צלי בקר עם פטריות

צלי בקר משובח צרוב, לאחר מכן צולים בתנור ומגישים עם פטריות מוקפצות במחבת עם חמאה ועשבי תיבול. נסו את המתכון הזה לארוחת החג הבאה שלכם או לכל אירוע מיוחד! למתכון לחצו כאן. 

בעוד ניחוחות של בשר בקר ופטריות אדמתיות ריחפו במטבח, מצאתי את עצמי יוצא להרפתקה קולינרית שתשנה לנצח את האופן שבו אני תופס צלי בקר. כשגדלתי, תמיד הערכתי את מנות הצלי הקלאסיות שקישטו את המפגשים המשפחתיים שלנו, אבל רק כשהתעמקתי בעולם הזה של בישול איטי וצליה – גיליתי את עולם במלואו.

 נתח בקר רך, צרוב לשלמות ומעוטר בתערובת של פטריות, כל פרוסה חושפת פסיפס מורכב של שיש וגווני אדמה.  הצטרפו אליי ובואו להכין צליות פטריות ממכר, זה הרבה יותר קל ממה שאתם חושבים – אבל כן ממליץ לקרוא את כל הטיפים שבדרך. אז קדימה, בואו נתחיל! 

כמה מילים לפני שמתחילים

התכוננו לעורר את בלוטות הטעם שלכם עם הרפתקה עמוסה בטעמים כשאני לוקח אתכם למסע בעולם המענג של צלי בקר עם פטריות. תתכוננו, כי המנה הזו עומדת להרעיד את עולמכם הקולינרי!

הרשו לי לחזור אחורה לזמן שבו נתקלתי לראשונה ביצירת המופת המעוררת תיאבון הזו. זה היה ערב קסום, ומצאתי את עצמי במסעדה קטנה ומקסימה חבויה בלב העיר בפריז. כחובב אוכל צעיר, תמיד חיפשתי מנות חדשות ומרגשות לנסות, ואז צלי הבקר עם הפטריות תפס את עיניי בתפריט.

עם המון ציפייה, ביצעתי את ההזמנה שלי בשקיקה, בלי לדעת את החוויה המשנה את החיים שציפתה לי. כמה רגעים לאחר מכן, הגיעה לשולחני צלחת, מעוטרת בפרוסות צרובות להפליא של רוסטביף עדין, שנח על מצע של פטריות מוקפצות. הארומה לבדה הספיקה כדי לגרום לי כמעט לרקוד משמחה.

עם המזלג והסכין ביד, צללתי ישר פנימה, ווואו. זו הייתה אהבה בביס הראשון! בשר הבקר, שבושל לשלמות, כמעט נמס בפה שלי, שיחרר סימפוניה של טעמים שהשאירה אותי פעור פה. הפטריות, המוקפצות הוסיפו גוון אדמתי מדהים ועשיר!

מאותו רגע, התמכרתי. ידעתי שאני חייב לשחזר את המנה המדהימה הזו במטבח שלי כדי שאוכל לחיות מחדש את החוויה הבלתי נשכחת הזו שוב ושוב. וזה בדיוק מה שעשיתי. עכשיו, אני רוצה לחלוק את המתכון המדהים הזה עם כולם!

למה צלי בקר עם פטריות זה מושלם לכל אירוח?

 דמיינו לעצמכם פילה מיניון, אבל כמו צלי, כזה שאתם פורסים להגשה, רך כמו פריים ריב, אבל רזה. כן, זה נתח בקר יקר למדי; זה לא צלי יומיומי, אלא כזה שמיועד למישהו או לאירוע מיוחד. חבר יקר הראה לי את הדרך הזו להכנת צלי בקר עם פטריות לפני כמה ימים. הוא אוהב להכין אותו לאירועי קייטרינג כי הוא מחזיק טוב, טעים גם בטמפרטורת החדר, וכולם אוהבים אותו.

במקום להגיש את הצלי עם רוטב, אנחנו מקיפים אותו בפטריות שהוקפצו במחבת ועברו השחמה עם קצת חמאה, בצלצלי שאלוט, שום ועשבי תיבול.

יש לכם דרך אחרת שאתם אוהבים את צלי הבקר שלכם? אם כן ספרו לי בתגובות! 

טיפים להכנת צלי בקר עם פטריות

  • בחרו את הנתח הנכון של בקר: לצלי בקר, בחרו בנתח רך ומשויש היטב כמו אנטריקוט או סינטה. איכות הבשר תשפיע מאוד על המנה הסופית.
  • מתבלים בנדיבות: כדי להעצים את טעמו של הבקר, מתבלים אותו בנדיבות במלח, פלפל וכל עשב תיבול  או תבלינים נוספים לבחירתכם. נותנים לבשר לנוח בטמפרטורת החדר כ-30 דקות לפני הבישול כדי לאפשר לטעמים לחדור לבשר.
  • צורבים את הבשר: מתחילים בצריבה של הבשר מכל הצדדים במחבת חמה.  הצריבה יוצרת קרום יפה בחלקו החיצוני של הבשר ונועלת את המיצים, וכתוצאה מכך יצא לכם צלי רך וטעים.
  • מטגנים את הפטריות: במחבת נפרדת מקפיצים את הפטריות לבחירתכם בחמאה או בשמן זית עד שהן מזהיבות ומשחררות את הארומה הטעימה שלהן. מתבלים את הפטריות במלח, פלפל וכל עשבי תיבול שאוהבים.
  • מבשלים למידת העשייה הרצויה: זמן הבישול ישתנה בהתאם למידת עשייה שאתם רוצים. השתמשו במדחום לבשר כדי להבטיח שהצלי שלכם יגיע לטמפרטורה הפנימית הרצויה. תוכלו לקרוא על זה לעומק במדריך שלנו על מידות עשיה.
  • תנו לו לנוח: לאחר הבישול תנו לצלי בקר לנוח כ-10-15 דקות לפני החיתוך. זה מאפשר למיצים להתפזר מחדש בכל הבשר, וכתוצאה מכך התוצאה הסופית תהיה אקסטרה רכה ועסיסית.

איזה בשר מתאים לצלי פטריות?

בעת בחירת בשר בקר לצלי פטריות, מספר גורמים נכנסים לפעולה כדי להבטיח שילוב הרמוני וטעים. בחירת נתח הבקר, האיכויות הטבועות בו והאופן שבו הוא משלים את העושר של הפטריות יקבעו את הצלחת המנה שלכם. בין האפשרויות השונות הזמינות, המועמדים העיקריים הם נתחי פילה מיניון, אנטריקוט וסינטה. 

האנטריקוט זה נתח משויש ועסיסי שמקורו  בצלעות. השיוש הנדיב שלו, פיזור השומן בכל הבשר, תורם לרכות ומעניק טעם חזק במהלך הצלייה. בשילוב עם פטריות, הטבע העשיר והעסיסי של האנטריקוט משלים את תווי האומאמי של הפטריות, ויוצר ניגוד מענג של מרקמים וטעמים. שייש השומן לא רק מבסס את הבשר בזמן הבישול, אלא הוא גם משפר את העסיסיות הכללית של המנה, ומבטיח צלייה טובה.. 

מצד שני, יש את נתח הפילה, המוכר לעתים קרובות כנתח הרך ביותר, מספק גישה שונה ומשתלב בצורה מושלמת עם הפטריות הצלויות.  למרות שחסרה בו קצת מן האינטנסיביות של האנטריקוט – הפילה הוא לא פחות מושלם ונותן טאץ’ יותר יוקרתי.  הטעם העדין והחמאתי שלו מאפשר לטעמן של ההפטריות לזרוח מבלי לבלבל את החך. הבשר הרזה משמש כקנבס לטעמים המורכבים של הפטריות, וכתוצאה מכך שילוב מעודן וניואנסים יותר.

הסינטה היא עוד מתחרה מעולה לצלי פטריות, המציעה איזון בין רוך לטעם. נתח זה מתהדר בטעם עשיר ובשרני תוך שמירה על מרקם עדין יחסית. הוא מכיל פחות שיש בהשוואה לאנטריקוט, מה שהופך אותו לאופציה רזה יותר שעדיין מציעה עסיסיות מספקת כאשר נצלה כראוי. הטעם החזק של הסינטה מספק בסיס חזק לפרופיל האומאמי של פטריות, וכתוצאה מכך מנה דשנה ומשביעה. הזוגיות הזו מפגישה את הטוב משני העולמות – העומק המלוח של בשר הבקר והטעם הייחודי של הפטריות. 

כשצולים פטריות לצד בשר בקר, גם בחירת התיבול וטכניקת הבישול משחקת תפקיד מרכזי. עשבי תיבול ארומטיים כגון טימין, רוזמרין ושום יכולים לשפר את יחסי הגומלין בין בשר הבקר לפטריות, להחדיר להם שכבות של ניחוח. 

בחירת בשר בקר לצלייה עם פטריות תלויה בפרופיל הטעם הרצוי, ברכות ובחוויית האכילה הכללית. באופן אישי ממליץ על הפילה – אבל אתם יכולים ללכת על כל נתח שצוין כאן בהתאם להעדפה האישית שלכם. 

השתמשו במד חום לבשר כדי למדוד טמפרטורה של הצלי בקר עם פטריות

הדרך הטובה ביותר להבטיח שהבשר הזה יצא יפה כמו שהוא בתמונות היא להשתמש במדחום לבשר כדי לבדוק את הטמפרטורה הפנימית שלו. התתחילו לבדוק את הטמפרטורה הפנימית כבר לאחר כ-20 דקות. (אם לא הבאת את הצלי במלואו לטמפרטורת החדר לפני הכנסתו לתנור, ייקח יותר זמן לבשל אותו לטמפרטורה הרצויה.)

לקבלת מידע עשייה R יש לבשל  לטמפרטורה פנימית של 54 מעלות צלזיוס. לקבלת צלי בקר M, מבשלים לטמפרטורה פנימית של 60 מעלות צלזיוס. יותר מזה אני לא מספר כי כל מידת עשייה אחרת ללא תתאים לצלי בקר מושלם. 

שימו לב...

פילה הוא נתח בקר יפה ורך והוא מה שמשמש להכנת פילה מיניון. כדי להכין צלי אגדי אתם יכולים לבקש מהקצביה שלכם לחתוך נתח מרכזי גדול מפילה שלם, או לרכוש פילה שלם ולחתוך אותו בעצמכם למטרה זו, ולשמור את השאר לפילה מיניון. 

מתכון לצלי בקר עם פטריות

מצרכים

  • 1 קילו בשר פילה – רצוי מהמרכז, נקי מעודפי שומן. 
  • 1 כפית מלח
  • 1/2 כפית פלפל שחור גרוס
  • 1 1/2 כפות שמן זית כתית מעולה
  • 1 קילו פטריות , פרוסות
  • 3 כפות חמאה
  • 1 כפית מלח
  • 3 בצלי שאלוט פרוסים
  • 2 שיני שום קצוצות
  • 1 1/2 כפיות עשבי תיבול (עירית, כוסברה, פטרוזילה, מרווה וכל מה שאוהבים) 

איך מכינים?

  1. מתבלים את הצלי, מניחים בטמפ’ החדר – מוציאים את הצלי מהמקרר 1 עד 2 שעות לפני הבישול כדי שיספיק להתקרב לטמפרטורת החדר. מפזרים מלח ופלפל מכל הצדדים ומניחים בצד.
  2. מחממים את התנור: מחממים תנור ל-180 מעלות צלזיוס לאחר שהצלי הגיע לטמפרטורת החדר.
  3. צורבים את הצלי על הכיריים: כאשר אתם מוכנים לבשל את צלי, מחממים תנור ל-180 מעלות צלזיוס. מחממים שמן זית במחבת ברזל או עם תחתית עבה שיכולה לעמוד בחום, על אש גבוהה. כשהשמן חם מניחים את הצלי במחבת ומשחימים מכל הצדדים כ-10 דקות.
  4. מכניסים את הצלי לתנור: לאחר השחמה טובה, מוציאים את הצלי מהמחבת ומניחים בתבנית.
  5. מכניסים לתנור וצולים ב-180 מעלות עד שהטמפרטורה הפנימית היא 54 מעלות עבור מידת עשיה R (60°C לM), כ-20 דקות (או יותר אם הצלי שלכם לא היה בטמפ’ החדר מלכתחילה. השתמשו במד חום!
  6. תנו לצלי לנוח לפני החיתוך: מוציאים מהתנור ומניחים מעל בצורה רופפת נייר כסף למנוחה של 15 עד 20 דקות לפני החיתוך.
  7. מטגנים את השאלוט, השום והפטריות: בזמן שהצלי נח מכינים את הפטריות. הוסיפו 3 כפות חמאה לאותה מחבת שבה השתמשתם כדי לצרוב את צלי הבקר. מחממים על אש בינונית כדי להמיס את החמאה. מוסיפים את השאלוטים והשום, ומבשלים חצי דקה.
  8. מוסיפים את הפטריות למחבת ומבשלים עד שהן מתחילות להוציא אדים. לאחר מכן מוסיפים מלח, פלפל ועשבי תיבול. ממשיכים לבשל עוד כמה דקות. 
  9. הוסף 3 כפות מים חמימים למחבת כדי לגרד שאריות מתחתית המחבת (אפשר להשתמש גם ביין לבן). מסירים מהאש.
  10. פורסים את הצלי: השתמשו בסכין חדה כדי לפרוס את הצלי מגישים עם הפטריות המוקפצות.   

כמה מילים אחרונות

אני מקווה שתיהנו מהמתכון הזה ואני אשמח אם תדרגו אותו בתגובות – איך יצא לכם?! 

צריכים בשר לצלי בשר עם פטריות? 

קצבית האחים אהרון הממוקמת בשוק התקווה הססגוני, פועלת עשרות שנים כדי לספק לכולם בשר טרי ואיכות שיהפוך כל ארוחה לאירוע, שיהפוך למסורת. היום, צוות הקצביה הם דור 6 (!!) של קצבים מקצועיים.

רוצים בשר טרי ואיכותי לארוחה הבאה? אתם מוזמנים להגיע ולהתרשם ממגוון הבשרים הטריים שלנו.

אתם לא מהאזור? אל תדאגו, כל הטוב שאנחנו מציעים יכול להגיע עד לפתח דלתכם! במשלוח טרי, עטוף היטב ומקורר.

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך