איך להכין קורנדביף?

אם אי פעם רציתם לדעת איך להכין קורנדביף מאפס אני כאן כדי ללוות אותכם צעד אחר צעד בתהליך. קורנדביף זה למעשה בשר כבוש שעובר כבישה קרה ובסוף התהליך הוא יוצא רך, עסיסי ובגוון אדום מדויק – ישב בול עם כל פרוסת לחם ומלפפון חמוץ. כן, כזה פשוט! 

הרבה אנשים חושבים שזה מסובך מאוד – אבל האמת שלא, כל אחד יכול להכין קורדביף בבית – ואתם ממש לא צריכים ציוד משוכלל. אני הולך להסביר לכם שלב אחר שלב איך לעשות את זה נכון ומאיזה טעויות אתם חייבים להימנע בדרך. אז קדימה! 

הייתה תקופה שטיילתי באנגליה, והשם הנרדף ליום פטריק הקדוש היה קורנדביף – בפאבים שם כריך עם קורנדביף היה קלאסי ומרפד את הקיבה לפני כל הדרינקים. 

אז איך מכינים קורנדביף

האם תהיתם פעם איך נוצר קורנדביף או שאתם רוצים להכין גרסה ביתית משלכם במקום הגרסה שמגיעה ארוזה ומוכנה לסופר? 

זה יותר קל ממה שאתם חושבים!  למתכון הקורנדביף שלי, כל מה שאתה באמת צריך הוא סבלנות, שכן הבשר הזה נשאר במקרר במלח כבישה במשך 10 ימים. אז תכינו את עצמכם מראש בשביל זה. 🙂

האם זה משנה באיזה מלח אני הולך להשתמש? 

בגדול כן. לא כל מלח זהה בגלל הגודל והמשקל שלו. 

מכיוון שכל מותג משתמש בשיטות ייצור שונות, גבישי מלח נבדלים בגודל ובמבנה. מה שזה אומר הוא שכפית אחת של מלח אחד אינה אותה מידה כמו כפית אחת של מלח אחר.

מרכיב מרכזי בתהליך הכבישה הוא מלח ורוד – אני גם לא מדבר על מלח ורוד הימלאיה.  מלח ורוד נעשה באמצעות נתרן ניטריט שמונע מהמזון להתקלקל. קשה למצוא אותו בארץ, אבל אפשר להזמין אותו באמזון אם תרצו, אבל בכל מקרה למי שלא רוצה לעשות את זה בשיטה המסורתית והמחמירה – אפשר להסתדר גם עם מלח רגיל.

קורנדביף - שיטות בישול

בישול (כיריים) 

כשמבשלים קורנדביף, הרתחה היא השיטה הנפוצה ביותר בה משתמשים. טכניקת בישול זו כוללת הכנסת בשר הבקר לסיר גדול, לכסות אותו במים ולהביא אותו לרתיחה – לאחר מכן לבשל על אש בינונית בממשך 2 עד 3 שעות, עד שהוא מתרכך ובמידת עשייה הרצויה. 

כדי להוסיף קצת טעם לקורנדביף המבושל, הוסף לסיר כמה ירקות, כגון גזר, בצל ותפוחי אדמה. אתם יכוליםלהוסיף כמה עשבי תיבול ותבלינים, כגון עלה דפנה, שום ופלפל, למים לקבלת טעם נוסף.

בעת הרתיחה של הקורנביף, חשוב לפקוח עין על מפלס המים כדי לוודא שהוא נשאר מכוסה. מוסיפים עוד מים, או אפילו מרק בקר, לתוספת טעם לסיר אם מפלס המים נמוך מדי. כדאי גם להרחיק את כל עודפי המלח והקצף שעולים אל פני המים כדי לשמור על המרק צלול.

לאחר שהבשר מבושל לפי טעמכם, מוציאים אותו מהסיר ונותנים לו לנוח כמה דקות לפני שפורסים אותו. זמן מנוחה זה מאפשר למיצים להתפזר מחדש בכל הבשר, מה שיוצר תוצאה עדינה וטעימה יותר.

הרתחה של קורנדביף היא דרך פשוטה וטעימה להכין את המנה הקלאסית הזו. בעזרת כמה תוספות פשוטות תוכלו לשדרג את הטעם ולהפוך ארוחה משביעה ודשנה למושלמת לכל אירוע. 

תנור

אפייה היא דרך מצוינת להכין קורנדביף, והוספת מרכיבים כמו חרדל וסוכר חום יכולה לעזור לשפר את הטעמים.

כדי להתחיל, חממו מראש את התנור ל180 מעלות. לאחר מכן, מניחים את הבשר בתבנית אפייה ומורחים שכבה של גרגירי חרדלל מעל. לאחר מכן, מפזרים שכבה של סוכר חום על החרדל, ומוסיפים כל ירקות או תבלינים שאוהבים. כמה אפשרויות קלאסיות כוללות תפוחי אדמה עם גזר, בצל ושום.

לאחר שהוספתם את החומרים הרצויים, מכסים את הכלי בנייר כסף ואופים במשך 2 עד 3 שעות או עד שהבשר רך. החרדל והסוכר החום ייצרו זיגוג טעים על הבשר, ויעצימו את הטעמים. 

כשבשר הבקר מוכן, מוציאים אותו מהתנור ונותנים לו לנוח כמה דקות לפני שפורסים אותו כנגד הסיבים.  

איזה בשר מתאים לקורנדביף?

בריסקט הוא נתח אידיאלי לקורדנביף. זה יכול להיות מעט יבש אם לא מבושל כמו שצריך, אבל צורתו האחידה מקלה על חיתוך. הוא ממוקם מתחת לצוואר והצלעות כלפי מטה, והוא נתח בעל שומניות גבוהה שמתאפיינת בסיבים ארוכים. זהו נתח שמומלץ לבישול ארוך בשל השומניות הגבוהה שלו

טעויות שחשוב להימנע מהם בהכנת קורנדביף

1. לא לשטוף את הבשר לפני הבישול
אם את מבשלים את הבשר ישר מהכבישה – מבלי לשטוף אותו, זה יכול ממש להרוס את הטעם הסופי. 

במקום זאת: בין אם קניתם קורנדביף מוכן לבישול ובין אם כבשתם בעצמכם, שטפו את הבשר מספר פעמים תחת מים קרירים כדי להסיר עודפי מלח. אל תדאגו – זה לא ישטוף את הטעמים, הבשר ספוג לחלוטין בטעם בשלב זה.

2. בישול בטמפרטורה גבוהה
בריסקט לא חובב גדול של טמפרטורה גבוהה. כאשר מבושל על אש גבוהה זמן רב מדי, סביר להניח שהקורנביף ייצא קשה ולא רך.

במקום זאת: ללא קשר לשיטת הבישול, קורנביף עדיף לבשל על אש נמוכה. 

3. לא למלא את הסיר במספיק מים
הרתחה של קורנדביף על הכיריים היא שיטה בטוחה שמביאה לבשר בקר רך מאוד. אחד המפתחות לרתיחה נכונה של קורנדביף זה כמות המים בסיר. כאשר אין מספיק נוזלים לכסות את הבשר, הקורנדביף שלכם יצא לא לעיס. 

במקום זאת: התחילו במילוי סיר גדול עם כמות מספקת של מים כדי שהקורנביף יהיה שקוע לגמרי. לאורך הבישול,  מדי פעם חשוב לבדוק את רמת הנוזלים ומוסיפים עוד מים במידת הצורך. הצעד הקטן הזה יבטיח שקורנדביף יצא סופר רך. 

4. לא לבשל את הבשר מספיק זמן
בריסקט, הנתח המשמש בדרך כלל לקורנדביף, הוא נתח בשר קשה יחסית באופן טבעי. בישול קורנביף הוא תהליך שאי אפשר למהר בו. אפילו כשהבשר מבושל, הוא עדיין צריך עוד זמן כדי להפוך לאקסטרה לנימוח. 

במקום זאת: בישול קורנביף דורש סבלנות מכיוון שמדובר בנתח בשר קשה שמצריך בישול ארוך. קחו לפחות 3 שעות זמן בישול (זה תלוי גם במשקל הבשר). 

5. חיתוך לא נכון של הבשר
הדרך שבה אתם פורסים את הקורנדביף עושה הבדל גדולה.  הימנעו מחיתוך בשר עם הסיבים – כי זה ישאיר נתח פחות לעיס. 

במקום זאת: התייחסו לקורנביף ממש כמו לסטייק. חפשו את הקווים של סיבי השרירים הנראים על הבשר. תמיד תחתכו קורנביף נגד הסיבים. 

פטסרמה ביתית חתוכה

כמה טיפים אחרונים לפני שעוברים למתכון

קורנדביף זו מנה אהובה והיא מושלמת לכל אירוע כי מדובר בנתח בשר רך וטעים. בין אם אתם מחפשים לבשל ארוחה דשנה למשפחה שלכם או להרשים את האורחים עם הכישורים הקולינריים שלכם, קורנביף זו בחירה מצוינת.

בעוד קורנביף עשוי להיראות מרתיע להכנה, אל תיבהלו! אתן יכולים לעשות את זה בצורה מושלמת בכל פעם עם כמה טיפים וטריקים.

מבחירת הנתח המתאים של בשר בקר ועד מציאת שיטת הבישול המושלמת, דאגנו לכם. בין אם אתה בשלנים ותיקים או מתחילים, הטיפים האלה יעזרו לכם להכין את הקורנדביף הטוב ביותר שטעמתם אי פעם.

הימנעו מבישול יתר

אחד העצות החשובות ביותר הוא להימנע מבישול יתר של הקורנדביף שלך. בישול יתר של סיר קורנביף יכול לגרום למרקם קשה ויבש, שהוא רחוק מלהיות אידיאלי. כדי למנוע זאת, מבשלים את הבשר לרמת העשייה הרצויה ומסירים אותו ממקור החום. מתן מנוחה במשך כמה דקות יאפשר למיצים להתפזר מחדש ולבשר להמשיך להתבשל תוך כדי מנוחה.

הוספת טעם נוסף
אל תהססו להתנסות עם תבלינים, עשבי תיבול או ירקות שונים כדי להוסיף טעם נוסף לקורנדביף שלכם. אתם יכולים להוסיף את אלה לנוזל הבישול או להשרות את הבשר לפני בישולו כדי להחדיר בו טעם נוסף. הוספת קצת רוטב חרדל או חזרת למנה המוגמרת יכולה גם לעזור לשפר את הטעם ולהוסיף קצת טאץ’ מעניין.

שאריות

לבסוף, אם יש לכם שאריות, אל תתנו להם ללכת לפח. אתם יכולים להשתמש בו במגוון מנות, כגון כריכים, סלטים, תבשילים, או אפילו טאקו. 

מתכון קורנדביף

  • ½1 ק”ג חזה בקר (בריסקט) בנתח אחד
    לתיבול:
  • 3 כפות פלפל גרוס
  • 8 גרגרי פלפל אנגלי
  • 3  כפות זרעי חרדל כתושים
  • 2 כפיות צ’ילי גרוס
  • 1 כף גרגרי כוסברה כתושים
    למרינדה:
  • 2 ליטר מים
  • 150 מלח גס 
  • 70 גרם סוכר 
    1 כף מלח סלפטר 
  • 8 עלי דפנה 
  • 2 כפות פלפל אנגלי

    לבישול:

  • בצל גדול חתוך לרבעים
  • 2 ענפי סלרי
  • 2 גזר חתוכים גס

אופן ההכנה
1. בשלב הראשון יש לערבב את כל התבלינים בקערה. לאחר מכן, יש לעסות את התערובת שהתקבלה לתוך הבשר. מעבירים את הנתח לקופסא או לניילון אטום ללילה. 

2. מרתיחים 2 ליטר מים יחד עם שאר חומרי המרינדה ומערבבים עד שכל המרכיבים נמסים.

3. מצננים את הסיר לטמפ’ החדר ולאחר שהתקרר לגמרי – שופכים על הנתח. 

4. בשלב הבא יש לוודא שהבשר מכוסה כולו בנוזלים. סוגרים את הבשר במכסה ומעבירים למקרר ל-10 ימים. כל יומיים חשוב להפוך את נתח. 

5. אחרי 10 ימים יש לשטוף את הנתח במים קרים. 

6. כעת שמים גזר, בצל וסלרי בסיר, מוסיפים את הבשר ששטפתם ומכסים במים. מרתיחים ומבשלים במשך 3 שעות (יכול להיות גם 4). מוציאים, מסננים ומצננים. 

7. אפשר להגיש את הקורנדביף קר, אבל לדעתי הרבה יותר טעים לאכול אותו מעט חם (לא יותר מדי) להגיש עם פרוסת לחם, איולי ומלפפון חמות – מושלם!

שיהיה בתיאבון

תהיו יצירתיים עם הקורנדביף שלכם

קורנביף הוא מרכיב טעים שיכול להוסיף הרבה טעם למגוון מנות מעבר לקורנביף והכרוב הכבוש הקלאסי. יש אינספור דרכים יצירתיות לשלב אותו בבישול שלכם ולהוסיף טוויסט טעים לארוחות. אחד הדברים שהכי קלאסי להכין איתו זה סנדוויץ’ רובן. רובן זה כריך בסגנון קלאסי העשוי בשכבות של פרוסות קורנביף, כרוב כבוש חריף, גבינה שוויצרית מותכת ורוטב רוסי. הטעמים המלוחים של הקורנביף משתלבים בצורה מושלמת עם הכרוב הכבוש החריף, בעוד שהגבינה השוויצרית המומסת והרוטב קרמיות טעימה שמפגישה את כל הטעמים.

מחפשים בשר לקורנדביף? קצבית האחים אהרון מזמינה אתכם להתפנק במגוון בשרים שמלאו את הבורקס שלכם בטעם טוב ואהבה!

אנחנו נמצאים בשוק התקווה בדרום תל אביב, או און ליין – אפשר לקבל את הבשר הטרי והאיכותי שלנו במשלוח מקורר עד פתח הבית.

  

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך