מעשנות בשר על גז – סקירה לשנת 2024

מאז שאנחנו מכירים את עצמנו אהבנו לחקור את עולם הבשרים. התחלנו מהמקומות שכולנו מכירים כמו, צלייה על הגריל ובישול איטי בתנור. מהר מאוד הבנו שאנחנו רוצים קצת יותר, להבין יותר ובעיקר לשחק יותר!

כשאנחנו ניגשים לטפל בבשר אנחנו בעצם פותחים מרחב אומנותי – עבור הרבה אנשים זה אולי יישמע מוזר, אבל בשבילנו בישול בשר זה ביטוי אומנותי שבו אנחנו לוקחים בשר גולמי ומפיחים בו טעמים חדשים וארומה שמגיעה לניואנסים עדינים מאוד וכשכל זה פוגש את בלוטות הטעם בפה שלנו – מתחיל מחול ייחודי.

עולם עישון הבשרים לא חדש לנו, אנחנו מעשנים בשר כבר הרבה מאוד שנים ולרוב עשינו את זה בשיטות די מסורתיות שכוללות שימוש במעשנות בשר על עצים. אבל בחיים כמו בחיים יש את הרצונות שלנו ויש את מה שהמציאות מכתיבה לנו. אנחנו רוצים לומר שהגענו לצומת שבה לא היה לנו הרבה זמן לחולל סביב מלאכת עישון הבשרים, אבל ממש לא היינו מוכנים לוותר עליה, היינו חייבים למצוא פתרון והוא הגיע בדמות – מעשנת בשר על גז.

בהתחלה עיקמנו פרצוף, זה נשמע לנו לא רציני ואחרי הפעם הראשונה שעישנו את הבשר במעשנת על הגז הבנו שיש לנו עוד הרבה מה ללמוד, האמת? זה שימח אותנו! זה היה הפתרון האולטימטיבי עבורנו ומאז, (כבודה של מעשנת העצים שלנו מונח במקומה) אנחנו מודים שאנחנו משתמשים במעשנת בשר על גז לעיתים די תכופות, כי זה איכותי ונוח.

אז הנה לכם מדריך לבחירת מעשנות בשר על גז – סקירה לשנת 2024

למה כדאי לרכוש משענת בשר על גז?

אחרי שהתנסינו בעישון בשר בשלל דרכים כמו, מעשנת עצים ופחם, הגענו למסקנה שלא תמיד יש לנו זמן להסתובב 15 שעות סביב המעשנת, הלוואי והיה לנו את הפנאי הזה. אחרי לילה ארוך שהיינו צריכים ליטרלי לטפל בכיבוי שריפות הגענו למסקנה שאנחנו לא חייבים ללכת תמיד על האולד סקול ומותר לנו לעשות דברים מתוך נוחות. כי היי, מה רע בלהגדיר את המכשיר לטמפרטורה שאנחנו צריכים, לשגר את הבשר ולשכוח ממנו לכמה שעות טובות ובלי לפחד שחצר הבית שלנו נשרפת, או להשתיק את הגלאי עשן שהתחיל לצפצף בשתיים בלילה.

מעשנות בשר על גז הן הרבה פחות תובעניות לעומת מעשנות בשר אחרות, הן מעולות למעשנים מתחילים, קל לתפעל אותן והן גם לא עולות כל כך הרבה. הן מתאימות גם למעשנים רציניים שקצת פחות מתאים להם לקרקר סביבי מעשנת עצים.

רוצים לדעת איך לעשן בשרים כמו מומחים? היכנסו למדריך הזה שהכנו לכם 

מה כדאי לחפש במעשנות בשר על גז?

האמת, משענות בשר על גז הם בין המכשירים היותר קלים לתפעול. בשונה מגרילי גז שמגיעים עם רשימת תכונות שמומלץ להיות בקיא בהן, מעשנות על גז הן די פשוטות לתפעול ותחזוק. ובכל זאת, הנה כמה תכונות שכדאי שיהיו בגריל הגז שלנו:

  • שתי דלתות הן הכי טובות – כשאנחנו מעשנים בשר אנחנו אוהבים לא לפתוח את הדלת של התא שבו נמצא הבשר כדי לא להפר את איזוני הטמפרטורה העדינים שנמצאים שם. אנחנו רוצים שתהיה לנו גישה לאזור של שבבי העץ בלי לפתוח את הדלת לתא הבישול הראשי.

 

  • שימו לב לגודל המעשנת – אם אתם מסתכלים רק על הכמות הכוללת של שטח הגריל, כדאי שתזהרו, מעשנות בשר על גז יכולות להתפאר בשטח כולל די גדול אבל בפועל המדפים די צרים ולא מתאימים לגושי בשר גדולים או לתליית צלעות.

 

  • בדקו שהדלתות אטומות – יש לא מעט מעשנות בשר זולות שמיוצרות ממתכת דקה ולא איכותית מה שעשוי לגרום לדליפה מהפתחים של הדלת. אפשר לתקן את זה די בקלות אבל אם אפשר להימנע ממצבים כאלו אז בהחלט עדיף.

איך עובדות מעשנות בשר על גז?

מעשנות על גז די דומות לבן דודן המעשן החשמלי. העיצוב שלן די פשוט ובהרבה מקרים הוא סופר קומפקטי. מעשן הבשר על גז הראשון שלנו היה בצורת כספת, הוא לא תפש הרבה מקום והיה קל לשנע אותו ממקום למקום.

לרוב בתחתית המעשנת תמצאו מבער גז שמחובר למיכל מותאם והוא יהיה לרוב מברזל יצוק או אלומיניום – אלו חומרים עמידים מאוד, הוא החזיק מעמד להרבה מאוד שנים אצלנו בחצר והעבדנו אותו די קשה.

המעשנות שאנחנו הכי אוהבים הן בצורת ארון או כספת, הן כוללות מתלים לתליית נתחים גדולים כמו צלעות, ובין שלושה לארבעה מדפים.

מה היתרונות של מעשנת בשר על גז?

  1. אפשר להגדיר אותה ולשכוח ממנה – כמו שאמרנו, לא תמיד יש לנו זמן להתעסק בכל תהליך העישון, יחד עם זאת זה ממש לא אומר שאנחנו מתכוונים לוותר על האהבה הזאת. מעשנות בשר על גז מאפשרת לנו לקבוע את תוכנית העישון שאנחנו רוצים ולהניח לה לנפשה.

 

  1. התחזוקה שלה הרבה יותר קלה – לא צריך לעבוד יותר מדי קשה כדי לתחזק מעשנת בשר על גז, זה יתרון גדול מאוד לעומת מעשנת בשר על עצים.

 

  1. הן כוללות בקרת טמפרטורה פשוטה ומדויקת – האמת, זה הרבה יותר נוח, כמעט כל המעשנות על גז כוללות כפתור הצתה שעובד בלחיצת פשוטה ומערכת בקרת טמפרטורות פשוטה.

 

  1. מעשנות על גז הן ניידות יותר – אנחנו נוהגים לקחת את המעשנות שלנו לקמפינג על הירדן, הן קלות ואפשר לנייד אותן די בקלות. האמת שזה קטע ממש מדליק שאפשר לעשן בשר בקלאס בכל כמקום.

אחרי כל ההקדמות, הנה רשימת מעשנות בשר על גז לשנת 2024

1# מעשנת גז מדגם MPS ThermoTemp XL Propane XL

התכונה שהכי ריגשה אותנו במעשנת הזאת היא, מערכת בקרת הטמפרטורה התרמוסטטית המווסתת את זרימת הגז למבער, וזה אומר שתוכלו להגיע לטמפרטורות מאוד מדויקות.

המעשנת הזאת מגיעה עם ארבעה מדפים וארבעה מתלים מצופים כרום, כך שאם אתם מתכננים לארח לעיתים קרובות – זאת המעשנת שלכם.

מה אנחנו אוהבים בה:

  • יש לה חיישן שמנתק את זרימת הגז אם הוא מזהה שהלהבה כובתה, זה מאפיין בטיחות ממש נחמד ושימוש, במיוחד כשמעשנים בימים וסערים.
  • מבער הנירוסטה שלו מספק 15,750 BTU וכולל מפזר חום כך שכל החום יתפזר בצורה אחידה ושווה.
  • יש לה מגש לשבבי עץ עם גישה נפרדת כך שתוכלו למלא שבבים בקלות ובלי לפתוח את דלת התא הראשית.

2# מעשנת גז 4 קומות Australia Chef

מעשנת גז בעיצוב אנכי, היא סופר איכותית ומגיעה עם ארבעה מדפים כך שאם אתם מתככנים ארוחות המוניות, היא לגמרי תוכל לספק לכם את התוצרים שאתם צריכים. היא כוללת צינור ייחודי לוויסות הטמפרטורה.

מה אנחנו אוהבים בה:

  • היא מגיעה עם שני מכלים נפרדים המיועדים למילוי מים ושבבי עץ ושניהם לא יצריכו ממכם לפתוח את דלת התא הראשית של הבשר.
  • מתג הצתה וכיוונון חום מעולים שמחוברים למד טמפרטורה, כך שתוכלו להגיע למידות החום האידיאליות לעישון ללא בעיה.

3# מעשנת בשר על גז, בעלת פעולה משולשת של Big Easy

מעשנת בשר על גז שכוללת 3 הפתעות במעשנת אחת. אתם תוכלו להשתמש בה גם לצלייה כגריל וגם כתנור וכמובן, לעשן בה בשר איכותי. היא בנויה בטכנולוגיה המתקדמת TRU-Infrared™ שמונעת התלקחויות של הבשר וזה יבטיח לכם בשר איכותי ועסיסי.

מה אנחנו אוהבים בה:

  • המעשנת הזאת חסכונית מאוד בגז – היא צורכת 30% פחות גז בהשוואה למעשנות מקבילות.
  • היא מאפשרת עישון בשר בצורה אחידה, צלייה ובישול איטי.
  • היא כוללת מבער נירוסטה שיספק לכם חום של 18,000 BTU.
  • אתם יכולים לעשן בשר ובמקביל גם לצלות אותו על הגריל בלי להתפשר על האיכות.
  • המעשנת כוללת מגש ניקוז ואיסוף לכלוך הנשלף במהירות וניתן ליקוי בקלות.

4# מעשנת גז BROIL KING

אם אתם מגדירים את עצמכם כאוהבי בשר איכותי, המעשנת הזאת היא ה-אחת שאתם מחפשים. היא כוללת דפנות כפולות שמספקות בידוד מעולה, כך שתוכלו לעשן בשר גם בתנאי מזג אוויר קרים וסוערים. שטח המעשנת גדול ומרווח עם ארבעה מדפים איכותיים עם רשתות מנירוסטה, כך שתוכלו להניח את הבשר בצורה נוחה ומרווחת. וכמובן, מעל המדפים תמצאו ווי תליה לעישון נתחי בשר גדולים.

מה אנחנו אוהבים בה:

  • היא מגיעה עם דלתות איכותיות ואטומות, כך שלא יברח לכם גז או עשן לאורך העישון.
  • מבער איכותי עם הספק חום של 15,200 BTU.
  • מגש איכותי למים, לשמירה על הלחות בחלל המעשנת.
  • 16 ווי תלייה שיספקו לכם אפשרות לעשן כמות בשרים מכובדת בבת אחת.

5# מעשנת גז SMOKY G-L של Z-GRILLS  עם חלון גדול

מעשנת בשר בעיצוב אנכי ומלבני, היא סופר נוחה כי היא מגיעה עם חלון גדול שיאפשר לכם להציץ על המתרחש בלי לפתוח את דלת התא. הגודל האנכי שלה הופך אותה למושלמת לגינות ולמרפסות קטנות.

מה אנחנו אוהבים בה:

  • היא כוללת דופן כפולה לשמירה על החום ולבידוד גם בתנאי מזג אוויר סוערים וקרים.
  • הדלת כוללת סגירה קפיצית ואטימות מקסימלית למניעת דליפה של גז ועשן.
  • שטח הצלייה במעשנת די מרווח ומתפרש על פני ארבע קומות.
  • קלילה לנשיאה, היא שוקלת רק 24 קילו כך שאם אתם חולמים לקחת אותה לקמפינג הבא, זה ממש אפשרי.

6# מעשנת גז SMOKY CLASSIC

זאת אחת המעשנות החביבות עלינו, היא מגיעה בעיצוב מלבני, די דומה לכספת. היא שייכת למותג הנחשב ZGRILLS, המתמחה במעשנות על גז קומפקטיות שמתאימות למרפסות. המבער שלה יספק לכם חום של 10,000 BTU זה לא החום הכי חזק אבל זה לגמרי עושה את העבודה כשמדובר בעישון בשרים. היא לא ענקית, וכוללת רק 3 מדפים, אבל אם אתם מתכוונים לעשן בשר עבור המשפחה פלוס כמה אורחים זה לגמרי יעשה את העבודה ולא תצטרכו יותר מזה. 

מה אנחנו אוהבים בה:

  • היא מגיעה עם דופן כפולה, זה סופר אידיאלי שלשמור על החום בכל תנאי מזג האוויר.
  • דלת התא של המעשנת כולל נעילה קפיצית שמספקת אטימה מעולה מפני דליפת עשן וגז.
  • בתחתית המעשנת יש מגש ייעודי לאיסוף וניקוז פסולת, הוא גם ניתן לשליפה מהירה כל שיהיה לכם ממש קל לנקות אותו.
  • היא מאוד קלה וזה אולי אחד התכונות שאנחנו אוהבים בה, היא שוקלת רק 19 קילו אז אם תרצו להזיז אותה או אפילו לקחת אותה איתכם לחופשה בטבע, לא תהיה לכם שום בעיה.

 

כמה מילים לסיכום

עכשיו אולי גם אתם, ממש כמונו תתחילו להשתמש במעשנת בשר על גז, יש לכם פה את כל התכונות שאתם צריכים לפני שתבחרו את המעשנת הנבחרת שלכם. שיהיה לכם עישון נעים!

בדרך לעישון בשר עוצרים אצל האחים אהרון ומצטיידים בבשרים טריים ואיכותיים שיהפכו את חווית העישון שלכם לאיכותית!

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך