סטייק פילה עסיסי במחבת

יוצא לי לדבר עם הרבה לקוחות שקונים אצלנו נתחי בשר, אחד הנתחים האהובים הוא ללא ספק פילה מיניון היוקרתי והאהוב. דווקא בגלל שכל כך אוהבים אותו – הרבה חוששים להכין אותו “מה אם זה לא יצא לי טוב”? אבל אל חשש חברים. אני הולך ללמד אותכם כאן איך להכין פילה מניון במחבת ככה שיצא לכם כמו במסעדות, יש כאן בעיקר טיפים ובסוף אני אשתף גם במתכון מאוד פשוט שלא מצריך יותר מדי. בכל מקרה, באופן כללי להכין סטייק בבית זה יחסית פשוט – אבל כן יש כמה כללים שצריך להקפיד עליהם. 

לא רק שנדבר על הטיפים שיוכלו לעזור לכם להגיע לטעמים נהדרים בפילה מיניון – אלא גם נדבר על האתגר הנוסף שהרבה לקוחות אצלנו נתקלים – הגעה למידת העשייה הרצויה עם פילה מניון. אז קדימה, בואו נתחיל. 

אז מה צריך כדי להצליח להכין סטייק פילה מיניון משובח בבית? 

טיפ מספר 1 – בשר איכותי 

אני לא רוצה שתחשבו “הנה עוד עוד אחד מהפוסטים האלה שמדברים על דברים גנריים ולא חשובים” – כי זה אולי סעיף שהוא מובן מאליו, שנראה שפה רק לשיווק – אבל זה לא. באוכל הכול מתחיל ונגמר באיכות, וזה לא נכון רק לבשרים אלא לכל דבר. גם אם אתם קונים ירקות – אם תקנו ירקות עייפים בסופר לעומת ירקות טריים אצל החקלאי שלכם אתם – ההבדל יהיה מהותי. אז הכלל שלי בכל שזה מגיע לסטייקים ובמיוחד לנתח פילה זה לקנות קודם כל בשר טרי בלבד בקצביה מומלצת. יש כאלה שאומרים שאין בעיה עם בשר קפוא – אני באופן אישי לא ממליץ בכלל. אם אין ברירה – בסדר, רק הוציאו את הסטייק יום קודם ושיגיע לטמפרוטת החדר כחצי שעה לפני שאתם צולים אותו. בונוס למתקדמים – תקנו אצל הקצב שלכם בשר שעבר הליך יישון. בשר טוב הוא בשר שמגיע בגוון אדמדם ורדרד, ללא ריח ומתי שתלצו עליו בשר נשאר במקום (ולא קופץ בחזרה).  

טיפ 2 – על תיבול הפילה 

אני בסך הכול מאמין שסטייק משובח, ובמיוחד כשאנחנו מדברים על נתח פילה – שסטייק שהוא באמת טוב , לא צריך שום תבלינים מלבד מעט מלח ואולי פלפל.סטייק פילה כל מה שצריך זו המלחה עדינה מ-2 הצדדים. ממליץ על מלח ים אטלנטי אבל מן הסתם כל מלח עובד.מעסים את הסטייק פילה ונותנים לו לספוג מעט את המלח לפני.

טיפ 3- לפני שצולים את הסטייק פילה מגיעים לטמפרטורת החדר 

עוד טיפ חשוב שיעזור לכם להגיע לסטייק פילה מושלם – זה להגיע לטמפרטורת החדר לפני ואני אסביר. הטיפ הזה יעזור לכם גם להגיע לטמפרטורה הפנימית הרצויה או במילים אחרות למידת העשייה שאתם אוהבים. אם לא תעשו את זה, הסטייק שלכם יהיה קר באזורים מסוימים וכשתצלו אותו הטמפרטורה לא תהיה אחידה. כלומר, אולי מבחוץ יהיה מוכן אבל מפנים הסטייק ישאר קר ולא כיף לאכילה – אז ממליץ לא להתעצל, פשוט הוציאו את הפילה כחצי שעה עד שעה לפני לשיש. 

טיפ מספר 4 – משמנים את הנתח ולא את המחבת

אני לא אומר שאסור לשמן את המחבת  אבל זה באמת טיפ ממני ומכל שף שתפגשו (ויש מצב שראיתם את זה גם בסרטונים) בעזרת שמן שמן זית איכותי משמנים את הנתח ומעסים אותו בשמן זית. זה יעזור לסטייק גם לא להידבק למחבת. 

טיפ מספר  5 – המחבת 

אני ממליץ מאוד להשתמש במחבת גריל פסים (ואם אתם מתלבטים איזה מחבת בדיוק לקנות, הכנתי לכם כאן סקירה מלאה עם המלצות). אז למה ממליץ דווקא על מחבת גריל פסים? לא, זה לא רק בגלל סימני הצריבה היפים שמתקבלים. לא הרבה יודעים את זה, אבל הפסים במחבת הזו למעשה מגביהים את הבשר וכך הם מקלים על יקוז הנוזלים שיוצא מהבשר וזה משפיע מאוד על הטעם! זה עוזר גם לקבל את הקראסט היפה הזה מבחוץ שאנחנו כל כך אוהבים. למעשה, מחבת פסים זה הדבר הכי קרוב למנגל פנימי – כי אתם מקבלים גם צריבה מהפסים עצמם שהתחממו וגם את הצריבה מהפלטה התחתונה  שמדמה את הגחלים במנגלים. 

וטיפ נוסף – לפני שאתם מניחים את הסטייק חשוב לחמם את המחבת מראש שתהיה רותחת! ככה שמתי שתניחו את הבשר תשתמעו את הפססססס. איך תדעו לפני שמניחים את הבשר? פשוט השפריצו מעט טיפת מים ואם היא עושה פססס והמים מתאדים בשניה – זה הזמן לשים את הסטייק פילה במחבת!  

עובדה מעניינת – לתהליך הזה יש שם בשפה המדעית “ריקאקציית מאיירד” – כשהסוכרים בבשר נצרבים ומתקרמלים וככה מתקבל הקרום היפה הזה שאנחנו אוהבים

טיפ מספר 6 – אין צורך להפוך את הסטייק יותר מדי פעמים 

כן כן אני יודע – הרבה חושבים שסטייק מחכה שיהפכו אותו כל רגע וגם בואו – זה די מפתה לראות אם קיבלנו כבר את המראה הנחשק של הצריבה או לא.  אבל טיפ שוב ממני – תתאפקו. תנו לבשר את הזמן שהוא צריך כדי להיצרב, ודקה זה לא מספיק ברוב המקרים. הזמן להפוך זה שרואים מהצד את הצבע משתנה מעט – ואז הופכים! 

דרך טובה נוספת לדעת אם זה הזמן להפוך את הסטייק פילה זה מתי שרואים התרוממות קלה מהמחבת.  אם הנתח מרגיש עדיין דבוק מעט למחבת אז זה לא הזמן. 

טיפ – איך לקבל סטייק יפיפה – אם אתם רוצים לקבל סימני הרשת האלה אחרי שאתם הופכים מקמו את הסטייק פילה באלכסון למיקום הקודם. 

טיפ 6 – מידות עשייה של סטייק פילה 

אז אחרי שהפכתם את הסטייק והבאתם לו את הזמן להיצלות מהצד השני – איך יודעים מתי הסטייק מוכן ושאחנו לא מבשלים אותו יתר על המידה? אז, התשובה שאני תמיד אומר – זה תלוי מה המידת עשייה שאתם רוצים וכמובן במד חום שלכם (אם אין לכם מד חום זה הזמן לקרוא את המדריך שלנו על מד חום לבשר).  הטמפרטורה שאני חושבת שהכי מומלצת לסטייק פילה זה טמפרטורה פנימית של כ-55 מעלות צלזיוס שזה בעצם הההגדרה למידת עשייה M.  אבל, אם אתם לא פריקים של דיוק ואין לכם מד חום של בשר (ואני עדיין חושב שאם אתם חובבי בשר אתם חייבים) אז לכו על תחושה ומשך הזמן. 

קחו בחשבון שמשך זמן צליה קשור מאוד לעובי של הפילה שלכם – שלרוב הוא נתח יחסית עבה. אז הייתי אומר – תצרבו בצד ראשון עד שאתם רואים שהצד השני מתחיל מעט להתרומם ואז הפכו אותו. הסטייק שלכם צריך מעט להזיע ואז הפכו אותו. אחר כך תצלו אותו עד 2-3 דקות עד שהצד השני גם משחים. אני מממליץ בשלב זה להוריד מעט את עוצמת הלהבות כי המחבת כבר רותחת מספיק וככה תוכלו להימנע משריפה של הסטייק שלכם. אל תשכחו שזה שאני ממליץ כאן על מידת עשייה מדיום זה לא אומר שזה מה שהסועדים שלכם אוהבים. יש כאלה שאוהבים את הנתח מת לגמרי ואז תצטרכו להמתין כמה דקות נוספות כדי להגיע למידת עשייה WD. יש אנשים שאוהבים את הנתח חי, וכאן תצטרכו להיות מאוד זהירים וצרוב אותו במהירות וגם להפוך אותו יחסית מהר כדי שלא יתבשל יותר מדי מבפנים (כאן אתם תהיו חייבים להיעזאר במד חום).  אם אתם לא יודעים את הבשר שלכם מוכן או לא, אפשר לחתוך בזהירות ולראות מה הצבע מבפנים, אבל אני באופן אישי חושב שזה באמת רק אם אין לכם ברירה כי זה פוגע בטעמים הסופיים של הנתח.

תוכלו לקרוא עוד על מידת עשייה במדריך הזה. 

 

טיפ מספר 7 – תנו לסטייק פילה שלכם לנוח לפני שחותכים 

אז זהו, כמעט סיימתם ועמדתם במשימהה! הסטייק שלכם כבר צרוב, נראה טוב – אבל רגע, לפני שאתם ממהרים להגיש ולחתוך, חשוב לתת לו לנוח. למה? כי אם תחתכו אותו ישר – כל הנוזלים הטובים יצאו מהבשר מה שעשוי לגרום לו להיות פחות עסיסי. לכן, אני ממליץ לתת לסטייק םילה שלכם לנוח כ-10 דקות לפני שאתם מגישים. הנוזלים ממש יימעו בבשר וישאירו אותו לח ועסיסי. אם אתם משתמשים במד חום, השאירו אותו בתוך הבשר, כשהטמרפטרוה הפנימית מגיע ל-46 מעלות בערך, זה הזמן לאכול 🙂 

לצד הנתח פילה במחבת שלנו אני אני אוהב להגיש תפוחי אדמה אפויים בתנור עם סלט ירקות, אבל כל אחד עם מה שהוא אוהב! 

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך