מחבת נירוסטה – טיפים והמלצות שלי

אני אוהב מחבתות מנירוסטה אני חושב שהו שונות מאוד בנוף במטבח – הן עמידות, מעבירות חום ומתאימות לבישול בשר. אם אתם מחפשים כאן המלצות, אתם תמצאו את הכול בהמשך. אבל לפני אנחנו נדבר גם על מה צריך לדעת על מחבת נירוסטה, מה היתרונות שלה, איך לשמור ולתחזק אותה וטיפים נוספים. תוכלו להשתמש בנירוסטה לכל מטרה – החל מהכנת ירקות מוקפצים ועד תבישיל סטייקים עסיסיים. בנוסף, נירוסטה עמידה מאחד בפני חומציות, כך שתוכלו להכין מרינדה עשירה או רוטב חיצוני מבלי לדאוג שהמחבת תיהרס. אז מה עוד צריך לדעת על מחבת נירוסטה? בואו נתחיל!

תוכן עניינים

כשמקבלים סטייק עסיסי וצרוב בצורה מושלמת או צלעות כבש במסעדה, זה כמעט מובטח שהוא מבושל בתהליך דו-שלבי. ראשית, הוא מתחיל על הכיריים כדי לתת את הצריבה המושלמת. אבל, אם זה היה עובר ישירות מהכיריים לצלחת, יהיה לך פיזור חום לא אחיד ויהיה גם סיכוי שהבשר יתייבש. הרבגוניות הזו חשובה בכל הנוגע לכלי בישול. 

אחת הסיבות הרבות לכך ששפים וטבחים ביתיים אוהבים מחבת נירוסטה היא בגלל שהם יכולים להעביר אותה במהירות מהכיריים לתנור . סיום בישול בתנור מפסיק את הצריבה בנקודה האידיאלית. זה מאפשר לחלק הפנימי של הסטייק להמשיך בבישול מבלי לייבש את הבשר או לצרוב יתר על המידה את החלק החיצוני. 

כאשר אתם מטפלים נכון במחבת מנירוסטה, תוכלו ליהנות ממגוון יתרונות ברמה המקצועית במונחים של טעם ועמידות. הנה מה שאתה צריך לדעת על שימוש בנירוסטה לפני שאתם רוכשים אחת…

קצת על חומר הגלם נירוסטה

כשלא ידעתי טוב יותר, נהגתי לחשוב שפלדה היא רק עוד אלמנט – כמו חמצן, פחמן, אלומיניום וכו’. אבל היום אני יודע יותר טוב, ושזה לא כך.
פלדה היא סגסוגת (שמשמעותה תערובת) של ברזל בעיקר, בשילוב עם עד 1.7% במשקל של פחמן.
פלדה חזקה הרבה יותר מברזל רגיל אבל היא עלולה להחליד. על מנת להפוך אותו לעמיד בפני חלודה וקורוזיה, הוא משולב עם כרום ואלמנטים נוספים ליצירת נירוסטה.
נירוסטה , בצורה הפשוטה ביותר, היא סגסוגת של פלדה עם 10.5% או יותר של כרום במשקל. כרום הופך את הנירוסטה ל”פאסיבית’ (כלומר לא מגיבה) על ידי שילוב עם חמצן ויצירת שכבת תחמוצת כרום המונעת את החמצון (כלומר החלודה) של הברזל הקיים בנירוסטה. ככל שתכולת הכרום גבוהה יותר, כך העמידות בפני קורוזיה של נירוסטה גבוהה יותר. כמות הכרום בנירוסטה משתנה בהתאם למה שהיא תשמש, למשל כלי בישול, צנרת, שימושים תעשייתיים, ציוד רפואי וכו’. למגע עם מזון, התקן הבינלאומי של NSF לציוד מזון חייב להכיל פלדת אל- חלד לפחות 16% כרום במשקל.
זהו כרום המעניק לנירוסטה את הברק האופייני והגימור דמוי המראה.הנירוסטה מקבלת את שמה מהעובדה שהיא אינה מכתימה או מחלידה כמו פלדה.

טיפים ודברים שכדאי לדעת על מחבתות נירוסטה

מעולה לשימוש בטמפרטורות נמוכות-גבוהות

גמישות הטמפרטורה של נירוסטה היא תכונה חשובה, סיום בישול תנור של סטייק הוא דוגמה מושלמת.

חשוב לחמם מראש את מחבת הנירוסטה שלכם

מחבת נירוסטה קצת שוברת כללים כשמדובר בחימום מוקדם. בניגוד לבני דודיו הבלתי נדבקים, נירוסטה זקוקה לחימום מלא לפני שתוסיפו שמן חמחבת . שימו את המחבת הריקה על אש בינונית למשך 2-3 דקות, ואז הוסיפו את שמן הבישול.  זה יוצר משטח מונע הידבקות טוב שיקל על העבודה. 

חממו את המחבת כראוי

לפני הוספת מזון למחבת, אתם רוצים להיות בטוחים שהטמפרטורה נמצאת במקום שהיא צריכה להיות. אתם יכולים לקבוע מתי הזמן הנכון עם מבחן בטסססס, הידוע גם בשם מבחן המים. לאחר הוספת השמן, זורקים טיפה קטנה של מים לתוך המחבת. כאשר המים מקיימים אינטראקציה עם השמן, הם צריכים להשמיע צליל של טסססס אם לא, המחבת עדיין לא מוכנה לאוכל. 

 המחבת תספר לכם מתי להפוך את הסטייק

לסטייקים יש דרך לומר לכם מתי הם מוכנים להתהפך. כאשר אתם מתחילים לראות קרום בגוון כהה יותר נוצר סביב קצוות הבשר, אז אתם יודעים שהגיע הזמן להפוך. אתם יכולים להיות בטוחים שהגיע הרגע שבו הבשר זז בקלות , ואתם לא מרגישים שצריך לדחוף או למשוך אותו מהמחבת. 

אל תעוותו את המחבת

נירוסטה יכולה להחזיק מעמד לכל החיים ולשמור על יכולתה הייחודית לבשל מזון באופן שווה כל עוד אתם תמנעו מעיוות של המחבת. לכן חשוב לשמור על תקינות משטח הבישול. לשם כך, הביאו אותה תמיד לחימום בהדרגה, והימנעו מלהניח את המחבת על משטח קר בזמן שהיא עדיין רותחת. פעולה זו תשמור על מחבת הנירוסטה במצב טוב למשך שנים.

 השתמשו באמצעי ניקוי עדינים

שימוש בכל דבר אמצעי ניקוי חריף או שוחק כדי לנקות את מחבת הנירוסטה שלכם יכול להזיק לה . אז במיוחד אם אתם אוהבים את הברק האלגנטי של ניקיון, עדיף להימנע לחלוטין מקרצופים חזקים מדי. במקום זאת, בחרו במשהו עדין יותר. 

 המדיח יכול להשאיר כתמים 

נירוסטה בטוחה לחלוטין במדיח כלים. אבל, אם אתם אוהביפ להציג את כלי הבישול שלכם בחוץ, אולי תעדיפו לבחור בשטיפה ידנית במקום זאת. שטיפת ידנית עוזרת להימנע מכתמים מעצבנים שבהם המים התייבשו .

הדגמים הטובים ביותר (לדעתי + חוות דעת של א.נשים אחרים) ⭐⭐⭐⭐⭐

מחבת נירוסטה של Made In Cookware חיפוי נירוסטה עם 5 שכבות, מתאים לאינדוקציה 

הדירוגים שלי 

  • עיצוב 5/5
  • ביצועים 5/5
  • עמידות 5/5
  • קלות ניקוי 5/5

מה הכי אהבתי במחבת?

  1. יכולות חימום מצוינות
  2. קל לנקות
  3. בטוח לתנור 

מה פחות אהבתי?

  1. ייתכן שמיקום הידית לא נוח לכולם 
  2. יקר יחסית 

Made In עשתה לעצמה שם כאחד החברות המובילות של כלי בישול לשפים, ומסיבה מצוינת – כלי הבישול שלהם מתפקדים בצורה יוצאת דופן במסעדות ובבית. המחבתות האיכותיות המקצועיות הללו מעוצבות באיטליה וכוללות ליבת אלומיניום לחימום אחיד וידיות מבודדת שנשארות קרירות לאורך הבישול.  המחבת הזו, ידודיתי לאינדוקציה ויכולה  להתמודד עם טמפרטורות תנור גבוהות.

המחבת קלה למדי  וקלה מאוד לתמרון הודות לידית ארגונומית. במהלך הבדיקה, הצלחתי ליצור קרום יפהפה לפילה סלמון צרוב – כל זה ללא הידבקות, מה שמדגים את היכולת של המחבת ליצור ולשמור על חום.

הניקוי היה קל למדי, עם מעט קרצוף קל כדי להסיר חתיכות שנדבקו. בסך הכל, אני ושב שהביצועים המצוינים  של המחבת הזו מצדיקים את המחיר המעט גבוה והיא ללא ספק מעניקה לטבחים ביתיים חוויה של בישול במסעדה.

איפה קניתי – באמאזון. 

מחיר (נכון לשעת פרסום זו): 109 דולר

כדאי לדעת – בטוח למדיח כלים

 

מה אנשים אחרים חושבים? (ביקורת מתוך עמוד מוצר באמזון) 

“פשוט הייתי צריך לנסות Made-In אחרי שראיתי את המודעה שלהם בטלוויזיה אלף פעמים. מאוד שמח עם זה. שווה לי כל שקל. מתחמם במהירות ומחזיק את החום. הניקוי קל יחסית, תלוי מה מבשלים בו ועד כמה הוא מנוקה.
כמה אנשים התלוננו ש”הכל נתקע ואי אפשר לנקות”. רק אם מתייחסים לזה כאילו זה נון-סטיק – מה שזה לא – או ברזל יצוק – וזה לא.
מחממים את המחבת עד שנוצר שפריץ מים ורוקדים. לאחר מכן מוסיפים שמן ומחכים שיתפשט מעצמו ויתחיל לנצנץ. אין להתחיל עם שמן או חמאה במחבת קרה. מהצד השני, אל תתנו למחבת להתחמם בטירוף. גם מחבת איכותית כזו עלולה להתעקם לאחר התחממות יתר על מבער חם במשך זמן רב מדי. ואל תפיל מחבת חמה למים, מתוך מחשבה שזה יעזור לנקות אותה. סביר מאוד שזה יעוות אותו. אלו הם אמצעי זהירות סטנדרטיים של Made-In ויצרני איכות אחרים.
 משתמש בו בכל פעם כדי למנוע הצטברות שפשוט יהיה קשה יותר להסיר אם אפשר להתחמם מספר פעמים.
אני ממליץ בחום על המחבת הזו ועל המותג הזה. אני בטוח שאתן להם יותר מהכסף שלי בעתיד.”

 

“מחבת ממש נחמדה. השתמשתי בו כדי לצרוב סטייק  עבר רק זמן קצר, אז בואו נראה מה יקרה אחרי שנתיים. מקווה שאוכל לעדכן. משמש גם על מבער האינדוקציה הפנימי שלי וגם על מבער הגז החיצוני. “

מחבת נירוסטה של All-Clad

הדירוגים שלי

  • עיצוב 5/5
  • ביצועים 5/5
  • עמידות 5/5
  • קלות ניקוי 5/5

מה הכי אהבתי?

  1. מאוזן
  2. עמיד מאוד
  3. שימור חום מעולה
  4. אחריות לכל החיים

מה פחות אהבתי

  1. הידית מתחממת
  2. המשטח קטן מהצפוי

All-Clad ידועה בכלי הבישול האיכותיים שלה והיא אהובה על בשלנים חובבים ומקצועיים כאחד. מחבת סדרת D3 זו עשויה במבנה תלת-שכבתי קלאסי – שתי שכבות של פלדת אל חלד 18/10 מקיפות ליבת אלומיניום לפיזור חום אחיד.

במהלך הבדיקה, אהבתי שהמחבת הזו מרגישה מאוזנת ויציבה. המחבת הזו הצליחה בצורה נפלאה בכל הקשור להשחמה וצריבה  והיה קל להכין בה גם רטבים הודות לצורת המחבת הנוחה. חיסרון אחד במחבת זו הוא שמשטח הבישול בפועל הוא פחות ממה שרשום, מה שנותן  פחות מקום מהצפוי, אז אם אתם חושבים שאתם צריכים מחבת גדולה יחסית ממליץ להזמין את המידות הגדולות יותר שם. 

המחבת קלה למדי לניקוי  עם מעט השרייה וקרצוף עדין  בסך הכל, מדובר בדגם עמיד במיוחד שמגיע עם אחריות לכל החיים, שמצדיק את המחיר היחסית יקר שלו. 

איפה קניתי? באמאזון 

מחיר בזמן הפרסום: $160

חומרים: נירוסטה, אלומיניום

מתאים אינדוקציה: כן

בטוח למדיח כלים: לא

בטוח לתנור: כן  

מה אנשים אחרים חושבים? (מתוך ביקורות אמאזון) 

“קניתי את זה כדי להחליף את מחבת הנחושת הישנה של Revere. לא חשבתי שאאהב משהו כל כך לשימוש יומיומי, אבל זה מושלם! קל לניקוי, הדבר היחיד שנדבק (אני מייחס את זה לטעות שלי) הוא ביצים, שומר על הברק שלה, מתחמם באופן שווה (אפילו על כיריים חשמליות זולות).”

המחבת הזו מדהימה בסך הכל, מבשלת פריטים בצורה אחידה  (אוהבת שגם בטוחה לשימוש בתנור). הבעיה היחידה שלי היא שהוא אף פעם לא מרגיש נקי אחרי שאני שוטף אותו ואתה לא יכול להשתמש בשום חומר קשה כדי לקרצף אותו.” 

כמה מילים אחרונות

אז…נירוסטה, למה אני אוהב אותך? בשורה תחתונה… אחת הסיבות היא ללא ספק כל נושא  העמידות.  ברור, אם ממש תרצו אתם יכולים למצוא דרכים להרוס להכתים או לנצל אותה לרעה. ובכל זאת, כלי הבישול הנהדר הזה יכול להיות בן לוויה לכל החיים אם מתייחסים אליו נכון. 

המחבת פחות נוטה לצבור חלודה ולהראות סימני הזדקנות, בנוסף אתם יכולים להשתמש בו בכל מקור חום, כולל אינדוקציה. בנוסף, זהו חומר בישול עמיד שניתן למדיח כלים. 

בין אם זה הרבגוניות או ההבטחה של בן לוויה לטווח ארוך במטבח, קל להבין מדוע שפים מקצועיים רבים מעדיפים מחבת נירוסטה. בשימוש נכון, זה יותר מהאפשרי להשיג תוצאות מעולות בכל פעם. מהחריכה המושלמת ועד לפיזור חום אחיד, נירוסטה היא המלכה של המטבחים.

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך