מתכון לכנפיים בברביקיו

מי לא אוהב להתלכלך מדי פעם ולאכול בידיים בלי טיפת נימוס כנפיים שמטוגנות טוב טוב על האש? אחד השילובים הכי שווים שיש זה כנפיים ברוטב ברביקיו – רוטב אמריקאי! 

את המתכון הזה אני מביא לכם ישירות מארצות הברית – הייתי שם בטיול ויצא לי להתנסות במנות המעולות שלהם של הצ’יקן ווינגס (יש לכם ניחוש כמה כנפיים האמריקאי אוכל בשנה? תשובה בסוף המתכון!) 

אחד הדברים היותר חשובים להקפיד עליהם זה ההשרייה של הכנפיים, האמת שזה משפיע בצורה מטורפת על הטעם! בכל מקרה,  למי שרוצה אפשר לדלג למתכון בסוף העמוד – או לקרוא את המדריך והטיפים (שהבאתי אליכם מאמריקה!) אז קדימה בואו נצא לדרך.

על הפעם ההיא שאכלתי כנפי ברביקיו אמיתיות!

הרשו לי לספר לכם על הטיול הבלתי נשכח ההוא שעשיתי לעיירה קטנה ומקסימה בארצות הברית. זו הייתה אחת ההרפתקאות  האלה שהובילו אותי לגלות את כנפי העוף הכי מעוררות תיאבון עם רוטב ברביקיו שעדיין גורם לבלוטות הטעם שלי לעקצץ רק מלחשוב על זה.

העיירה שכנה בגבעות המתגלגלות של האזור הכפרי, הרחק מחיי העיר השוקקים. זה היה מסוג המקומות שבהם הזמן נראה האט, ולמקומיים הייתה חמימות אמיתית שקיבלה את פני המבקרים כמו חברים ותיקים. היתי אחרי יום שלם של נסיעות נתקלתי בשלט המכריז בגאווה על “הכנפיים הטובות בעיר”. מסוקרן הייתי חייב לנסות.

כשנכנסתי פנימה, קיבל את פני הניחוח המענג של כנפי עוף רוחשות, וקול פטפוט ידידותי מילא את האוויר. ידעתי שמצפה לי פינוק. הזמנתי צלחת עם הכנפיים האגדיות האלה, והן הגיעו זהובות ופריכות לחלוטין, נוצצות ברוטב ברביקיו מגרה שהיה בשילוב מאוזן של עישון, מתיקות ובדיוק הכמות הנכונה של צ’ילי חריף.

עם הביס הראשון, בלוטות הטעם שלי פתחו בריקוד שמח. הכנפיים היו רכות ועסיסיות, והרוטב הזה… הו, הרוטב הזה! זה היה כמו סימפוניה של טעמים, שמכה בכל התווים הנכונים. לא יכולתי שלא לשאול את המלצרית הידידותית על הסוד מאחורי יצירת המופת הקולינרית הזו. היא קרצה ואמרה, “ובכן, האן, זה המתכון המשפחתי שלנו, וזה סוד שמור היטב במשך דורות.”

ידעתי שם שעלי לנסות לשחזר את הרוטב הזה כשאחזור הביתה. המסע לשכפל את הטעם הבלתי נשכח הזה היה הרפתקה טעימה בפני עצמה. התנסיתי בשילובים שונים של מרכיבים, כיוונתי את המתיקות, העישון והחריפות עד שהגעתי לאיזון המושלם הזה. זה לא היה קל, אבל השתלם! 

אחרי הרבה ניסיונות, סוף סוף הצלחתי. אני זוכר את היום שבו הכנתי מנה שטעמה כל כך קרוב למה שחוויתי באותו דיינר בעיר הקטנה. לא יכולתי שלא לרקוד ריקוד שמח במטבח שלי! הרוטב הזה היה כמו מזכרת מהטיול הנפלא הזה על הצלחת שלי.

עכשיו, אני הולך לשתף  את הקסם של הכנפיים ברוטב הברביקיו הזה. זה הפך למסורת בבית שלנו, ואני לא יכול שלא לחשוב על העיירה הזו בכל פעם שאנחנו מתאספים סביב השולחן כדי ליהנות מהכנפיים האלה. 

טעויות שאתם עושים עם כנפי הברביקיו שלכם

כנפי עוף זה ללא ספק אוכל או חטיף מלוח ופריך שמושלם לכל אירוע, למסיבה, יום משחק חשוב או אפילו סתם ארוחה. יש מסעדות שלמות המוקדשות לכנפיים. אמנם בטוח יש לכם גרסת מסעדה מועדפת, אבל קל להכין כנפיים בבית. בין אם אתם מעדיפים חריף, מוץ מתוק או ברוטב ברביקיו – אפוי, מטוגן או בגריל, אני לא מכיר הרבה אנשים של אוהבים את המנה הזו. לא משנה באיזו שיטת בישול תבחרו, הנה שבע טעויות וטיפים חשובים שיעזרו לכם להכין כנפיים מדהימות למפגש או לדודה הבאה שלכם! 

מנעו הידבקות

לפני הכול אל תשכחו לתבל את הכנפיים בכמה כפות שמן בישול ניטרלי כמו קוננולה אבל זה יכול להיות כל שמן צמחי אחר. אחר כך, תבלו אותו במלח ופלפל לפני שתוסיפו את הכנפיים לגריל. זה יעזור לעוף לא להידבק. 

הימנעו מכנפיים שרופות
כנפי עוף יכולות לעבור ממוושלמות לשרופות  תוך דקות אם הגריל או המחבת שלכם חם מדי. הדרך האהובה עלינו לצלות כנפיים היא צד “קריר” ו”חם” של הגריל. מדליקים צד אחד של הגריל לחום של גבוה, ובצד השני משאירים כבוי. אם אתם מכינים על מחבת, פשוט לא על האש הכי גבוהה.  בגריל – מניחים את העוף על הצד הכבוי של הגריל, וצולים, מכוסה במכסה גריל, 15 דקות מכל צד. מעבירים את העוף לצד עם הטמפרטורה הגבוהה, וצולים, ללא מכסה גריל, 10 עד 12 דקות או עד שהעור פריך ונחרך קלות, הופכים כל שתיים עד שלוש דקות.

חייבים לייבש את הכנפייים לפמי 

רוב כנפי העוף בתנור נזרקות לרוטב לאחר בישולן, מה שאומר שהעור צריך להיות פריך לחלוטין כדי לספוג את כל הרוטב. מייבשים היטב את הכנפיים בנייר סופג לפני שמתבלים אותן במלח ומניחים אותן על נייר אפייה. אופים  עד שהכנפיים פריכות ושחומות, כשעה. 

טיגון

כנפיים מטוגנות מקבלות את הטעם שלהן מהטיגון, לא מהרוטב. כדי למנוע כנפיים תפלות, אנחנו אוהבים להשרות את הכנפיים שלנו ואז לעטוף  אותן בקמח מתובל במלח, פלפל, אורגנו מיובש, פפריקה ואבקת צ’ילי.

שמרו על הכנפיים חמות
אם אתם מטגנים כמה קבוצות של כנפיים – וזה רעיון טוב כי אתה לא רוצה להעמיס את המחבת – הכנפיים מהמנה הראשונה עשויות להתקרר לפני שהכנפיים האחרונות מוכנות. כדי לשמור על חמימות כל הכנפיים, מניחים את הכנפיים המבושלות על רשת בתבנית ושומרים אותן חמות בתנור בחום של 120 מעלות בזמן שמסיימים את הטיגון.

כנפיים בבישול איטי
כנפיים בבישול איטי תוספות עדינות ומלאות טעם, אך יכולות גם להתפרק אם מבשלים אותן יתר על המידה. שלא כמו נתחי בשר גדולים, הם לא צריכים להתבשל כל היום. מבשלים כנפיים על אש גבוהה למשך שעתיים עד שלוש, או על אש נמכה למשך ארבע עד חמש שעות. גם כנפי עוף, כמו כל חלבון, נהנות מקצת השחמה לפני שהן נכנסות לבישול האיטי. צולים מראש את הכנפיים בתנור לפני שמוסיפים אותן לסיר  כדי לתת להן את הצבע היפה הזה שאנחנו אוהבים.

 הטמפרטורה הנכונה
לכל שיטת בישול שתבחרו חשובה הטמפרטורה. אם מטגנים את הכנפיים בשמן חם מדי, החלק החיצוני עשוי להיות כהה ופריך בזמן שהחלק הפנימי לא מבושל. עוף צריך להיות מבושל היטב אז השתמשו במדחום כדי לבדוק אם את מידת העשייה שלו. אם אתם מוצאים שהכנפיים לא מבושלות, מניחים אותן בתבנית עם מרק או רוטב, מכוסות בנייר כסף, ואופים בחום של 200 מעלות עד שהן מוכנות.

חימום מחדש של  הכנפיים 
אם נשארו לכם שאריות, הניחו להן לשבת בזמן שהתנור מתחמם מראש. לאחר מכן מחממים מחדש את כנפי העוף המבושלות על תבנית בתנור ב160 מעלות במשך שש דקות לכל צד. אפשר גם לחמם כנפיים במחבת עם 1 עד 2 כפות שמן על אש גבוהה. מטגנים שתיים-שלוש דקות, הופכים לחצי עד להזהבה.   

טיפים לכנפיים מושלמות וממכרות ישר מאמריקה

 תבחרו בשר כמו שצריך 
המסע אל כנפי ברביקיו טעימות מתחיל בקצביה שלכם. חפשו כנפיים טריות ושמנמנות. העור צריך להיות חלק, והצבע צריך להיות ורוד בריא. הימנעו מכנפיים בעלות ריח רע או כתמים.כמו כל דבר בחיים, אתם מקבלים מה שאתם משלמים עבורו. כן, כנפיים קפואות באריזות או אלה שמגיעות במכולת או בסופר הם ללא ספק הזולות להפליא. אבל האם הם יהיו טובים כמו אלה שיגיעו מהקצביה שלכם?  כנראה שלא. ורוב הסיכויים שאם תבקשו יפה, הם עשויים לקצץ אותם מראש עבורכם.איכות הכנפיים שלך משפיעה ישירות על המוצר הסופי. כנפי עוף טריות ואיכותיות סופגות מרינדות טוב יותר, מתבשלות בצורה אחידה ובסופו של דבר טעימות יותר. 

חתכו אותם
שמתם לב פעם שהכנפיים שמקבלים במסעדה לא מחוברות אליהן הטיפ? רוב החבילות מגיעות עם הכנף המלאה. אתה יכול לצלות אותם בשלמותם, אבל הרבה יותר קל לאכול אותם כשהם מפורקים. כדי לקצץ, הניחו כל כנף שטוחה על קרש חיתוך, ואז פורסים את שני המפרקים המנופחים עם סכין שף.

תיבול 

שמרו את הציפוי הטיגון לחלקים אחרים של העוף, כנפיים הכי טובות כשהעור פריך. כדי להשיג את רמת הפריכות המושלמת, אפשר  לזרוק פנימה אבקת אפייה וכמות נדיבה של מלח או תיבול, ולתת לנוח לילה במקרר. הקפידו להוסיף תיבול בכל שלב בתהליך. בחרו בתיבול שיש בו תערובת טובה של תבלינים ומלח כדי להבטיח שהעור יהיה פריך וטעים. 

המרינדה
 מרינדה פשוטה אך יעילה כוללת מרכיבים כמו שום, ברביקיו פלפל ושמן זית. אל תשכחו את המרכיב הסודי – זמן. נותנים לכנפיים להיות מושרות במקרר למשך שעה לפחות. החשיבות של זמן 
למה לחכות? ובכן, ככל שמשרים זמן רב יותר, כך מחלחלים יותר טעמים לתוך העוף. זה יוצר בסיס טעים עוד לפני שאתם מתחילים לבשל.

טיפ 3: שיטת הבישול הנכונה
טיגון מול אפיית כנפיים ברוטב ברביקיו
לטגן או לאפות – זו השאלה. לכל שיטה יש את היתרונות שלה. הטיגון נותן מראה חיצוני הקריספי והזהוב, בעוד שאפייה יכולה להיות אלטרנטיבה בריאה יותר שעדיין מספקת טעם נהדר. אתם יכולים להתנסות בשתי השיטות כדי לראות איזו מהן מתאימה יותר לחך שלכם.

כיצד שיטת הבישול משפיעה על הטעם
השיטה שתבחרו יכולה להשפיע באופן משמעותי על המרקם והטעם של הכנפיים. הטיגון מספק בדרך כלל מראה חיצוני פריך ועסיסי, בעוד שאפייה עשויה לגרום לכנפיים מעט יבשות יותר, אך טעימות באותה מידה. הבחירה שלכם תלויה בהעדפותיכם האישיות ובצרכים התזונתיים שלכם.

אומנות הגשת הכנפיים
איך להגיש כנפיים? 
לאחר שהכנפיים שלכם מבושלות והרוטב מוכן, הגיע הזמן להפגיש אותם. זורקים את הכנפיים ברוטב כשהן עדיין חמות. מגישים תפוי אדמה, צ’יפס או כל תוספת אחרת שאוהבים. 

 

אז הנה לך – כמה טיפים להכנת כנפי ברביקיו הטובות ביותר. התחילו עם כנפיים טריות, חתכו אותן כראוי, בחרו את שיטת הבישול שלכם, תשכללו את רוטב שלכם והגישו כמו שאתם אוהבים.  זכרו, הקסם נמצא בפרטים.

שאלות נפוצות 

האם עלי להסיר את העור מהכנפיים לפני הבישול? לא, העור עוזר לשמור על לחות הבשר במהלך הבישול והופך לפריך להפליא.

האם אני יכול להכין כנפיים בברביקיו מראש? כן, אפשר לבשל את הכנפיים ולהכין את הרוטב מראש. עם זאת, עדיף לבשל אותם יחד ממש לפני ההגשה.

איך אני יכול להפוך את הכנפיים שלי לחריפות יותר? אתה יכול להוסיף עוד רוטב חריף או לכלול קורטוב של פלפל צ’ילי ברוטב הברביקיו שלך כדי להפוך אותו לחריף יותר.

רוטב ברביקיו ביתי - הסוד לטעם המושלם

רוטב ברביקיו הוא אחד מהנושאים האלה שאני יכול להיות ממש ממש נלהב לגביהם. כשהייתי בטיול בארצות הברית, גיליתי שיש אינסוף סגנונות של רוטב ברביקיו – אבל מה שמשותף לכולם במקומות הטובים זה בעיקר העובדה שהם מכינים אותם בעצמם ולא מתפתים להשתמש בגרסאות המוכנות. הרוטב הברביקיו המהיר והקל הזה, לוקח רק  15 דקות, שלוקח עם קומץ מרכיבים להכנה ויוצא מושלם בכל פעם מחדש. היו לנו חברים שקוראים לזה רוטב הברביקיו הטוב ביותר שהם טעמו אי פעם ודי קל להבין למה! את המרכיבים  אפשר למצוא במקרר או במזווה, והוא אחד שלדעתי כולכם תתאהבו בו גם כן. היו לי חברים שביקשו ממני להכין  כדי שיקחו אותם הביתה, ואם הייתי שם בבקבוקים את זה, הם בוודאי יקנו את זה. ♥️

כדי להכין את רוטב הברביקיו הביתי הזה, תצטרכו:

קטשופ – אתן תשתמשו בקטשופ האהוב עליכם כבסיס במתכון הזה. אני מעדיף להשתמש באחד עם הכי פחות מרכיבים וכזה שלא כולל סירופ תירס עתיר פרוקטוז.
חומץ תפוחים – חומץ התפוחים נותן לרוטב טעם טעים וחריף שעוזר לאזן אותו בצורה מושלמת.
סוכר חום – רק  מעט סוכר חום לא רק עוזר להמתיק את הרוטב אלא מעמיק את הטעם.
דבש – השתמשו בכמה כפות מהדבש האהוב עליכם.
רוטב ווסטרשייר – זה מאזן את המתיקות עם הטעם המלוח ברוטב. אם יש לכם בעיה עם גלוטן או רגישים לסויה (כמוני!), אפשר להשתמש באמיני קוקוס במקום רוטב ווסטרשייר.
תיבול – זהו תערובת התבלינים האהובה עלי ביותר. מלח, פלפל שחור ושום שטעמה מדהים בכל כך הרבה מנות ומוסיפה טעם במהירות! 
מיץ לימון – כף מיץ לימון טרי או מוסיפה בדיוק את הכמות המושלמת של חומצות לרוטב הזה כדי להפוך אותו למושלם.
רוטב חריף- אני אוהב להוסיף רק טיפה של רוטב חריף למתכון של רוטב ברביקיו זה. זה לא חובה, רק למי שרותה 

מתכון לכנפיים בברביקיו

מצרכים

  •  כנפיים – 20 תותוכות לחצי. 
  • כוס של ברביקיו אמריקאי. 
  • 3 כפות רוטב צ’ילי מתוק 
  • כף רוטב צ’ילי חריף
  • 1 כף רוטב דבש (או סילאן ) 
  • 2 כפות קטשופ 
  • כפית פפריקה מתוקה 
  • כפית פפריקה מעושנת 
  • כפית מלח 
  • פלפל – לפי הטעם 
  • 4  שיני שום כתושות 
  •  2 כפות שמן צמחי 

הוראות הכנה כנפיים בברביקיו

  1. חתכו את הכנפים לחצי. 
  2. מכניסים את כל המריכיבים הנוזליים והתבלינים
  3. מערבבים לקבל רוטב 
  4. מכניסים את הכנפיים לבפנים 
  5. מכסים בניילון ונותנים לכנפיים לשבת במקרר ברוטב כשעה. 
  6. הדליקו את התנור ל-180 מעלות. 
  7. מעבירים את הכנפיים לתבנית ומכסים בנייר כסף. 
  8. אחרי 20 דקות מעלים הטמפרטורה ל-200 מעלות ומבשלים את הכנפיים ללא כנייר כסף, כ-7 דקות נוספות. 
  9. מוציאים את הכנפיים מהתנור – מומלץ לפזר מעט בצל ירוק מעל ושאריות רוטב שנשאר.

שיהיה בתיאבון! 

מוצרים הנמצאים במתכון זה

רוטב ברביקיו מעושן
רוטב ברביקיו מעושן משק לין
25.00
הוספה לסל
לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

מוצרים הנמצאים במתכון זה

רוטב ברביקיו מעושן
רוטב ברביקיו מעושן משק לין
25.00
הוספה לסל

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך