איזה בשר נחשב לבריא וניתן (ורצוי) לשלב בדיאטה?

אין דבר יותר טוב מנתח בשר עסיסי שמתובל בצורה מושלמת. כל אחד אוהב את הבשר שלו בדרך אחרת – בין אם זה עוף, הודו, סטייק, בשר מעושן…והרשימה עוד ארוכה. בשנים האחרונות יש המון טענות שאם רוצים לנהל אורח חיים בריא – אז כדאי לוותר על בשר. אם אתם מוצאים את עצמכם תוהים האם בשר נחשב לבריא או לא – אנחנו באחים אהרון הולכים לעשות לכם סדר, ואולי אפילו להפתיע אותכם: בשר הוא דבר בריא (הרבה יותר מתחליפי בשר סינתטיים שמשווקים כמוצרי בריאות) ויכולים לעזור לכם אפילו לרדת במשקל. 

לפני שנתחיל – הנה כמה סיבות למה כן כדאי לכם לאכול בשר

בשר הוא מקור נהדר לחלבון

חלבון הוא הדבר הטוב ביותר שיכול לעזור לנו לתחושת שובע – הוא פשוט ממלא אותכם טוב יותר מכל שומן או פחמימה ריקה. זו גם אבן הבניין של הגוף והמערכת החיסונית שלנו. בשר זו דרך דלת קלוריות להשיג את המקור הכי ביולוגי וטבעי של חלבון. הוא מכיל את כל חומצות האמינות שאנחנו צריכים כדי לגדול ולשגשג. תזונה “צמחית” מהונדסת שמקורה בחקלאות תעשייתית היא דר בטוחה להבטיח שאתם תמיד תהיו רעבים.

בשר אדום עשיר בחומרים מזינים

בשר לא רק עשיר בחלבון – זה גם מקור למגוון רחב של חומרים מזינים שפשוט אינם זמינים בצמחים. בשר מספק מקור איכותי של B12,   ברזל, חומצות אמינות חיוניות, אבץ, ויטמין D, ויטמין K2-  שאף אחד מהם לא נמצא במזון צמחי. צמחים מספקים נוגדי חמצון חשובים, ויטמין C וסיבים. אנחנו צריכים לאכול קצת מהכול כדי לספק לגוף שלנו את כל אבות המזון הנדרשים. בהשוואה לאורז ושעועית או חלבונים צמחיים אחרין – בשר אדום מכיל יותר ויטמינים ומינרלים לגרם חלבון. לצורך העניין, כדי לקבל 30 גרם חלבון, אתם יכולים לאכול כ-200 קלוריות של בשר בקר, או כ-700 קלוריות של שעועית ואורז. 

סוגי בשרים בריאים איזה הכי בריא

בא לכם גרסה בריאה של סטייק? היכנסו למדריך שלנו על איך להכין סטייק בתנור >> 

אז האם בשר זה באמת בריא לנו?

כן, אבל כמו כל דבר בחיים – מינון זו מילת המפתח! יותר מדי בשר, בפרט בשר אדום עשוי לעלות את הסיכון למחלות לב. יחד עם זאת, אין שום דבר רע לאכול פעם עד פעמיים בשבוע סטייק אדום ומשובח ועדיין לשמור על הבריאות ועל הגזרה. כמובן, שמלבד בשר אדום יש עוד מגוון רחב של סוגי בשרים שהם מעולים לבריאות ודיאטנים רבים ממליצים לשלב אותם בתזונה היומיומית.  

על איזה סוגי בשר כדאי לכם לוותר?

בשר מעובד – כדוגמה המבורגרים מוכנים, נקניקיות, פסטרמות… עדיף לכם לוותר לחלוטין. בשר מעובד הוכח כמגביר סוגי סרטן שונים, ויש להם רמות גבוהות מאוד של מלח ושומן רווי. במקום זאת, שלבו נתחי בשר איכותיים שמגיעים מקצביה איכותית. 

איזה סוגי בשרים בריאים ואפשר לשלב בדיאטה?

בשר בקר

למרות שכמו שאמרנו יש לו מוניטין גרוע, אחרי ששברנו כמה מיתוסים – בשר אדום יכול להיות תוספת נהדרת לבריאות שלכם. הסוד הוא לבחור בנתחים הרזים, ולא השמנים. בשר אדום רזה אינו מעלה את הכולסטרול ומכיל מרכיבים תזונתיים חשובים כמו חלבון, ויטמין בי 12, ברזל, אבץ ועוד. איזה נתחי בשר בקר נחשבים לרזים? סטייק סינטה, בשר צ’ך, פילה מדומה וצוואר. 

טלה

בדומה לבשר בקר, גם בשר הטלה הוא מקור מצוין לחלבון, חומצות שומן אומגה 3, ויטמין B12, ניאצין, אבץ וברזל. אתם יכולים להכין תבשילי טלה, מלאים בירקות בריאים ולבחור בקפידה נתחים רזים יחסית.

 

חזה עוף

חזה עוף מככב תמיד בדיאטות ויש לכך סיבה טובה. הוא רזה, והוא מקור מעולה לוויטמינים שונים כמו A, K, B6 ו-B12, יחד עם חומצה פולית, ברזל, ניאצין, חומצה פנטותנית, ריבופלבין, זרחן, סלניום ואבץ. עוף מסייע לאנשים שמתאמנים להשיג מקור חלבון מצוין ועדיין ליהנות מירידה במשקל. בנוסף, הוא גם מאוד שימושי במטבח ויש המון דרכים בריאות וטעימות להכין אותו. אם אתם ממש מקפידים על נושא השומן – מומלץ לא לטגן אותו ביותר מדי שמן. 

אגב – אם בא לכם ללכת על 100% בריאות, נסו לצרוך יותר עוף אורגני. תוכלו לקרוא על זה יותר בהרחבה במדריך הזה

בשר הודו

בשר הודו ללא עור, או הודו טחון – יכול להיות מקור מצוין לחלבון רזה. זה יכול להיות חלופה לבשר בקר טחון שנחשב למעט שמן יותר. אפשר להכין איתו מגוון דברים טעימים ועדיין לשמור על הגזרה כמו המבורגרים, טאקו, לזניות, מוקפצים והרשימה עוד ארוכה. בשר הודו הוא מקור מצוין לויטמין B6 שחיוני לבריאות הלב, למערכת העיכול, לרמות אנרגיה תקינות, תפקוד המוח ועוד. 

מתכון בריא לבשר בקר עם ברוקולי

המתכון הבא הוא קל להכנה, טעים מאוד ומוכן תוך 30 דקות בלבד! בשר וברוקולי זה שילוב נהדר, מדובר באוכל נקי, ידידותי לפליאו ולקטו ולאנשים שרוצים לשמור על הגזרה.

למתכון הזה, אפשר להשתמש באחד מהנתחים הרזים שהמלצנו בתחילת המאמר, אנו ממליצים על סינטה, כי הוא טעים ומלא בחומרים מזינים בלי יותר מדי שומן. אבל באמת – כל סטייק יכול לעבוד כאן, רק חשוב לחתוך אותו לפרוסות דקות.

רכיבים

1 כף שמן זית כתית מעולה

1 1/2 ק”ג סטייק סינטה פרוס דק.

3 שיני שום, קצוצות

1 שאלוט, קצוץ דק

4 בצלים ירוקים, פרוסים דק

3 כוסות פרחי ברוקולי

3/4 כוס מים

1/3 כוס רוטב סויה דל נתרן

2 כפות סוכר קוקוס

1 כפית ג’ינג’ר טרי, טחון

קמצוץ צ’ילי גרוס

הוראות הכנה:

מחממים את השמן במחבת על אש בינונית-גבוהה. מוסיפים את הסינטה ומבשלים עד להשחמה, כ-6-8 דקות. לאחר השחמה, מוציאים מהמחבת ומניחים בצד.

באותה מחבת מוסיפים שום, שאלוט ובצל ירוק לאותה מחבת בה הכנתם את הבשר. מבשלים דקה אחת, תוך ערבוב תכוף. מוסיפים ברוקולי ומכסים ל-5 דקות.

בקערה קטנה מוזגים את המים ומערבבים עם רוטב סויה, סוכר קוקוס, ג’ינג’ר ומעט פלפל גרוס.

מסירים את המכסה מהמחבת ומוסיפים את הרוטב שיצא לנו. מוסיפים כף קמח ומבשלים עד שהרוטב מתחיל להסמיך, כ-3-5 דקות. מוסיפים את הסינטה ומערבבים היטב. מבשלים עוד 2-3 דקות.

מגישים עם אורז לבן.

שיהיה בתיאבון! 

כמה מילים אחרונות,

בשר בהחלט יכול להיות חלק מתזונה בריאה וגם לתרום הרבה לירידה במשקל. הסוד הוא לאכול בשר רזה עם תכולת חלבון גבוהה ופחות שומן רווי. כדאי גם להתרחק מבשר מעובד. בנוסף, דבר חשוב שאתם יכולים לעשות למען בריאותכם זה לא לרכוש את הבשר שלכם מאטליז מקומי מומלץ, שאתם מכירים וסומכים על בעליו. בשר איכותי יוכל לספק לכם המון חלבון, וויטמינים ומינרלים ולסייע לכם לשמור על שגרת חיים בריאה יותר. 

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך