מד חום לבשר – המדריך המלא והמומלצים שלי

 אם אתם נלהבים מבישול ומבשר באופן כללי כמוני – אתם בטח יודעים שאחד הדברים הכי חשובים זה בישול לשלמות, כלומר…לא להפוך את הבשר שלנו לעיסה יבשה ולא טעימה. זה יכול להיות מאתגר, במיוחד לטבחים מתחילים ופותחו כל מיני שיטות לבדיקת מידת עשייה – אבל אף אחת מהן לא מדויקת כל כך. כדי להימנע מאסונות קולינריים, אני ממליץ לכל אחד להצטייד במד חום לבשר. פעם הייתי שובר את הראש, אבל מאז שרכשתי לעצמי אחד – זה עולם אחר לגמרי. במדריך הבא – אני אסביר על החשיבות של מד חום, סוגים ואיך לבחור. אז קדימה בואו נתחיל.  

איך עברתי משיטות הידיים למד חום

 כמו רבים מכם, גם אני אוהב מדי פעם לעשות על האש עם החבר’ה.   מרגיש בטוח לגבי כישורי המנגל שלי. תיבלתי את הבשר בצורה מושלמת, הכנתי את המנגל, והייתי משוכנע שאוכל לשפוט את מידת העשייה של הבשר רק על סמך האינטואיציה וזמני הבישול שלי (וכמובן שיטת הידיים הידועה לשמצה) 

עם זאת, ככל שהתקדם היום, כך גם החרדה שלי 🫠 הסטייקים נראו צרובים להפליא מבחוץ, אבל לא יכולתי שלא לתהות לגבי החלק הפנימי. האם הם היו מדיום-רייר, מדיום, או חלילה, מבושלים יתר על המידה? חוסר הוודאות הרגיז אותי.

ואז, כמו מגדלור של תקווה, חבר הזכיר לי את מדחום הבשר. קצת התפדחתי שלא חשבתי על זה קודם, אבל החלטתי לנסות. עם המדחום ביד, הרגשתי כמו שף אמיתי, בודק את טמפרטורת הסטייקים כמו מקצוען. 

לתדהמתי (ומזלי) הסטייק יצא מבושל לשלמות. מד החום הפך אותי מיידית מטבח מבוסס ניחושים למאסטר. מאותו רגע הוא הפך לכלי הכרחי במטבח שלי. 

מד חום לבשר

למה כל אחד חייב מד חום לבשר בבית?

בישול מדויק:
אחת הסיבות העיקריות לכך שמדחום בשר הוא הכרחי היא הדיוק שהוא מביא לבישול שלך. אמנם זה נכון שטבחים מנוסים יכולים לעתים קרובות להסתמך על אינטואיציה ורמזים ויזואליים כדי לקבוע מתי הבשר מוכן, אבל השיטות הללו רחוקות מלהיות חסינות בפני תקלות. מדחום לבשר מבטל את הניחוש ומספק קריאת טמפרטורה מדויקת. זה אומר שאתה יכול להגיע לרמת העשייה הרצויה בכל פעם, בין אם זה סטייק רייר  או צלי דעשוי היטב.

ההבדל בין סטייק R לסטייק MR, למשל, יכול להיות רק כמה מעלות פרנהייט. ללא מד חום, אתה עלול למצוא את עצמך חורג באופן עקבימה שיוביל לאכזבה ליד שולחן האוכל. עם מדחום, תגיע בביטחון לטמפרטורת היעד שלך, ויבטיח תוצאות טעימות. 

בטיחות:
מעבר לטעם ולמרקם, בטיחות המזון היא דאגה עליונה בעת בישול בשר. בשר לא מבושל עלול להכיל חיידקים מזיקים, כגון סלמונלה ו-E. coli, שעלולים להוביל למחלות המועברות במזון. בישול יתר, לעומת זאת, למרות שהוא בטוח מבחינה חיידקית, מביא לחוויית אוכל פחות משביעת רצון. בשר מבושל יתר על המידה יכול להיות לא לעיס, יבש ולא מעורר תיאבון.

מדחום לבשר עוזר לך להגיע לאיזון המושלם בין בטיחות לטעם. על ידי הבטחת שהבשר שלך מגיע לטמפרטורה הפנימית המומלצת לצריכה בטוחה, אתה ממזער את הסיכון למחלות שמעוברות דרך מזון. 

מתאים למגוון שימושים

מדי חום לבשר הם כלים מגוונים להפליא שחורגים מעבר לבדיקת מידת העשייה של הסטייק שלך. הם יעילים באותה מידה עבור עוף, כבש ואפילו דגים ובהכנת קינוחים. בין אם אתם צולים, אופים או צורבים במחבת, מדחום לבשר מתאים לשיטות בישול שונות.

בנוסף מדי חום לבשר מתאימים לשימוש הן בתנור והן על הגריל. אתה יכול לעקוב אחר הבישול בשר שלך ללא צורך לפתוח את דלת התנור או להרים את מכסה הגריל, למנוע תנודות בטמפרטורה ולהבטיח תוצאות עקביות.

סוגים של מד חום לבשר

ישנם מספר סוגים של מדי חום לבשר לבחירה, כל אחד עם יתרונות משלו. להלן הנפוצים ביותר:

מדחום לקריאה מיידית: אלו הם הסוג הפופולרי והשימושי ביותר. הם נותנים לך קריאה מהירה ומדויקת תוך שניות, מה שהופך אותם למושלמים עבור שיטות בישול שונות. ההמלצה העיקרית שלי כאן היא Thermapen MK4, הידוע במהירות ובדיוק שלו.

מד חום דיגיטלי: מדי חום אלה מורכבים מבדיקה ויחידת תצוגה דיגיטלית המחוברים באמצעות חוט. הם אידיאליים לניטור טמפרטורת הבשר בתנור או בגריל מבלי לפתוח את הדלת או להרים את המכסה. ThermoPro TP20 הוא בחירה מצוינת .

מדחום צמד תרמי: מדי חום אלו מהירים ומדויקים להפליא, מה שהופך אותם למתאימים לשפים מקצועיים או בשלנים ביתיים רציניים. הם נהדרים לקריאה מהירות ומדויקת. ה-Lavatools Javelin PRO Duo בולט בזכות הביצועים והעמידות שלו.

מד חום אנלוגי: אמנם פחות נפוצים בימינו, מדי חום לחיוג אנלוגי עדיין אמינים עבור אלה שמעדיפים פשטות. מדחום CDN ProAccurate הוא אופציה מצוינת אם אתה אוהב את הגישה המסורתית. 

מד חום לבשר

איך לבחור מד חום לבשר?

1. דיוק:
אחד ההיבטים הקריטיים ביותר של מדחום לבשר הוא הדיוק שלו. הרי מטרת השימוש במדחום היא להבטיח בישול מדויק. חפש מדחום המציע קריאות מדויקות בטווח שגיאה מצומצם. מדי החום הטובים ביותר יתנו לך תוצאות עקביות/ 

2. מהירות:
המהירות של מדחום לבשר יכולה להשפיע באופן משמעותי על חווית הבישול שלך. קריאות מהירות יותר אומרות פחות זמן עם דלת התנור פתוחה או עם מכסה הגריל למעלה, מה שעלול להשפיע על תהליך הבישול. 

3. טווח טמפרטורות:
שקול את טווח הטמפרטורות של מדחום הבשר שלך יכול למדוד. לסוגי בשר שונים יש טמפרטורות בישול אידיאליות משתנות. ודא שהמדחום שבחרת יכול להתמודד עם הטווח הנדרש למנות האהובות עליך. 

4. קלות שימוש:
ממשק ידידותי למשתמש והוראות ברורות חיוניים לחוויית בישול ללא טרחה. חפשו מדחום לבשר קל לתפעול והבנה. בקרות אינטואיטיביות, צגים עם תאורה אחורית לתנאי תאורה חלשה והתראות קוליות יכולים להפוך את חייך במטבח להרבה יותר נוחים.

5. עמידות:
מדחום בשר אמין אמור להיות מסוגל לעמוד בפני אתגרי הבישול. הוא יהיה חשוף לחום גבוה וללחות חפש דגם העשוי מחומרים עמידים שיכול לעמוד בתנאים התובעניים של המטבח שלך.

6. מחיר:
קחו בשבון את התקציב כשאתם קונים מדחום לבשר. אמנם יש דגמים חדשין עם תכונות מתקדמות, אבל יש גם אפשרויות סבירות שמספקות ביצועים מצוינים. מציאת מדחום המציע את האיזון הטוב ביותר של פייצ’רים בטווח המחירים היא המפתח להשקעה נבונה. 

ההמלצות שלי

1. Thermapen MK4

יתרונות:

קריאות מהירות מהירות: Thermapen MK4 ידוע במהירות המדהימה שלו, נותן לך קריאות טמפרטורה מדויקות בשניות בלבד. זה אומר שאתה יכול לבדוק את מידת העשייה של הבשר שלך במהירות ולהימנע מחשיפה ממושכת לחום או עשן.
דיוק: מדחום זה ידוע בדייקנות שלו. אתה יכול לסמוך על כך שיספק תוצאות עקביות ומדויקות בכל פעם.
ידידותי למשתמש: העיצוב האינטואיטיבי והתצוגה עם תאורה אחורית מקלים על השימוש, אפילו בתנאי תאורה חלשה

.
חסרונות:

מחיר: Thermapen MK4 נמצא בקצה הגבוה של קשת המחירים. למרות שזו השקעה פנטסטית לבישול מדויק, ייתכן שזה לא חתאים לתקציב של כולם.

מד חום לבשר דיגיטלי

2. ThermoPro TP20

יתרונות:

בדיקות כפולות: ThermoPro TP20 כולל בדיקות כפולות, המאפשרות לך לנטר את הטמפרטורה של שני פריטים נפרדים בו זמנית. זה שימושי במיוחד עבור אלה שאוהבים לבצע ריבוי משימות במהלך הבישול.
ניטור אלחוטי מרחוק: אתה יכול לנטר את הטמפרטורה של הבשר שלך מרחוק, הודות לקלט האלחוטי. זה אידיאלי לצלייה בחוץ, ומאפשר לך להישאר עם האורחים שלך תוך שאתה שם על עין על האוכל שלך.
ממשק ידידותי למשתמש: ה-TP20 מגיע עם ממשק קל לשימוש וטמפרטורות מומלצות מראש של USDA עבור בשרים שונים.

חסרונות:

קלט מגושם: חלק מהמשתמשים עלולים למצוא את יחידת הקלט מעט מגושם לנשיאה, במיוחד אם יש להם מקום מוגבל או שהם מעדיפים עיצוב קומפקטי יותר.

The Meater block

יתרונות:

שילוב אלחוטי וסמארטפון: The Meater Block לוקח את מדחום הבשר לשלב הבא עם הבדיקות האלחוטיות וההתמשקות שלו לסמארטפון. אתה יכול לעקוב אחר טמפרטורת הבשר שלך מהטלפון שלך, מה שמספק חווה נוספת של נוחות.
בדיקות מרובות: בלוק הבשר כולל בדיקות מרובות, המאפשרות לך לעקוב אחר בשרים שונים או אזורים שונים מאותו נתח בשר בו זמנית.
תוכניות בישול הוא מציע תוכניות בישול מודרכות שעוזרות לך להשיג תוצאות מושלמות בכל פעם. זה מושלם עבור אלה שמעריכים את הסיוע של הטכנולוגיה במטבח.

חסרונות:

מחיר: ה-Meater Block, עם התכונות המתקדמות שלו, הוא בין האפשרויות היקרות יותר בשוק.

4. Lavatools Javelin PRO Duo

יתרונות:

מהירות ודיוק: ה-Lavatools Javelin PRO Duo ידוע בקריאות הטמפרטורה המהירות ובדיוק יוצא הדופן שלו, מה שהופך אותו לבחירה מעולה לבישול מדויק.
מבנה עמיד: הוא בנוי לעמוד בפני קשיי הבישול, וכולל מבנה עמיד שיכול להתמודד עם חום גבוה.
עיצוב מתקפל: עיצוב מתקפל לא רק משפר את הניידות אלא גם הופך את האחסון לפשוט.

חסרונות:

פיצ’רים מוגבלים: למרות שהוא מצטיין במהירות ובדיוק, ל-Javelin PRO Duo עשוי להיות חסר כמה מהתכונות המתקדמות שנמצאות בדגמים יקרים יותר, כמו  אלחוטי או תוכניות בישול מוגדרות מראש.

5. מדחום תנור CDN ProAccurate

יתרונות:

פשטות: מדחום התנור CDN ProAccurate הוא פשוט וקל לשימוש. זה אידיאלי למי שמעדיף גישה מסורתית ללא סיבוכים לניטור טמפרטורת בשר.
מחיר סביר: זוהי אחת האפשרויות היותר ידידותיות לתקציב בשוק, המציעה קריאות טמפרטורה אמינות מבלי לשבור את הכיס. 

חסרונות:

פיצ’רים מוגבלים –  אין לו את התכונות והטכנולוגיה המתקדמות שנמצאות בדגמים יקרים יותר, כך שהוא לא יכול להיות הבחירה הטובה ביותר עבור מי שרוצה פונקציונליות נוספת או דיוק.

לסיכום, מדחום הבשר הטוב ביותר עבורכם תלוי בצרכים הספציפיים שלכם, בתקציב ובסגנון הבישול שלכם. בין אם אתה נותן עדיפות למהירות, דיוק, בדיקות מרובות, מד חום שמסתנכן לסמארטפון או פשטות, יש מדחום ברשימה הזו שיתאים להעדפותיך. בעוד שחלקם עשויים להיות יקרים יותר מאחרים, השקעה במדחום בשר איכותי היא צעד לקראת בישול טעים יותר.  אז בחרו את זה שמתיישר עם המטרות הקולינריות שלכם ותיהנו מארוחות מבושלות בצורה מושלמת בכל פעם.    

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך