מתכון לאסאדו בתנור נימוח ועסיסי כמו בארגנטינה!

את האסאדו האמיתי הראשון שיצא לי אי פעם לנסות – היה בטיול שלי בדרום אמריקה. כלומר, יצא לי לאכול לפני זה אסאדו, אבל לא כמו שצריך. במדריך הבא, אני הולך ללמד אותכם איך להכין אסאדו אמיתי, ממש כמו הגאוצ’וס בדרום אמריקה. 🤠

הטיול הזה בארגנטינה (התקף נוסטלגיה לפניכם)

ההרפתקה שלי התחילה בבואנוס איירס, עיר הידועה בריקודי הטנגו הנלהבים שלה וכמובן, האסאדו המדהים שלהם. שמעתי על הברביקיו הארגנטינאי האגדי הרבה לפני הטיול שלי, ולא יכולתי לחכות לחוות אותו ממקור ראשון. כן, לזה חיכיתי כל הטיול הגדול. 

נסעתי למסעדה מקומית, עם כמה חברים חדשים שרכשתי באחד הטרקים האחרונים. באנו רעבים, ברמה של צום כן? וכשנכנסנו למסעדה, ניחוח מעושן של בשר רוחש היכה בנו מיד, וגרם לבטן שלנו לנהום מהתרגשות. התקבלנו בחום על ידי המלצר שדיבר ספרדית חצי אנגלית (הישג מרשים לדרום אמריקה) והוא הסביר על כל  נתחי הבקר השונים ונתן לנו כמה המלצות. 

החלטנו ללכת על הכל והזמנו פלטת גריל מעורבת, שכללה צלעות, נקניקיות צ’וריסו וסטייק אסאדו עסיסי. הבשר היה מתובל בדיוק בכמות הנכונה של מלח ובושל לשלמות על להבה פתוחה, תוך יצירת קרום חרוך ויפה ובפנים? אגדה, רך והכול מתפרק בנגיעה של מזלג. 

כדי ללוות את חגיגת הבשר שלנו, הביאו לנו רוטב צ’ימיצ’ורי מסורתי,  מטבל חריף ועמוס בעשבי תיבול שהשלים בצורה מושלמת את הטעמים העשירים והמעושנים של הבשר הצלוי. נהנינו גם מסלט פשוט אך טעים עם ירקות טריים ועגבניות וצ’יפס, כי זה פשוט טעים. 

שילבנו את הארוחה שלנו עם בקבוק מלבק, היין האדום המפורסם של ארגנטינה ופשוט סעדנו ושתינו וסעדנו והיה פשוט נהדר! בסוף הביאו לנו עוגת דולסה של המקום – וניל עם ריבת חלב ובשלב הזה כבר לא יוכלנו לנשום, אבל היינו מסוחררים מכל האוכל המשובח הזה. 

אחרי שחזרתי לארץ, ביליתי שעות רבות במטבח כדי להכין את האסאדו המושלם ולנסות לשחזר את הטעמים. שמעו אני לא אשקר שזה מאתגר, כי זה הרבה גם קשור לאיכות הבשרים שבארגנטינה…אין מה להשוות. 

אבל לעניינו, הצלחתי לבסוף להכין אסאדו מושלם שלא יורד מהרמה של המסעדה הזו בבואנס איירס. 

אוהבים אסאדו? יש מצב שתאהבו גם את המדריכים הבאים 🔥

על האסאדו

נתח האסאדו האהוב בקרב קרניבורים הוא למעשה נתח שקרא גם קשתית או שפונדרה. בישראל קוראים לו אסאדו – אבל למעשה הכוונה באסאדו  לשיטת צלייה באמריקה. אם אתם אצל קצב, תבקשו ממנו בשר מספר 9 – מדובר בנתח שומני וסיבי שמגיע עם עצם ארוכה. לאחר בישול הוא נמס ועשיר בטעמים חזקים ומיוחדים. 

בישול אסאדו בתנור זו אפשרות נהדרת למי שרוצה ארוחה משובחת ומרשימה. אתם לא צריכים הרבה מלבד תיבול מאוד בסיסי כמו שמן זית איכותי, שום ומלח פלפל – אבל כמובן שתוכלו גם להכין איתו מנות מורכבות יותר ולעשות איתו בישול ארוך. 

כמה טיפים לפני שאתם קונים בשר אסאדו 

  • קנו את האסאדו אצל קצביה שאתם סומכים עליה – אם אתם מתכננים לרכוש אסאדו, חשוב לא לתהפשר על האיכות של הבשר  ובוודאי שלא לקנות בשר קפוא. בבקשו מהקצב שלכם את הלק שיותר קרוב לצלע ופחות קרוב לחזה. בנוסף, אני ממליץ לחתוך אותו לנתחים עבים וארוכים. אם אתם תוהים איפה לקנות נתח טוב אני ממליץ מאוד על הקצביה של האחים אהרון – שעושים גם משלוחים בכל אזור המרעז. 
  • מה ליד האסאדו – בגדול, אסאדו לגמרי יכול להיות מוגש לבד – או מבושל באיזה קדירה טובה ביין. אבל אני ממש ממליץ להגיש ליצדו רוטב צימצ’ורי (תוכלי לקרוא מתכון לצימיצ’ורי אמיתי כאן) ולהגיש עם פירה עננים או תפוחי אדמה וירקות בתנור (או טריים!)  

למה אני כל כך אוהב את המתכון הזה?

יש המון סיבות שאני אוהב מאוד את המתכון הזה, באופן כללי אני אוהב בשרים בבישול איטי כי הם פשוט משדרגים ומעמיקים את הטעמים של הבשר לצד שאר חומרי הגלם. זמן הבישול הארוך מאפשר לבשר להתרכך ולהפוך להיות מאוד עסיסי ונימוח שמתפרק בנגיעה ונמס בה. בנוסף, המתכון הזה מאוד גמיש – כלומר, תרגישו חופשי להוסיף טיפת יין או חומץ למריננדה, או כל עשב תיבול אחר שאוהבים, תוכלו גם לשים בתבנית ירקות שורש ולתת להם להתבשל יחד עם הבשר – הכול עובד! המנה הזו מתאימה למי שרוצה להתפנק או להרשים אורחים ומשפחה בארוחה. 

טיפים לאסאדו מוצלח בתנור

הכנת בשר אסאדו בתנור יכולה להיות חוויה טעימה ועסיסית אם תעקבו אחר כמה טיפים פשוטים.

הביאו את הבשר לטמפרטורת החדר: לפני הבישול, הניחו לבשר לשבת בטמפרטורת החדר כ-30 דקות. זה מבטיח בישול אחיד ומונע מהבשר להתייבש.

מחממים את התנור: ודאו שהתנור שלכם מחומם מראש לטמפרטורה הרצויה כדי לקבל צריבה יפה מבחוץ.

השתמשו במדחום לבשר: כדי להימנע מבישול יתר, השקיעו במדחום לבשר. זה יעזור לכם לבשל את הבשר במידת העשייה המועדפת עליך מבלי לייבש אותו. תוכלו לקרוא עוד על מדחום לבשר במדריך הזה. 

מנוחה: לאחר הבישול מכסים את הבשר בצורה רופפת בנייר אלומיניום ונותנים לו לנוח. זה מאפשר למיצים להתפזר מחדש, וכתוצאה מכך יתרום לסטייק עסיסי יותר.

מתכון לאסאדו בתנור נימוח ועסיסי כמו בארגנטינה!

מספר מנות

4

מנות
זמן הכנה

5

דקות
זמן בישול

4

שעות

מתכון לאסאדו אמיתי, ממש כמו הגאוצ'וס בדרום אמריקה. 🤠

מצרכים

  • 2 ק"ג אסאדו 

  • חצי כוס סילאן

  • 2 כפות רוטב טריאקי 

  • 5 שיני שום כתושות דק

  • 3 כפות שמן זית 

  • פלפל אם אוהבים 

  • כפית פפריקה מעושנת

  • ·כפית כמון 

  • כף טימין 

  • כף אורנגו 

  • כף מלח 

הוראות הכנה לאסאדו בתנור

  • בקערה מערבבים את מרכיבי הרוטב - שום, סילאן, סויה, שמן זית ואת כל התבלינים ועשבי התיבול. מערבבים עד שמתקבלת מרינדה אחידה. 

  • מכניסים את הבשר לתוך שקית עם ריצ'רץ' או שקית קוקי ושופכים את המרינדה על הבשר ומערבבים את הכול יחד.

  • שמים את השקית במקרר למשך שעתיים. 

  • מחממים את התנור ל-170 מעלות צלזיוס. 

  • מוציאים את הבשר ונותנים לו לנוח על השיש בטמפרטורת החדר. 

  • מוציאים את הבשר מהבשקית ושמים בתבנית אפייה, מכסים את התבנית בנייר כסף ומכניסים לתנור. 

  • אופים במשך 3-4 שעות.אני ממליץ להשתמש במד חום לבשר ולוודא שאתם מגיעים לטמפרטורה פנימית לפי מידת העשייה הרצויה (תוכלו לקרוא על מדי חום וטמפרטורה לבשר לעומק כאן). 

  • אם אין ברשותכם מד חום, אז הבשר צריך להיות רך ברמה שהוא מתפרק בנגיעה של מזלג. 

  • לאחר האפייה יש להעביר את התנור למצב צלייה ולהוריד את הנייר כסף ולצלות במשך 5 דקות. 

  • מוציאים את להתבנית ונותנים לאסאדו לנוח כ-15 לפני הגשה. 

  • מגישים עם פירה או תפוחי אדמה, מתבל צ'ימיצ'ורי. את הבשר יש לחתוך רצועות דקות. 

  • שיהיה בתיאבון!  

    שאלות ותשובות על מתכון אסאדו בתנור

    אשמים פוטנציאליים: בישול יתר, שיוש לא מספיק או חימום לא מדויק.

     כן. צריבה יוצרת תגובת Maillard, ויוצרת את הקרסא היפה שגם נותן לנתח מראה יפה יותר וגם את הטעם לעסיסי יותר.

    אסאדו משגשג בבישול ארוך על חום נמוך ואיטי; אם ממהרים זה להוביל לתוצאה יבשה. סבלנות היא המפתח, לא מחפשים פה קיצורי דרך. 

     מנוחה לאחר הבישול מאפשרת למיצים להתפזר מחדש בכל הבשר, ולהגביר את העסיסיות

     השקיעו במדחום לתנור כדי להבטיח סביבת בישול עקבית.

     הטמפרטורה הפנימית משנה; השתמש במדחום בדיקה וכוונו ל90 עד 96  מעלות צלזיוס 

     בחרו בנתחים משוישים היטב עם עצם עבור סבירות גבוהה יותר לתוצאות עסיסיות יותר. בנוסף, חשוב לקנות אסאדו טרי בקצביה שאתם סומכים עליה. 

    מוצרים הנמצאים במתכון זה

    לוגו של האחים אהרון
    רוצים לשתף את המתכון שלכם?
    צרו איתנו קשר!
    {{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
    {{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
    {{ options.labels.newReviewButton }}
    {{ userData.canReview.message }}
    לוגו האחים אהרון

    ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

    האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

    אז מה חדש??

    לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

    מתכונים מומלצים

    מתכונים פופלריים

    הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

    מוצרים הנמצאים במתכון זה

    פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך