איזה בשר מתאים למנגל?

כל קרניבור מושבע יודע שאחד הדברים החשובים ביותר בכל הנוגע לבשר על האש – זה סוג הבשר והאיכות שלו. כדי שתוכלו במאת ליהנות מהמנגל הבא שלכם – הכנו לכם מדריך מפורט לאיזה בשר הכי נכון לשים על המנגל – כך שתוכלו להגיע הכי מוכנים לעל האש ולנפנף כמו בוסים 😉

 

אז בסקירה הבאה נביא לכם כל מיני סוגי נתחים – את חלקם אתם מכירים, ואת חלקם אולי פחות. כל הבשרים שמופיעים כאן כשרים לחלוטין ותוכלו למצוא אותם גם בקצביית אונליין שלנו. יאללה בואו נתחיל – איזה בשר הכי מתאים למנגל?

בצד של הנתחים רזים

אם אתם בדיאטה ועדיין בא לכם להתפנק על בשר משובח על אש אז קטגוריית הבשרים הזו היא בשבילכם. חשוב לשים לב שנתחים רזים אתם צולים בטמפרטורה גבוהה ואתם חייבים לעשות את זה מהר מאוד. המטרה: לשמור על הבשר עסיסי ושחלילה לא יתייבש בצלייה, זה סוד הקסם של נתחים רזים על האש.

#1 סינטה

סינטה או נתח מספר 11 – הוא נתח דל שומן והוא בעל טעם מאוד עוצמתי ודומיננטי. כדאי לקחת בחשבון שאם אתם תבשלו את הנתח על אש נמוכה, אז נתח ישחרר מיצים באופן המיטבי ביותר. אבל, רוב האנשים צולים את הנתח הזה על אש גבוהה ומהירה. שימו לב שאתם מבקשים מהקצב שלכם שיתן לכם נתח דק יחסית ככה שמידת העשייה תהיה טובה (עשוי היטב מבחוץ ומעט נע מבפנים)

מה אתם צריכים לבקש מהקצב? – אם אתם אוהבים לאכול סינטה במידה MR יש לבקש סטייק של נתח מספר 11 יחסית עבה. אם אתם מעדיפים מידת עשיה M ומעלה – אז יש לבקש סטייקים דקים יותר. כמובן שחשוב לקנות את הנתח מקצביה כשרה וטריה.

איזה בשר מתאים למנגל

אם אתם כבר כאן, יש מצב שגם המדריך על חלקי בשר לפי מספרים יעניין אותכם >> 

#2 פילה

פילה או נתח מספר 12 הוא אחד הנתחים הכי יוקרתיים שנציג כאן. למה הוא נחשב ליוקרתי? בעיקר בגלל שמדובר בנתח שהוא שריר שלא מתאמץ הרבה בפרה – מה שנותן לו את המרקם הרך שאנחנו כל כך אוהבים באכילה. מבחינת טיפול בבשר אתם לא צריכים לעשות יותר מדי, רק טיפ קטן מאיתנו – שחררו את הסטייקים האלה רק לקראת הסוף כי מדובר בנתח קצת יותר יקר בהשוואה לנתחים אחרים 😉

מה לבקש מהקצב?

מהקצב תצטרכו לבקש נתח מספר 12. שימו לב שהוא פורס לכם את הנתח לפרוסות יחסית דקות כדי שזמן הצליה יוכל להיות קצר ולא לפגוע במידת העשייה של הבשר. 

בשר מספר 3 על מנגל

#3 המבורגר

למרות שהמבורגר נתפס כמשהו שמן ולא דיאטטי – למען האמת זה תלוי בדרך שבה אתם מכינים את הבשר וגם בתוספות. קציצות בקר אפשר להכין מכל מיני חלקים בפרה ופעמים רבות מוסיפים טיפת שומן (בלי זה הקציצה תרגיש לכם יבשה).

מה לבקש מהקצב? בקשו מהקצביה שלכם בשר טחון עם קצת שומן כך שתוכלו ליהנות מטעם מושלם ונמס בפה.

רוצים לדעת איך להכין בשר מושלם להמבורגר ומתכון ביתי שווה? הכנו מדריך מטורף בדיוק על זה, לחצו כאן

מה בגזרת הנתחים השמנים?

אם אתם לא בדיאטה – אז זכיתם 😊 יש המון נתחים שמנים, עסיסיים ומשובחים שתוכלו ליהנות מהם בעל האש המשפחתי – אבל שימו לב שרובם מתאימים בעיקר לבישול ארוך. בואו נכיר את הנתחים האלה מקרוב.

#1 צלעות

בשר צלעות הוא נתח יחסית שמן ובעל טעמים עדינים. אם אתם באמת רוצים ליהנות מהטעם שלו – אנחנו ממליצים  לכם לצלות אותו בפרוסות ולא כנתח שלם. היתרון הכי משמעותי שיש לנתח צלעות זו העובדה שהוא מגיע עם עצם שמאפשרת לכם להגיש אותו גם בצורה מרשימה וליהנות מטעמים משובחים במהלך הבישול עצמו.

מה צריך לבקש מהקצב: רוב הלקוחות שלנו מעדיפים לבחור בצלעות כבש. שימו לב שהקצב נותן לכם 8 צלעות ולא 12 מאותו נתח – לרוב במקומות פחות מקצועיים עושים את זה. בגלל שאנחנו מדברים כאן על בשר למנגל אז בקשו ממנו לחתוך לכם את הצלעות.

#2 אנטריקט

אנטריקוט הוא נתח יחסית שמן. במרכז של הנתח יש צורת עין שהיא למעשה חלק שלם של השומן. הנתח נמצא בחלק הקדמי של הפרה מה שמאפשר לו בקלות בדיקות כשרות. מבחינת צליה הזמן קצר עד בינוני ומדובר בסטייק שהוא חובה בכל מנגל. אנחנו ממליצים לצלות אותו למידת עשיה M – זו מידת עשיה מושלמת לאנטריקוט והופכת אותו לפריך וטעים במיוחד.

מה צריך לבקש מהקצב? אם רוצים בשר למנגל אז כדאי לבקש מהקצב לפרוס את הבשר בעובי של 1.5 עד 2 ס”מ כדי שבאמת תוכלו ליהנות מסטייק מושלם.

#3 שפונדרה

שפודרה הוא נתח נפלא, עסיסי אבל מאוד שומנים. הוא מגיע עם רבדים של שומן ובשר אחד על השני. מדובר בנתח נפלא וסיבי שמושלם לצלייה ארוכה על הגריל. שימו לב שהוא לא מתאים למי שבדיאטה 😉

מה לבקש מהקצב: פשוט נתח שפונדרה, לא צריך להסתבך יותר מדי 😊

טיפים נוספים לבשר למנגל:

כמה בשר צריך לקנות למנגל? כלל אצבע שאנחנו ממליצים ללקוחות שלנו זה 450 גרם לאדם מבוגר. מה זה אדם מבוגר? כל 2 ילדים אחרי גיל חמש נחשבים ביחד לאדם מבוגר.

איזה בשר למנגל כדאי הכי לקנות? זה הכול עניין של טעם והעדפה אישית, אבל אתם יכולים לקנות 40% נתחי בשר שונים כמו סטייקים, 20% בשר טחון ועוד 40% בשרים אחרים (נקניקיות, פרגיות, עוף וכו’)

איך חוסכים? יש נתחים יותר זולים מאחרים, לדוגמה, כבד ולבבות נחשב לאפשרות זולה יחסית. הבעיה היא – שלא כולם אוהבים את הטעם של איברים פנימיים…אבל אם אתם בכל זאת מתעקשים, תוכלו לתבל אותו עם המון שמן זית, מלח גס, פלפל גרוס ולצלות.

אל תשכחו לתת לבשר לנוח – בשרים מסוימים, במיוחד סטייקים וקבבים ירצו לנוח במקרר כשעה בערך לפני הצלייה. 

לעוד טיפים לעל האש לחצו כאן 

אז איך אתם מכינים את הבשר שלכם?

אז לפני שאתם ממהרים להזמין את הבשרים שלכם לעל האש, חשוב להבין קודם כל איך אתם בכלל מתכננים להכין אותו. יש מספר שיטות לעשות ארוחה מושחתת של על האש ולכל אחת יש יתרונות והחסרונות שלה. בואו להכיר את השיטות הכי מומלצות!

מעשנה ביתית – כל מה שצריך לדעת

אם זכיתם ויש לכם מעשנה בבית, אתם בטח כבר יודעים שדרך צליית הבשר תהיה שונה לחלוטין ממנגל. במעשנה, הבשר שלכם עובר תהליך איטי – הוא מתבשל ומתחיל לאט לאט להתרכך הודות להפקת העשן החם. הטעם שיוצא בסוף שווה את כל ההמתנה – מעושן, עדין, מיוחד ומאוד טעים. שימו לב אבל שלא כל סוג בשר מתאים למעשנה, הנתחים שאנחנו ממליצים לכם זה אסאדו (בשר מספר 9), שייטל, אנטריקוט, טומהוק ועוד.

רוצים לקרוא עוד על בשר מעושן? הכנו לכם מדריך מפורט על זה, לקריאה לחצו כאן 

 

 האפשרות הקלאסית: מנגל

השיטה הכי אהובה על הישראלים – מנגל! מדובר בשיטת צלייה מסורתית בה נתחי האש נצלים על אש ישירה. הלבות למעשה מחממות את הרשת ואת הפח של המנגל וכך הנתחים שלכם מתבשלים בצורה מהירה למדי (הרבה יותר מהיר ממעשנה לצורך העניין). השיטה מתאימה במיוחד למי שרוצה ליהנות מפיקניק או ממנגל במקום ציבורי או למי שרוצה לחסוך זמן ומקום בהכנת הבשר. על המנגל תוכלו לצלות מגוון ענק של נתחים, החל מחזה עוף, שיפודים, סטייקים והמבורגרים, הנה כמה מההמלצות שלנו: 

איך לקנות בשר למנגל?

אם אתם באמת רוצים ליהנות מבשר איכותי ועל האש אגדי – חשוב מאוד שאתם תקנו את הבשר למנגל מקצביה כשרה ומומלצת. אנו בקצביית אחים אהרון מחזיקים מוניטין של למעלה מ-150 שנה, אצלנו תוכלו למצוא את הנתחים הטובים ביותר, בין אם זה לבשר על האש או לכל מטרה אחרת. בנוסף, אתם לא צריכים להגיע אלינו – אנחנו מציעים משלוחי בשר המרכז והסביבה ומגיעים לתל אביב, בת ים, חולון, גבעתיים, רמת גן, פתח תקווה, בני ברק, ראשון לציון ועוד. לא בטוחים אם אנחנו מגיעים אליכם? מוזמנים לשלוח לנו הודעה בווטאספ, מבטיחים לחזור אליכם מהר 😊

אנחנו מתחייבים לספק ללקוחות שלנו את הבשר המשובח והטרי ביותר. אתם רק תעשו את ההזמנה באתר ואנחנו נדאג כבר להביא לכם את הבשר לשולחן, סמכו עלינו!

על מה אסור להתפשר כשקונים בשר למנגל?

נסגרתם על קצביה שממנה אתם תזמינו את הבשר למנגל? יש כמה דברים חשובים שחשוב לקחת בחשבון לפני שאתם מבצעים את הרכישה. דבר ראשון, כמו שכבר כתבנו – בשום פנים ואופן אל תתפשרו על איכות הבשר והטריות שלו. במילים אחרות, תעשו בדיקה מקיפה על המקום ממנו אתם מתכננים להזמין בשר. מה חשוב לבדוק? שמדובר במקום אמין, נקי, כשר וכזה שלא מתפשר על איכות הבשר. אנחנו ממליצים לכם בחום להימנע מקניית בשרים קפואים לעל האש, זה בהחלט משפיע על הטעם. עדיף תמיד לקנות את הבשרים באותו יום או יום לפני ולהשאיר אותם בקירור. בשר טרי לעל האש הופך להיות עסיסי ועם טעם מלא יותר בהשוואה לבשר קפוא, שנשאר לו טעם לוואי קצת עייף.

דבר נוסף שחשוב לבדוק, מהיכן מגיעים חומרי הגלם ותוך כמה זמן אתם תקבלו את ההזמנת הבשר שהזמנתם. אחרי הכול, אם מדובר באירוע עם חברים אתם לא רוצים שיהיו פאדיחות ואיחורים. תזמינו משלוח רק מקצביה מומלצת שאתם סומכים עליה בעיניים עצומות.

דגשים נוספים לרכישת בשר למנגל מקצב

  • אם החלטתם לקנות בכל זאת בשר קפוא, חשוב לוודא שיש מדברת רישיון יצרן. שימו לב כי לקצב שלכם אסור להקפיא מוצרים מהחי אלא אם יש לו רישיון לכך והוא צריך להציג לכם את זה.
  • אל תקנו אריזות פגומות. אם אתם קונים בשר קפוא, שימו לב שיש תוקף למוצר.
  • יש לבדוק אם למכשיר של טחינת הבשר בקצביה שלכם יש גוף קירור. אם אין לו גוף קירור, אז יכול להיווצר מצב בו נשארות שאריות של בשר במטחנה שעלול להיות מזוהם בגלל חוסר קירור.
  • אסור טחון עוף, דגים ובקר באותה מטחנה.
  • את מוצרי הבשר חשוב לשמור בטמפרטורה של עד 4 מעלות, כדי למנוע התפתחות חיידקים. לכן גם לאחר רכישה יש להכניס את הבשר למקרר בהקדם ולהימנע מנסיעות ארוכות במזג אוויר חם.
  • הפשרת בשר יש לבצע תמיד במקרר ולא מחוץ למקרר – פשוט תוציאו את הבשר בלילה.
  • אל תפשירו בשר בתוך מים.

כמה מילים אחרונות,

על האש משובח מתחיל ונגמר באיכות הבשר שאתם קונים. זה הטריות, החיתוך והטיפול שהקצב שלכם נותן לבשר, כל אלה משפיעים על הטעם הסופי ועל ההנאה שלכם מהארוחה. לכן, אם תוהים איזה בשר מתאים למנגל – קודם כל תתחילו בלמצוא קצביה ישראלית וכשרה שמספקת בשרים טריים. מוזמנים בכל רגע להגיע לאטליז אחים אהרון וליהנות מסחורה איכותית, טרייה שמאוחסנת בתנאים הטובים ביותר. זמינים בשבילכם בכל שאלה גם בווטסאפ. 

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך