בשר מספר 2 – בשר צלעות המדריך המלא + מתכון

נתח מספר 2 – מה זה ומה עושים עם זה? מדובר בבשר שמקורו בצלעות, בין האנטריקוט לצוואר. בשל מיקומו מרקם הבשר מעט סיבי וקשה ולכן הוא מתאים לתבשילים ארוכים או כבשר טחון, לקציצות.

בישול בשר זאת תורה שלמה שמתחילה בשתי פעולות בסיסיות שיקבעו את גורלו של התבשיל שלכם – בחירת הנתח וסוג הבישול המתאים. אם גם אתם מצאתם את עצמכם משקיעים בבשר מקצביה, עומדים במטבח שעות וטורחים על תבשיל שבסוף, איך לומר, לא החזיר את ההשקעה – אתם נמצאים בחברה טובה! בזכות הרגעים הללו נולד המדריך המלא להכנת בשר צלעות! אז מהי הדרך הנכונה לבחור ולטפל בנתח מספר 2? המשיכו לקרוא, יש גם מתכון!

תוכן עניינים

בין הנתחים האהובים עלינו המיוחד, מככב בשר מספר 2. הוא שילוב מעניין בין סטייק אנטריקוט מצד אחד לבשר צוואר מצד שני, והאיזון בין השומניות ליובש הוא חלק עיקרי במשחק הטעמים של סוג הבשר הזה. אפשר לומר שהנתח הזה קצת מפונק ודורש שיטת בישול ספציפית, כדי לבטא את עושר הטעמים הגלום בו. אז אתם בטח שואלים את עצמכם מה צריך לעשות כדי להוציא ממנו ארוחה מפוארת? עקבו אחר השלבים הבאים ואנחנו מבטיחים שלא תצאו מאוכזבים!

הכול מתחיל בבחירת הבשר

לא משנה איך תהפכו ותסובבו את זה – בחירת הבשר היא החלק העיקרי שיקבע את הצלחת המנה שתבחרו לבשל. אנחנו ממליצים לרכוש את צלעות הבקר מקצביה אמינה שאתם מכירים, כזו שמספקת בשרים טריים ואיכותיים. ההבדלים בין בשר קפוא לטרי עצומים, והתוצאה כמו שאתם יכולים לדמיין תהיה שונה מאוד.

מאחר ובשר מספר 2 הוא נתח גדול במיוחד, ספרו לקצב איזו ארוחה אתם רוצים לבשל – תבשיל בבישול ארוך, קציצות או בכלל סטייק – כך הוא יוכל להתאים את הנתח וסוג החיתוך לצורך שלכם. לדוגמה, אם אתם מתכוונים לצלות סטייק או להכין צלעות בקר בבישול ארוך, כדאי שתבקשו נתח עתיר בשיוש, זה יבטיח שהבשר יהיה רך ועסיסי במיוחד.

אז השקעתם והלכתם לקצביה, כיצד תדעו אם הבשר באמת טרי? לבשר טרי יש סימנים די מובהקים שחשוב שתדעו לזהות, ברוב המקרים הבשר יהיה בעל מראה ומרקם מעט מוצק יותר ובעל עיטורי השיוש המוכרים – סימני השומנים בצבע לבן. בניגוד לבשר מופשר, שהוא פחות מוצק ויותר רך, וגם השומן מקבל את הצבע של הבשר.

מאחר ובשר מספר 2 מגיע מאזור יחסית פעיל של הבקר, מרקם הנתח סיבי מעט קשה ולכן הוא מתאים יותר לבישול ארוך בתבשילים שונים כמו, חמין של שבת או קדירה. כמו כן ניתן לטחון אותו ולהכין ממנו קציצות עסיסיות. 

באטליז של האחים אהרון, תוכלו ליהנות ממשלוחי בשר טרי מהירים בתל אביב ובכל אזור המרכז! תוסיפו לעגלה את הנתחים האהובים עליכם ואנחנו נדאג שהם יגיעו אליכם לשולחן 😉

כמה טיפים לטיפול בבשר מספר 2

  • מוטב מאוחר מאשר מוקדם – כשמדובר בבשר טרי, מוטב שתרכשו אותו כמה שיותר קרוב לזמן בו אתם מתכוונים לבשל אותו. כדי לוודא שהוא באמת יהיה כמה שיותר טרי לכבודכם.
  • שמרו על הבשר בקירור- אחרי שקיבלתם את בשר הצלעות שלכם, הדרך הטובה היותר להתייחס אליו עד הבישול, הוא לאחסן אותו בחלק התחתון והקר ביותר של המקרר. וודאו כי הבשר עטוף וסגור היטב כדי למנוע ממנו לספוג טעמים לא רצויים הנמצאים בחלל המקרר.
  • שיוש לבן זה מצוין- כאמור לעיל, נתחי בשר טריים מכילים נימי שומן הנמתחים לאורך הבשר. הכלל פה תקף לכל סוגי הבשרים – נימי השומן חייבים להיות לבנים, במידה ואתם מבחינים שהם בצבע צהוב, כנראה שהבשר לא כל כך טרי וזה סימן אזהרה עבורכם.
  • טמפרטורת החדר- כמו כל סוגי הבשרים, גם נתח מספר 2 יגיב לכם הרבה יותר טוב אם תוציאו אותו למנוחה והתחממות לפני הבישול, בבשרים טריים טמפרטורת החדר היא מידת החום האידיאלית.
בשר מספר 2 אחרי בישול עסיסי מוגש על צלחת עם עשבי תיבול

נתח מספר 2 – מה באמת חשוב לדעת?

צלעות בקר מספר 2 –  זה החלק המקשר את צוואר הבקר לאנטריקוט. סוג הבשר הזה מאוד מעניין לבישול וטיפול מאחר והוא מורכב משני קצוות שונים.

  1. הקצה הראשון מגיע מאזור הצוואר והוא בעל אחוזי שומן נמוכים יותר, מרקם קצת יותר קשה, שעשוי להזכיר לאנשים רבים את טעמו של בשר החזה, גם בחלק זה הבשר סיבי מאוד אך הסיבים קצרים יותר בהשוואה לחלק הקרוב לאנטריקוט.
  2. הקצה שני מחבר את האנטריקוט לצלעות ולכן הוא רך ושומני יותר, ולכן אנשים רבים טועים לחשוב שהוא אנטריקוט, גם הקצה הזה סיבי אך מדובר בסיבים ארוכים יותר מאלו הקרובים לצוואר. נתח מספר 2 באמת נושק לאנטריקוט ולכן ניתן לטעות ביניהם.

מה הטעם של בשר מספר 2?

במילה אחת חלומי, אבל אם אתם להכביר במילים – האונטריב מכיל טעמים דומיננטיים ועשירים שיעמיקו את טעם הארוחה. צלעות הבקר מקבלות את טעמם הייחודי הודות למיקום הנהדר שלהן – בשכנות לאנטריקוט שמקרין עליהן טעמים חזקים וארומטיים.   

אילו שיטות בישול הכי מתאימות לנתח מספר 2?

מה שאנחנו הכי אוהבים בצלעות הבקר זה שהן רב שימושיות! הודות לדו צדדיות של הבשר תוכלו להשתמש בהן בהתאם למצב הרוח הקולינרי שתהיו בו – אם אתם במצב רוח חורפי ומתחשק לכם ארוחה קצת יותר כבדה ומקרקעת, תוכלו להשתמש בו כמרכיב עיקרי בקדירה בבישול ארוך בתנור, בחום נמוך יחסית. אם אתם במצב רוח יותר קליל וקייצי, תוכלו להשתמש בחלקים השומניים שמקנים לבשר מרקם רך יותר להכנת סטייקים טעימים על הפלאנצ’ה. כדי להגיע סטייק המובחרים כמו, הדנבר או האיירון סטייק תצטרכו לבחור בפינצטה את הנתח בעל השיוש המושלם. מה ששטוח, זה יהיה שווה את זה!  

אם יש לכם נתח אונטריב שומני במיוחד, תוכלו לטחון אתו (מומלץ פעמיים) ולהכין קבבים והמבורגרים שייקחו את החך הקרניבורי שלכם לטיול מדהים!

בשר מספר 2 מתכון - אונטריב משגע בארבע שעות

מצרכים

  • קצת יותר מחצי כוס מים
  • כפית שטוחה צ’ילי טחון
  • רבע כפית פלפל שחור
  • כפית עדינה של מלח
  • רבע כפית אבקת שום טחון
  • כפית פטרוזיליה מיובשת טחונה
  • חופן רוזמרין מיובש או טרי
  • חופן טימין מיובש או טרי
  • רבע כוס שמן זית
  • חצי קילו אונטריב משויש

אופן ההכנה

המתכון הבא הוא די פשוט ומספק תוצאה די חלומית. החלק הכי טוב הוא שאפשר להכין אותו בגרסה המהירה ב- 4 שעות בתנור או בגרסה היוקרתית והאיטית, ב- 7 שעות בתנור!

כדאי להשתמש בנתחים משוישים מאוד, חותכים אותם לקוביות יחסית גדולות, מוסיפים קצת יותר מחצי כוס מים, את שלל התבלינים, ויאללה לתנור! אין צורך להוסיף יותר נוזלים מזה כי הבשר הולך להגיר לא מעט נוזלים בעצמו, אנחנו רוצים תבשיל ולא מרק.

הפעם הוספנו את הרכב התבלינים המועדף עלינו, אך אתם לגמרי יכולים להתפרע וללכת אחרי הלב שלכם עם הטעמים שאתם אוהבים. מוסיפים מעל שמן זית, את התבלינים וציר בקר מטריף שהכנו מראש.

פה מגיע הסוד שלנו לתבשיל המושלם – והוא אטימת הבשר כמו שצריך! כדי לוודא שהבשר באמת אטום אנחנו מוספים נייר אפייה או כסף בין הסיר עצמו למכסה. אם אין לכם סיר שמיועד לתנור, אתם יכולים לעטוף היטב את התבנית בנייר אפייה.

עכשיו נשאר החלק הקשה – והוא, להמתין ארבע או שבע שעות עד שהבשר יתרכך ויספוג את הטעמים. ועם הניחוחות שעולים מהתנור, זה לא פשוט כמו שזה נשמע.

כשזה מגיע לבשר, אנחנו אוהבים לעוף על החיים שלנו ולהגיש אותו עם פירה כרובית או תפוח אדמה ופטריות מוקפצות בסגנון אל דנטה. שיהיה בתיאבון!

לעוד מתכוני בשר נפלאים >> 

בשר מספר 2 טרי על קרש חיתוך

כמה מילים לסיכום,

על אף שנתח מספר 2 מתאים לתבשילים מאוד מסוימים, אי אפשר לוותר עליו כשמכינים תבשיל בבישול ארוך. סיבי הבשר הרכים מתמוססים בפה והופכים את התבשיל לחגיגת טעמים מדהימה במיוחד. החשש בבישול בשר הוא מוכר ומובן, ניתן להתגבר עליו ברגע שמכירים את סוגי הבשרים השונים ומה מאפיין אותם ואת הטיפול בהם – תאמינו או לא גם אתם יכולים להפוך לקרניבורים מקצועיים!

קצבית האחים אהרון – איכות שעוברת מדור לדור

הקצביה המשפחתית שלנו כאן בשביל לספק לכם בשר טרי ואיכותי שיהפוך כל אירוע משפחתי לחגיגה מלאת שמחה וטעם!  מוזמנים להיכנס לאתר שלנו ולהזמין את הבשר האהוב עליכם ממש עד פתח הבית.

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך