בשר מספר 3 – מדריך מלא + מתכון לבריסקט אגדי

אם אתם מזמינים אורחים ובא לכם להרשים אותם או שפשוט בא לכם להתפנק בעצמכם על ארוחת בשרים משגעת עם נתח עסיסי כזה שנמס בפה – אז הנתח הבא שאתם צריכים לבקש מהקצב האהוב עליכם זה בשר מספר 3, או בשמו השני (והלועזי) בריסקט. אבל…יש כמה דברים חשובים שצריך לדעת כשמכינים נתח כזה. בסיום המאמר אנחנו מבטיחים לכם שתדעו להכין נתח בריסקט אגדי, עם טעמי בשר עמוקים ועסיסיים שיגרמו לכולם להתענג על כל ביס (ולבקש מכם מתכון). אז שנתחיל?

עם מעט זמן ושיטת הבישול הנכונה – אפילו הנתח הקשה ביותר יכול להיות מדהים! בריסקט, שמגיע מהחזה של הפרה זו דוגמה מצוינת. מדובר באחת הנתחים הכי פחות רכים של בשר בקר, אבל כשהם נצלים לאט הם הופכים למשהו אגדי, טעים ומשביע. רק כדאי לקחת בחשבון שמדובר בנתח שדורש המון סבלנות ובישול ארוך, אז אם אתם רעבים מדי אולי כדאי לכם לחפש נתחים אחרים 😉

מה זה בכלל נתח מספר 3?

בשר מספר 3 או בריסקט הוא למעשה חזה בקר. כלומר, מדובר בחלק קדמי של הפרה והוא ממוקם ממש בתחתית החזה. בריסקט נחשב לנתח יחסית קשיח, בעיקר בגלל שהוא ממוקם באזור שהפרה בתנועה קבועה וכתוצאה מכך, הנתח מתקשה (זכרו, ככל שאזור יותר פעיל בבשר, הנתח היה יותר קשיח לעומת כאלה שנמצאים באזורים לא פעילים). עם זאת, למרות שהוא נחשב לנתח קשה, בשר מספר 3 עשיר ברקמות חיבור, שומן וקולגן. זו הסיבה גם, שזה נתח שמתאים לבישול ארוך ובינוני (ואנחנו נגיע לכך בהמשך) וזו השיטה הטובה ביותר לרכך אותו ועדיין ליהנות מטעמיו העסיסיים.

כדאי לדעת:

נתח הבריסקט מורכב מ-2 חלקים עיקריים:

  1. פלאט – חלק בבשר מספר 3 בעל פס שומן. הוא פחות שומני וקל הרבה יותר לחיתוך ועבודה. מדובר בנתח יקר יחסית.
  2. פוינט – פוינט הוא החלק השומני יותר וכן בעל הטעם היותר עסיסי. הבעיה היא שמדובר בחלק שפחות פופולרי בעיקר בגלל שהוא נראה פחות נקי.
בשר מספר 3 טרי

מה הטעם של של בריסקט?

באופן כללי הטעם של בשר מספר 3 הוא עסיסי וטעים מאוד, אבל אופן ההכנה שלו הוא שיקבע את הטעם הסופי. לצורך העניין, עישון בשר יתן לו טעם שונה לחלוטין מבישול שלו בתנור עם רטבים.

איך לאחסן בשר מספר 3?

ניתן לאחסן בשר מספר 3 במקרר למשך יומיים עד שלושה ימים באריזתו וכשהוא עטוף ואטום. ניתן להקפיא למשך שישה עד 12 חודשים. בריסקט הוא סוג המאכל שלעתים קרובות אנשים מבשלים מבעוד מועד, אז ייתכן שיהיה עליכם לאחסן את הבשר במקרר עד להגשה. הכי חשוב לעטוף אותו בצורה יסודית והוא ישאר טרי עד שלושה ימים במקרר.

איך מכינים נתח מספר 3?

על מנת שתוכלו ליהנות מנתח בריסקט משובח במיוחד – צריך לדעת מה לעשות ומה לא לעשות, אבל לפני הכול, שימו לב שאתם קונים בשר מספר 3 מקצביה טובה בתל אביב. אנו באטליז אחים אהרון מביאים לכם עד הבית נתחי בשר משובחים, כשרים וכל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט  להזמין משלוח מהאתר שלנו. יש לנו ניסיון ומוניטין למעלה מ-150 שנה ואנו דואגים לספק ללקוחות שלנו את הבשר הטוב ביותר.

אז לעניינו – איך מכינים בשר מספר 3 בלי לייבש אותו?

ראשית, כמו שאמרנו חשוב להכין אותו בבישול ארוך – זאת אומרת, צליה מהירה מחוץ לתחום. הנה כמה מהשיטות המומלצות:

תנור

תנור זו האופציה הטובה ביותר לכל מי שאין מעשנה (שאם נהיה כנים רגע זה רוב האנשים), תוכלו לקבל תוצאות מעולות עם בישול ארוך בתנור – הסוד לתת לנתח לשבת בחוץ בטמפרטורת החדר ולהכניס אותו לתנור על טמפרטורה נמוכה יחסית, צליה של נתח מספר 3 יכולה לקחת בין 4-6 שעות.

מעשנה:

עישון בשר זו השיטה הכי הקלאסית ומומלצת להכנת בשר מספר 3. לפני שאתם מכניסים את הבריסקט למעשנה, חשוב להוריד ממנו שכבות שומן ובאמצעות מברשת למרוח בשמן זית ותבלינים. אגב, כמה זמן צריך לעשן את הבשר? זה תלוי בעיקר בגודל הנתח, אבל לרוב זה תהליך שיכול לקחת 10 עד 12 שעות.

סו ויד

סו ויד זו שיטת בישול בוואקום. עליכם לעשים את נתח מספר 3 בתוך שקית פלסטיק אטומה באמבט מים. שיטה זו היא נוחה במיוחד למי שאין מעשנה בבית ומאפשרת לבשר להתבשל בצורה אחידה.

איך לבחור את הבריסקט המושלם

 כשאתם בקצביה, נסו למצוא את הנתח עם השומן הכי אחיד. הסתכלו על הנתחים, שימו דגש לקצוות. שכבת השומן צריכה להיות אחידה על כל הנתח. התרחקו מנתחים בהם השומן מצטבר רק על קצה אחד של הנתח – זה עלול לגרום לבישול לא אחיד והתוצאה הסופית תהיה מאכזבת ויבשה. שכבת השומן צריכה להיות יפה ואחידה על מנת ללכוד את כל הלחות ולשמור על הבריסקט לח ככל האפשר. יותר מדי שומן יעלה כנראה את מחיר הנתח ויעכב את זמן הבישול של הבשר. 

אם אתם רוצים לבחור את הנתח הטוב ביותר, תוודאו שאתם קונים את הבשר בקצביה טובה. בשר טוב מתחיל מקצב מקצועי.

איך לתבל בשר מספר 3?

אין ספק שאחד הדברים החשובים ביותר בדרך לנתח המושלם זה גם התיבול שלו. אנחנו ממליצים לכם לנסות להשרות את הנתח במרינדה לכמה שעות או אפילו למשך כל הלילה. המרינדה יכולה להיות מורכבת מעשבי תיבול, יין, שמ”ז רטבים שאתם אוהבים, שום ועוד. ההשריה תאפשר לבשר לספוג את כל הטעמים וליהנות מנתח טעים ועסיסי במיוחד. אפשרות נוספת למי שאין כוח להמתין המון זמן זה פשוט לתבל באופן בסיסי בשמן זין ותבלינים לפי הטעם האישי. 

איך לחתוך בריסקט נכון?

אחרי שהבשר מוכן ואתם כבר מוכנים לאכול אותו – רגע לפני שאתם חותכים אותו חשוב לשים לב לכיוון ולאופן החיתוך שלו. בבריסקט, כמו שאמרנו בהתחלה מדובר בשריר פעיל והסיבים שלו עבים יותר. לכן, ראשית עליכם להצטייד בסכין מתאימה ויש להקפיד לחתוך את הנתח כנגד כיוון הסיבים ולא לאורך הכיוון – זה טעות נפוצה. כך תוכלו ליהנות מנתח נוח, אסתטי ורך ללעיסה.

איך לעשן בריסקט

כדי לעשן בשר מספר 3, הגדירו את הטמפרטורה של המעשנה ל120 מעלות. יש להניח אותו על הגריל ולעשן אותו.

הזמנים לעישון בריסקט:

6-9 שעות – 4 ק”ג

10-12 שעות – 6 ק”ג

12-16 – 9 ק”ג

לעוד מידע על בשרים מעושנים היכנסו למדריך שלנו >> 

איך לדעת מתי להוציא בריסקט מהמעשנה?

ההמלצה היא שהטמפרטורה הפנימית של הבשר תהיה בין 90 ל-100 מעלות. חשוב לבדוק זאת עם מד חום כדי להבין את מידת התעשייה. שימו לב שאנחנו לא ממליצים לחתוך את הבשר במהלך הבישול כי אתם עשויים להרוס את המרקם שלו ולאבד המון מיצים טעימים ששומרים על הבשר רך.

האם אפשר להכין בשר מספר 3 בתנור?

ברור! אפשר להכין בריסקט בתנור, אבל אתם לא תקבלו את הטעם המעושן שבאמת מוציא את הטוב בבשר הזה. יחד עם זאת, אתם ללא ספק תיהנו מנתח משובח. בהמשך אנחנו נשים מתכון לבריסקט בתנור.

איך לחתוך בריסקט

חותכים תמיד את הבריסקט לאחר הבישול, לעולם לא לפני הבישול. כדי לחתוך בריסקט השתמשו בסכין ארוכה ומשוננת. חותכים כנגד סיבי הבשר כדי לרכך את הנתח.

מה להגיש עם בריסקט

בריסקט הוא הכוכב של כל חגיגת בשרים בארץ ובחו”ל לרוב נהוג להגיש אותו עם התוספות הבאות:

  1. סלט קולסאו – החמימות של הרוטב שמבוסס על חומץ כרוב מהווה ניגוד מצוין לשומניות של הבריסקט.
  2. תפוחי אדמה – קלאסי, כיף ומשלים את העסיסיות של הבריסקט.
  3. ירקות שורש – אם אתם מכינים את הבריסקט בתנור אפשר להניח בתבנית מגוון ירקות שורש שאוהבים ולתת להם לספוג את הטעמים של הבשר.

מתכון עם בשר מספר 3 – בריסקט נימוח ואגדי!

מצרכים:

 2 קילו נתח בריסקט מספר 8 של קצביית האחים אהרון

3 כפות שמן זית

1 כפית מלח

1 כפית פלפל שחור

3 בצלים מקולפים וחתוכים

6 שיני שום פרוסות

3 גזרים

6 -8 תפוחי אדמה חתוכים  

2 בטטות חתוכות

4 עלי סלרי

2 כפות דבש

כף גדושה חרדל גרגירים

6-8 ענפי רוזמרין  

מים רותחים

איך מכינים? 

  1. חממו תנור לחום של 250 מעלות.
  2. הוציאו את הבשר מהמקרר והשאירו אותו כחצי שעה על השיש לפני שמתחילים לעבוד.
  3. בינתיים, תכינו את הירקות. תחתכו את הבצלים, תחתכו את הגזרים, הסלרי ועשבי התיבול.
  4. מרחו את הבשר בשמן זית וממש תעשו לו מסאז’ יחד עם מלח ופלפל.
  5. הניחו את הבשר בתבנית ומתחת יש להניח תבנית נוספת שתאסוף את הנוזלים.
  6. נותנים לבשר להתבשל רבע שעה מקסימום בתנור כדי שיקבל מכת חום.
  7. מוציאים את הבשר מהתנור ומורידים את הטמפרטורה של התנור ל140 מעלות.
  8. מפזרים מסביב לבשר את הירקות – הבצל, הגזר, בטטות, תפוחי אדמה ועלי סלרי. יש לפזר גם את שיני השום.
  9. מעל יש ליצוק את הדבש והחרדל יחד עם עלי הרוזמרין.
  10. מעל יש ליצוק מים רותחים כך שהם יכסו לפחות שלושת רבעי מהתבנית.
  11. החזירו את התבנית לתנור על 140 מעלות ותנו לבשר ולירקות להתבשל 3-4 שעות.

אחרי שלוש שעות, הבשר שלכם צריך להיות רך ועסיסי. שיהיה בתיאבון!

 

לעוד מתכוני בשר >> 

בשר מספר 3 מבושל

בשר מספר 3 קונים רק בקצביית האחים אהרון

אין ספק שבשר מספר 3 הוא נתח משובח, טעים וממש תענוג מדי פעם להתפנק ולהכין איתו ארוחת שחיתות. אם אתם באזור המרכז ומחפשים אטליז בשרים מומלץ אתם במקום הנכון – קצביית האחים אהרון נמצאת בתל אביב אך עושה משלוחי בשר מהירים לכל הסביבה: גבעתיים, חולון, בת ים, פתח תקווה, בני ברק, ראשל”צ ועוד. אנחנו מזמינים אותכם להיכנס לחנות האונליין שלנו ולקנות לעצמכם את הנתחים שאתם הכי אוהבים – אנחנו נדאג להביא אותם עד אליכם הבייתה.

הקצבייה שלנו כשרה ואנו שומרים על הסטנדרטים הגבוהים ביותר כדי להביא ללקוחות שלנו את הבשרים הכי איכותיים בזמן הקצר ביותר! יש לכם שאלות? אנחנו זמינים תמיד בווטאסאפ שלנו (תוכלו לראות את הכפתור הצף שלנו בכל מקום ורק ללחוץ עליו!).

שיהיה בתיאבון!

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך