מחבת גריל – סקירה והמלצות

אני לא מאמין שאני אומר את זה, אבל הייתה תקופה שלא סבלתי וסלדתי כמה ציוד מטבח מסוים –  כמו מחבת גריל. הגודל שלה והידיות הגדולות הפכו אותה למסורבלת וקשה לאחסון בבית שלי, ולעולם לא הייתה לי סבלנות למצוא מקום.  לכאורה המחבת גריל היחידה שהייתה לי הייתה נון-סטיק, אבל האוכל עדיין  היה נשרף ונתקע, ובכל זאת לא יכולתי לקרצף את המחבת מחשש להרוס את הציפוי. לאחר שנים של תסכול וטינה, דברים השתנו ובאחד החגים קיבלתי מחבת גריל מתנה. מאז, גיליתי עולם שלם ויש לי כמה מחבתות גריל באוסף. 

 כדי לחסוך לכם המון כאב ראש ואנטי, הכנתי לכם מדריך מפורט עם כל מה שצריך לדעת על מחבתות גריל וסקירה של מחבתות מומלצות מניסיון! אז קדימה בואו נתחיל. 

מה זה מחבת גריל? 🍳

מחבת גריל מכונה לפעמים מחבת פסים. שניהן זהות לגמרי.  בעיקרון, מחבת גריל היא מחבת שיש לה קצוות מוגבהים עם קווי גריל המרוחקים בין 1 עד 2 סנטימטרים זה מזה. קווי הגריל מוגבהים בדרך כלל לגובה של 0.5 ס”מ, מה שמאפשר למיצים של האוכל שאתם מבשלים להתנקז.  רוב מחבתות הגריל הנפוצות בימינו מגיעות עם נון-סטיק – בניגוד למחבת ברזל יצוק.  עם זאת, יש כמה מחבתות גריל שעשויות גם מחומרים אחרים. נפרט על כך כך בהמשך. 

יתרונות של מחבת גריל✅

אם עדיין אין לכם מחבת גריל, יש מצב שאתם שואלים את עצמכם – למה בכלל כדאי לכם לקנות אחת? אז למען האמת, יש סיבות רבות שתרצו לקנות אחת כזו, הנה כמה מהן:

סימני גריל וצלייה – מיותר לציין שלסטייק יש טעם שונה כאשר יש לו סימני גריל מוצקים ויפים. הבשרים נראים על הגריל והשקעים השחורים הקטנים מעוררים תיאבון. סימני צלייה אפשר  לקבל רק על גריל חיצוני או במסעדות, אבל עם מחבת גריל  זה הופך את זה אפשרי גם במטבח הביתי שלכם.

חיסכון בזמן– בדרך כלל מחבתות הגריל הן מחבתות גדולות יותר שמגיעות בצורה עגולה או בריבוע. שתי האפשרויות הללו מאפשרות בישול שונים של חזה עוף, בשר בקר, קבבים או ירקות במכה אחת מבלי שהרטבים והמיצים יתערבבו. זה חוסך לכם זמן לבישול בגלל שלא תצטרכו לבשל ואז לשטוף את המחבת, לבשל ולשטוף שוב.
איסוף שומנים – למחבת הגריל יש מעין רכסים המאפשרים ירידת שומנים ומיצים. זה מונע מהמיצים של המזון להתערבב כך שכל הנוזל יתנקז.

בישול בתוך הבית – לא צריך לצאת החוצה כדי ליהנות מארוחת גריל משובחת. אתם יכולים לבשל וליהנות מהסטייקים שלכם בתוך הבית גם בלי לצאת החוצה לשמש או בגשם. 

בריא – כמעט כל המחבתות שמופיעות בסקירה הן בריאות. בנוסף, הן נטולות PFOA ו-PFTE והן  מאפשרות לשמור את מלוא הטעם בתהליך הבישול.

איך להשתמש נכון במחבת גריל פסים (כדי לקבל סימני גריל יפים) 👨🏽‍🍳

מחבתות גריל הן קלות לשימוש. בדיוק כמו מחבתות רגילות, הן עשויות ממתכות עמידות ויכולות לשמור על חום בינוני-גבוה.

עם זאת, תלוי אם למחבת הגריל שלכם יש ציפוי נון סטיק –  ייתכן שתרצו למקסם את החום שלכם.  זה ימנע מכל ציפוי להישרף ולהרוס את מחבת הגריל.

כדי להשתמש במחבת גריל, עקבו אחר השלבים הבאים:

  1. הכינו את האוכל – כדי להבטיח שהבישול יהיה אחיד, וודאו שאתם חותכים או דופקים את הבשר שאתם צולים לעובי של חצי סנטימטר כשהם שוכבים, זאת על מנת להבטיח שהנתחים העבים יותר לא יתבשלו יתר על המידה ושהמרכז יקבל רמת עשייה רצויה.
  2. חימום – הפעילו את הכיריים לחום בינוני-גבוה והניח את מחבת הגריל. מניחים את היד מעל מחבת הגריל ישירות כדי להרגיש את החום ולקבוע כמה הוא חם. תהליך החימום עשוי להימשך כ-5 דקות.
  3. שימון – אין לצפות את מחבת הגריל בשמן כי זה יגרום למחבת להוציא עשן בטמפרטורות גבוהות. במקום זאת אפשר לרסס בעדינות עם שמן צמחי.  עבור דגים, בשרים או עוף, אין צורך לשמן את המחבת מכיוון שהשמנים הטבעיים של אלה ייצאו במהלך הבישול.
  4. מטגנים– כדי לקבל קווי גריל מדהימים, ניתן להניח את האוכל ישירות על הגריל בזווית של 45 מעלות. תרצו להפוך את האוכל בזווית של 90 מעלות בחצי מהזמן כדי לקבל את סימני הגריל המרובעים והיפים. 

סוגים של מחבתות גריל - מה ויש ומה צריך לדעת על כל אחד?

חלק זה מפרק את חמשת הסוגים העיקריים של מחבתות עם סקירה של תכונותיהם המובהקות, יתרונות וחסרונות, תהליכי ייצור והטבות ייחודיות שיעזרו לכם לקבל החלטה שתואמת לצרכים ולמטבח שלכם. 

מחבתות גריל מברזל יצוק

מחבתות גריל מברזל יצוק הן מועדפות בקרב שפים בשל שימור החום והפיזור האחיד שלהן. הן  עמידות, משתבחות עם הזמן ויוצרות סימני צריבה יפים. עם זאת, מחבתות ברזל יצוק דורשות תחזוקה קפדנית כדי למנוע חלודה ויכול לקחת להן זמן רב להתחמם בשל משקלן הכבד יותר.

תהליך ייצור: ייצור מחבתות גריל מברזל יצוק מתחיל מברזל מותך שנשפך לתבנית חול ומקבל את צורתו. לאחר הקירור, תבנית החול נשברת. תהליך זה מייצר מחבת עבה וכבדה המסוגלת לעמוד בטמפרטורות גבוהות ולשמור על חום בצורה יוצאת דופן.

יתרונות: עם מחבת גריל מברזל יצוק, אתם יכולים לצפות לטעם צלייה אותנטי. כשהמחבת מתבגרת עם השימוש, היא מפתחת משטח נון-סטיק טבעי, אשר לא רק משפר את טעמי המזון אלא גם מקדם שיטת בישול בריאה יותר עם פחות שימוש בשמן.

 מחבת גריל נון-סטיק

 מחבתות גריל נון-סטיק מציעות קלות שימוש ופשטות בניקוי, מה שמושך טבחים ביתיים רבים. הן מתחממות במהירות אך עשויות שלא לסבול טמפרטורות גבוהות במיוחד. ציפוי הנון-סטיק, אמנם נוח, אך עשוי להתבלות עם הזמן ויש לטפל בו בזהירות.

תהליך ייצור: מחבתות גריל נון סטיק עשויות בדרך כלל מבסיס אלומיניום או נירוסטה ומצופות בשכבה של חומר מונע הידבקות. שילוב זה מבטיח חימום מהיר ומוסיף נוחות לבישול. 

יתרונות: היתרון המרכזי בשימוש במחבת גריל נון סטיק טמון ביתרונות הבריאותיים שלה. משטח הנון-סטיק מאפשר בישול במינימום שמן או חמאה, תורם לארוחות בריאות יותר מבלי להתפשר על הטעם.

 מחבתות גריל מנירוסטה

מחבת גריל נירוסטה מציעה עמידות בפני חלודה ויכולת עמידה בטמפרטורות גבוהה. עם זאת, ייתכן שחלוקת החום לא תהיה אחידה כמו עם מחבתות ברזל יצוק או אלומיניום.

תהליך ייצור: מחבתות גריל מנירוסטה מיוצרות על ידי יצירת צורת המחבת מגיליון נירוסטה. 

יתרונות: היתרון המשמעותי של מחבת גריל מנירוסטה הוא היכולת שלה לעמוד בטמפרטורה גבוהה. איכות זו הופכת אותה לבחירה המושלמת עבור צריבת בשרים, נעילת מיצים וטעמים כדי לספק מנות באיכות של מסעדה.

אולי תרצו לקרוא את הסקירה שלנו על מחבתות נירוסטה (עם הדגמים הכי משתלמים וטובים) 

מחבתות גריל מאלומיניום

מחבתות גריל מאלומיניום זוכות להערכה בשל תכונות הפיזור החום המהיר והאחיד שלהן. הן קלות מאוד אבל אין להן יכולות שימור חום כמו מחבת ברזל יצוק. 

תהליך ייצור: מחבתות גריל מאלומיניום מיוצרות על ידי יציקת אלומיניום מותך לצורה הרצויה. לאחר מכן מצופה בשכבת נון-סטיק, מה שמשפר את נוחות הבישול והניקוי שלה.

יתרונות: היתרון העיקרי של מחבתות גריל מאלומיניום זה היעילות שלהן. הודות למוליכות החום המצוינת של האלומיניום, מחבתות אלו מתחממות במהירות ומפחיתות את זמני הבישול, וחוסכות לכם זמן בבישול. 

מחבתות גריל מאמייל

 מחבתות אמייל אינן מגיבות ולעיתים קרובות כוללות ציפוי נון סטיק. הן  בטוחות לשימוש אך עשויות שלא להיות חזקות כמו מחבתות אחרות.

תהליך ייצור: מחבתות אמייל עשויות מחימר, שנוצר ונשרף בטמפרטורות גבוהות. לאחר מכן, מצופה בנון סטיק. 

איך בוחרים מחבת גריל?

 גודל וצורה
מחבתות גריל מגיעות במגוון גדלים, הגודל שתבחרו צריך להיות תלוי בהרגלי הבישול וביכולות האחסון שלכם. קל יותר לאחסן ולנקות מחבתות קטנות יותר, ואילו מחבתות גדולות יותר אידיאליות לבישול ארוחות גדולות יותר.

הצורה של מחבת הגריל שלכם יכולה גם להשפיע על הפונקציונליות שלה. מחבתות גריל מרובעות מציעות יותר שטח פנים, מה שהופך אותן לאידיאליות לצלייה של נתחי בשר גדולים יותר או מספר פריטים בו זמנית. מחבתות גריל עגולות, לעומת זאת, הן אופציה רב-תכליתית, המתאימה למגוון תבשילים.

ידיות מחבת גריל

עיצוב הידית הוא מאפיין מכריע במחבתות גריל. הידיות צריכות להיות עמידות ועמידות בחום כדי למנוע כוויות. חלק מחבתות הגריל מגיעות עם כיסוי סיליקון או עץ על הידית, המספקים אחיזה נוחה ונשארים קרירים למגע, גם כשהמחבת חמה. בנוסף, ידית ארוכה מציעה מינוף טוב יותר, מה שמקל על הרמת המחבת.

פסי גריל

פסי הגריל ממלאים תפקיד משמעותי בתהליך הבישול. פסים גבוהים יותר מספקים סימני חריכה טובים יותר ומאפשרים לשומן לטפטף הרחק מהמזון, מחקה את ההשפעה של גריל מסורתי. גם המרווח בין הפסים חשוב. צר מדי, והאוכל עלול להתבשל בצורה לא אחידה; רחב מדי, וייתכן שלא תשיגו את סימני הגריל הרצויים. לכן, מציאת מחבת גריל עם גובה הפס ומרווח מאוזנים היטב היא המפתח לחוויית צלייה טובה.

עלות לעומת איכות

זה אולי מפתה לבחור במחבת גריל פחות יקרה, אבל זכרו שאסור להתפשר על האיכות. מחבת גריל במחיר גבוה יותר מסמלת לעתים קרובות ייצור  מעולה, תוחלת חיים ארוכה יותר, ושימור ופיזור חום טובים יותר. בעוד שהשקעה במחבת גריל איכותית עשויה להיראות יקרה בהתחלה, היא יכולה לחסוך כסף בטווח הארוך על ידי חלופות זולות יותר לאורך זמן. עם זאת, לא תמיד האפשרויות היקרות ביותר הן הטובות ביותר, אז ודאו שאתם שוקלים את כל ההיבטים, כולל חומר, בנייה וביקורות משתמשים.

 בטיחות במדיח כלים

מחבת גריל בטוחה לשימוש בתנור או במדיח כלים מוסיפה נוחות לתהליך הבישול והניקוי. מחבתות גריל בטיחותיות בתנור מרחיבות את אפשרויות הבישול, ומאפשרות לכם להתחיל מנה על הכיריים ולסיים אותה בתנור. מחבתות גריל הניתנות למדיח כלים, לעומת זאת, הופכות את הניקוי לקלי קלות. עם זאת, שימו לב שלא כל החומרים מתאימים לשימוש במדיח כלים, וייתכן שיהיה צורך בשטיפה ידנית כדי לתחזק את המחבת. 

המחבתות שאני ממליץ 💁🏻‍♂️

מחבת גריל מרובעת ברזל יצוק בגודל  – לודג’ 

מה אהבתי: מחבת הגריל של Lodge Chef Collection הייתה קלה לניקוי וחיממה באופן שווה. רשתות הגריל היו גבוהות מספיק (אך לא גבוהות מדי) כדי להרחיק את האוכל מתחתית התבנית  ליצור מרקמים פריכים וסימני גריל מנצחים. הדפנות הרדודות הקלו על העברת מזון במחבת עם מלקחיים או מרית. היא יציבה וניתנת להתאמה. 

מה לא אהבתי: למחבת הזו יש שתי ידיות קצרות ולא אחת ארוכה, אז אתם צריכים להשתמש בידיים מכוסות כדי להזיז אותה ולא לקבל כוויות.

מחבת גריל ברזל יצוק עם אמייל Staub 

מה אהבתי: המחבת הזו יצרה סימני גריל יפים בכל הבדיקות שלי. נדרש עוד קצת זמן כדי לחמם מראש, אבל זה החזיק בחום ופיזר אותו באופן שווה על פני כל משטח הבישול. בונוס: היה מאוד קל לנקות את המחבת הזו בהשוואה למחבתות אחרות. 

מה לא אהבתי: היא יחסית יקרה, אבל אם אתם רוצים דגם שילך איתכם שנים – כמו כל המוצרים של Staub אני לגמרי ממליץ.

 

שאלות ותשובות

האם אני צריך מחבת גריל?
בעוד מחבתות גריל אינן יכולות לשחזר את טעמי העישון והפחם של גריל אמיתי, הן נוטות להיות קלות לשימוש ולניקוי תוך מתן מראה ותחושה של ארוחת גריל משובחת. מחבתות גריל הן האפשרות  הטובה ביותר עבור אנשים שגרים בדירה ובא להם להרגיש קצת “על האש” לפעמים, ובאופן כללי זו מחבת שימושית מאוד אם אתם חובבי בשר.

מהי הצורה הטובה ביותר למחבת גריל?
כמעט לכל השימושים, מחבתות גריל מרובעות ועגולות פועלות באותה מידה. בסיס המחבת צריך להיות בערך בגודל של המבער שלכם כדי למנוע נזק לדפנות המחבת (להבות לא אמורות לעלות מסביב לדפנות). 

איך מנקים מחבת גריל?
עבור מחבתות גריל מברזל יצוק עם אמייל, הניחו למחבת להתקרר למגע לפני ניקוי עם ספוג, סבון ומים חמים. עבור ברזל יצוק מסורתי, קרצוף עם מברשת ניקוי או ספוג ומים חמים. אתם יכולים להשתמש במעט סבון כלים, מלח גס ו/או וברזל פלדה במידת הצורך עבור חתיכות עקשניות. יבשו את מחבת הברזל היצוק שלכם לחלוטין, ואז שפשפו אותה כולה בשכבה דקה של שמן צמחי  וחממו על כיריים עד שהוא מעשן קלות, זה מוסיף מעין שכבת נון סטיק טבעית לבישול הבא שלכם. 

מחפשים עוד סקירות על מוצרים מומלצים? הנה כמה סקירות שאתם חייבים לקרוא:

כמה מילים לסיכום

אומנות הבישול במחבת גריל מציעה שפע של אפשרויות קולינריות, ומספקת טעמים מרשימים וסימני חריכה אטרקטיביים. כפי שראינו, בחירת מחבת הגריל הנכונה, הבנת השימוש, התחזוקה ופתרון הבעיות שלה יכולה לשפר באופן דרמטי את חווית הצלייה שלכם. בין אם אתם צורבים סטייק או צולים ירקות  מחבת הגריל מתגלה ככלי רב-תכליתי וחיוני בכל מטבח. מקווה שהמדריך הזה יעזור לכם לבחור את האחת הנכונה. 

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך