מה חשבתי על אייר פרייר פיליפס Airfryer XXL HD9650/99 – סקירה

אייר פרייר מככב כבר כמה שנים בארץ והם מגיעים במגוון צורות, אבל בכנות, פשוט התעלמתי מכולם. הבנתי למה אנשים אוהבים את המכשירים האלה, אבל מבחינתי, הרגשתי שהם לא הכי מתאימים לשגרת המטבח שלי. אני מטגן בשמן עמוק מדי פעם, אבל לא כל יום. למה שאשקיע באייר פרייר כשהתנור שלי יכול לעשות 80 אחוז ממה שהמכשיר הקטן הזה יכול?

אבל היה קשה להחזיק מעמד כל כך הרבה זמן… לבסוף השתכנעתי וקיבלתי אחד, במקרה במתנה. אני מבשל עם זה כבר די הרבה זמן – מכין ארוחות ערב משפחתיות, מאפים, חטיפים מהירים ועוד – והנה מה שאני חושב עד כה ספציפית על אייר פרייר פיליםס.

תוכן עניינים

לפני שנתחיל, מה זה אייר פרייר בכלל?

אם אתם תוהים איך פועל סיר טיגון ללא שמן , זה די פשוט. אייר פרייר הוא מכשיר מטבח משטח שמזרים אוויר חם (ובמקרים מסוימים, שמן) סביב האוכל על מנת לבשל אותו. רוב הדגמים מגיעים בקיבולת שני ליטר עד שישה ליטר ויכולים לנוע בין 300 ל1000 שח תלוי בדגם. אז עשיתי מבחן באייר פרייר פיליפס והבאתי לכם את כל המסקנות.

האם אייר פרייר באמת הופך את האוכל לבריא יותר?

אחת הטענות לגבי הטיגון האוויר היא שהוא יכול לטגן דברים עם שבריר מהשמן של טיגון עמוק ועדיין לספק טעם ומרקם דומים. מסיבה זו, הוא מופיע לעתים קרובות כאלטרנטיבה “בריאה” יותר לטיגון בשמן עמוק.

למרות שגיליתי שאני יכול לטגן באייר פרייר את רוב הירקות (לדוגמה תפוחי אדמה לצ’יפס) עם פחות שמן ממה שהייתי צריך לטיגון עמוק, עדיין הייתי צריך בערך אותה כמות שמן שהייתי משתמש בו לצורך צלייה בתנור. כדי לגרום להם באמת להשוות את הטעם.

ולמרות שזה נכון שאפשר לטגן כמה דברים באייר פרייר בלי שמן בכלל, גם כאן התוצאות היו מגוונות אצלי. עוף צלוי ללא שמן באייר פרייר יצא נהדר, אבל צ’יפס פחות.

בקיצור: אם אתם קונים אייר פרייר כדי להחליף את הרגלי הטיגון שלכם , סביר להניח שתשתמשו בפחות שמן בסך הכל, ועדיין תקבלו תוצאות בעלות טעם טוב. אם אתם קונים אייר פרייר כדי להחליף או להשלים את התנור שלכם, לא תראו כל כך הבדל בכמות השמן שבה אתם משתמשים.

כמה מילים על המותג פיליפיס

פיליפס הוא מותג ידוע ומהימן שהיה חלוץ בעולם האלקטרוניקה והמכשירים הביתיים במשך עשרות שנים. אחד המוצרים הבולטים שלהם שכבש את העולם הקולינרי בסערה הוא ה-Philips Airfryer. מכשיר מטבח חדשני זה חולל מהפכה בדרך שבה אנשים מבשלים ונהנים מהמנות האהובות עליהם. עם העיצוב המלוטש והמודרני שלו, ה-Philips Airfryer הפך למרכיב עיקרי במטבחים ברחבי העולם, המשלב טכנולוגיה חדשנית עם בישול מודע לבריאות.

כל הדגמים של Airfryer הם גאוניים ורובם מאפשרים לכם לטגן, לצלות, לאפות ולצלות מגוון רחב של מאכלים באמצעות זרימת אוויר חם. הטכנולוגיה מאחורי מכשיר זה היא פשוטה אך יעילה ביותר: הוא משתמש במאוורר חזק ובגוף חימום כדי להזרים במהירות אוויר חם בתוך סל בישול. סירקולציה מתמדת זו של אוויר חם מבשלת את האוכל בצורה אחידה ומהירה, ומעניקה לו שכבה חיצונית פריכה תוך שמירה על החלק הפנימי רך ולח. זה מעולה עבור אלה שחושקים במרקם ובטעם של אוכל מטוגן בשמן עמוק אבל בלי לפגוע בבריאותם.

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של האייר פרייר של פיליפס  הוא היכולת שלו להכין מנות טעימות ופריכות עם הרבה פחות שמן משיטות טיגון מסורתיות. זה אומר שאתה יכול ליהנות מהמזונות המטוגנים האהובים עליך, כגון צ’יפס, כנפי עוף, או אפילו סופגניות, עם עד 75% פחות שומן. הפחתה זו בצריכת השמן יכולה להיות מחליף משחק עבור אנשים המעוניינים לשמור על אורח חיים בריא יותר מבלי לוותר על אהבתם לפינוקים. 

הרבגוניות של פיליפס היא סיבה נוספת לפופולריות העצומה שלו. זה לא מוגבל רק לטיגון; ניתן להשתמש במכשירים שלהם גם לאפייה, צלייה וייבוש. אתה יכול להכין מגוון רחב של מנות, הפקדים הדיגיטליים והגדרות הטמפרטורה הפשוטות מקלים על התאמה אישית של תהליך הבישול כך שיתאים לצרכים הספציפיים שלך.

קשה להתעלם מגורם הנוחות של ה-Philips Airfryer. זה מקצר משמעותית את זמן הבישול ומבטל את הצורך בחימום מוקדם, מה שהופך אותו לבחירה אידיאלית עבור אנשים עסוקים ומשפחות. זה גם קל לניקוי, עם חלקים הניתנים למדיח כלים, והעיצוב הקומפקטי שלו מבטיח שהוא לא יתפוס יותר מדי מקום בדלפק. הפקדים האינטואיטיביים ואפשרויות הבישול המוגדרות מראש הופכים אותו למכשיר ידידותי למשתמש, גם עבור אלה עם חווית בישול מינימלית.

פיליפס מעדכנת ומשפרת ללא הרף עם הדגמים שלה, ומשלבת תכונות כמו קביעות מראש חכמות, קישור לבתים חכמים וטכנולוגיות בישול חדשניות. תוספות אלו לא רק משפרות את חווית הבישול אלא גם נותנות מענה לצרכים והעדפות של הצרכנים המודרניים יתר על כן, פיליפס מחויבת לקיימות, מייצרת מוצרים חסכוניים באנרגיה ועמידים, ומפחיתים את ההשפעה הסביבתית שלהם.

היתרונות של אייר פרייר בבית

מכשירי אייר פריירס מציעים מספר יתרונות שהפכו אותם ליותר ויותר פופולריים במטבחים ברחבי העולם. הנה כמה מהיתרונות המרכזיים:

בישול בריא יותר: אייר פריירס משתמשים בזרימת אוויר חם לבישול מזון, ומפחיתים את הצורך בשמן מוגזם. זה מביא למנות פריכות וטעימות עם עד 75% פחות שומן בהשוואה לטיגון עמוק, מה שהופך אותן לבחירה בריאה יותר.

שימושי: מכשירי אייר פרייר יכולים להתמודד עם מגוון רחב של שיטות בישול, מטיגון וצלייה ועד אפייה וייבוש מזון. הרבגוניות הזו מאפשרת לך להכין מגוון מנות באמצעות מכשיר אחד.

בישול מהיר יותר: מכשירי אייר פרייר בדרך כלל מבשלים מזון מהר יותר משיטות אחרות, הודות לפיזור המהיר והאחיד של האוויר החם. זה חשוב במיוחד עבור אנשים עם אורח חיים עמוס.

ניקוי קל: מרכיבי האייר פרייר  רבים קלים לניקוי ואפשר לשים אותם במדיח כלים, מה שהופך את הניקוי לפשוט.

חיסכון אנרגטי: מכשירי אייר פרייר הם בדרך כלל חסכוניים באנרגיה, ומשתמשים הפחות בחשמל מאשר תנורים או כיריים רגילים, מה שעשוי לתרום לחיסכון בעלויות לאורך זמן.

תוכניות בישול מוגדרות מראש: רוב מכשירי האייר פריירס המודרניים באים עם תוכניות בישול מוגדרות מראש ובקרות דיגיטליות המפשטות את תהליך הבישול ומבטיחות תוצאות נהדרות.

בטיחות: לאייר פריר יש תכונות בטיחות כמו כיבוי אוטומטי וידיות שלא מתחממות, המפחיתות את הסיכון לתאונות במטבח.

עיצוב חסכוני במקום: מכשירי האייר פרייר  הם קומפקטיים ותופסים שטח מינימלי, מה שהופך אותם למתאימים למטבחים בכל הגדלים.

בישול בהתאמה אישית: מכשירי אייר פרייר רבים מאפשרים לכם להתאים את הטמפרטורה ואת זמן הבישול, ומעניקים לכם שליטה על רמת הקראנצ’יות ומידת העשייה של המנות שלך.

פחות ריחות: מכיוון שמכשירי אייר פרייר הם מערכות בישול סגורות, הם ממזערים את התפשטות ריחות הבישול במטבח שלך.

מהם המאכלים הטובים ביותר להכין בסיר טיגון ללא שמן? 

אני יכול לאשר רשמית שסיר טיגון ללא שמן  מצוין לבישול מזון שכבר מטוגן וקפוא כמו נאגטס עוף, צ’יפס וכו’. אבל כדי באמת לקבל תחושה של מה זה יכול (ולא יכול) לעשות, התייעצתי עם כמה ספרי בישול עם מתכונים ספציפיים לאייר פרייר וכמובן התנסיתי. 

ירקות קלויים (במיוחד שום קלוי)
חברה סיפרה לי איך הופכות קוביות בטטה קטנות ובאייר פרייר עם מעט לשמן זית למדהימות, והיא צדקה.  הילדים שלי גם זללו מנה אחר מנה של צ’יפס תוצרת ביתית. אבל בשבילי, זה היה שום צלוי שטוגן בסיר טיגון ללא שמן. זה יצא זהוב, צלוי ונימוח להפליא – ובסוף הפכתי את זה לחמאת שום מופלאה. 

עם זאת, ראוי גם לציין כי האיייר פרייר מוגבל בגודלו. אפשר להכין צ’יפס או בטטה לשניים די בקלות. אבל אם אתם מחפשים להכין יותר מזה או להכין ארוחה שתשביע צבא של אנשים רעבים אז עדיף שתשתמשו בתנור שלכם.

סקירה מהירה - מה אני חושב על אייר פרייר פיליפס ? ⭐⭐⭐⭐

מה אהבתי
 

✅ לא צריך חימום מוקדם

מתפרק בקלות ונוח לניקוי

✅ דפנות חיצוניות מבודדות חום לבטיחות

✅טכנולוגיה להסרת שומן

מה פחות אהבתי? 

❌ טיימר שמוגבל רק לשעה. 

אם גם אתם כל פעם לוקחים החלטות דרמטיות כמו ממחר מתחיל לאכול רק בריא (למי זה לא קרה) אז אתם בטח יודעים כבר שזה בטח עבד לתקופה ואז נשברתם, ולרוב מה ששובר אותנו זה אוכל מטוגן ועתיר פחמימות. אבל האמת שהסיבה העמוקה היא זה פחות השמן או הפחמימות, אלא התחושה שאין תפריט מגוון מספיק בשביל להפוך את זה לאורח חיים. וזה קצת מתחבר לתפיסה שאוכל בריא לא טעים. 

אבל החדשות הטובות הן, שעם האייר פרייר של פיליפיס תוכלו להכין את המאכלים שאתם כל כך אוהבים בגרסה הבריאה יותר.  עם מעט מאוד שמן ובלי מאמץ.

מה עוד צריך לדעת

ל-Philips Airfryer XXL HD9650/99 קיבולת של 7.3 ליטר/7 ליטר, שלדברי פיליפס מספיקה לשש מנות. בנוסף האייר פרייר  יכול גם לצלות, לייבש, לאפות ולחמם מחדש.

ישנן חמש הגדרות קבועות מראש לכל דבר, ממזון קפוא ועוף ועד דגים ועוגה, המציעות טמפרטורות ברירת מחדל – אם כי תצטרכו להגדיר את משך הבישול בעצמכם. מצב ידני מאפשר לכם להגדיר את הטמפרטורה והזמן, באמצעות החוגה והלחצנים שיושבים משני צידי לוח ה-LED.

המתאים ביותר לאלו שמבשלים למספר אנשים, פיליפס Airfryer XXL HD9650/99 הוא אייר פרייר יקר , אבל שווה את הכסף אם אתם מחפשים דרך בריאה לבשל צ’יפס וכנפי עוף. 

העיצוב 

פיליפס Airfryer XXL HD9650/99 הוא אייר פרייר מגושם למדי, בגודל  43.3 x 32.1 x 31.5 ס”מ  מה שאומר שהוא יתפוס מעט מקום על השיש במטבח . עם זאת, הוא יכול להכיל 7 ליטר, שלטענת פיליפס מספיק לשש מנות. זה הופך אותו לאחד מהמכשירים בעלי הקיבולת הגדולה ביותר שבדקתי. 

שלא כמו מכשירים מסוימים בשוק, הוא מתאפיין בעיצוב מעוגל יותר – אשר, בשילוב עם החלק החיצוני השחור המבריק, יוצר מכשיר אחד בעל מראה קלאסי.

בנוסף לפונקציית האייר פרייר ה-HD9650/96 יכול גם לאפות, לצלות ולחמם מחדש. לוח ה-LED כולל חוגה לכוונון הטמפרטורה ומשך הבישול, כמו גם חמש הגדרות קבועות מראש עם טמפרטורות מוגדרות מראש לבישול מזון קפוא, בשר, דגים, עוף שלם ואפילו עוגות. פונקציית שמירה על חימום שומרת על טמפרטורת המזון עד 30 דקות, כאשר האייר פרייר מסוגל לבשל עד שעה בכל פעם. הוא מגיע לטמפרטורה מקסימלית של  200ºC.

לצד חוברת המתכונים המלווה את Philips Airfryer XXL HD9650/99, הכוללת יותר מ-30 רעיונות למנות מלוחות ומתוקות, אפליקציית NutriU הזמינה ל-iOS ולאנדרואיד מציעה עוד מאות מתכונים נהדרים לאייר פרייר.  

 

ביצועים

כשזה מגיע למאכלים מטוגנים, התרשמתי מה-Philips Airfryer XXL HD9650/99 – בישלתי מגוון מאכלים כולל צ’יפס ביתי, צ’יפס קפוא וכנפי עוף.

כדי לבשל צ’יפס תוצרת ביתית, חוברת המתכונים המליצה להשתמש באייר פרייר ב 100ºC למשך 10 דקות כדי לייבש את הצ’יפס לאחר שהשרנו אותם, ואז לזרוק אותם בשמן ולבשל אותם עוד 25 דקות. למרבה הצער, אני חושב ששיטה זו הביאה לכך שתפוח האדמה היה פריך ולא רך ונימוח.

אבל חזרתי אחר כך על הבדיקה, הפעם ייבשתי את הצ’יפס במגבת לאחר ההשרייה, ולאחר מכן בישלתי לפי ההוראות. זה ללא ספק הביא תוצאות טובות בהרבה, עם מראה חיצוני פריך ותפוח אדמה רך מבפנים. 

בניגוד לאייר פריירס מתחרים,  תצטרכו  להשתמש בשמן בעת בישול כנפי עוף – כמו גם מזונות רבים אחרים – ב- Philips Airfryer XXL.  החוברת המתכונים תקבלו המלצות להשתמש ב-1 כף שמן  ל 500 גרם תפוח אדמה לדוגמה.

במהלך הבישול, ה-Philips Airfryer XXL HD9650/99 שמתי לב שרמת הריש סבירה, דומה למדיח כלים בזמן עבודה.  אז למרות שזה לא האייר פרייר השקט ביותר שבדקתי, הוא בהחלט גם לא הכי רועש.

שימו לב שאייר פרייר זה כולל גם תכונה שימושית של חימום שיכולה לשמור על טמפרטורת המזון עד 30 דקות. עם זאת, חסרה לו תזכורות וזה מאכזב. ניעור או הפיכת מזון באמצע תהליך הבישול חיוני בעת שימוש באייר פרייר , במיוחד עבור כמויות גדולות יותר, מכיוון שהוא מבטיח שאוויר חם יכול להגיע לכל פינה. 

המכשיר מתאים לכם אם 

  • אתם מבשלים לכמה אנשים עם קיבולת של 7 ליטר, ה-Philips Airfryer XXL HD9650/99 אידיאלי אם אתם מאכילים מספר פיות.
  • אם אתם רוצים  לבשל עם שמן אבל עדיין להיות בריאים –  שמן מוסיף טעם טעים, ובמקרים מסוימים.
  • אתה רוצים מכשיר שקל שימוש –   הסל של Philips Airfryer XXL HD9650/99 נמצא על מסילות, כך שהוא מחליק בצורה חלקה פנימה והחוצה מהמכשיר, מה שהופך אותו לאחד מהמכשירים הכי קלים שיצא לי לבשל בהם.

זה פחות מתאים לכם אם

  • זהו אחד ממכשירי האייר פרייר היקרים ביותר בשוק- למרות שהוא נותן תוצאות נהדרות והוא מאוד תכליתי, אם התקציב שלכם מוגבל אז בחרו באייר פרייר מבית נינג’ה. 
  • אין לכם הרבה מקום –  אי אפשר להכחיש שה-Philips Airfryer XXL HD9650/99 הוא אחד מהמכשירים המסורבלים ביותר שיצא לי לבשל בהם. אם אין לכם הרבה מקום, אז עדיף שלא. 
  • אתם צרכים תזכורת בבישול – בין אם זה תזכורת לנער או להפוך את האוכל, אם אתם בונים על זה אז המכשיר הזה פחות מתאים לכם. 

בשורה תחתונה 9/10

בסך הכל, הייתי מרוצה מאוד מהאייר פרייר של פיליפיס. היה לי נוח לעבוד איתו, למרות שהוא גדול ביחס למכשירים אחרים – הוא כן נכנס לי למטבח בצורה נוחה, הצלחתי לבשל איתו מגוון מנות ורובן יצאו טעימות  מאוד. הדבר היחידי שלא אהבתי, זו ההגבלה בזמן של טיימר – אז בבישולים ארוכים זה קצת הפריע. 

ובכל זאת אני נותן לזה 8/10 –  האייר פרייר הזה מציע דרך נוחה ובריאה ליהנות מהמזון המטוגן והקריספי האהוב עליכם עם מערכת נוחה וקלה לתפעול וניקיון.

אהבתם את הסקירה? אולי יעניין אותכם לקרוא גם הביקורות הבאות:

יונתן רוזנפלד

יונתן רוזנפלד

בן 28, מראשון לציון, כתב, מדריך טיולים , שף חובב, קרניבור מושבע ומנגליסט

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך