בשר מספר 1 או האנטריקוט: מה חשוב לדעת?

סטייק אנטריקוט זו תמיד בחירה פופולרית אצלנו הישראלים, הוא מוערך בזכות הטעם העשיר שלו, הרכות והשיוש הנדיב שלו. כמה ממתכוני הסטייקים הטובים ביותר כוללים את נתח מספר 1 ותוכלו למצוא אותו מככב כמעט בכל מסעדה שמכבדת את עצמה 😊 נתח האנטריקוט הוא משובח, רב גוני וניתן להכין אותו במגוון רחב של דרכים (עליהם נעבור במאמר הבא). יחד עם זאת, כדי שתוכלו להכין לעצמכם סטייק אנטריקוט מהסרטים, חשוב להכיר את הנתח לעומק, להבין כיצד להשתמש בו וכיצד לא. אז בואו נצא לדרך. 

מה זה בדיוק בשר מספר 1?

בשר מספר 1, או ורד הצלע או בשמו המוכר אנטריקוט – הוא נתח בקר שעשוי מהשריר הארוך והרך שמכונה בשפה המקצועית Longissimus Dorsi, בשפה הפשוטה זה פשוט חלק מהצלעות של הפרה. הנתח נמצא מתחת לחלק הקדמי של העמוד שדרה. ניתן לטגן את בשר מספר 1 במחבת, לצלות אותו או לעשן אותו. הסטייק ידוע בטעמו העשיר והעסיסי.

האנטריקוט נחשב לנתח רך בגלל שהוא מגיע משריר שמאפשר הצטברות של שומן תוך שרירי. סטייק זה מכיל טעמים נפלאים והוא מגיע עם מנה יפה של ברזל ואבץ. בנוסף, ברוב הקצביות תוכלו למצוא אותו במחירים נוחים, ולכן נתח מספר 1 הוא בחירה מועדפת בקרב קרניבורים רבים.

בשר מספר 1 מבושל

מה הופך את האנטריקוט לכל כך טעים?

כפי שכבר אתם בטח כבר יודעים, למיקום של הנתח בפרה, יש קשר רב לרוך ולטעם שלו. ככל שלשריר נתון יש פחות פעילות, כך נתח הבקר יהיה פחות קשה ויותר שומני. החלק העליון של הצלעות בפרה, הוא מרכיב עיקרי בסטייק האנטריקוט. חלק זה כמעט אינו משמש במהלך התזוזה שלהבקר ולכן בשר מספר 1 נחשב לאחד מהנתחים העדינים והטעימים ביותר בפרה.

שימו לב, שזה לא אומר שכל נתחי האנטריקוט נוצרו שווים. הציון ואיכות הבקר עדיין ממלאים תפקיד גדול בקביעת איכות הנתח שלכם. לכן, כשאתם מחפשים אחר נתח מספר 1, חשוב שתקנו אותו בקצבייה אמינה בתל אביב, כדי שתוכלו להבטיח שאתם באמת קונים נתח ברמה הגבוהה ביותר.

איך הכי כדאי לבשל סטייק אנטריקוט או בשר מספר 1?

בין אם אתם רוצים לצלות את הסטייק שלכם במחבת או על המנגל בחוץ, כל דבר יהיה בחירה מצוינת לסטייק האנטריקוט. בהמשך הפוסט, אנחנו ניתן לכם כמה דוגמאות להכין סטייק מבשר מספר 1 אבל לפני זה – יש כמה עקרונות חשובים שחלים על בישול האנטריקוט. ראשית, אם אתם מתכוונים לצלות את הסטייק שלכם – אז כדאי שזה תמיד יהיה על אש גבוהה ולא יותר מ3 דקות לכל צד. כך תוכלו ליהנות מטעמים עסיסיים ומשובחים ולא לייבש את הבשר. אם תטגנו אותו יותר מזה, אתם תאבדו במהירות מהטעם המיוחד שמקורו בעודפי השומן של האנטריקוט.

בנוסף, אתם תמיד צריכים לאפשר לבשר מספר 1 להגיע לטמפרטורת החדר לפני שאתם צולים אותו. אז כשעה לפני הצלייה הניחו אותו בחוץ במטבח, סמכו עלינו – אתם תודו לנו. אם אתם אוהבי מרינדות, אולי תופתעו לגלות שנתח האנטריקוט ממש לא זקוק למירדנדות כי מדובר בנתח שומני יחסית עם המון “מיצים”, יחד עם זאת – עדיין תוכל להשרות אותו במרינדה או ברוטב שאתם אוהבים. 

מחפשים דרכים מעניינות להכין את הסטייק שלכם? יש מצב שהמדריך איך להכין סטייק מושלם יעניין אותכם >>

איך להכין אנטריקוט בתנור?

יש הרבה מתכוני סטייק אנטריקוט קלים ויעילים לתנור שיעניקו לארוחה שלכם תוצר סופי יוצא מן הכלל. בדיוק כמו בשיטת הצלייה, ודא שנתח בשר מספר 1 ​​מופשר לחלוטין לפני הבישול. אנו ממליצים להפשיר במקרר לפחות 24 שעות. לאחר הפשרה, הוציאו את הסטייק מהמקרר כ-30-40 דקות לפני הבישול כדי לאפשר לסטייק להגיע לטמפרטורת החדר. לבסוף, מתבלים את האנטריקוט כרצונכם. כוונו את התנור למצב צלייה וחממו מראש ל180 מעלות במשך 10 דקות.

איך להכין סטייק אנטריקוט במחבת?

אנטריקוט צרוב על המחבת מתהדר בטעם מעורר תיאבון ומעניק לבשר שלכם גוון חום זהוב עשיר עם טעם משודרג. אז איך מכינים סטייק אנטריקוט במחבת?

  1. מחממים מראש מחבת טפלון כבדה או מחבת ברזל על אש בינונית עד שהיא חמה, למשך כ-5 דקות. מחבת חמה מאוד מספקת את הצריבה הטובה ביותר.
  2. מניחים את הסטייקים במחבת החמה (שימו לב שהם לא צפופים מדי). הערה: כדי לא לפגוע בטעם, אין להוסיף שמן או מים ולא לכסות את המחבת.
  3. לקבלת הסטייק המושלם במידת עשייה, צורבים במחבת במשך 8 דקות ל2 הצדדים.
  4. מניחים את הסטייקים בחוץ למשך 5 דקות לפני ההגשה, מכסים בנייר כסף. טמפרטורת הבשר תמשיך לעלות בזמן הזה והוא ימשיך להתבשל מעט (לכן חשוב להוציא את הסטייק מהאש מעט לפני הזמן).
  5. המנוחה לסטייק חשובה בגלל שחום הבישול מושך את המיצים שבבשר אל פני השטח. אם אתם חותכים אותו מיד לאחר הבישול, המיצים הטעימים האלה יגיעו אל הצלחת ולא לסטייק שלכם. מתן מנוחה לסטייק יאפשרו למיצים הללו לשקוע בחזרה אל תוך הבשר ולהשאיר אותו לח וטעים.
בשר מספר 1 מבושל

איך מכינים סטייק אנטריקוט על האש?

גם במקרה של סטייקים על האש, חשוב שתזכרו להוציא את בשר מספר 1 לפני ההכנה כדי שיגיע לטמפרטורת החדר.

לסטייק אנטריקוט על האש מהסרטים עקבו אחר ההנחיות הבאות:

  1. תעסו את הסטייק בשמן זית. לאחר מכן תבלו אותו במלח, פלפל (אפשר גם להוסיף תבלינים ייעודיים לסטייקים) והניחו אותו בצד למשך חצי שעה.
  2. חממו גריל מראש – גחלים, גז או חשמלי.
  3. בזמן שהגריל שלכם מתחמם, נקו אותו בעזרת בצל. שפשפו היטב את כל הפסים כדי להוריד שאריות של אוכל ושומן.
  4. כשהגריל כבר חם, הניחו את הסטייק שלכם על הגריל ל3 דקות, עד שאתם רואים שיש הצטברות נוזלים על הסטייק, כשאתם רואים את זה הפכו אותו לצד השני למשך 2 דקות.
  5. אם אתם רוצים שהסטייק אנטריקוט יהיה וול דאן, אז יש להשאיר אותו כ4 דקות על כל צד.

כמה טיפים חשובים לסטייק מושלם:

כדי שתוכלו להכין את הסטייק המושלם במידת העשייה המועדפת עליכם, שימו לב שסטייק אנטריקוט מוציא מיצים ברגע שהוא מגיע למידת עשיה MR, כך תוכלו לדעת שהסטייק עשוי במידת העשייה המסוימת הזאת ומשם תחליטו כמה זמן תרצו להוסיף לעשייה ולצלייה.

זמן בישול:

היזהרו לא לשרוף או לייבש את הסטייק, אחרת הוא מאבד מטעמו העסיסי ומקבל טעם צמיגי ולא לעיס. שימו לב שלא להשאיר את הסטייק על האש ליותר מ-5 דקות על כל צד לכל היותר, אחרת הסטייק יתייבש מהר.

עובי הסטייק:

במידה וקניתם נתח עבה במיוחד, זמן העשייה שלו יארך בדקה או 2 יותר מסטייק “רגיל”. אותו הדבר לגבי סטייק דק, זמן עשייה מהיר – כ-2 דקות על כל צד.

מתכון לסטייק אנטריקוט מושלם נוסח פריז

סנטייק אנטריקוט לא צריך יותר מדי התחכמויות – אנחנו תמיד ממליצים לקוחות שלנו ללכת כמה שיותר פשוט – באמת שככה הוא הכי טעים! במתכון הבא, תוכלו לראות איך מכינים סטייק אנטריקוט נפלא שישאיר רושם על כולם! כשמקבלים סטייק מושלם לצד צ’יפס פריך – כולם יהיו בעננים! אפשר לשדרג את הסטייק עם רוטב אם ממש רוצים.

איזה מצרכים תצטרכו?

4 יחידות אנטריקוט

צ’יפס – קפוא או למשקיענים להכין לבד.

מלח

פלפל

לרוטב:

2 בצלים חתוכים

6 שיני שום

ענף רוזמרין

2 כוסות יין אדום איכותי

1 כפית סוכר

 

 

למנה הזו יש באמת רק 3 אלמנטים ולכן אנחנו עושים כמיטב יכולתנו כדי להבטיח שכל השלושה יהיו כמה שיותר טובים. ראשית, בשלב הראשון חשוב לקנות בשר באיכות טובה. תוודאו שאתם רוכשים אותו מקצביה אמינה שמספקת נתחים נקיים, איכותיים עם טעם מדויק (תוכלו לבדוק בקצביית האונליין שלנו).

משהו נוסף, ביום שאתם רוצים להכין את הסטייקים, כשעה לפני הוציאו אותם מחוץ למקרר על השיש – המטרה היא שהנתח יגיע לטמפרטורת החדר, זה יוכל לתרום רבות לטעם שלו אחרי הבישול.

תיבול – מספיק רק מלח ופלפל. חשוב לשים לב לטמפרטורה בהכנת האנטריקוט – מי שבאמת רוצה להשקיע מומלץ להצטייד במד חום. בהתחלה תנו לו להיות על האש גבוהה כדי לתת לקרום יפה להתפתח, ולקראת הסוף הורידו לאש נמוכה. כמו כן, אל תשכחו לתת לבשר שלכם לנוח כ-10 דקות אחרי שהוא מוכן.

הרוטב לא מורכב, אפשר להחליף אותו בכל רוטב אחר שאוהבים – כמו לדוגמה רוטב שום. בחו”ל נהוג לאכול סטייק אנטריקוט בחמאת שום – למי שאין בעיית כשרות יכול לנסות. אבל אנחנו באמת ממליצים על רוטב פלפלים הנפלא והמפורסם. מיד נגיע לאיך להכין אותו.

הכנת הצ’יפס יכולה להתרחש בכמה דרכים – אנחנו מאוד אוהבים את השיטה בה הצ’יפס מתבשל בעדינות לפני שהוא מטוגן פעמיים.

איך מכינים את הרוטב?

בשלב הראשון מכניסים את כל מרכיבי הרוטב לסיר קטן – על אש גבוהה.

בשלב השני יש להנמיך את האש והמטרה היא לצמצם את הרוטב לכחצי מהכמות המקורית. תהיו סבלניים כי זה יכול לקחת כחצי שעה – אבל התוצאה לגמרי שווה את זה! הרוטב שלכם צריך להיות סמיך כך שאחרי שתטבלו כף עץ תתקבל שכבה. לאחר שהרוטב מוכן יש לסנן אותו, ולצנן. אפשר להכין הרבה מהרוטב ואז פשוט להקפיא אותו, עובד מצוין עם עוד סוגי בשרים.

עכשיו נשאר לכם רק לחתוך את הבשר לפרוסות ולהניח בצלחת יחד עם צ’יפס פריך. סיימו בלשפוך מעל הסטייק את הרוטב.

 

בשר מספר 1 מבושל

כמה מילים אחרונות,

בעוד שבשר מספר 1 או האנטריקוט באמת לא נחשב לבשר הרזה או דל קלוריות ביותר, אין ספק שהטעם העשיר שלו מפצה על הכול. אין דרכים שגויות להכין אנטריקוט כל אתם נצמדים לקווים המנחים של הכנת סטייק וזה שמירה על טמפרטורה פנימית כדי שהשומן יימס – ללא קשר לשיטת הבישול. ולבסוף, הכי חשוב לזכור שחשוב להתחיל תמיד עם בשר בקר איכותי כדי שתוכלו ליהנות מטעם משובח וטרי. אל תנסו לחפש את הזול – חפשו נתחים שהם באמת טובים, תאמינו לנו אתם תיהנו מהתוצאה. אז קדימה, תדליקו את התגריל, תחממו את המחבת ותשתפו את הידע החדש שכם על סטייק אנטריקוט עם חברים.

מוצרים הנמצאים במתכון זה

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

מוצרים הנמצאים במתכון זה

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך