באן אסאדו מדהים כמו במסעדות אסתייתיות

לאחרונה הייתה לי הזדמנות לחקור את יפן, הרפתקה מלאה בתגליות בלתי צפויות, זו מדינה מדהימה – מרגיש שקצת חזרתי מהעתיד. בין הרחובות השוקקים והנופים השלווים, ובין החנויות המוזרות (שקניתי המון שטויות) גם אכלתי המון, לא לא. אתם לא מבינים כמה אכלתי. באחת הפעמים, הזמנו מנות ראשונות ושם יצא לי לאכול באן אסאדו מפורק מושלם, שום דבר בארץ לא התקרב ליצירת אומנות הזו, ואני לא מגזים.

המנה, תערובת יפה ועסיסית של אסאדו שהגיע עטופה בלחמניה עם מרקם של ענן.  זה היה אוכל מנחם, אבל עם טוויסט שרק אומנות יפנית מסורתית יכולה לספק. כל ביס היה שילוב של מלוח ומעט מתוק, מסוג הטעם שנדבק לך הרבה אחרי שהארוחה נגמרת.

בהשראתו ולמען האמת, קצת נדבקתי קצת בדיבוק, ידעתי שאני חייב לנסות לשחזר את המנה הזו ברגע שאחזור. נדרשו כמה ניסיונות (וכמה תאונות משמחות), אבל אני חושב שהצלחתי לתפוס את המהות של מה שהפך את לחמניית באן האסאדו הזו לבלתי נשכחת.

כמה מילים על הבשר

יש כמה דרכים להכין בשר מפורק – הדרך הקצרה והדרך הארוכה. בכל מקרה, לפני שאתם שואלים – לא חייב אסאדו. אפשר גם נתחים אחרים. אני ממליץ ללכת על נתח בקר משויש, עשיר ברקמות חיבור ושומן, כל הנתחים הקשים מעולים לנו. שיטת הבישול האיטי מאפשרת לרקמת החיבור להינמס לתוך עצמה וזה משאיר אתכם עם בשר רך להפליא ונמס בפה.

אני אוהב להכין את המתכון הזה עם אסאדו, אבל אם אתם מחפשים כיוון אחר, הנה כמה רעיונות:

נתח צוואר – נתח מעולה לבישול האיטי שלנו. מצד אחד הוא מאוד סיבי וקשה (הצוואר עובד קשה) ומצד שני הוא גם שומני, שילוב מנצח! והוא עשיר מאוד בטעמים מעולים. אם אתם רוצים לגרות את החך של אוהבי הבשרים למיניהם שלבו את הבשר עם נתח מהצלעות.

  • צלעות – נתח די שמן ולא מאוד קשה, אבל הוא עדיין מושלם לבישול ארוך כי הוא מביא רכות ועומק טעמים נהדר! מומלץ לתת לו להתבשל עם סוג בשר נוסף שיהיה לו לקונטרה.
  • כתף בקר – נתח מאוד רזה ובעל סחוס קשה במיוחד וזה מה שהופך אותו למועמד מושלם לבישול האיטי שלנו. עם הזמן הסחוס יימס לתוך התבשיל ויעניק לו סמיכות מופלאה וטעמים נהדרים.
  • אסאדו, שפונדרה – אחד הנתחים האיכותיים לבישול ארוך מאוד מומלץ. הוא שומני למחצה וכולל רקמות חיבור עדינות, בבישול ארוך הוא הופך לחמאתי ומשגע.

על לחמניות הבאן...

הכי חשוב זה לזכור שאתם צריכים לשאוף להגיע לבצק רך אבל לא דביק, בערך כמו כרית עדינה. המפתח כאן הוא לא למהר את תהליך הלישה; זה באמת תרפיה- עשר דקות טובות ביד אמורות לעשות את העבודה. הלישה הזו היא שמפעילה את הגלוטן ומעניקה ללחמניות את האווריריות המענגת הזו. ואל תהיו כבדים מדי עם הקמח. ממש מעט על משטח העבודה צריך להיות מספיק – יותר מדי והלחמניות שלך ייראו יותר כמו פיתות הוקי מאשר עננים רכים.

טמפרטורה היא דבר נוסף שצריך לפקוח עליו עין. כאשר אתה נותן לבצק לתפוח, מצא מקום חמים ללא אור שמש ישיר. זה הזמן שלהם להתנפח, להכפיל את נפחם ולהיות אוורירים. זה עשוי לקחת כמה שעות, אבל זה שווה את זה עבור המרקם המושלם הזה. וכשזה מגיע לעיצוב הלחמניות, היו עדינים. אנחנו לא מכינים פה פיצה; לחשוב יותר כמו לערסל תינוק. חלק זה חיוני לקבלת החלק העליון המעוגל והחלק הזה. לבסוף, כאשר אתם מאדים  אותם, וודא שהם לא צפופים מדי. הם הולכים להתרחב ואתה לא רוצה שהם יידבקו יחד. 

המתכון לבאן אסאדו מושלם!

מצרכים לבאן:

3 וחצי כוסות קמח 

כף שמרים

2 כפיות אבקת אפיה

50 גרם סוכר 

2 כפיות מלח

2 כפות שמן

1⅓ כוסות מים חמימים

 

איך מכינים 

לערבב את כל החומרים היבשים בקערת מיקסר עם כף מלבד המלח , להכניס למיקסר ולהתחיל ללוש עם וו לישה על המהירות הכי נמוכה , להוסיף שמן וכוס מים, במידה ומרגיש שצריך עוד מים להוסיף את ה-⅓ הנותרים אחרי 10 דק מתקבל בצק מושלם שמתנתק מהדפנות, גמיש ורך. לשים בתוך קערה משומנת ולכסות הניילון נצמד לשעה , בחורף אפילו שעה וחצי.

אחרי שעה , ליצור כדורים בגודל של 45-50 גר’, להניח כל אחד מהם על נייר אפייה. 

להתפיח לחצי שעה. לשים לב שהבצק תמיד מכוסה גם בשלב שעושים את הכדורים אחרת יכול להתייבש.

מרתיחים מים בסיר אידוי ומניחים את הלחמניות בתוך סלסילת אידוי (יחד עם נייר האפייה) – חשוב להקפיד על מרווחים מאחר והלחמניות תופחות באידוי.

מכסים את הסיר ומבשלים 15 דקות עד שהלחמניות מוכנות. מקררים לפני שחותכים. 

כעת ניגש לבשר אסאדו מפורק

מצרכים:

 

קילו אסאדו חתוך לקוביות גדולות

2 שיני שום

3 עלי דפנה

בצל חתוך לרבעים

תיבול : 2 כפות שמן זית ,2 כפות סויה, 2 כפות ברביקיו, 2 כפיות שום כתוש ומעט מלח

 
 

אופן הכנה:

בסיר לחץ סוגרים בשר מכל הצדדים עד שמשנה את צבעו עם מעט שמן. מוסיפים ליטר וחצי מים רותחים , לאחר מכן מוסיפים את השום, בצל ועלי דפנה . שמים על מצב סיר לחץ כ-45 דקות. 
 

אחרי 45 דק הבשר יוצא רך ונימוח, מוציאים את הבשר למגש ומועכים באמצעות מזלג , את השומן זורקים. 

לשים במחבת 2 כפות שמן זית , להוסיף את האסאדו, להוסיף 2 כפיות שום כתוש, 2 כפות ברביקיו,2 כפות סויה ומעט מלח, להוסיף 2 פעמים עם מצקת מהציר שהכנו לבשל עד שלא נשארים נוזלים . בערך 10 דק.

 

בתוך לחמניות הבאן אפשר לשים חסה, בצל סגול, פטרוזיליה,פלפל חריף ורוטב שאוהבים מעל. 

 
 
 
 
לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך