המדריך המלא להכנת פריים ריב LIKE A BOSS

תהיו כנים עם עצמכם…האם יש משהו יותר יפה באמת מאשר מנה משובחת של פריים ריב? קרום חום עמוק שמתפצפץ יחד עם המלח והשומן, פרוס לפרוסות כדי לחשוף מרכז ורוד ועסיסי המשתרע מקצה לקצה. כשאתם רואים מולכם צלי כזה, כל הבעיות שלכם נעלמות כליל – הוויכוח שהיה לך עם אחותך על פירה, כתם היין האדום על השטיח, קערת תפוחי אדמה צלויים שנשרפה ואפילו המבט המתחנן של כלבכם שבוהה בכם עם מבט של – בבקשה אדוני, או גברתי –  אפשר חתיכה? הכול נעלם כשאתם הולכים לאיבוד במערבולת החושים של בשר עסיסי, פריך ורך. עשינו לכם חשק? בדיוק בשביל זה הכנו לכם את המדריך השלם לבשר פריים ריב. מה זה בדיוק? איך מכינים? איך בוחרים ומה הדברים החשובים שאתם צריכים לדעת בהכנה? התחלנו.

בשר פריים ריב מהאגדות בתנור – למי שאין כוח לקרוא את כל המדריך 😊

יש המון דרכים להכין פריים ריב, אנחנו אוהבים אותו צלוי בתנור, בבישול איטי וממושך, אבל יש גם גרסאות קצרות יותר. 

קנו צלע פריים על העצם, עדיף מיושנת. מתבלים היטב במלח ופלפל, ונותנים לנתח לנוח, ללא כיסוי, על רשת במקרר למשך לילה לפחות ומומלץ עד ארבעה ימים. לאחר מכן מוציאים מהמקרר וצולים בתנור שחומם ל 93°C מעלות עד שהבשר מגיע ל 125° מעלות במרכז (זה יוצא בסביבות ארבע עד חמש שעות לצליית פריים ריב בממוצע, משתנה בהתאם לתנור). מוציאים מהתנור, מכסים קלות בנייר אלומיניום ונותנים לו לנוח לפחות 30 דקות, מומלץ עד שעה וחצי. עשר דקות לפני ההגשה, מסירים את נייר הכסף ומכניסים אותו בחזרה לתנור שחומם מראש לטמפרטורה הגבוה ביותר – כ260 מעלות צלזיוס. צולים עד להשחמה ועד שהנתח פריך, זה יוצא בערך כ-10 דקות. הגישו חם. בתיאבון!

אם אתם רוצים לנסות בדרך יותר מהירה, לקראת סוף המדריך יש הנחיות להכנת נתח פריים ריב מהיר יותר.

תושבי המרכז? הזמינו סטייק פריים ריב עוד היום ותיהנו ממשלוח מהיר עד הבית!

אז מה זה פריים ריב?

בקיצור – פריים ריב זה נתח משובח ועסיסי של אנטריקוט וצלע.

לפרה יש 13 צלעות בכל צד. קצבים מתייחסים לצלעות אלו בסדר עולה מחזית החיה לאחור. חמש הצלעות הראשונות (1 עד 5) נמצאות בחלק הצ’אק, שבע הבאות (6 עד 12) הן חלק הצלעות, וה-13 מוכרת בשם קלאב סטייק, זו היא הנקודה בה יש היפרדות מהאנטריקוט ומתחיל את החלק של המותן של הפרה. צלעות 6 עד 12 נמכרות כפריים ריב.

למה להכין פריים ריב?

אז למה ללכת דווקא על הפריים ריב אתם שואלים? כי פריים ריב טעים בטירוף. זה הנתח הכי יוקרתי, באיכות הגבוהה ביותר שאתם יכולים להשיג במחיר יחסית משתלם. הוא קל להכנסה, סלחן, מרשים ומספק. החלק הטוב ביותר הוא שניתן לחמם את השאריות ועדיין ליהנות מכל ביס, בניגוד לסטקיים אחרים.

איפה קונים פריים ריב משובח?

בגלל שזה לא בדיוק נתח פופלרי ויחסית יקר – אולי יהיה לכם מאתגר למצוא אותו. המקום הטוב ביותר לקבל פריים ריב משובח זה ללא ספק בקצביה של האחים אהרון. לא רק שיש לנו את הנתח הזה לעיתים קרובות, אנו נהיה מוכנים לחתוך להם אותו בדיוק כפי שאתם צריכים. האפשרות השנייה היא לחפש אחר אטליז שעושה משלוחי בשר ופריים ריב עד הבית.

איך בוחרים נכון נתח פריים ריב?

אז נכון שלא מדובר בנתח בשר זול – אבל מדובר כאן בנתח אגדי! פריים ריב יכול להפוך להיות המנה המושלמת בכל אירוע מיוחד וסתם שתדעו – אנשים עומדים בתור כדי להשיג נתח כזה, וזה בהחלט שווה להמתין בשבילו, אבל – איך יודעים איזה נתח בדיוק לבחור? המומחים של אחים אהרון דאגו לכם, תעקבו אחר הטיפים הבאים:

#1 כמה שפחות לגעת

הנתח המושלם זקוק למגע מאוד מקצועי ועדין – ולכל כל קצב יודע איך להתעסק עם פריים ריב. כמה שפחות חיתוך – יותר טוב. אתם רוצים את העצם והשומן בדיוק איפה שהם נמצאים. אז באמת, עשו לעצמכם טובה והימנעו מבקשות חיתוך, מבטיחים שלא תצטערו על זה.

#2 גודל כן קובע

לידע כללי, נתח גדול הרבה יותר לבשל בהשוואה לנתחים קטנים. נתח קטן של פריים ריב פחות סלחן. תחשבו על זה ככה: נתח קטן יכול לעבור מלהיות ממושלם – לאסון תוך כמה דקות, בעוד שנתח גדול ייתן לכם חלון הזדמנויות גדול יותר. שימו לב שאתם מתאימים את גודל הנתח לכלי שאתם הולכים לבשל אותו – מחבת צליה, גריל או מעשנת. בכל אופן, נתח קטן אולי נראה קל יותר, אבל זה ממש לא ככה, אם זו פעם ראשונה שלכם, פנקו את עצמכם בנתח גדול והרשו לעצמכם לעשות טעויות.

#3 על גיל הבשר ויישון

יישון בשר בקר זו אומנות. רוב הקצבים רוצים שהמלאי שלהם יזוז במהירות, ויש כמה סיכונים הכרוכים בבשר שמזדקן.  יחד עם זאת – אם יש לכם קצב מקצועי שמיישן בשר אז זה בהחלט שווה את ההוצאה. ואם אתם שתיתם מיץ אומץ הבוקר ומוכנים לסכן את  הכול, אז אתה יכול גם להמשיך ליישן את הבשר אצלכם. יישון בשר מרכז את הטעם ומשפר את הרכות של הנתח. שימו לב אם אתם חסרי ניסיון ביישון ובגלל שבשר חשוף לצמיחת חיידקים, תמיד יש סיכוי שאולי תקבלו קלקול קיבה רציני, אז אנחנו בהחלט ממליצים לכם ללמוד איך ליישן בשר נכון…אבל דבר אחד בטוח, מהרגע שתנסו בשר פריים ריב מיושן – אתם לא תסתפקו לעולם בבשר מהמדף…ראו הוזהרתם 😉

אגב, אצלנו מיישנים סטייקים עד 70 יום בצורה מבוקרת – ואם תרצו להזמין בשרים אונליין, תוכלו לבחור בתוך המוצר כמה זמן יישון! 

נתח של פריים ריב

אם אתם כאן אולי יעניין אותכם לקרוא גם את המדריך לחלקי בשר לפי מספרים >> 

עשה ואל תעשה בהכנת פריים ריב

  • החשיבות של מדחום לבשר – מדחום לבשר זה חשוב. זה ימנע מכם להגיע למצבים של בישול יתר מה שיכול להרוס כל נתח פריים ריב. אם אתם מקצוענים – אנחנו ממליצים לכם מכל הלב לרכוש מד חום חדשני שנותן התראה לטלפון שלכם על הטמפרטורה של הבשר בכל רגע נתון. בואו לקרוא את ההמלצות שלנו על מד חום לבשר. 
  • משתמשים במחבת? תוודאו שאתם משתמשים באחת נכונה – אחת המאפיינים של נתח פריים ריב זה השומן הטעים שלו, אשר יתערבב עם מיצי הבקר במהלך תהליך הבישול. אם אתם משתמשים במחבת צלייה ענקית לנתח קטן מדי, אתם עלולים לפספס, שכן במחבת גדולה מדי המיצים משתחררים ומתפשטים על פני שטח של המחבת ופשוט יישרפו, אתם רוצים שהם יהיו בדיוק מסביב לנתח כדי שלא יתבזבזו ויתרמו לרוטב הטעים.
  • תנו לו לנוח – כאשר אתם מתכננים את הפריים ריב שלכם, הקפידו להוציא אותו מהמקרר מספר שעות לפני שאתם מתכוונים להכניס אותו לתנור. כך הנתח יתבשל בצורה שווה יותר, וזמני הבישול והטמפרטורות יתאימו יותר למתכון. וכן, אתם חייבים לתת לצלי לנוח גם כשהוא יוצא מהתנור…גם אם אתם מאוד רעבים, שתו עוד יין, תנשנשו סלטים, שווה לחכות לפריים ריב.

מה לגבי רוטב לפריים ריב?

אנחנו לא ממליצים להכין רוטב במיוחד לפריים ריב – פשוט כי מדובר בנתח בשרי עשיר ושומני וביר להניח שהרוטב שיווצר ממנו במהלך הצלייה יספק אותכם. מהניסיון שלנו – רוב הלקוחות שלנו סיפרו שמעולם לא הרגישו צורך להוסיף לנתח רוטב, אבל אם אתם מכורים לרטבי סטייק, אז זה כבר משהו אחר ואתם יכולים לנסות להכין בנפרד רוטב צ’ימוצ’רי לדוגמה. יחד עם זאת, אנחנו בהחלט ממליצים לכם לנסות לאכול אותו כמו שהוא.

שלבים בהכנת פריים ריב

ממליחים את הנתח ונותנים לשבת בטמפ’ החדר:

הוציאו את הנתח מהמקרר 3 שעות לפני שמתחילים לבשל אותו. מפזרים מלח על כולו ונותנים לו לשבת, עטוף באופן רופף בנייר כסף . יש להביא את הנתח קרוב לטמפרטורת החדר לפני שהוא נכנס לתנור כדי להבטיח בישול אחיד יותר.

מחממים את התנור ומתבלים את הצלי:

מחממים את התנור על מצב גריל ל-260 מעלות צלזיוס (או לטמפ’ הגבוהה ביותר אליה מגיע התנור, אם היא נמוכה מ-260 מעלות צלזיוס). תייבשו מעט את הנתח עם נייר סופג (המלחה מוקדמת הייתה אמורה לגרום לנתח לשחרר מעט לחות), ומפזרים על הנתח עוד מלח ופלפל.  מניחים את הנתח עם צד השומן כלפי מעלה בתבנית צלייה.  אל תשכחו להכניס מדחום לבשר שמתאים לתנור ושימו באותו בחלק העבה ביותר של הנתח, שימו לב שהוא לא נוגע בעצם.

יש כל כך הרבה משתנים מעורבים שמשפיעים על זמן הבישול, וזו הסיבה שאתם חייבים להשתמש במדחום בשר. צלי פריים ריב יקר מכדי להרוס אותו בגלל דבר כזה.

עוברים לשלב הבא 😊

צולים את הנתח בטמפרטורה הגבוה ביותר למשך 15 דקות בלבד!  

לאחר מכן, יש להנמיך את התנור ל162 מעלות.

זמן הבישול בפועל יהיה תלוי מאוד בצורת הנתח ובעוד משתנים כמו הנתח היה צונן כשהוא נכנס לתנור, וכמובן ביכולות התנור שלכם. נתח שטוח יתבשל מהר יותר בהשוואה לנתח עבה יותר. נתח שהוכנס צונן יותר ייקח זמן רב יותר בהשוואה לנתח שהיה קרוב לטמפרטורת החדר.

אם אתם אוהבת דרגת עשיה R – צולים את הנתח בתנור עד שהמדחום שלכם רושם 46 מעלות צלזיוס.

עבור MR – כשהמדחום מראה 48 מעלות צלזיוס.

ועבור מידת עשיה M – 55 מעלות צלזיוס.

בדקו את טמפרטורת הנתח באמצעות מדחום לבשר שעה לפני שאתם מצפים שהצלייה תסתיים. לדוגמה, אם יש לכם נתח של 3.5 ק”ג –  אתם אמורים לצפות לזמן בישול של שעתיים בערך.

לא יודעים אם הבשר מוכן? בואו לקרוא את המדריך המלא והמהיר למידות עשייה

תנו לצלי לנוח:

לאחר שהנתח הגיע לטמפרטורה הרצויה, מוציאים אותו מהתנור ומניחים אותו על קרש חיתוך. מכסים אותו בנייר כסף ונותנים לו לנוח 15 עד 30 דקות לפני החיתוך. הטמפרטורה הפנימית של הנתח תמשיך לעלות בזמן שהוא נח.

וזהו! מוכן להגשה!

לכל המתכונים שלנו לחצו כאן 

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך