מדריך לכריך רובן אגדי!

את הכריך הרובן הראשון שלי אכלתי בצהריים שטופי שמש בלב העיר ניו יורק, שם חוויתי לראשונה את הקסם של הכריך הזה. זה היה לפני כמה שנים, הייתי רעב והלכתי ברחובות ההומים בחיפוש אחר ארוחה טובה. נתקלתי במעדנייה חמודה שהייתה ממוקמת בפינה שקטה. עם הארומה המפתה של לחם אפוי טרי ובשר צלוי – הסתקרנתי, ושם הכינו לי כריך פשוט מטורף שלא ראיתי דבר כזה – היה עשוי מכמה קומות, כמה סוגי בשרים ומיונז ביתי משובח שעשה את כל ההבדל. זה היה פשוט אבל מדויק. בכל מקרה, מאז ניסיתי לשחזר את ההצלחה – והנה זה, המתכון והמדריך לכריך הרובן המושלם. אם אין לכם כוח לקרוא את כל החפירה, תוכלו לדלג ישר למתכון. 

קצת על ההיסטוריה של כריך רובן

מקורו של כריך ראובן הוא נושא שממשיך לעורר ויכוחים בקרב חובבי הכריך. על פי האמונה הרווחת, הכריך נוצר לראשונה באומהה, נברסקה, בתחילת המאה ה-20. אומרים שזה היה פרי מוחו של בעל מכולת מקומי בשם ראובן קולקופסקי. הסיפור מספר שקולקופסקי וחבריו שחקני הפוקר היו פוקדים מלון שבו בעל המלון, צ’רלס שימל, הכין את הכריך המיוחד הזה כדי לשמור אותם מרוצים במהלך משחקי הקלפים שלהם.

כריך ראובן היה להיט מיידי בקרב המקומיים ובסופו של דבר עשה את דרכו לעיר ניו יורק, שם הוא צבר פופולריות במהירות. אמנם המקורות המדויקים עשויים להיות לא ברורים, אבל דבר אחד בטוח – כריך ראובן הרוויח את מקומו כקלאסיקה אמריקאית. 

תיאוריה פופולרית נוספת מציעה שכריך ראובן הומצא למעשה על ידי ארנולד ראובן, הבעלים של מעדניות ראובן בניו יורק. לפי הדיווח הזה, בשנת 1914, שחקנית מפורסמת בברודווי בשם אנט סילוס ביקרה במעדנייה בלילה אחד מאוחר לאחר הופעה, כשהיא משתוקקת לסנדוויץ’. היא ביקשה שילוב של קורנביף וכרוב כבוש עם רוטב על לחם שיפון, וארנולד ראובן עצמו הרכיב את היצירה. 

הגרסה של ארנולד ראובן לסנדוויץ’ זכתה לפופולריות עצומה, והיא הפכה למוצר עיקרי במעדנייה שלו. עם התפשטות השמועה, מעדניות ומסעדות אחרות ברחבי ניו יורק החלו להציע את הפרשנויות שלהן לסנדוויץ’, כל אחת מהן הוסיפה את הטוויסט הייחודי שלה. 

הגרסה המקורית של רובן

הגרסה המקורית של כריך ראובן היא לא כשרה,  היא שילוב של קורנביף, כרוב כבוש, גבינה שוויצרית ורוטב רוסי, והכל בשכבות בין פרוסות לחם שיפון. היצירה הנצחית הזו, שנולדה בתחילת המאה ה-20, הפכה לקלאסיקה אהובה.

הקורנדביף הקלאסי

קורנדביף מורכב מבשר שעובר כבישה במלח, ולרוב נפרס לפרוסות דקות. הוא מונח לאחר מכן בשכבות נדיבות על כריך ראובן, ומספק טעם בשרי חזק ומלוח.

הכרוב הכבוש 

כרוב כבוש הוא מרכיב מרכזי שנותן לכריך ראובן את החמימות המיוחדת שלו. תבלין כרוב מוחמץ זה נעשה על ידי שילוב של כרוב מגורר עם מלח ומתן לתערובת לתסוס במשך מספר שבועות. במהלך התסיסה, חיידקים טבעיים ממירים את הסוכרים שבכרוב לחומצה לקטית, וכתוצאה מכך הוא מקבל את הטעם המיוחד. 

גבינת אמנטל  

כמו שכתבתי, הגרסה המקורית היא לא כשרה וכוללת גבינה שוויצרית, הידועה גם בשם אמנטל, היא הגבינה המועדפת לכריך ראובן. עם החורים האופייניים לה, הטעם האגוזי העדין ותכונות ההיתוך המצוינות שלה, גבינת אמנטל היא המלווה המושלם לקורנביף והכרובה כבוש. 

רוטב רוסי 

הרוטב הרוסי הוא גולת הכותרת של כריך ראובן. אמנם ישנן וריאציות רבות של רוטב רוסי, אבל הגרסה הקלאסית משלבת בדרך כלל מרכיבים כמו מיונז, קטשופ, חמוצים, חזרת ורוטב ווסטרשייר. מרכיבים אלו מתאחדים ויוצרים רוטב טעים הקושר את שכבות הראובן ומוסיף טוויסט מעניין.

הסוד לכריך רובן מושלם זה תמיד הבשר

כשזה מגיע לכריך רובן טעים  הזרקור נופל ללא ספק על כוכבת התוכנית – הפסטרמה. למרות שזה מפתה פשוט לקנות פסטרמה מוכנה מהמכולת כי למי יש כוח?!  זו  רמה אחרת לגמרי של  טעם להכין פסטרמה ביתית ואת האמת שזה לא דורש המון מאמץ. הנה כמה סיבות להכין את הפסטרמה שלכם לבד! 

  1. יצירת פסטרמה משלך מציעה שליטה מלאה על הטעמים שמשרים כל ביס בכריך הורבן שלך. על ידי בחירת איכות הבשר, התאמה אישית של התיבול אפשר ליצור פרופיל טעמים שמהדהד באופן ייחודי עם החיך. פסטרמה שנרכשה בחנות, למרות שהיא נוחה, מגיעה לרוב עם טעם משעמם שלא תמיד מתאים להעדפות הטעם שלכם. עם פסטרמה תוצרת ביתית, תוכלו להיות המנצחים של סימפוניית הטעמים,
  2. בחירה בפסטרמה תוצרת ביתית מבטיחה שאתם משתמשים במרכיבים הטריים ביותר שיש. נתחי בשר טריים ואיכותיים הם הבסיס לכל פסטרמה יוצאת דופן. כשאתם מכינים  את הפסטרמה שלכם, אתם יכולים לבחור את הבשר, להבטיח שהוא עומד בסטנדרטים שלכם לטריות ואיכות. תשומת לב זו לפרטים מתורגמת לכריך משולם!
  3. יצירת פסטרמה ביתית היא לא רק הרכבת מרכיבים; זו מלאכת אהבה. תהליך הכבישה, ייבוש והעישון או הצלייה דורש זמן, סבלנות ומסירות. השקעת המאמץ הזו מוסיפה טאץ’ חשוב של הערכה לכל ביס בכריך הרובן שלכם.
  4. למרקם תפקיד מכריע בחוויית הסנדוויץ’ הכוללת, ופסטרמה תוצרת ביתית מאפשרת להגיע לאיזון המושלם בין רוך וקראנץ’ מבחוץ. על ידי שליטה בתהליכי הכבישה והבישול, אתם יכולים להבטיח שלפסטרמה שלכם תהיה בדיוק את הכמות הנכונה של רוך.
  5. פסטרמה ביתית היא לא רק לעקוב אחר מתכון; זו הזדמנות לחקור את היצירתיות הקולינרית שלכם. מהתנסות בתערובות תבלינים שונות ועד התאמת זמני עישון וטכניקות, כל מנה של פסטרמה ביתית יכולה להיות קנבס לחדשנות.

טיפים לכריך רובן מושלם

1. בחירת המרכיבים הנכונים

הבסיס של כל כריך ראובן יוצא דופן הוא ללא ספק איכות המרכיבים שלו. מתחילים בלחם שיפון, רצוי שיפון שיש, שמוסיף מערבולת יפה של טעם לכריך. חפש קורנדביף טרי ורך, פרוס באופן אידיאלי דק, כדי להבטיח טעם מאוזן. עבור הכרוב הכבוש הייחודי, בחר בסוג המותסס, מכיוון שהוא מעניק גרידה חריפה המשלימה בצורה מושלמת את שאר הרכיבים. לבסוף, אף סנדוויץ’ ראובן אינו שלם בלי הטוב הקרמי של הרוטב הרוסי והחריפות של הגבינה השוויצרית.

2. אומנות השכבות

הרכבת כריך ראובן היא אומנות הדורשת תהליך הרכבה קפדני. מתחילים במריחת כמות נדיבה של רוטב רוסי על שתי פרוסות לחם השיפון. לאחר מכן, שמים את הקורנביף והכרוב הכבוש, ולאחר מכן את גבינת אמנטל. המפתח הוא לפזר באופן שווה את המרכיבים. 

3. צלייה 

הסוד להשגת הראובן האולטימטיבי טמון בתהליך הצלייה. מחממים מראש מחבת טפלון או מחבת פסים על אש בינונית ומשחימים קלות את הצדדים החיצוניים של לחם השיפון. מניחים את הכריך על המשטח החם ומבשלים אותו עד שהלחם הופך לחום זהוב ופריך, והגבינה נמסה לשכבה דביקה ודביקה.

4. תבלינים

 לטוויסט חריף, נסו לשלב רוטב אלף האיים או אפילו איולי חריף תוצרת ביתית.

5. קורנדביף ביתי

לכריך ראובן בלתי נשכח, שקלו להכין את הקורנדביף מאפס. למרות שזה אולי נראה כמו משימה מרתיעה, זה שווה את המאמץ. 

6. The Veggie Twist: ראובן לצמחונים

צמחונים לא צריכים לפספס את חווית ראובן. יוצרים גרסה צמחונית באמצעות פטריות פורטובלו במרינדה וצלויות במקום קורנדביף. פטריות אלו מספקות מרקם עשיר ובשרני המשלים בצורה נפלאה את הכרוב הכבוש והגבינה. הוסיפו קצת אבוקדו פרוס לקרם וטפטוף של בלסמי למגע של חריפות. הטוויסט הצמחוני הזה ישביע אפילו את הקרניבורים הנלהבים ביותר והוא אופציה מצוינת למי שמחפש אלטרנטיבה קלילה יותר אך טעימה לא פחות.

7. מאזנים את הכרוב הכבוש

הכרוב הכבוש הוא מרכיב מהותי של הראובן, אבל החמימות העזה שלו יכולה לפעמים לגבור על הטעמים האחרים. כדי להשיג איזון הרמוני, שטפו את הכרוב הכבוש מתחת למים קרים לפני השימוש בו. הצעד הפשוט הזה עוזר להסיר עודפי חומציות, מה שהופך אותו עדין יותר. 

מתכון לכריך רובן קלאסי

  • לחמניית ג’בטה
  • חצי כוס כרוב כבוש
  • חצי ק”ג קורנדביף

לרוטב: 

  • 1/4 כוס מיונז 
  • 1 וחצי כפית רוטב צ’ילי 
  • 1/2 כפית מיץ לימון 
  • 1 וחצי כפית חזרת 
  • 1שום קצוף 
  • חצי כפית רוטב ווסטרשייר 
  • חצי כפית פפריקה 
  • מלח פלפל לפי הטעם 

הוראות הכנה: 

  1. מערבבים בקערה את כל מרכיבי הרוטב הרוסי, מניחים בצד.
  2. במחבת, על אש בינונית, מוסיפים שמן. ברגע שהוא חם, מוסיפים את הבשר ומבשלים רק עד שהוא מתחמם.
  3. משחימים קלות צד אחד של כל פרוסת לחם. מניחים את הלחם על צלחת.
  4. מוסיפים את התוספות לכריך: מורחים את הרוטב, מעליו את הבשר והכרוב. סוגרים פרוסות ליצירת כריך.
  5. על מחבת חמה, מטגנים את הכריכים על אש בינונית 4-6 דקות, הופכים פעם אחת. מבשלים עד שהגבינה נמס 

מתכון לכריך רובן הגרסה הלא כשרה

כריך-
1/2 ק”ג קורנדביף
½ כפית שמן זית
6 פרוסות לחם שיפון
1/2 כוס כרוב כבוש
6 פרוסות גבינת אמנטל 

רוטב רוסי
1/4 כוס מיונז 
1 1/2 כפית רוטב צ’ילי
1/2 כפית מיץ לימון
1 ½ כפית חזרת

1 שן שום, קצוצה
½ כפית רוטב ווסטרשייר
1/2 כף בצל, מגורר דק
⅛ כפית פפריקה
מלח ופלפל לפי הטעם

הוראות

  1. מערבבים בקערה את כל מרכיבי הרוטב הרוסי, מניחים בצד.
  2. במחבת, על אש בינונית, מוסיפים שמן. ברגע שהוא חם, מוסיפים את הבשר ומבשלים רק עד שהוא מתחמם.
  3. משחימים קלות צד אחד של כל פרוסת לחם. מניחים את הלחם על צלחת.
  4. מוסיפים את התוספות לכריך: מורחים את הרוטב, מעליו את הבשר, הגבינה והכרוב. סוגרים פרוסות ליצירת כריך.
  5. על מחבת חמה, מטגנים את הכריכים על אש בינונית 4-6 דקות, הופכים פעם אחת. מבשלים עד שהגבינה נמסה.
לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך