איך להכין סטייק מושלם – טעויות (שכמעט) כולם עושים כשמכינים סטייק

בינינו…אין כמו פילה בקר עסיסי כדי לחגוג יום הולדת, חג או סוף שבוע ארוך, זה תמיד עושה את העבודה!  אבל אם אתם מחשיבים את עצמכם כטבחים מתחילים שלא יודעים להכין סטייק, אז אל תפחדו. בסופו של יום, יש כמה כללים חשובים שאתם צריכים לעמוד בהם – אבל ההכנה והבישול מאוד פשוטים וכל אחד יכול להכין לעצמו סטייק בדיוק כמו במסעדות יוקרה. המשיכו לקרוא כדי להכיר את הטעויות הנפוצות ולהכין סטייק מושלם בכל פעם! יאללה שנתחיל?

טעות 1: לא מתבלים מספיק

אולי אתם מפחדים להפוך את הסטייק למלוח מדי או להרוס אותו עם תבלינים, אבל תאמינו לנו: זהירות לא משתלמת כשזה מגיע לתיבול. מכיוון שאתם לא יכולים לתבל את פנים הסטייק, משחק בטוח מדי ימנע ממכם ליהנות מטעמים עשירים.

אז מה עושים במקום: מתבלים את הבשר משני הצדדים כ-35 עד 40 דקות לפני הבישול, אגב – אתם מוזמנים לקנות את תערובות התבלינים הביתיות שלנו.

טעות 2: אתם מבשלים את  הסטייק קר

בכל הנוגע להכנת סטייקים או בישול של כל בשר משובח – קשה להיות סבלניים. אבל אתם אף פעם לא רוצים להגיע למצב שאתם שולפים סטייק קר מהמקרר כדי לזרוק אותו מהר מהר לגריל הרותח. לא ולא!  תכננו מראש את הארוחה שלכם ותנו לבשר להגיע לטמפרטורת החדר. סטייק קר יתבשל בצורה לא אחידה, מה שעלול לו לגרום להישרף מבחוץ בעוד שהחלק הפנימי לא מבושל.

אז מה עושים במקום: תלוי בנתחי בשר שקניתם, אבל בגדול אפשר להניח את הבשר שלכם על שיש חצי שעה עד שעתיים.

בואו לקרוא את המדריך שהכנו- איך להפשיר בשר מהר ונכון. 

טעות 3: בחרתם את הנתח הלא נכון

הרבה אנשים חושבים שאין מה להסתבך בבחירת סטייק, שזה נכון מצד אחד, ומצד שני רצוי שתדעו בדיוק מה אתם קונים והולכים לבשל. יש שפע של נתחים – ולא כולם מתבשלים באותו אופן. לדוגמה, עצמות טי בון משגשגות בגריל, אבל סטייק אנטריקוט או נתחים ללא עצמות מסתדרים היטב במחבת (בזכות השומן הרב שיש בהם). כשאתם מתייחסים לכל סטייק אותו דבר, אתם לא תקבלו תמורה טובה.

מה לעשות במקום:  למדו והכירו את הנתחים וסגנון הבישול המועדף עליכם. אם שכחתם איזה נתח אתם אוהבים, או שבא לכם ממש להכין את הסטייק המדהים הזה שאכלתם באיזה מסעדה ואתם לא זוכרים מה המלצר אמר לכם – דברו עם הקצבים של האחים אהרון! אנחנו נשמח לתת לכם תשובות וייעוץ.

אגב, אולי תרצו לנסות להכין את המתכון שלנו לנתח פריים ריב מושלם >>

טעות 4: בחירת נתח רזה

שלא תבינו לא נכון – יש זמן ומקום לנתחים רזים, אבל לילה מושחת של סטייקים הוא לא אחד מהם. נתחים רזים נוטים להיות קשים ויבשים, מכיוון ששומן הוא זה שמספק את רוב הטעם.

מה לעשות במקום זאת: בחר סטייק עם כמות בריאה של שומן. אז מה קרה? תתפרעו קצת! הרוך והעסיסיות יהיו שווים את זה, מבטיחים!

טעות 5: הופכים את הסטייק פעם אחת בלבד

זוהי טעות נפוצה לצערנו, הרבה אנשים חושבים שהדרך הטובה ביותר לשמור על סטייק רך ועסיסי היא להפוך אותו פעם אחת. למרות שאתם עשויים לקבל סימני גריל שראויים לצילום וסטורי באינסטגרם, הסטייק שלכם… לא יהיה טעים יותר. למעשה, בשיטה זו, ייתכן שאתם מייבשים את הסטייק.

מה לעשות במקום: הכניסו להרגל להפוך את הסטייק שלכם מספר פעמים בזמן הבישול, במיוחד כשהחום גבוה. כשאתם הופכים כמה פעמים, אתם מאפשרים לסטייק להתבשל מהר יותר (עד 30% מהר יותר מלהפוך את הסטייק פעם אחת.) זה מה שייתן לכם סטייק עסיסי יותר. תגלו גם ששיטה זו עוזרת לבשר להתבשל בצורה אחידה יותר.

טעות 6: לקנות בשר בסופר עם שאר המצרכים

מצד אחד זה הגיוני לרכוש בשר עם שאר המצרכים שלכם, אבל אם אתם רוצים לבשל סטייק מדהים, תעשו צעד נוסף. כדי לבשל כמו מקצוענים, סמכו על מקצוען שיעזור לכם להתחיל.

מה לעשות במקום: תפנו לקצביה בתל אביב. הם יוכלו לעזור לכם להבין מה אתם בדיוק צריכים ולהציג לכם אפשרויות מתאימות (וטריות יותר). בנוסף, בין אם תרכשו באטליז מקומי או קצביה באינטרנט, קצב יוכל לענות לכם על כל השאלות שיש לכם ולהעשיר אותכם בהמון מידע חדש.

טעות 7: אתם חותכים את הבשר מהר מדי

סטייק מוכן שנראה חם, עסיסי  תמיד מפתה מדי! אבל תנסו רגע להתנגד לדחף של לקחת ביס. כמו הרבה מאכלים אחרים, סטייק צריך זמן להירגע ולהמשיך להתבשל בפנים. בזמן שהבשר מתבשל, הסיבים שלו מתכווצים, פולטים לחות ואז – הסטייק הופך להיות רך וטעים יותר! כשאתם חותכים בשר מיד אחרי שהוא מוכן, זה יגרום לכל הלחות “להישפך” מה שישאיר לכם ארוחת ערב יבשה ופחות טעימה.

מה לעשות במקום: מכסים את הבשר בנייר כסף ונותנים לו לנוח לאחר הבישול – חמש דקות לנתחים דקים יותר ועד 15 דקות לנתחים עבים יותר. לאחר מכן יהיה לסיבים זמן להתרחב ולספוג מחדש את כל המיץ העסיסי של הבשר.

טעות 8: חוסכים על מד חום…

גם אם אתם שפים מקצוענים ויש לכם מיומנות בישול מדהימה –  סביר להניח שלא תוכל לדעת במדויק מתי הסטייק שלכם מוכן פשוט על ידי התבוננות בו. ושלא תחשבו, סממנים חיצוניים יכולים להטעות: החלק החיצוני עשוי להיראות מפתה בעוד שבפנים עדיין לא מוכן. אם אתם נוטים לבדוק את הבשר שלכם עם מזלג (חברים זאת לא עוגה!) אתם למעשה הורסים את הסטייק שלכם ומשחררים ממנו מיצים שהופכים אותו לטעים יותר.

מה עושים: קונים מד חום! יש מגוון ענק שלהם, מגיעים בטווח רחב של מחירים, חלק יקרים יותר בגלל כל מיני פיצ’רים חדשניים (כמו לדוגמה התחברות לסמרטפון שלכם) וכאלה יותר בסיסיים, בכל מקרה חשוב לקנות מדחום לבשר.

לא יודעים איך להשתמש ומה לקנות? בואו לקרוא את הסקירה שלנו על מד חום לבשר

טעות 9: אתם לא מנקים את הגריל

אין דבר מייגע יותר מניקוי גריל, אבל גריל מלוכלך מייצר סטייק לא טעים. כל הפסולת והג’יפה שמצטברת שם יכולה להפוך את הסטייק שלכם לדביק ולא טעים. אל תתנו להזנחה הקטנה הזו לעמוד בדרככם להכנת הסטייק המושלם.

מה לעשות במקום: נקו את הגריל אחרי כל פעם אחרי שאתם משתמשים בו.

זהו, יש לכם 9 טיפים מנצחים שיעזרו לכם להכין את הסטייק המושלם!

מוזמנים להגיע לקצביה שלנו ולהתייעץ איתנו, או לקנות את הנתחים שלכם באתר שלנו!

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך