שכן טמפרטורה גבוה מדי עלולה לגרום להיווצרות בקטריות.

עם זאת, אם אתם צריכים להפשיר בשר במהירות, האפשרות הטובה ביותר היא להשתמש במיקרוגל או באמבט מים קרים.

להן כל הדרכים הנכונות לעשות את זה: 

1. הפשרת בשר במקרר

כדי להפשיר בשר במקרר, פשוט מעבירים אותו מהמקפיא ומשאירים אותו במקרר למשך 8 שעות לפחות. ניתן להפשיר את הבשר בכל מיכל שהקפאתם אותו, בין אם באריזתו המקורית, שקית הקפאה או משהו אחר.

רק הקפידו תמיד להקפיא ולהפשיר בשר בכלי אטום, מכיוון שאתם לא רוצים שהבשר יתייבש או ייחשף לחיידקים.

כמה זמן לוקח לבשר להפשיר במקרר?

אין נוסחה קובעה לגבי כמה זמן לוקח לנתחים מסוימים להפשיר במקרר. הכל תלוי בסוג ובכמות הבשר שאתם מפשירים. 

עם זאת, הנה כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון:

לאריזות קטנות יותר של בשר טחון וסטייקים לוקח בערך 24 שעות להפשיר לחלוטין במקרר. 
ייקח יומיים או יותר להפשרת נתחי בשר וצלי עם עצם.


2. איך להפשיר בשר במים


הפשרת בשר במים היא דרך בטוחה להפשרת בשר קפוא במהירות.

ראשית, מעבירים את הבשר לשקית סגורה (יש כאלה שמגיעות עם רוכסן). ודא שהשקית אטומה היטב. אם הבשר הנא נוגע במים, חיידקים עלולים להתחיל להצטבר עליו. 

לאחר ששמתם את הבשר בתוך שקית, הניחו אותו בקערה גדולה. כעת מלאו את הקערה במי ברז קרים. החליפו את המים כל חצי שעה. 

לאחר הפשרה, יש להשתמש בבשר מיד.

טיפ: לעולם אל תשתמשו במי ברז חמים להפשרת בשר. חשיפת בשר קפוא למים חמים (אפילו סגור בשקית ניילון) תעלה את הטמפרטורה החיצונית של הבשר תוך שמירה על פנים קפוא מוצק -התוצאה: המון חיידיקם. 

כמה זמן לוקח לבשר להפשיר במים?
שוב, הזמן המדויק ישתנה בהתאם לסוג וכמות הבשר שאתם מפשירים במים. אבל הנה זמנים מוערכים: 

קילו של בשר טחון – ייקח בערך שעה להפשיר. 

בשרים במשקל של 3 עד 4 קילו ייקח קרוב ל-3 שעות. 

3. איך להפשיר בשר במיקרוגל

אני באופן אישי נמנע מהפשרת בשר במיקרוגל במידה ואפשר, מכיוון שלעתים קרובות הוא משאיר חלקים מהבשר מופשרים בצורה מושלמת וחלקים אחרים מבושלים חלקית. עם זאת, הפשרת בשר במיקרוגל היא שיטת ההפשרה המהירה ביותר ברשימה זו, כך ששאם אתם במצוקה מבחינת זמן, זו עשויה להיות האפשרות הטובה ביותר עבורכם!
רק זכרו שכמויות קטנות יותר של בשר מפשירות טוב יותר במיקרוגל. הגבילו את כמות הבשר לעד 2 ק”ג להפשרה במיקורוגל. 

כמו כן, ממליץ להעביר את הבשר מאריזתו המקורית לכלי העמיד חום במיקרוגל. את אריזות הקלקר והפלסטיק שרוב הבשרים מגיעים בהם לא בטוח להכניס למיקרוגל!
להפשרת בשר במיקרוגל: מניחים את הבשר למיקרוגל. לאחר מכן, מבשלים את הבשר לפולסים קצרים בהגדרת הפשרה” – בחרו באפשרות העוצמה הנמוכה ביותר, זה יאפשר לכם להימנע מבישול יתר.

טיפ: אני לא ממליץ להפשיר דגים במיקרוגל מהסיבה שהם מתבשלים מהר מדי. 

כמה זמן לוקח לבשר להפשיר במיקרוגל?
בהתאם לכמות וסוג הבשר, הפשרה של בשר במיקרוגל עשויה להימשך עד 10 דקות. עם זאת, ממליץ להפעיל כל פעם בין 45 שניות עד דקה כדי לוודא שהבשר מפשיר בצורה שווה. 

 

אז מהי הדרך המהירה ביותר להפשיר בשר?

הדרך המהירה ביותר להפשיר בשר היא במיקרוגל. עם זאת, שיטה זו מומלצת רק לכמויות קטנות יותר של בשר (עד 2 קילו או פחות) ואינה מומלצת לדגים.

כשאני חייב להפשיר מהר – אני אעדיף להפשיר במים מהסיבה הפשוטה שיאן חשש שהוא יתבשל בצורה חלקית כמו במיקורגל. 

האם זה בטוח להפשיר בשר על השיש?

התשובה הקצרה: לא!

הפשרת בשר על השיש אינה בטוחה. כאשר בשר נא נשאר בחוץ על השיש, הוא נכנס ישר לסכנה מבחינת טמפרטורה – במיוחד בארצנו החמה.זה עלול לגרום להצטברות חיידקים.

עם זאת, אם אתה משאירים בשר קפוא על השיש – אם בטעות או בכוונה – זה עדיין אמור להיות בסדר לבשל ולאכול כל עוד הוא לא נשאר על השיש יותר משעתיים. אם חלפו שתעיים מהרגע שהוצאם, יש לזרוק אותו.

האם אפשר לבשל בשר קפוא מבלי להפשיר אותו קודם?
כן, זה בטוח לחלוטין לבשל בשר קפוא מבלי להפשיר אותו קודם. בין אם אתה מוסיפיםבשר קפוא למרקים, תבשילים – זה יכול לעבוד.  

טיפים נוספים להפשרת בשר

סימני הפשרה – אם זה נראה מעט מופשר, זה בטוח ותקין. רק ודאו שהוא קר למגע ו/או לפחות בטמפרטורה של 4.4°C. כאשר אתם מגיעים  הביתה או השתמשו בבשר מיד או הקפיאו אותו מחדש מיד.

איכות – בדקו שאין שינוי צבע, או שהבשר ניזוק.

ארוז בוואקום- אם בשר נמכר קפוא, נסו לקנות בשר ארוז בוואקום. אריזה בוואקום מוציאה 98% מהאוויר מהאריזה במהלך האיטום, מה שמספק הגנה נוספת מפני חיידקים ומוסיף עוד זמן לחיי מדף. בשר ארוז בוואקום מאפשר גם הפשרה נוחה.

 

כמה מילים אחרונות,

אם אתם מחפשים שיטה בטוחה ומהירה להפשיר בשר – במאמר הזה דיברנו על 3. האידאל הוא לתכנן מוקדם ולתת לבשר הפשרה איטית במקרר – זה ישפיע גם על הטעם הסופי. 

אם אתם מחפשים קצביה שמספקת נתחי בשר משובחים עם משלוחים בכל אזור המרכז מוזמנים להיכנס לקצביה של האחים אהרון וליהנות ממבחר ענק! 

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך