מתכון לחזה עוף מושלם במחבת

תגידו שלום לחזה עוף משעמם ויבש – מתכון זה לעוף במחבת יבטיח לכם תוצאה מדהימה, ארוחה עסיסית והכי חשובה בריאה וטעימה כל פעם מחדש. 

לפעמים דווקא הכנת המנות הפשוטות ביותר הן הכי קשות – ועוף במחבת זו דוגמה מושלמת לכך. בגלל שחזה עוף הוא באופן טבעי נתח רזה – הוא יכול לצאת הרבה פעמים יבש ותפל. בניגוד למה שנהוג לחשוב – מרינדה לא תמנע מהעוף להיות יבש, למעשה – היא זו שיכולה לגרום לבעיה!

הטכניקה שלי והמרינדה שלי מבטיחים עוף רך, עם סימני צריבה יפים. אפשר להגיש כמנה עיקרית עם אורז, תפוחי אדמה או כריך או על סל. המתכון הזה קל ומהיר במיוחד, אז קדימה בואו נתחיל! 

מרינדה לחזה עוף במחבת

חזה עוף במחבת עסיסי ועשיר מתחיל במרינדה נהדרת. זה מה שתצטרכו למרינדה שלכם: 

מיץ לימון: מיץ הלימון מוסיף טעם בהיר ורענן. אתם יכולים להוסיף גרידת שני לימונים למרינדה שלך לעוד טעם לימון. כאשר אתם שמים חזה עוף במיץ לימון, אתה לא רוצה להשרות יותר משעתיים או שהחומצה תתחיל להפוך את העוף לקשה. אני ממליץ להשרות את העוף שלכם לפחות 30 דקות ולא יותר משעתיים.
שמן זית: שמן זית חיוני במרינדה טובה כי הוא שומר על לחות הבשר ועוזר להעביר את טעמי המרינדה לעוף. מיץ הלימון הוא חומצי, וללא שמן זית כדי לאזן את החומצה העוף שלכם ייצא קשה.
שום: אי אפשר לנצח את הטעם של שום טרי!
אורגנו מיובש: אל תהססו להחליף תיבול אחר – גם טימין ורוזמרין עובדים טוב. 
אבקת צ’ילי: מוסיפה קצת טעם נוסף למרינדה, אבל היא לא הופכת את העוף לחריף.
מלח ופלפל: לטעם.

אתם יכולים לתבל את העוף לפי טעמכם על ידי הוספת עשבי תיבול אחרים שאתם אוהבים, טריים או מיובשים, למרינדה. או נסן קצת חרדל דיז’ון לתוספת טעם. 

חזה עוף במחבת עם סימני צריבה פסים מוגש עם לימון

הוראות הכנה לחזה עוף במחבת – שלב אחר שלב

שלב 1: דופקים את העוף
מניחים את חזה העוף בשקית של 1 ליטר ודופקים לעובי אחיד. זה גם מרכך את הבשר וגם מבטיח בישול אחיד. כשהם נותרים בצורתם הטבעית, הצד הדק של הפילה מתייבש בעוד הצד העבה יותר מסיים את הבישול. אם אין לכם פטיש בשר, מערוך או סיר כבד יעבדו היטב.
שלב 2: מכינים את המרינדה
לימון הוא מרכיב מפתח במרינדה הזו, אבל אני שם פוקוס על הגרידה. בניגוד לחוכמה המקובלת, מרכיבים חומציים (כגון חומץ או מיץ לימון) אינם מרככים חזה עוף. בדיוק להיפך: הם “מבשלים” את החלק החיצוני של הבשר ונותנים לו מרקם קשה. הגרידה מעניקה לעוף טעם לימון בשפע מבלי להשפיע על המרקם העסיסי של העוף.

הכלי הטוב ביותר לגרידת לימון הוא פומפיה. כל שעליכם לעשות הוא לשפשף את הלימון בכיוון אחד כנגד הלהבים, ולהפוך את הלימון תוך כדי תנועה. הקפידו להסיר רק את החלק הצהוב; הקליפה הלבנה שמתחתיו מרה.

לאחר גרידת הלימון, ערבבו את כל מרכיבי המרינדה מלבד העוף יחד בשקית 1 ליטר עם רוכסן 

מוסיפים את חזה העוף לשקית ומעסים את המרינדה לתוך הבשר עד לציפוי אחיד.

שלב 3: להשרות
אוטמים את השקית ומניחים בקערה במקרר (הקערה מגינה מפני דליפה); נותנים לעוף להשרות לפחות לשעתיים. 

שלב 4: הכנה במחבת 
כאשר אתם מוכנים לאכול, חממו מראש את מחבת הפסים שלכם לחום גבוה ושמנו את המחבת. שימו לב המחבת להיות ממש מה לפני שאתם שמים שם את העוף – אתם רוצים לקבל את סימני הגריל היפים האלה נכון? 

כשהמחבת חם – שמים את החזה עוף, הוא צריך 2 עד 3 דקות מכל צד, לא יותר. אם אתם מנסים להפוך את החזה עוף במחבת והוא מרגיש תקוע – נסו לתת לו עוד 30 שניות, זה משתחרר לבד כשהוא מוכן. 

לאחר הוצאת חזה העוף מהמחבת, הניחו לו לנוח 3 עד 4 דקות לפני שחותכים אותו. זה יעזור לשמור את המיצים בפנים ולשמור על הלחות של הבשר. 

עוף במחבת עם סימני צריבה פסים

טיפים לחזה העוף הטוב ביותר במחבת

השתמשו במרינדה – השריית חזה עוף מוסיפה טעם וגם עוזרת לרכך את הבשר. המרינדה המשמשת במתכון זה עשויה רק עם כמה מרכיבים פשוטים ומייצרת את העוף הטוב ביותר במחבת.
דופקים את העוף לעובי אחיד  חבטת העוף היא צעד חיוני להכנת חזה עוף רך ומבושל באופן שווה. כאשר קונים חזה עוף בקצביה, הם לרוב עבים יותר בצד אחד ודקים יותר בצד השני. אתם רוצים  לדפוק אותם לעובי אחיד כך שהם יתבשלו בצורה אחידה. תהליך הדפיקה גם מרכך את הבשר.
שמנו את ה המחבת פסים. אתם רוצים לקבל סימני צריבה יפים מבלי שהבשר יידבק.

צולים על אש בינונית. זה מבטיח שהעוף שלכם לא ישרף או יתייבש.
השתמשו במדחום לבשר. בישול יתר של עוף הוא דרך בטוחה לייבש אותו. הדרך הטובה ביותר לדעת מתי העוף מוכן היא להשתמש במדחום כדי למדוד את הטמפרטורה הפנימית של הבשר.
תנו לחזה עוף במחבת לנוח 5 דקות לפני ההגשה. זה מאפשר למיצים להתפזר מחדש בבשר. אם אתם  חותכים את העוף מיד כל המיצים יגמרו, וזה בהחלט לא מה שאתם רוצים כי התוצאה תהיה יבשה למדי. 

הקפאת חזה עוף במחבת 

  • מוודאים שהעוף מקורר לחלוטין לפני הקפאתו.
  • שומרים את חלקי העוף שלמים (ללא חיתוך לפני ההקפאה).
  • כדי למנוע חלקים מרובים להידבק יחד (מה שמאריך את זמן ההפשרה), עטפו כל חלק בנפרד בניילון נצמד ואז מניחים את כולם בשקית. זה גם מאפשר לכם להפשיר חתיכה אחת בכל פעם אם תרצו.
 

 

מתכון לחזה עוף מושלם במחבת

כמות מנות

2

סועדים
זמן הכנה

10 דקות

דקות
זמן בישול

10

דקות

תגידו שלום לחזה עוף משעמם ויבש - מתכון זה לעוף במחבת יבטיח לכם תוצאה מדהימה, ארוחה עסיסית והכי חשובה בריאה וטעימה כל פעם מחדש. 

מצרכים

  • חצי ק"ג חזה עוף
  • 6 כפות שמן זית כתית מעולה

  • 4 שיני שום גדולות, קצוצות

  • 1 כפית טימין מיובש

  • ½ כפית אורגנו מיובש

  • 1¼ כפית מלח

  • כפית גרידת לימון, מלימון אחד 

איך מכינים

  • בזה אחר זה, מניחים את חזה העוף בשקית רוכסן של 1 ליטר; בעזרת פטיש בשר דפקים אותו לעובי אחיד.

    מערבבים את כל המרכיבים פרט לעוף יחד בשקית 1 ליטר עם רוכסן  מוסיפים את חזה העוף לשקית ומעסים את המרינדה לתוך הבשר עד לציפוי אחיד. אוטמים את השקית ומניחים בקערה במקרר (הקערה מגינה מפני דליפה); נותנים לעוף להיות מושרה לפחות שעתיים. מחממים את המחבת לחום גבוה ומשמנים. מניחים את חזה העוף על המחבת ומבשלים, מכוסה, במשך 2 עד 3 דקות לכל צד. לא לבשל יתר על המידה. מעבירים את העוף לצלחת ומגישים.

    חזה עוף במחבת עם סימני צריבה פסים מוגש עם לימון

    מוצרים הנמצאים במתכון זה

    לוגו של האחים אהרון
    רוצים לשתף את המתכון שלכם?
    צרו איתנו קשר!
    {{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
    {{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
    {{ options.labels.newReviewButton }}
    {{ userData.canReview.message }}
    לוגו האחים אהרון

    ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

    האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

    אז מה חדש??

    לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

    מתכונים מומלצים

    מתכונים פופלריים

    הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

    מוצרים הנמצאים במתכון זה

    פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך