גריל גז וובר – סקירה מלאה, כדאי או לא?

אחרי יותר מ-10 שנים, אבא שלי סוף סוף החליט להחליף את הגריל – וזה כבר אירוע גדול 🙂 זה היה מסע מעייף, מאתגר ומלא באפשרויות, כתבתי בהשראה מדריכים שיעזרו לאנשים אחרים לבחור גריל בקלות כמו המדריך לגרילי גז. בכל מקרה, לעניינו, אבא תמיד אהב והיה לו גריל. מנגל פשוט לא הספיק לו. ואני, כבר בגיל 4 ידעתי מה זה חום עקיף ואיך במילים שלו זה המפתח להמבורגר המושלם. חברים תמיד היו באים אלינו מהופנטים מהריחות המהפנטים שהציפו את כל השכונה. 

שנה אחר שנה, התבוננתי מבעד לחלונות כשאט אט, הדשא שמאחורי הגריל מת מפיפי כלבים ובצורת, והגריל עצמו נשחק והחליד. אבל אם הגשם לא ימנע ממנו להשתמש בו, גם לא קצת חלודה.

מיותר לציין, כשהוא התקשר אלי יום אחד כדי לומר לי שהוא סוף סוף מחליף אותו אחרי 10 שנים, זה הרגיש כמו להתאבל על חיית מחמד. אבל זה העניין לגבי אבא שלי: הוא קונה מומחה. כבר קראתי את כל המדריכים, דיברתי עם כל המומחים והשוואתי מחירים. הוא שאל את דעתי, אבל הוא לא באמת היה צריך את זה: הוא היה אחרי ה-Weber Genesis E-325 Grilled Gas, וזה האחד שקנה ואי הולך לשתף אותכם במסקנות החשובות. 

הסקירה כוללת קישורים למוצרים שאנחנו מרוויחים עמלה קטנה מהם – זה לא בא על חשבונכם כמובן אלא רק כבונוס בשבילנו כדי שנמשיך לייצר לכם תכנים והמלצות על מוצרים, אז נודה לתמיכתך ❤ 

אנחנו פה מדברים על Weber Genesis E-325 Grilled Gas,

הגריל הגיע מפורק לגמרי ובקופסת קרטון, אבל לאחי הגדול (שהוא מסוג האנשים שתמיד עשו לגו בלי ההוראות) לקח קצת פחות משעה להרכיב. ואז לקח לאבא שלי יותר מחודש להשתמש בו. מכיוון שהגריל מתחבר באמצעות קו גז, הוא היה צריך חלק אחד ואיש מקצוע שיחבר אותו.   אבל בשורה תחתונה –  עם תכנון נכון, אתה יכול לצלות תוך שעה מהרגע שהגריל הגיע. ומאז סוף סוף הרכבתי אותו לפני חודשיים, השתמשתי בו כל יום.

כמה מילים על הגריל של וובר

אחד השינויים הגדולים כאן הוא טכנולוגיית Weber connect החכמה האופציונלית המאפשרת לכם לנטר את האוכל שלך בזמן אמת עם התראות בטלפון שלכם! (לאבא שלי לקח זמן להתרגל לרעיון אבל אני חושב שהוא כבר למד לאהוב את זה). 

המערכת האלחוטית משמשת כמדריך טמפ’ פנימית עבור הגריל  ועבור האוכל שאתם מבשלים עם בדיקות קוויות.

תאורת הגריל היא טאץ’  נחמד למי שמבשל בלילה. למרפסת של אבא יש תאורה, אז זה לא חיוני עבורנו. עם זאת, עם מכסה הגריל פתוח, לפעמים זה גורם לצללים ואור ממש על החלק העליון של הסורגים הוא תוספת מבורכת. גם ידיות הגריל נדלקות בלחיצת כפתור, וזה באמת תורם לשימוש קל יותר.  בנוסף, זה פשוט קופץ בלילה ונראה כל כך טוב!

מה אנחנו אוהבים:

  • הגריל מתחמם מאוד. נהדר עבור צריבה ומעניק טונות של גמישות.
  • אזור צריבה גדול – מושלם לקבלת הקראסט היפה הזה על הסטייקים.
  • מלא אחסון – הסתירו  בקלות בקבוקים ובלקן תחת לגריל ואחסנו אביזרים בקלות
  • קל לניקוי – משטח הנירוסטה קל מאוד לניקוי/ניגוב והסורגים נשלפים בקלות
  • הכל באחד – לגריל הזה יש את כל מה שצריך מאזור צריבה, מבער צד, משטחי בישול נשלפים וטכנולוגיית WIFI עם תגובה מהירה.

מה אנחנו לא אוהבים:

  • גלגלים קטנים – עבור גריל כל כך גדול, הגלגלים נראים זעירים ונעילתם במקומם היא קצת מסובכת.
  • הרכבה מסורבל לפעמים – במיוחד חיבורחוטים.

בסך הכול אהבנו את הגריל – זה מרגיש כמו מטבח חוץ מלא עם כל האחסון, שולחן הכנה בצד, תאורת גריל לראיית לילה. אין לי ספק השגריל הזה יחזיק מעמד זמן רב ויכול להיות מרכז החצר האחורית במשך שנים רבות.

unboxing והרכבת הגריל החדש

מדובר בגריל גדול ודורש לא מעט הרכבה. כמו שאמרתי, טוב שאח שלי היה כאן.  ההוראות היו פשוטות אבל ההרכבה עדיין ארכה כשעתיים. יש גם לא מעט חוטים שצריך לחבר כדי שמערכת Weber Connect ואורות הגריל יפעלו כהלכה. אם תוותרו על התאורה זה הופך את ההרכבה להרבה יותר קלה. 

איכות בנייה של Weber 

וובר מקפידה על הפרטים הקטנים, ואיכות החומרים המשמשים לגריל זה מעולה. הכל בנוי היטב, ומדובר בגריל שיחזיק מעמד הרבה מאוד זמן. Weber מספקת אחריות שנעה בין 3 שנים לרכיבי Weber Connect, עשר שנים לצינורות מבערים, רשתות בישול וחטיפי טעם וריח ועד 12 שנים למכלול.

הדבר היחידי שבאמת קצת אכזב היה איכות הגלגלים.  גריל כל כך גדול וכבד צריך גלגלים רציניים כדי להזיז אותו.  כמו כן, מנגנון הנעילה של הגלגלים קשה לדחיפה ולעיתים נתקע. אני מניח שרוב האנשים לא יסחבו את הגריל שלהם הלוך ושוב על המרפסת שלהם ברגע שנסגרו על מקום – אבל עדיין זה משהו שלדעתי ראוי לציין.

חווית הבישול שלנו 

הגריל החדש של וובר נהדר ואני 
עושה הרבה יותר עישון נמוך ואיטי מאשר צליית גז.  המצת המובנה מפעיל כל מבער במהירות, וניתן להפעיל כל גריל באופן עצמאי, כך שאין לחכות להדלקת המבער, הגריל מגיע לטמפ’ תוך דקות. הצלחתי לחמם את הגריל עד 300 מעלות צלזיוס תוך כ-10 דקות עם מכסה סגור. אחרי חמש דקות, הגעתי כבר ל-400 מעלות צלזיוס. היו לי כמה גרילי גז אחרים, וה-Weber מתחמם יותר מכל אלה שהשתמשתי בהם בעבר. כמובן שעם כל הגודל של הוובר, לוקח לו קצת זמן להתחמם. 

יש גם שפע של מקום לבשל למשפחה גדולה או לקבוצת חברים, וכל מה שאתם צריכים ורוצים נמצא ממש קרוב. 

אבא אוהב לצלות סטייקים ועוף על הגריל, והצלחנו לקבל סימני צריבה יפים על כל הבשרים שאנונו אוהבים מהר.

 הצלחתי לבחון את הרשת החריכה. בעזרת הצריבה, הצלחתי לקבל סימני גריל יפים ולצרוב כמעט כל מה שבדקתי אותו, כולל עוף, סטייק ואפילו דגים. אין דבר מבאס יותר מלשים נתח בשר על הגריל, להפוך אותו בציפייה, ולא לראות את סימני הגריל היפים. רשת החריכה מתחממת יפה ונותנת את הסימנים היפים האלה.  

פיזור חום

כדי לבדוק את חלוקת החום, עשינו את מבחן הלחם.  חיממתי את הגריל על אש בינונית ואז פרשתי חתיכות לחם באופן שווה על הגריל. הנחתי חלקים לכיוון האחורי והחלק הקדמי נפרש לכל אורך הדרך. לאחר כשתי דקות, הפכתי את הלחם והצלחתי לראות היכן הנקודות החמות על סמך כמות הלחם. החלק האחורי של הגריל היה החם ביותר, ועוד יותר חם היה באמצע אזור החריבה, כצפוי. החלק הקדמי של הגריל, מלבד, היה שווה למדי מבחינת פיזור החום.

לא הופתעתי יותר מדי מכיוון שרוב הגרילים נוטים להתחמם מאחור. 

אזורי אחסון והכנה

אם מקבלים את הגריל עם מבער הצד יש מכסה שמכסה את המבער, כך שתוכלו להשתמש במשטח כולו כמדף צדדי. בצד הנגדי יש שולחן הכנה והגשה גדול במיוחד כדי להקל על החיים כשיש לכם הרבה מה לבשל.

אל תשכחו את ארון האחסון שמתחת לגריל, המאחסן בנוחות את מיכל הפרופאן, כמו גם מחבת טפטוף נשלפת מתחת לאזור הצריבה כדי לשמור על הכל נקי. 

למי שכבר יש לו אחסון חיצוני אולי לא תזדקקו לכל זה, אבל באותו זמן שהכל נמצא בוצר אחד זה פשוט נוח.

ניקוי הגריל

ניקוי הגריל הוא די קל. מבחוץ, הכל נירוסטה שמתנקה נהדר. אני משתמש באותו ספריי ניקוי שאני משתמש במכשירי הנירוסטה שלי וזה עושה פלאים על הוובר. אני יכול לנגב הכל וליהנות ממראה נקי ומבריק תוך דקות. 

ביצועים בפועל - מה אני חושב?

כדי לבחון את ביצועי הצלייה, החלטתי לצרוב 4 סטייקים יפים.  לשלב הראשון של הבישול, הפעלתי מבער 1על  גבוה, מבער 2 נמוך, והנחתי את הסטייקים בקצה הימני לבישול איטי ועקיף מבחינת החום.

הסתכלתי על תצוגת מד החום, ואפליקציית הסמארטפון Weber Connect, יכולתי לראות שהגריל שומר על 115 מעלות צלזיוס קבועה לאורך כל הדרך, רק משתנה ב-5 מעלות לכל כיוון. מושלם!

השתמשתי גם  בבדיקה המחוברת למדחום ה-Weber Connect המובנה כדי למדוד את הטמפרטורה הפנימית של אחד הסטייקים.  כשהטמפרטורה הפנימית של הבשר הגיעה ל-43 מעלות צלזיוס, מוכנה לשלב הצריבה.

לאחר מכן הדלקתי את כל 4 המבערים לאש הכי גבוהה, כדי לראות עד כמה אני יכול לעלות על הגריל. זה הגיע ל-310 מעלות צלזיוס.

בסך הכל, יכולת הצריבה של הגריל הזה מעולה! ה”מבער הצורב” הנוסף באמת עושה את העבודה שלו היטב, עוזר ליצור קרום יפה ונפלא ומוסיף טונות של טעם! 

פיצ'רים שאהבתי

Weber Connect מדחום ואפליקציה לסמארטפון

הגריל מגיע עם מדחום Weber Connect ואפליקציית סמארטפון. לאחר ההגדרה הראשונית, זה יכול לשמש ככלי פשוט לניטור גריל ואוכל, שתוכלו לצפות בו דרך הטלפון.

בקרת טמפרטורה ודיוק
ברגע שמבער נדלק, אתה יכול להשתמש בכפתורי הבקרה האינסופיים כדי לכוונן את טמפרטורת הגריל ואת גובה הלהבה שלך כרצונך.

ישנם 3 מבערים, המאפשרים לך להגדיר אזורי חום שונים.  הדיוק של בדיקות טמפרטורת הסביבה והמזון טוב, ונמדד בתוך כמה מעלות צלזיוס  של מדחום.

אחריות 

Weber מספקת את אחד מסוגי האחריות היותר טובות מבין המתרים  

תיבת בישול ומכסה: 10 שנים ללא חלודה/ שנתיים על צבע (לא כולל דהייה או שינוי צבע)
צינורות מבערים: 10 שנים ללא חלודה או שריפה
רשת בישול מברזל יצוק: 5 שנים ללא חלודה או שריפה
רשת פלדה לבישול: שנתיים ללא חלודה 
אלקטרוניקה: 3 שנים
כל השאר: שנתיים

באופן כללי, חברת Weber אמינה בכל הנוגע לעבודה עם לקוחות כדי להבטיח את שביעות רצונם. ל-Weber יש נוכחות רשמית בפייסבוק, פינטרסט, אינסטגרם ויוטיוב, וניתן למצוא שם תוכן שימושי ומעניין. 

יתרונות

חסרונות

✅ איכות בנייה של Weber
✅ מבער מצוין לצריבה אמיתית בחום גבוה
✅ מדחום דיגיטלי מובנה
✅ מערכת BBQ גורמה מוסיפה לרבגוניות
✅ מקום אחסון סגור
✅ מתלה לתבלינים
✅2 מדפי צד מנירוסטה וווי כלי עבודה
✅ ארבע גלגלים מסתובבים, עם שתי נעילה

❌ צריך 6 סוללות D-cell – זה הרבה סוללות!
❌גלגלים קטנים מעט.

הציון הסופי 4/5 ⭐⭐⭐⭐

אז האם אני ממליץ על הגריל הזה? כן. אבל, המלצה זו תלויה מאוד בשאלה האם אתה מתאים לגריל הזה.

זה גריל גז מעולה, ואני נהנה לבשל בו. כמו במקרה של כל גרילי Weber, הוא בנוי היטב, ידידותי למשתמש ואמין ביותר.

אבל הוא גם יקר יחסית.

אם אתה חדש בענייני הגרילים ורוצה להחליף גריל  בסיסי בשדרוג משמעותי מבחינת פונקציונליות, אז הגריל הזה לגמרי מתאים. אבל, אם כבר יש לך כברציוד צלייה חדשני, אז אני לא בטוח שתצטרך את הגריל הזה.

עדיין מחפש את הגריל המומלץ שלך? אל ייאוש – אנחנו מלאים בביקורות כנות ומפורטות שיעזרו לך. לכל הסקירות שלנו, לחצו כאן. 

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך