גרילי גז – סקירת מוצרים מומלצים לשנת 2024

כשהימים מתארכים והלילות מתחילים להתחמם, זה הסימן שלי שהגיע הזמן לצאת החוצה ולהתחיל למנגל בחצר האחורית. זה גם הזמן להגיד שהגיל והתרגיל עושים את שלהם, פעם החבר’ה היו קוראים לי הדרוויש – לא משנה איזה מזג אוויר ששר בחוץ, או כמה כוח היה לי, תמיד הייתם מוצאים אותי שולף איזה מנגל קטן, גחלים נפנף, ומתחיל לזרוק בשרים על האש.

התברגנתי, אני מודה. עדיין לא זנחתי לגמרי את המנגל (הוא שמור לאירועים מיוחדים בפארק או בטבע) אבל בחצר האחורית שלי תמצאו גריל גז מבריק ומרשים.

לפני עשר שנים בערך, הבנתי שאני רוצה שהסטייקים, ההמבורגרים והצלעות שלי ייצאו ספץ, מושלמים אחד אחד, התחלתי לחשוב ברצינות אולי להשקיע בגריל גז איכותי וראוי. בסופו של דבר, אני משקיע הרבה מאוד כסף על בשר טרי ואיכותי, אז למה שלא אשקיע בכלי טוב?

בחוץ יש טונות סוגים של גרילי גז לבחירה, כל אחד מציג לראווה פיצ’רים יותר משכוללים ומסנוורים מהשני – ממש קל ללכת לאיבוד ולבחור משהו רק כי הוא נראה נוצץ ולא באמת עונה לנו על הצרכים, תאמינו לי הייתי שם.

הסתובבתי כמו עורב ונמשכתי למלא גרילי גז שנראו וואו, אבל במבחן התוצאה הם לא הוכיחו את עצמם.

כדי לקצר לכם את הדרך אל האחד שלכם, וגם לחסוך לכם כאבי ראש וכמה שקלים, הכנתי רשימה של גרילי גז סקירת מוצרים לשנת 2024. אבל רגע לפני שנציג את הדגמים הכי טובים, בואו נעבור על כמה פרטים קטנים שכדאי שתדעו לפני שתרכשו גריל גז מכל סוג שהוא.

תוכן עניינים

למה גריל גז ולא משהו אחר?

מה שאותי קנה בגרילי גז, זה שהם הכי שפוטים בעולם לשימוש, זה הופך אותם למושלמים למתחילים, מתקדמים ועצלנים. הם נדלקים ומתחממים במהירות ולרובים מגיעים עם מספיק מקום שיאפשר לכם להרים סעודה רצינית לכל המשפחה, גם בהתראה של רגע.

אפשר לומר שהם מתאימים כמעט לכולם, גם לכאלה שאין להם חצר אחורית והם די מוגבלים עם המקום במרפסת, יש לא מעט דגמים קומפקטיים שיאפשרו לכם להרים ארוחות בשרים ממש כמו במסעדות בשרים מקצועיות.

ולסיום נאום השכנוע שלי, רוב גרילי הגז מגיעים עם כמה פיצ’רים ממש חמודים – ממבערים צדדיים, דרך תאורת לד מובנית לשעות הערב, מבערים עוצמתיים ומערכות הצתה מתקדמות.

כמה דברים שכדאי לדעת לפני הרכישה הגדולה:

  • כמה מילים על המעברים – אני אוהב להקביל המבערים ללב שלנו. הם מייצגים את פעימות הלב של גריל הגז ומהווים חלק חשוב ממערכת הבישול של הכלי הזה. הם מאפשרים לגז (בין אם טבעי, או פרופאן) להיכנס בקצה אחד ולשחרר אותו מקצה אחד עם אש חיה וטובה. בעת רכישת גריל הגז שלכם, תצטרכו לשקול כמה מבערים אתם צריכים בהתאם למקום ולכמות האורחים שאתם מתכננים להאכיל דרך קבע.

גריל קטן מגיע עם שני מבערים, זה מספיק אם אתם רוצים להאכיל ארבעה אנשים בנחת. גרילי גז עם שלושה מבערים מספיקים לשמונה אנשים ואלה עם ארבעה מבערים ויותר, יאפשרו לכם לצלות בשר לגדוד, כמו שאנחנו אוהבים להגיד.

טיפ קטן של מקצוענים🔥שימו לב שהמבערים מספיק רחוקים מרשתות הצלייה ולא קרובים מדי למקום שהבשר עתיד לנוח עליו. אתם רוצים לצלות לא לשרוף את הנתח.

  • מה לגבי איכות החומר?

סביר להניח שגריל הגז שלכם הולך להיות חשוף לפגעי מזג האוויר. יחד עם זאת אנחנו עדיין רוצים שהוא יחזיק מעמד מספר רב של שנים. כדי להבטיח את זה, עליו להיות מיוצר מחומרים איכותיים. נירוסטה בדרגה 304 עומדת בטופ האיכות. היא חזקה, עמידה לאורך זמן ולא נוטה להראות את הגיל האמיתי שלה כזה מהר וזה מה שאנחנו מחפשים בקניית גריל גז.

חשוב לציין, למרות שגרילי גז מנירוסטה עמידים מאוד בפני קורוזיה ובנויים להחזיק מעמד, זה לא פוטר אתכם מלתחזק את גריל הגז בצורה שוטפת, זה אומר לנקות אותו אחרי כל שימוש ולא להשאיר שומנים בשטח.

  • פיזור החום

אתם הולכים לשמוע את המונח BTU נזרק לאוויר הרבה מאוד פעמים. זה ראשי תיבות של British Thermal Units, במילים פשוטות, זה אומר בכמה גז הגריל משתמש ואיזה עוצמת חום הוא יכול להפיק.

  • מותג ואחריות יצרן

בקניית גריל גז, זה די חשוב לדעת ממי אתם קונים ולאיזה חברה הגריל שייך. כולנו רוצים שתהיה לנו אוזן קשבת ותומכת במקרה של בעיה או פגם מכל סוג, אנחנו רוצים לדעת שיש הורה אחראי מאחורי ההשקעה הכספית שלנו. המלצה שלי, לכו על מותגים שמספקים לכם לפחות שלוש שנות אחריות יצרן.

בנוסף, לא פחות חשוב, לפני שאתם קונים תבדקו טוב הנבחר יכול לספק חלקי חילוף, אתם לא רוצים לגלות אחרי שנתיים שנתקעתם בלי איזה חלק קטן.  

גרילי גז סקירת מוצרים לשנת 2024

איך ביצענו את הסקירה? 

לפני שאתם שואלים, כן – בהחלט ניסיתי את המוצרים. חלק מהמוצרים אני ניסיתי לבד, וחלק לקוחות שלנו שדיווו על מסקנות ואני רק הבאתי לפה את הסקירה הכנה שלהם. אם יש לכם שאלות על דגם ספציפי – מוזמנים להשאיר לנו תגובה. בכל מקרה, אין לנו כאן אינטרסים נסתרים וכל הגרילים שכאן נבדקו!

מעודכן לשנת 2024! 

1# גריל גז 4 מבערים סדרת פרו, תוצרת קולמן

הספק חום מרבי: 51,200 BTU

בעוד שגריל גז עם 4 מבערים אולי לא מתאים לכולם, ומכוון לאנשים שרוצים להכין ארוחות די גדולות. סדרת הפרו מציעה את האיזון המושלם בין חשיבה מודרנית, מחיר טוב ואיכות מהשורה הראשונה. קולמן עומדת בציפיות ולא סתם היא נחשבת לאחת החברות המובילות בשוק.

מכסה הגריל עשוי מיציקת אלומיניום מבודדת, זה מעולה לאגירת חום מיטבית וגם לעמידות בפני חלודה. הגריל מגיע עם סט של 3 רשתות צלייה מברזל יצוק מצופה אימייל פורצלן, חומר איכותי שאוכר ומפזר את החום בצורה אחידה. בונוס קטן, אפשר לנקות אותו בקלות ובמהירות.   

לרשותכם יעמדו 4 מבערים איכותיים מנירוסטה 304, עם מערכת הצדה משוכללת ™INSTASTART שמחוברת לכל מבער לחוד. ואם תצטרכו מקום נוסף תשמחו לגלות שיש כירת צד עם מבער נוסף בהספק חום של 12,800 .BTU במרכז הגריל מוצבת רשת חימום נוספת ועליונה, עליה תוכל לעשות בישול עקיף או פשוט לשמור על הבשר חם.

אחרי שאכלתם שצליתם את הבשר כיד המלך, תוכלו לנקות את השומנים שהתנקזו למגש ייעודי הניתן לשליפה מהירה וקלה. תחזוקה פשוטה כבר אמרנו?

#2 Char-Broil 3 מבערים

הספק חום מרבי: 25,000 BTU.

אני אוהב לקרוא לו דגם הביניים הטוב ביותר, הוא הבסט סלר בארצות הברית ויש לזה סיבה טובה. הוא עושה אחלה עבודה.

דגם הנירוסטה הזה מגיע בכמעט חצי מהמחיר של הקולמן פרו שלעיל, אבל הוא לא פראייר, אתם הולכים לקבל גריל פרופאן נוזלי וגז טבעי שיכול להתמודד עם רוב אתגרי הבישול בלי מאמץ.  יש לו תכונה סופר חשובה המונעת התלקחויות בזמן הצלייה, הוא עושה את זה בעזרת סט לוחות מחוררים המפרידים בין הלהבות לבין רשתות הצלייה ומבטיחים פיזור חום אחיד ומניעת התלקחות גם בזמן שהשומנים נוטפים על האש.

גם הדגם הזה מתפאר במבער צד שיסגור לכם פינה אם הגיעו עוד כמה אורחים בלי להודיע. יש לו ארון אחסון עם דתי דלתות וברוב המקרים הוא מגיע עם 10 שנות אחריות.

גריל גז נייד דגם מתוצרת זיגלר ובראון זיגי

 הספק חום מרבי: 26,000 BTU

אם אתם חושקים בגריל גז חזק, קטן וקומפקטי שיתאים בקלות למרפסת קטנה, ובאותה נשימה תוכלו לקחת אותו איתכם לטיול בטבע, להניח אותו על ספסל קק”ל ולמלות כל בשר בכל מקום כמו קינגים – זאת הכתובת שלכם.

כאשר המקום שלכם מוגבל, או שאתם רוצים לשמור על ניידות, זה יכול להיות קצת מאתגר למצוא גריל גז שיענה על הסטנדרטים. אבל לפעמים הגודל לא קובע, הוא אמנם נראה קטן מבחוץ אבל הוא גדול ומרווח מבפנים ויכול להאכיל בקלות 8 אנשים ויש שיעידו שאפילו 10.

הוא מגיע עם שלושה מבערים עוצמתיים מיציקת אלומיניום עמידה לחלודה+, הספק חום שלא מבייש גרילי גז גדולים וגם רשתות איכותיות מברזל יצוק. כמו כן, יש לגריל הנייד הזה מערכת ניקוז שומנים יעילה ונוחה לניקוי.

#3 הגריל גז החכם של Weber , דגם Genesis EPX-335

הספק חום מרבי: 39,000 BTU

אחד הדגמים הכי מאובזרים שיצא לי לבחון, אם אתם בעניין להשקיע כמה שקלים יותר וגם לקבל הרבה יותר, יכול להיות שזה האחד שלכם.

גריל גז פרופאן שעבר שדרוג רציני בשנת 2022 והיום הוא מתפאר בשטח בישול די גדול, שלושה מבערים עוצמתיים ומבער צד עם הספק חום של 12,000 BTU, אתם הולכים להיות מסודרים בארוחות הגריל שלכם.

ובנוסף, אם אתם מסוג האנשים שפעילים בלילה, אתם תעריכו את תאורת לד המובנית, היא מאירה גם את הכפתורים וגם את אזור הבישול בצורה אוטומטית ברגע שפתחים את המכסה של הגריל.

עדיין לא הגעתי לתכונות החכמות באמת שלו, תודות לתמיכה המובנית של Weber Connect, הגריל הזה באמת מחונן – הוא יכול להתחבר לוויפיי של הפלאפון שלכם עם אפליקציה שתאפשר לכם לעקוב אחרי מצב הגריל, ולבדוק את הטמפרטורה הפנימית שלו מכל מקום בערך.

#4 גריל גז שני מבערים, דגם רבולושן של חברת קולמן

הספק חום מרבי: 30,000 BTU

גריל גז מקצועי ובעל נראות אסתטית, הוא מגיע בגודל מושלם למרפסות וחצרות קטנים, ללא ספק מדובר בפיס דקורטיבי למרפסת ולחצר. אבל הוא לא רק יפה יש לו גם ביצועים שיגרמו לפה שלכם להיפער בתדהמה.

הוא כולל טכנולוגיה ייחודית למניעת התלקחויות, זה מאוד עוזר להגיע לבשר אחיד וברמה גבוהה. שני מבערים מנירוסטה איכותית ועוצמתית ואם תבחרו בו תקבלו גם רשתות צלייה מברזל יצוק מצופה פורצלן, זה אומר שהן אוגרות חום ומפזרות אותו בצורה יעילה ואחידה, קל לנקות אותן והן בעלות מבנה שמונע נזילת שומנים לאמבטיית הגריל וזה כשלעצמו חוסך התלקחויות והרבה עבודת ניקיון.

מכסה הגריל כולל בידוד כפול שישמור על כל החום במקומות הנכונים ואתם תוכלו להתרכז בצלייה!

#5 גריל גז דגם Spirit II E-310 של חברת וובר 3 מבערים


יתרונות

  •  עמידות
  • עיצוב נוח
  • ניקוי קל
  • מחיר מצוין

חסרונות

  • מדחום חיצוני לא כל כך אמין.

בטח, אפשר למצוא דגמים של גריל גז זול יותר, אבל התמורה הגדולה כאן נובעת מרמת הביצועים שאתם מקבלים במחיר. את הדגם הזה בדק ירון,  אחד הלקוחות הוותיקים שלנו והוא בעיקר שיבח, “אני שלם עם הקניה ב-100% את הגריל הזה ללא היסוס או חרטות בשל איכות המוצר, הארגונומיה,  ואיכות התוצאות. של האוכל.”

עם המבנה החזק והמכסה שקל לפתיחה, הגריל הזה זכה לציונים הגבוהים ביותר האפשריים עבור איזון ואיכות בנייה. כמו כן, גילינו שהגריל מגיב וקל לווסת את הטמפרטורה. עם זאת, ירון שם לב שהמדידה מהמדחום בצד החיצוני של המכסה השתנתה באופן דרסטי מבדיקות הטמפרטורה בפנים. אם תבחרו בגריל הזה, עדיף להשתמש במדחום משלכם. 

תוכלו לקרוא לעומק על מדי חום מומלצים במדריך הזה. 

הדובדבן שעל הגריך הוא שהוא קל לניקוי. ירון אמר שכל החלקים ניתנים להסרה בקלות, כולל מיכל הטפטוף, ונשאר לכם הרבה מקום בפנים כדי לבצע ניקיון  יסודי.

 

 גריל גז פרופאן עם 4 מבערים אל חלד

יתרונות

  • מחיר טוב 
  • פשוט לתפעול

 

אם האביב והקיץ שלכם עמוסים בעל האש, אתם צריכים גריל שיוכל להתמודד עם כל האוכל שאתם רוצים להכין עבור כל אותם האורחים. לא רק שלגריל הגז הזה יש יותר שטח בישול,  אלא שיש לו גם מבער צד בנוסף לארבעה מבערים עיקריים, וזה בהחלט יוצא דופן. כלומר כשמגיע הזמן הכין תוספות, אתם יכולים להישאר מו הגריל  מבלי לרוץ הלוך ושוב למטבח.

כדי להשיג גריל עם כל כך הרבה משטח בישול, זה יכול בדרך כלל לעלות  כפול מהדגם הזה – אומר לנו יוני, הבודק של הדגם הזה. 

יוני דיווח שהגריל הזה היה קל מאוד לתפעול. למרות שחלוקת החום הכללית הוכיחה את עצמה כטובה, היו כמה נקודות קרות בחלק הקדמי של הגריל, שהשפיעו על בישול. עם זאת, אתם תמיד יכולים להשתמש באזורים החמים והקרים לטובתכם אם אתה אוהבים בישול עקיף (שמצוין במיוחד להמבורגרים). 

 

 #6 SplurgeWeber Genesis EX-325S גריל גז פרופאן חכם של וובר 

יתרונות

  •  התראות חכמות על טמפרטורה.
  • נוח לשימוש 
  • עיצוב יפה 

חסרונות

  • בהתחשב בגודלו הגדול, היה יכול להיות נחמד לקבל מבער נוסף.

הגריל הזה הוא גרסת ההייטק עולם הגרילים.יש פה שילוב  של טכנולוגיה חכמה כדי להוציא את הניחושים מוכן או לא מוכן מעל האש , כמו תוכניות בישול שונות, התראות מתי להוציא ולהגיש ומתכונים. הודות לאפליקציה המחוברת האינטואיטיבית שלה, נהנינו גם לדעת את הטמפרטורה בזמן אמת, גם כשהיינו  רחוקים מהגריל.

למרות שהוא יכול להתמודד עם כמויות גדולות של מזון, היינו רוצים שיהיה לו מבער צד נוסף כדי להתמודד עם יותר משימות בבת אחת. עם זאת, בסך הכל, אני בדקתי וחושב שהתכונות החכמות לבדן הופכות אותו למצוין במיוחד למתחילים. הוא בנוי בצורה טובה ונותן את השירותים שכל אחד צריך בגריל גז ומעבר.

 

 #7גריל גז 2 מבערים מסדרת הביצועים Char-Broil  – 3 מבערים 


יתרונות

  • אידיאלי לגינות קטנות
  •  הגריל קומפקטי 
  • קל לשימוש
  • מספק תוצאות בישול עקביות.

חסרונות

  • יש נקודות חמות מסביב לשולי הגריל
  • הרבה עשן 

אין לכם הרבה מקום בחצר או במרפסת שלכם להקים עמדת על האש? עם שני מבערים בלבד, הגריל הקומפקטי הזה תופס מקום מינימלי אך עדיין יכול להתמודד עם כ-24 המבורגרים בו-זמנית. הוא כולל ארבעה גלגלים (שניים מהם ננעלים במקומם) שהופכים אותו לחזק וקל, בנוסף מגיע עם שולחנות הצד מתקפלים כדי לחסוך מקום כאשר אינם בשימוש. רשתות הברזל היצוקות של הגריל הקלו על הפיכת המבורגרים, הסטייקים והבצלים וסיפקו מזון מבושל באופן שווה שיצא עסיסי ונפלא.  החום העקיף היה קל לבישול מכיוון שטמפרטורת הסביבה נשארה עקבית לאורך כל התהליך.

חסרון אחד היה שהגריל עישן יתר על המידה במהלך תהליך החימום מראש. עם זאת, לאחר שהשארתי את המכסה פתוח למשך דקה, העשן נעלם. שמתי לב גם לנקודות חמות בקצוות, אבל ברגע שמתאכלים זה עבד לטובתי.

שאלות נפוצות

כמה אני צריך להוציא על גריל גז טוב?
זאת שאלה שחוזרת על עצמה – כי מצד מי לא רוצה ליהנות מגריל גז זה באמת משדרג את הארוחות והחגיגות, ומצד שני אנחנו לא רוצים לשפוך הרבה כסף על מוצר, במיוחד אם זו פעם ראשונה שלנו איתו. גרילי גז בדרך כלל עולים יותר מגרילי פחמים, אך ניתן למצוא גרילים טובים בטווח מחירים רחב. גרילי גז מסוימים באיכות גבוהה עומדים על 1000 עד 1500 ש”ח (בעיקר הקטנים), בעוד שאחרים מגיעים למעל 3000 ש”ח. אם אתם מחפשים משהו יותר בסיסי או קומפקטי, יהיה קל יותר למצוא גריל גז עם מחיר נמוך יותר. אם אתם רוצים משהו גדול יותר, עם תפוקת חום גבוהה יותר, או עם תכונות מיוחדות כמו מבער צד נוסף, התכוננו להשקיע יותר כסף. שאלו את עצמכם גם כמה אתם הולכים להשקיע בתחביב הזה, האם זה גחמה רגעית או משהו שאתם הולכים להשתמש בו די הרבה? 

מהו גודל גריל הגז הפופולרי ביותר?
גריל גז בינוני, שיש להם  שטח בישול רחב, הם אפשרות פופולרית בגודל. לאלה יש בין שניים לארבעה מבערים, המציעים גמישות רבה יותר בעת צליית מאכלים שונים בו-זמנית.

האם BTU גבוה יותר אומר גריל חם יותר?
מספר גבוה יותר של BTU לא אומר בהכרח גריל חם יותר. הסיבה לכך היא שעלכם  לשקול את המתאם בין תפוקת החום לגודל משטח הבישול, וכן עד כמה החומר והמבנה של הגריל שומרים על חום. לחלק מהגרילים עשויים להיות פחות BTU, לא בגלל שהם פחות חמים אלא בגלל שהם חסכוניים יותר בגז. גרילים מסוימים עשויים גם להיות בעלי דירוג BTU גבוה יותר מכיוון שהיצרן כולל את תפוקת החום של מבער הצד בסך הכל.

מה לא נכנס לרשימה

גרילי הגז האחרים שבדקנו לא נכנסו לרשימה של גרילי גז המומלצים שלנו ממגוון סיבות, כולל פיזור חום לא אחיד, חוסר שמירת חום ובנייה באיכות נמוכה. בסך הכל, תכונות אלו לא רק הפכו את זה לקשה יותר ופחות מהנה לצלות בשר כמו שצריך, אלא גם הפחיתו את הערך הכולל ואת אורך החיים הפוטנציאלי של הגריל.

דגם אחד שהצליח פחות במהלך הבדיקות שלנו היה גריל של חברת Char-Griller הגריל גז שלהם היה קשה לשימוש בגלל הנקודות החמות והקרות הרבות שלו, שדורשות יותר ניסיון. 

מי הבודקים שלנו?

ירון כהן בעל סדנאות פרטיות לבשרים וטבח ביתי נלהב, בעל ניסיון רב בגרילים ובמעשנות בשר.

יוני לוינשטיין – שף ובעל מסעדה באנגליה לונדון, מתארח אצלנו למאמרים מקצועיים. 

בסקירה זו הם ערכו בדיקות על חלק מהדגמים ועל בסיס החוויות שלהם העבירו אלי מסקנות שיצרו את הסקירה הזו

כמה מילים לסיכום

גריל גז זה אחד זה אחד מהמוצרים שאני הכי אוהב, הוא גילה לי לראשונה שאני יכול לעשות מנגל כמיטב המסורת ועל הדרך להוציא מנות ברמה גבוהה בסטייל! עם הרבה פחות עשן ובלי לסיים את היום עם ידיים שחורות.

אז נכון שיש שהשוק נוצץ ויש הרבה אפשרויות, אבל עכשיו אחרי שקראתם את הסקירה הקצרה הזאת, אתם יוצאים החוצה מוכנים וחזקים יותר, עם הדגמים המנצחים לשנת 2024.

אומרים שאין עשן בלי אש – ואין בשר איכותי וטרי בלי קצבית האחים אהרון!

אנחנו מזמינים אתכם להצטייד במגוון בשרים למנגל הבא שלכם, מוזמנים לבקר בקצביה שלנו, הנמצאת בשוק התקווה או להזמין משלוח מקורר וטרי עד לפתח הבית!

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך