מה זה עוף אורגני ומה היתרונות הבריאותיים שלו?

עוף אורגני אולי נשמע רק כמו טרנד בריאותי מפתה – אבל אולי יש אמת ביתרונות הבריאותיים שלו. כשאתה הולך לאגף העופות של חנויות המכולת, יש לך הרבה אפשרויות. ישנם סוגי עוף מחופשים, ללא כלובים, מקוררים באוויר, טבעיים ואורגניים. מבלי לדעת מה משמעות התוויות הללו, הן עלולות להיות די מבלבלות.

ייתכן שתבחינו גם שטווח המחירים עבור עוף אורגני יקר יותר – הסיבה העיקרית לכך היא שאיכות העוף תלויה לחלוטין באופן שבו הם גדלים בעודם חיים במשק עופות. כדי לדעת עוד על עוף אורגני, המשיכו לקרוא.

מהו עוף אורגני?

כדי שהעוף יוכל להיות אורגני באופן רשמי – כעיקרון יש לגדל את העוף בתנאים מסוימים – זה אומר שיש לגדל אותם ללא חומרי הדברה, ללא אנטיביוטיקה וכן העופות צריכים להיות חופשיים להסתובב בחוץ ולא רק סגורים בכלובים. יש עוד הנחיות ספציפיות של משרד החקלאות. לרוב הלולים לא יהיו צפופים ולא יכילו יותר מ-9 עופות לכל מ”ר מרובע – זאת בהשוואה ללולים בהם לעופות אין את הפריבילגיה הזו.

עופות אורגנים מוזנים במהלך החיים שלהם על ידי אספסת טרייה ללא כל חומרי דישון. חשוב להבין כי התזונה של עופות אורגנים היא הרבה יותר יקרה ואורגנית בעצמה – בשל עובדה זו, העופות גדלים טוב ובריא יותר והדבר ניכר בטעם השונה (והטוב יותר בהשוואה לעופות רגילים)  כמו כן, עוף אורגני לא מקבל מזרזי גדילה, הורמונים וכו’. בסופו של דבר, עופות שממותגים תחת המונח “עוף טבעי או עוף אורגני” זקוקים לחיים בריאים כמה שניתן בסביבה כמה שיותר נטולת מתחים.

מה קורה אם העופות חולים?

אז הם מקבלים טיפול רפואי כמובן, גם אם זו אנטיביוטיקה. אבל בשונה מעופות רגילים, הם לא מקבלים אנטיביוטיקה בכל רגע נתון או כמניעה. הם מקבלים רק כשצריך – וזה עושה הבדל עצום באיכות הגדילה שלהם.

אבל המחיר...

אז נכון, יש הרבה יתרונות בצריכת עוף טבעי – אבל אין ספק שהמחיר הוא משמעותית יקר יותר. יחד עם זאת, התועלות הבריאותיות שאתם יכולים להפיק מעוף אורגני יכולות להיות רבות יותר ובסופו של דבר “להתקזז” עם עופות רגילים. אז פה זה באמת עניין של שיקול אישי – ואולי היתרונות בהמשך יעזרו לכם להבין אם אתם רוצים להשקיע בכך או לא – וזה גם בסדר! 

האם עוף אורגני באמת בריא יותר?

כעיקרון – הנושא עוד לא הוכח לחלוטין. כן יש הרבה אנשים שמאמינים כי עוף אורגני זו אפשרות בריאה יורת בגלל שהורמוני גדילה וכמויות האנטיביוטיקה שהעופות מקבלים – לא באמת יכולה להועיל. שימו לב כי כדי שהעוף באמת יהיה אורגני – הוא צריך לעמוד בכמה דרישות של משרד הבריאות והחקלאות ולהכיל תו מיוחד, בדיוק כמו של העוף הטבעי של אטליז אחים אהרון.

עוף אורגני – מדוע חשוב לבחור בשר ועופות אורגניים?

בשר הוא חלק נכבד מהתפריט הישראלי ומככב כמנה עיקרית ברוב ימות השבוע, אם לא בכולם. כיום ניתן לרכוש בשר, אשר גדל בתנאים רגילים ותחת פיקוח של משרד הבריאות, וכן בשר ללא אנטיביוטיקה ועוף אורגני, אשר גדלים בתנאים פתוחים. מדוע חשוב לבחור בשר ועופות אורגניים, אם אכן ניתן הדבר?

עוף אורגני – הבחירה הבריאה

אנשים רבים, אשר צורכים בשר כחלק מהתזונה היומית שלהם מבינים, שהמעבר לתזונה אורגנית יטיב עם בריאותם. החיה גדלה בתנאי מרעה בשטח פתוח, נהנית מחיים רגועים ושלווים, ונשחטת כדת וכדין בבוא העת. 
חיות הגדלות במרעה פתוח, אינן מקבלות אנטיביוטיקה, ונהנות מבריאות רבה עוד בחייהן. בשר ללא אנטיביוטיקה בריא מאוד, ומכיל ויטמינים ומינרלים רבים, כך שהבוחרים בו נהנים ממנה בריאה ומזינה. 
חשוב לציין, שכל בשר ועוף המשווק בקצבית האחים אהרון נמצא תחת פיקוח משרד הבריאות וקיבל את אישורו לשיווק.

אולי יעניין אותך לקרוא גם המדריך השלם לעוף >> 

סיבות נוספות לצרוך עוף אורגני

מלבד הסיבה הבריאותית ישנן סיבות נוספות לצריכת בשר אורגני:

  • טבעי זה הכי הומני – עוף אורגני ללא אנטיביוטיקה גדל בסביבה טבעית, סביבה עם שטחי מראה, מקום לתנועה, ללא הצפיפות, המאפיינת את לולים רבים, שנמצאים תחת פיקוח של משרד הבריאות, עוף שגדל בסביבה טבעית, גדל בתנאים טובים יותר, ולכן ברוב המקרים טעמו משובח יותר. וזה בהחלט מקדם אותנו אל הסיבה השנייה.
  • הטעם – כידוע בנתחי עוף ובבקר ישנם ערכים תזונתיים ואנרגיה זמינה, שתורמת לבריאות ולתזונה היום יומית, אנו בקצבית “האחים אהרון” ממליצים לנסות את מבחר המוצרים ללא האנטיביוטיקה אשר משמרים את הערכים התזונתיים של הבשר ועשירים בטעם מהעבר!
  • כשאפשר, אז עדיף אורגני – יוקר המחיה בישראל אינו מאפשר לכל משפחה לצרוך בשר אורגני עקב תנאי הגידול המבוקרים, מרעים, שנבחרו בקפידה ואחוז התוצרת הנמוכה ביחס לשוק, מדובר בבשר, שמחירו יקר יותר 
    אך אם ניתן, בהחלט, שמומלץ לבחור באופציה בריאה, טבעית, שמשמרת את טעמי העבר, וכמובן בריאה מאוד לצריכה.

 

יתרונות נוספים של עוף אורגני

היתרון הבולט ביותר של עוף אורגני זה שהוא נקי ובטוח יותר מעוף רגיל, לא משנה איך נעשה לסובב את זה. יש אנשים שבוחרים לצרוך עוף טבעי בגלל היחס ההומני שהעופות מקבלים במקום – במקום התנאים הקשים בהם מוחזקים עופות רגילים. אחרים מעדיפים פשוט את הטעם של העוף האורגני וטוענים שהוא הרבה יותר טעים. לא משנה מה הסיבה שלכם, אם אתם מחפשים עוף טבעי אנחנו מזמינים אותכם להיכנס לקצביית האונליין שלנו וליהנות ממבחר איכותי שעומד בכל הדרישות והאישורים.

אז איזה עוד יתרונות יש לעוף טבעי?

#1 לעופות אורגנים יש חיים מאושרים יותר – בעוד ש”אורגני” לא תמיד מתורגם רק לטיפול בתרנגולות, ישנה רמה מסוימת של בקרת איכות: כאמור עופות אורגניים לא ניתנים לגידול בתנאים צפופים וחייבים להיות בעלי גישה חופשית למרעה. כדי להבטיח שאתם רוכשים עופות שמחים – פנו לקצביה ממנה אתם רוכשים את הבשר והם יסבירו לכם הכול על תהליך הגידול שלהם.

#2 יש אומרים שעוף אורגני טעים יותר –  בגלל שהעופות מקבלים תזונה טובה יותר והם חיים באופן חופשי יחסית במהלך החיים שלהם – זה משפיע גם על טעם הבשר שלהם (דרך אגב, זה נכון גם לבשר בקר אורגני). זו הסיבה שהרבה פעמים עוף אורגני עשוי להיות טעים יותר בהשוואה לעופות רגילים.

#3 עוף אורגני עשויה להיות בחירה בריאה יותר-  אמנם אין הבדל תזונתי משמעותי בין עוף אורגני לעוף תעשייתי – אבל עופות לא אורגנים שמקבלים אנטיביוטיקה לעיתים קרובות יכולים לפתח זני חיידקים שעמידים לאנטיביוטיקה – בנוסף יש סיכוי גבוה יותר שהם יהיו נגועים בסלמונלה. בעוד שחום הבישול יכול להרוג את שני החששות הללו, אולי כדאי לכם להיות בטוח ופשוט לבחור בעוף טבעי.

#4 תמיכה בחקלאים קטנים יותר – כשאתם רוכשים עופות אורגנים – יש סיכוי גדול יותר שאתם מפרנסים חקלאים קטנים בישראל ותורמים לכלכלה שלנו 😊 שווה, לא?

כמה מילים אחרונות

אם אתם מתלבטים בין עוף טבעי לעוף רגיל – עכשיו אתם יכולים לקחת בחשבון את ההבדלים העיקריים בניהם. אם נושא המחיר אינו מהווה בעיה עבורכם – נסו את העוף האורגני ותראו אם הוא טעים לכם. יחד עם זאת, כמו שכבר כתבנו חשוב לשים לב שאתם באמת קונים את הבשר מספקים אמינים שמוכרים עוף אורגני באופן מורשה וכחוק.

זכור כי עם כל האהבה לבשר – יש לכך השפעה סביבתית, בין אם זה אורגני, רגיל, ללא כלובים או עופות חופשיים. זה לא אומר שאתם צריכים להוציא עוף או בשר מהתזונה שלכם – אבל זה כן להיות מודעים ולנסות להפחית כמה שניתן את הנזקים. אז מה אתם אומרים, הולכים לנסות לאכול קצת עוף טבעי?

מוצרים הנמצאים במתכון זה

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

מוצרים הנמצאים במתכון זה

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך