מעשנת פחמים סקירה מלאה לשנת 2024

זיכרונות הילדות הכי מרגשים שלי היו כשאבא שלי היה מעיר אותי בשבת בבוקר והיינו יוצאים למקום הקבוע שלנו ומתחילים לתפעל את המעשנת, רק אני והוא. זה היה הזמן של ה”גברים”! כבר אז, בגילי המופלג 6 למדתי שטיקים שרק אנשי מעשנות רציניים יודעו.

אצלנו בשכונה, ההתעסקות בבשר הייתה עניין חברתי, כולם היו מביאים בשר טרי ואיכותי (טוב זה לא היה כזה קשה כשיש לכם במשחפה קצביה מקצועית) וזה מה שהיה מאחד אותנו באותם הימים.

כישראלים, אנחנו באמת אלופי הפחמים, בכל סוף שבוע תמצאו אלפי אנשים מצפון לדרום סוגדים למנגלים שלהם, מנפנפים ושותים בירה.

ואם יש משהו שמשדרג את חווית המנגל הסטנדרטית (כבודה במקומה מונח) זה מעשנת פחמים טובה. היא לוקחת את כל האלמנטים שאנחנו מכירים, זמן טמפרטורה אש ועשן, מעבירה אותם ניעור רציני ובסופו, יוצא נתח בשר מעושן ושמיימי – אם עדיין לא ראיתם איך הבשר נושר מהעצם, או טעמתם בשר כל כך רך שכמעט ולא צריך ללעוס אותו, אז כנראה שאתם ממש צריכים לרכוש איזה מעשנת פחמים טובה.

בדיוק בשביל זה התכנסנו כאן היום – ברוכים הבאים למדריך לבחירת מעשנת פחמים סקירה מלאה לשנת 2023.

בין אם אתם מנגליסטים וותיקים, או מתחילים שרוצים להוסיף קצת טעמים ומרקמים מעושנים לארוחות שלכם, מעשנת פחמים היא פריט חובה לכל חובב צליית בשרים באוויר הפתוח.

לפני שנתחיל עם הדברים הרציניים, כדאי שתדעו, עם היד על הלב, מעשנת פחם מציעה דרך ייחודית ואותנטית לעשן את הבשר, היא מספקת טעמים סופר עשירים ועמוקים שאי אפשר להשיג עם גריל גז, או חשמל או מנגל רגיל.

בחוץ יש מיליון אפשרויות, עם הרבה מאוד פיצ’רים, ואם אתם לא מאסטרים בתחום העישון אפשר ללכת לאיבוד ולקנות את המכשיר הלא נכון.

אחרי מחקר מעמיק ועשרות שנות ניסיון, ריכזתי עבורכם את כל מה שצריך לדעת על משענת פחמים סקירה מלאה לשנת 2023, עם מדריכי קנייה וסקירות שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה עבורכם. בואו נתחיל!

תוכן עניינים

מה כל כך טוב במעשנת פחמים?

אחרי כל ההקדמה הזאת, אתם בטח חושבים שאני משוחד, טוב נו קצת, כאיש שחי ונושם בשרים אני משתדל להביא את המידע הכי נכון ועדכני. אני אגיד שאין משהו שהוא נכון עבור כולם, יש משהו שהוא נכון עבורך באופן אישי – ואם אתם חושקים במעשנת פחמים, הנה כמה יתרונות שאי אפשר להתווכח איתם:

  • טעם אותנטי – משענות מהסוג הזה צורכות פחם, או עץ טבעי כדי לעשן את הבשר, הם מספקות טעם ייחודי ואותנטי שאי אפשר לחקות בדרכים אחרות. אתם יכולים להשתמש בכל מיני נוזלים שכאילו יעניקו לכם טעמים מעושנים, אבל ביננו? זה ממש לא מתקרב לדבר האמיתי
  • בקרת טמפרטורה – מעשנות פחם מאפשרות לשלוט בטמפרטורה בצורה די מדויקת, אין דבר יותר חשוב מזה בזמן שמשענים בשר ודגים.
  • עמידות – רוב מעשנות הפחם עשויות מחומרים איכותיים שנועדו להחזיק מעמד להרבה שנים, תוך חשיפה לפגעי מזג האוויר.
  • רבת יכולות – ניתן להשתמש במעשנת פחם כדי לעשן מגוון די גדול של מאכלים, בשר, דגים, עופות ואפילו ירקות.
  • היא חסכונית – כל השימוש והתפעול של מעשנות פחום זה עניין די חסכוני, ביחס לאפשרויות עישון אחרות.

מה צריך לקחת בחשבון לפני שקונים מעשנת פחמים?

אחרי ששכנעתי אתכם שמעשנת פחמים זה ה-דבר ולפני שאתם רצים לרכוש אחת עבור עצמכם, יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון כדי שתהיו בטוחים שאתם קונים את הדגם הטוב ביותר עבור הצרכים שלכם.

1# גודל – הדבר הראשון שאתם צריכים לקחת בחשבון הוא גודל המעשנת. האם אתם גרים בבית עם חצר או הדירה עם מרפסת? כמה מקום אתם הולכים להקדיש לה? וגם, כמה בשר אתם מתכוונים לעשן בו זמנית? מענה נכון על השאלות האלה יעזור לכם רכוש מעשנת מספיק גדולה עבור הצרכים שלכם, אבל לא כזאת שתתפוס יותר מדי מקום.

2# חומר – הדבר הבא שכדאי לקחת בחשבון הוא החומר ממנו עשויה המשענת. בחרו בדגמים העשויים מחומרים איכותיים כמו נירוסטה, או פלדה מצופה פורצלן, שכן אלו חומרים עמידים וקלים לתחזוקה.

3# בקרת טמפרטורה – אם אתם רוצים לעשן בשר כמו מקצוענים, אתם צריכים לוודא שיש בקרת טמפרטורה טובה. נסו לבחור הדגמים שכוללים פתחי אוורור מתכווננים, עם מדי חום מובנים ומכסים צמודים כדי שתוכלו להבטיח שמירה מיטבית על הטמפרטורה הנכונה בזמן עישון הבשר שלכם.    

4# פיצ’רים נוספים – יש לכם תכונות נוספות העשויות להיות חשובות לכם? כמו, מדחום מובנה, מחבת אפר או מערכת הצתה קלה לשימוש.

5# מחירים – כמעט כמו כל דבר, גם מעשנות פחם מגיעות במגוון רחב של מחירים, אז קחו בחשבון את התקציב שלכם לפני קבלת ההחלטה. גם אם אתם לא רוצים להשקיע הרבה כסף, עדיין תוכלו למצוא תמורה טובה, שתספק את התכונות שאתם צריכים בטווח המחירים שקבעתם.

6# מותג עם מוניטין – אני יודע שהיום אפשר לקנות מעשנות די זולות מהאינטרנט, אני ממליץ לכם לרכוש מעשנת מחברה טובה עם מוניטין של שירות לקוחות טוב, ועם אחריות יצרן. זה יבטיח לכם חוויה טובה בזמן השימוש במעשנת וגם יספק לכם שקט נפשי אם תהיה בעיה כלשהי.

מעשנת פחמים סקירה מלאה לשנת 2024 – עם בונוס: הבחירות המובילות שלנו!

אחרי מחקר מעמיק, ריכזתי רשימה של ארבעת הבחירות המובילות שלי למעשנת הפחם הטובה ביותר בשוק. הדגמים האלה בלטו מעל השאר מכיוון שהם כוללים מערכת בקרת טמפרטורה מעולה, הם עמידים והביצועים שלהם מנצחים את השאר.

1# מעשנת של  Weber

אומרים שסוס (או במקרה הזה סוסה) מנצח לא מחליפים, אז אני נשאר נאמן למסורת. זאת מעשנת קומקום מהשורה הראשונה, היא פשוטה לתפעול ומושלמת למתחילים ולמנוסים גם יחד.

הגריל מגיע עם מכסה עמיד מצופה באמייל פורצלן וקערות השומרות על החום בצורה יוצאת דופן, מה שמבטיח שהאוכל שלכם יבושל לכדי שלמות.

היא מגיעה עם מערכת בולם המאפשרת בקרת טמפרטורות מדויקת, מה שמקל על בישול האוכל לרמת העשייה הרצויה. יש לה מערכת ניקוי ב- One-Touch זה אומר שתוכלו לנקות את האפר בלי מאמץ, וזה ממש מקל על תחזוקת הגריל אחרי השימוש.

המעשנת הזאת אולי נראית פשוטה, אבל היא מצוידת גם במגן חום, שמסייע בשמירה על הגריל מפני מפגי מזג אוויר קרים או חמים מאוד . רשת הבישל עמידה ומיועדת לעמוד בטמפרטורות גבוהות וגם מבטיחה שהבשר שלכם לא יידבק לגריל.

מה אהבנו:

  • מערכת בקרת חום מדויקת עם בולמים מתכווננים.
  • שימור חום מעולה בזכות מכסה מצופה אמייל פורצלן וקערה ייחודית.
  • מערכת ניקוי ותחזוקה סופר קלים.
  • רשת בישול עמידה.

מה פחות אהבנו:

  • הגודל עשוי להיות קטן מדי עבור משפחות, או קבוצות גדולות.

2# מעשנת פחם אנכית מפלדה, של Realcook

המעשנת האנכית של רילוק היא כנראה התוספת המושלמת לימי המנגל בחצר האחורית שלכם. מדובר במעשנת עמידה מאוד ולרוב ניתן לרכוש אותה במחירים סבירים. היא מציעה את השילוב המושלם בין נוחות לפונקציונליות.

אחד המאפיינים הבולטים של המעשנת הזו הוא העיצוב האנכי שלה, זה מאפשר גישה נוחה לתא הבישול ומבטל את הצורך בהיפוך המתמיד של הבשר מה שגורם לאיבוד חום יקר. קונסטרוקציית הפלדה מבטיחה שהמעשנת יכולה לעמוד בטמפרטורות גבוהות לזמן ממושך, מה שהופך אותה להשקעה אמינה לאורך זמן.

בנוסף לעיצוב, מעשנת Realcook מצעיה די הרבה מקום לבישול, עם תא בישול בגודל 43.8 סנטימטר שיכול להכיל מספר מתלים של צלעות ונתחי בשר גדולים. היא מגיעה עם מערכת ניקוי אפר די קלה ופתחי אוורור מתכווננים כמו שאנחנו אוהבים.

מה אהבנו:

  • פתחי אוורור מתכווננים לבקרת טמפרטורה טובה יותר.
  • מושלם לעישון רב תכליתי במגוון סגנונות.
  • מבנה פלדה עמיד.

מה פחות אהבנו:

  • לא מתאים לחללים קטנים או פנימיים.

3# גריל פחמים רויאל גורמט –BBQ  ומעשנת אופסט

אם אתם רוצים שתיים באחד, חווית עישון וצלייה אולטימטיבית, המעשנת הזאת מחכה לכם! עם משטח בישול די מרשים של שני מטר מרובע, רשתות צלייה מצופות אימייל פורצלן, מתלה חימום גדול ומצופה כרום ומעשנת אופסט די גדולה.

יש פה מלא מקום לחגיגת העישונים הבאה שלכם!

מעשנת האופסט מחוברת לגריל, מה שמבטיח זרימת חום ועשן מושלמת עבור אותם טעמים מעושנים ומעוררי תיאבון שאנחנו חושקים בהם. דלת הצד הקלה לפתיחה מאפשרת להוסיף פחם ולהסיר אפר תוך כדי העישון, בעוד פתח האוורור מצית את האש באופן מידי.

מחבת הפחם הדו-מפלסית מתכווננת לגובה מאפשרת בקרת חום טובה יותר ומחזיקה עד 4.4 ק”ג של פחם, זה ייתן לכם שליטה מלאה על טמפרטורות הבישול.

מכסה המעשנת מצויד במדחום שיעזור לכם לעקוב אחרי טמפרטורות הבישול. השולחנות הקדמיים והצדדיים מספקים שפע של שטח עבודה עבור קרש חיתוך, כלי תיבול וצלייה, בעוד המדף התחתון מציע שטח אחסון נוסף ויכול להכיל עד 20 ק”ג של ציוד נלווה.

מה אהבנו:

  • קל להוסיף פחם ולהסיר אפר
  • מחבת פחם בגובה 2 מפלסים לשליטה בחום
  • מד חום מותקן במכסה לניטור טמפרטורה

מה פחות אהבנו:

היא עשויה לדרוש יותר תחזוקה וניקוי בהשוואה למעשנות פשוטות.  

 

4# מעשנת פחם אנכית Dyna-Glo DGX780BDC-D  

אם אתם מחפש מעשנת פחם אנכית שתוכל להתמודד עם כל צרכי העישון שלכם, כנראה שהגעתם למקום הנכון. היא מגיעה עם ארבה רשתות בישול ושטח כולל של מטר תשעים רבועים, אם אתם מתכננים ארוחות גדולות, יהיה לכם שפע של מקום.

מערכת ניהול הפחמים והאפר כוללת תא פחמים, סורג פחם ומחבת אפר נשלפת, מה שמקל על תחזוקה וניקוי. המערכת הזו מאפשרת גישה קלה לפחם ולפינוי האפר, לשליטה  מעולה בטמפרטורה ובעשן.

היא מגיעה עם מד טמפרטורה מנירוסטה עם “אזור עשן” מציין את הטמפרטורה האידיאלית להחדרת טעמי עישון לבשר ומבטיחה שהבשר שלכם ייצא מושלם בכל פעם.

קונסטרוקציית הפלדה השחורה של המעשנת מבטיחה עמידות ואריכות ימים, והגודל הקומפקטי הופך אותה למושלמת עבור כל חצר אחורית או פטיו.

מה אהבנו:

  • שטח בישול גדול
  • מגש פחם מתכוונן לבקרת טמפרטורה
  • בולמים מרובים לשליטה מדויקת בעשן
  • רשתות בישול מצופות פורצלן לניקוי קל
  • מספר מדפים לאחסון וארגון

 

מה פחות אהבנו:

  • קשה לשלוט בטמפרטורות בתנאי מזג אוויר קרים

 

 #5 SplurgeTraeger Timberline Wood מעשנת פחמים טרייגר 


מה אהבנו

  • ה-Timberline שומר על חום וטמפרטורה אחידה.
  • יש לו גם כיריים אינדוקציה, שנהדרות לצריבה.

מה פחות אהבנו

  • מאוד כבד וקשה להזיז
  •  הטמפרטורה הייתהבערך 5 מעלות צלזיוס פחות מהרצוי במסגרת העישון 

הגריל היקר ביותר ברשימה זו, שייך למותג -Timberline יש יחס עלות-תמורה גבוה. העלות נובעת, בין השאר, ממבנה הדופן הכפול ועיצוב הייחודי שלו, שהשתלם בבקרת החום המעולה של מעשנה זו. מבחן אחר מבחן, ה-Timberline בלט בכמות העשן שהוא נתן עוף, פיצה, סטייקים ועוד.  אנחנו אוהבים את הקיבולת הגדולה שלו, שיכולה להתמודד עם עד שמונה מתלים של צלעות, תשע עופות או שישה נתחי בקר גדולים. שלוש קומות של רשתות נירוסטה אפשרו לנו להעביר אוכל למעשנה ומחוצה לו בקלות.

עם מדי חום של בדיקה בלוטוס’ ולוח בקרה עם מסך מגע, הגריל הזה עוקב אחר טמפרטורת הסביבה, טמפרטורת המזון.  זהו אחד הדגמים הטובים ביותר בשוק לצלייה ולעישון, והתכונות החכמות שלו למעשה הפכו את הבישול למהנה יותר בשבילי

 

סוגי מעשנות אחרות שכדאי לקחת בחשבון:

בעוד שמעשנות פחם מציעות אפשרויות רבות בכל הנוגע לסוגי המזון שהם יכולים לבשל, מעשנה אחרת עשויה להיות ההעדפה שלך עבור סגנונות בישול שונים.

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

מעשנות גז
מעשנות גז נוטות  להיות חביבות על האוהדים עבור ארוחות מהירות, מכיוון שהן פשוטות  להדלקה, פשוטות לניהול ופשוטות לשימוש. עיין במאמר זה תוכלו לקרוא על מעשנות הגז הטובות ביותר.  

כמה מילים לסיכום

החיפוש אחר המעשנת האולטימטיבית עובר דרך הגודל, החומר, בקרת הטמפרטורה, הפיצ’רים הנוספים המחיר וכמובן, האיכות הכללית. קחו לעצמכם כמה דקות ותקראו את מה שכתוב באותיות הקטנות ואני בטוח שמחכות לכם עוד הרבה חוויות מסביב למעשנת! שיהיה בהצלחה!

חגיגת העישון לא מתחילה בלי בשר טרי ואיכותי!

אנחנו מזמינים אתכם לקצבית האחים אהרון בשוק התקווה, אנחנו מספקים בשרים איכותיים וטריים שיהפכו את הארוחות שלכם לבלתי נשכחות!  

 

 

 

יונתן רוזפלד

יונתן רוזפלד

בן 28, מראשון לציון, כתב, מדריך טיולים , שף חובב, קרניבור מושבע ומנגליסט

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך