איך מכינים צלעות כבש שנמסות בפה

אם מעולם לא בישלתם צלעות כבש, אתם עלולים להיבהל מלנסות להבין איך לבשל אותן. אז אפשר להרגיע את הרוחות, ניתן להכין צלעות כבש מדהימות די בקלות – עם בשר איכותי, מחבת יצוקה וכמה תבלינים מעניינים, תוך פחות מחצי שעה תקבלו מנת צלעות ממש כמו במסעדה!  איך מכינים צלעות כבש? הכנו עבורכם את המדריך השלם להכנת צלעות יוקרתיות!

תוכן עניינים

צלעות טלה אולי נראות כמו מנה מפוארת ומסובכת להכנה, כזאת שמזמינים רק במסעדות יוקרתיות, צר לנו לנפץ לכם את הבועה, אבל זה פשוט לא נכון! צלעות כבש הן די קלות לבישול ביתי ומתאימות גם אם אתם רוצים להכין ארוחה בזריזות.

צלעות טלה אוהבות את הפשטות, הן לא צריכות יותר מדי מלבד צריבה טובה עם שמן זית או חמאה, שום וטימין או רוזמרין שיעניקו טעם ארומטי. אם אתם עדיין לא מאמינים לנו, אתם יכולים לעקוב אחר המדריך שהכנו לכם, הוא ייקח אתכם צעד אחר צעד וילמד אתכם בקלילות כיצד לבשל צלעות כבש, כך שתבלו את התוצאות הטובות ביותר!

קצביית האחים אהרון עושה משלוחי בשר (וצלעות כבש😉) לכל אזור המרכז. הזמינו עוד היום! 

איך מכינים צלעות כבש – האם זאת משימה בלתי אפשרית?

אנחנו לגמרי מבינים מדוע אנשים רבים רואים בכבש כמנה יוקרתית המתקבלת רק במסעדות. כשהם עשויים נכון, הם באמת טעימים כמו משהו שיכול להגיע רק מהמטבחים המקצועיים והנחשבים. אבל אם נאמר את האמת, קל מאד לבשל צלעות כבש גם במטבח הביתי.

ותאמינו לנו בעניין הזה – העובדה שצלעות הן מתוצרת בית לא אומר שהן פחות טובות מהמסעדות האהובות עליכם. כל עוד תעקבו אחר כמה שלבים וטיפים פשוטים, גם אתם תקבלו את צלעות הכבש שלכם עדינו, עסיסיות ונימוחות בפה בכל פעם שתכינו אותן.

למרות שיש מקום להתאמת טעמים אישית, אנחנו ממליצים לשמור על המרכיבי פשוטים ככל הניתן. הכי מחמיא לצלעות, זה פשטות הטעמים שלהן, בלי להשתלט עליהן עם טעמים נועזים אחרים. המרכיבים שאנחנו בוחרים להשתמש בהם בדרך כלל משפרות את הטעמים הטבעיים של הצלעות, מעשירים את טעמי הבשר, בפשטות מענגת. והחלק החלק הטוב ביותר בטכניקה הזו, היא המהירות שבה כל המרכיבים מתחברים למנה מדהימה, זה ייקח לכם קצת יותר מחצי שעה בתור התחלה, אבל הארוחה שתצא לכם, תהיה חווית בשרים בלתי נשכחת.

נתחיל מההתחל, מה זה צלעות כבש?💁🏻‍♂️

צלעות כבש או טלה, הם נתחים קטנים של בשר עם עצם שמגיעים מחלקים שונים של הכבש או הטלה, כמו כתף, חלציים או להב. כבש הוא הבשר שמקורו בכבשה מבויתת בת פחות משנה. למרבי היונקים, כמו גם לכבש יש 12 צלעות. אך לא כל הצלעות ראויות להיכנס אלינו למטבח, כן אנחנו בררנים ואוהבים את האפשרויות האיכותיות, שהן שמונת הצלעות הראשונות. יחד עם זאת, יש מקומות שאינם מקפידים על האיכות והם מוכרים ללקוחות את כל צלעות הטלה.

עובדה מעניינת היא, שצלעות הטלה אינן דומות זו לזו – המונח “צלע טלה” הוא למעשה התייחסות למספר נתחי בשר. הסוגים הנפוצים ביותר שתמצאו הם צלעות, וצלעות חלציים. נתחים אחרים, ומעט פחות פופולריים, הם כתף, סינטה. הצלעות מצוינות להכנה בצלייה על מחבת יצוקה, בתנור או בתבשילים ארוכים.

צלעות כבש מוכנות מוגשות על קרש חיתוך

מהו טעם הטלה?

הטלה הוא בשר עדין ורך מאוד, ויחד עם זאת הוא בעל טעמים עשירים וחזקים לסוג הבשר הזה. שומן הטלה מתפזר באופן שווה דרך הבשר, מה שעוזר לנתח להגיע לרכות ולטעם המדהימים שלו.

כמה צלעות טלה לכל אדם?

צלעות הטלה הן די קטנות, אז אם אתם רוצים לכוון ל-2 או 3 צלעות לאדם. אם מגישים לצד הצלעות תוספות ממלאות, תוכלו להגיש כמות הצלעות קטנה יחסית.  אך אם אתם שומרים על טהרת בשר הטלה, ומוסיפים רק מעט נשנושים כמו ירקות, ייתכן שתצטרכו לחשב ארבע צלעות טלה לכל אדם.

אילו מרכיבים תצטרכו להכנת צלעות כבש?🥩

המרכיבים שתצטרכו להכנת הצלעות על קרש חיתוך הן  

  • צלעות טלה– אתם יכולים להשתמש בצלעות טלה, כל עוד הן בעובי של סנטימטר ומעלה.
  • שמן זית- אנחנו אוהבים להשתמש בשמן זית כתית איכותי לקבלת הטעם הטוב ביותר.
  • שום- השום יעניק לכם טעמים ארומטיים וטעימים במיוחד, מומלץ להשתמש בשיני שום טריות ופחו באבקת שום מיובש.
  • טימין או רוזמרין- צלעות הטלה אוהבות מאוד לבלות בחברת עשבי תיבול כמו הרוזמרין והטימין, שניהם יעניקו לבשר טעם ייחודי ומרגש. מומלץ להשתמש בעשבי תיבול טריים, אף על פי שגם צמחים מיובשים יוכלו לספק לכם תוצאה טובה.
  • מלח ופלפל גס- תפקיד המלח הוא לפתוח את עושר הטעמים הקיים בבשר, הוא סופח את הלחות ומעשיר את המנה בטעמים טובים. פלפל שחור גס אינו חובה, זה בהתאם לטעם האישי שלכם, יש אנשים שמעדיפים להוסיף את הפלפל השחור לאחר הצלייה, כדי למנוע מהגרגרים להיצרב יתר על המידה.

אז איך מכינים צלעות כבש?👨🏽‍🍳

אחד הכללים אולי הכי חשובים בהכנת בשר, הוא להוציא את הבשר מהמקרר שעה או שעתיים לפני שאתם מתחילים לבשל, ולתת לו לנוח ולהגיע לטמפרטורת החדר. כך הבשר מפריש פחות נוזלים ומגיע למידת הבישול והמרקם המדויקים.

  • צלעות טלה על המחבת- הדרך המהירה והקלילה ביותר היא להכין את הצלעות בצריבה על מחבת יצוקה. מחממים מחבת, ולאחר שהצלעות התחממו להן באוויר הפתוח, ייבשו אותם עם נייר סופג. הוסיפו מעט שמן זית למחבת, והניחו את הבשר לצריבה בת 3 עד חמש דקות במחבת. הוסיפו בהתחלה את המלח, הפלפל והפכו את הבשר לצידו השני ל-3 עד 5 דקות נוספות.

לאחר שהפכתם צד, הוסיפו למחבת מעט חמאה או שמן זית, שום וטימין או רוזמרין. תנו לבשר להיספג בטעמים והורידו מהאש. לאחר שהצלעות העבות יותר הגיעו לטמפרטורה הפנימית האידיאלית, הוציאו מהמחבת והניחו אותן בצורה רפויה בתוך נייר כסף ותנו להן לנוח למספר דקות. לקבלת הטעם הטוב ביותר, שלבו את המיצים שניגרו מהבשר במהלך הצלייה עם החמאה או השמן זית ממש על הצלעו בזמן ההגשה.

  • צלעות טלה בתנור- צלעו טלה אפויות יכולות להיות ארוחה מושלמת, בין אם אתם מתכננים ארוחת חג, או פשוט להנות מארוחת ערב מושקעת ואיכותית. קל מאוד להכין את המנה הזאת – משרים את הצלעות במרינדה, נותנים להן צריבה טובה ומסיימים בבישול בתנור. כדי להכין את המרינדה, נשתמש במרכיבים פשוטים ושיעניקו לבשר טעם ביתי ומדהים עם כמה מצרכים בסיסיים – שמן זית, שום רוזמרין, אורגנו מיובש, מיץ לימון, מלח ים ופלפל שחור.

איך משרים את הצלעות? מערבבים את כל המרכיבים עד לקבלת מרינדה, ולאחר מכן פשוט מערבבים את הרוטב והבשר ומעסים את המרינדה עם צלעות הטלה. אתם יכולים להשרות את הבשר למשך כשעה, ואם יש לכם זמן, אתם יכולים להשאיר את כל הטוב הזה לבלות 24 שעות, אך לא יותר מזה. הצלעות למעשה עוברות סוג של כבישה מהירה. לאחר ההשריה מחממים מחבת וצוברים את הבשר דקה שתיים מכל צד ולפינלה, מעבירים את הצלעות לתנור שחומם ל375 מעלות, לאחר הצריבה הראשונית, הצלעות ייכנסו לאפייה קצרה בהתאם למידת העשייה האהובה עליכם:

  • 2-5 דקות עבור מדיום-רייר עד בינוני
  • 5-8 דקות עבור בינוני-טוב עד עשוי היטב

כעת זה הזמן שלכם להיות עם היד על הדופק ולוודא שהבשר לא מתחמם מדי זה קורה בשניות! לאחר שהבשר מוכן, הניחו לו לנוח בצד כמה דקות לפני ההגשה.

אם אהבתם את המדריך אולי גם יעניין אותכם: 

חלקי הטלה ושימושיו 

בשר מספר 2- כל מה שחשוב לדעת 

אטליז האחים אהרון

נתחי הכבש הטריים והטובים ביותר

אנחנו מכינים , אתם בוחרים

מדוע מומלץ להשרות את הצלעות במרינדה?

השריית הצלעות לפני הבישול תספק לכם שתי תוצאות – כך תוכלו להמליח את הבשר מבעוד מועד, הפעולה הזאת תעזור לבשר לשמור על הלחות הנדרשת לו בזמן הצלייה. מלבד זאת השריית הבשר במרידה טובה מעניקה לבשר טעמים עמוקים ועשירים.

טכניקה שלעיל, המרינדה מכילה שמן זית, שום, מלח פלפל אורגנו מיובש טימין ורוזמרין. אתם כמובן יכולים לשנות את המרכיבים לטעמים האהובים עליכם. את הבשר ניתן להשרות למינימום 30 דקות עד ל-24 שעות מקסימום, אנחנו רוצים לשמור על כבישה עדינה.

באיזו טמפרטורה כדאי לבשל צלעות טלה?🍴⏲️

כבש הוא נתח בשר רך מאוד, אז אתם רוצים להיות מאוד זהירים עם הטמפרטורה. אם תבשלו אותו בטמפרטורה חמה מדי, הבשר יקבל טעם יבש  ומרקם צמיגי. יחד עם זאת, בישול צלעות טלה בטמפרטורה נמוכה מדי, תגרום לבשר להפוך לעיסה לא נעימה במיוחד. כשמכינים צלעות כבש, דיוק ואיזון זה שם המשחק – צריך להגיע לטווח טמפרטורות ספציפי לזמן מסוים כדי שהבשר יישאר עסיסי ובעל טעמים עשירים מאוד לאחר הצלייה. אל חששו, תוך כדי ההתנסות תוכלו לפתח מיומנות בישול צלעות כבש שתוביל אתם בדיוק למקום שאתם רוצים להגיע אליו.

טיפ קטן להכנת צלעות, בעת הבישול זכרו כי כל סוג של צלעות טלה מבושל טוב יותר בטמפרטורה אחרת. לדוגמה, צלעות טלה (אלו שנראות כמו סוכריה על מקל) מגיבות הכי טוב כשהן מבושלות ב-130 מעלות. צלעות חלציים (אלו שנראות כמו עצמות טי) לעומת זאת טובות יותר כשהן מבושלות בטמפרטורה גבוהה יותר, ב-140 מעלות בערך. כדי למדוד את הטמפרטורה הפנימית של הבשר, מומלץ להשתמש במדחום קריאה מיידית.

איך יודעים מתי בשר הצלעות מוכן?⏲️

הדרך הטובה ביותר לקבוע מתי הצלעות שלכם מבושלות היא באמצעות מדחום בדיקה, כך תוכלו לעקוב אחר הטמפרטורות של צלעות הטלה כל עוד הן בצלייה בתנור. כל שעליכם לעשות הוא להגדיר את המדחום לטמפרטורת העשייה הרצויה שלכם, והוא יישמע אזעקה ברגע שהוא יגיע לטמפרטורה הזו.

איפה מומלץ לקנות צלעות טלה?

ניתן למצוא צלעות טלה כמעט בכל הסופרים והמרכולים. אך כמובן אנחנו ממליצים להימנע מלרכוש צלעות טלה קפואות או טריות מרשתות. בשר צלעות הכבש הוא יקר ביחס לבשרים אחרים ויש לכלך סיבה טובה, הוא עתיר בשומנים, מקור לחלבונים ואופן גידול הטלאים מותאם בכדי שאתם תאכלו את הבשר באיכות הגבוהה ביותר. אם אתם רוצים לקבל בשר טלה עשיר בטעמים הייחודיים לו, אנחנו ממליצים לכם למצוא קצביה כשרה ואמינה, בניגוד לסופרים, קצביה מתמחה הנגשת בשרים איכותיים לציבור.

כמה מילים לסיכום,

צלעות טלה מהוות מקורה מצוין לחלבונים וויטמינים שונים, ובניגוד למה שאולי חשבתם – קל להכין אותן ממש כמו במסעדות הטובות ביותר. עקבו אחר הטכניקות השונות להכנת צלעות טלה ומהר מאוד תסגלו לעצמכם הרגלי בישול מקצועיים!

חשוב לזכור כי טעם הבשר מושפע מטכניקת הבישול, אך לא פחות הוא מושפע מאיכות וטריות הבשר. אם אתם מתכוונים להכין ארוחה שתזין את כל המשפחה, אנחנו ממליצים לרכוש את הבשר מקצביה איכותית שתספק לכם טעם טוב וחוויה קולינרית עשירה, שיהיה בהצלחה!

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך