בשר מספר 10 – סקירה מלאה ומתכון שווה במיוחד!

אם תכננתם לפנק את יושבי הבית שלכם בתבשיל קדרה מפנק, או בערב המבורגרים ובירה אבל לא ממש בטוחים איזה בשר הכי מתאים – אתם במקום הנכון והטעים ביותר!

אנחנו בקצבית האחים אהרון אוהבים לשים את הזרקור גם על נתחים פחות מוכרים, אבל ממש לא פחות טובים – אז הגיע הזמן שתכירו את בשר מספר 10! הוא מגיע מאזור הצוואר הקדמי של הבקר, היינו אומרים שהאזור עובד כמו חמור, אבל מדובר בפרה! בכל אופן, הוא לא נח יותר מדי ולכן מדובר בבשר קשה יחסית לנתחים אחרים, לכן הוא ממש מתאים (וטעים!) לבישולים ארוכים וכבשר טחון לקציצות והמבורגים

המדריך הבא יספר לכם, למה טוב בשר מספר 10 ולמה ממש לא כדאי לכם לוותר עליו בארוחת הבשרים הבאה שלכם

לא פעם אנחנו נתקלים באנשים שמפאת חוסר היכרות עם חלקי הבשר השונים, קונים כמעט תמיד את אותו הנתח, עבור סוגי בישולים שונים. מדובר בפספוס די גדול, מכיוון שלכל נתח יש את המאפיינים הייחודיים לו וכמובן גם חסרונות מסוימים, שבשימוש וטיפול נכון יכולים להיות בקלות ממונפים ליתרונות קולינריים שיוספו לארסנל הטעמים שלכם לא מעט רבדים ועומקים חדשים.

בשר מספר 10 הוא נתח שבואו נאמר, לא החתיכה הכי מבוקשת בוויטרינת הבשרים – ולא מסיבות מוצדקות. הוא מגיע מהחלק הקדמי ביותר של הבקר, הצוואר, מדובר באזור שעלול להיות מעט מרתיע אם לא מכירים אותו ואת היתרונות שהוא מציע. אז הגיע הזמן שתכירו את הצדדים החשובים של הנתח הנפלא הזה.

מאיזה אזור מגיע בשר מספר 10?

בשר מספר 10 מגיע מחלקה הקדמי ביותר של הפרה אחרי הראש, אנחנו כמובן מתכוונים לאזור הצוואר! ניתן לחלק את האזור הזה לשני חלקים:

  • הצד החיצוני- הוא מגיע מאזור פעיל כמעט ללא הפסקה ולכן המרקם שלו מאוד סיבי וקשה. (הקשיחות הזו נועדה להגן על העורף הפגיע מפני הניבים האימתניים של הטורפים, בחיק הטבע הפראי)
  • הצד הפנימי- האזור הזה מוגן יותר על ידי האזור החיצוני ולכן הוא יכול “להרשות” לעצמו מבחינה אבולוציונית להיות רך יותר, או אם תרצו הוא רך יותר מכיוון שהוא מעוטר בשומן רב יותר בהשוואה לחלק החיצוני.

אם אתם שואלים את עצמכם מה התכונות העיקריות של הנתח הזה – החיסרון שלו הוא גם היתרון שלו, החלק החיצוני והקשה יותר הוא בעל עושר טעמים רב יותר מהחלק הרך, כתוצאה מזרימת הדם המואצת המעניקה לו טעמים חזקים ומגוונים. כדי להתמודד ולעקוף את הסיביות והמרקם הקשה, הכי טוב פשוט לטחון אותו, אפילו פעמיים ותקבלו בשר טחון מושלם להכנת המבורגרים.

אנחנו עושים משלוחי בשר מהירים במרכז והסביבה. אם בא לכם מספר 10 עד הבית הזמינו היום! 

בשר מספר 10 מחיר ומאיפה הכי כדאי לקנות?

המחיר של בשר הצוואר עשוי להשתנות ממקום למקום, בהתאם לאיכות היישון ומידת הטריות שלו. אך ברוב המקומות מחירו יעמוד על סביבות 60 שקלים לקילו.

כהרגלנו בקודש, אנחנו תמיד נמליץ לכם להשקיע בעצמכם ובחוויית ההזנה שלכם ולרכוש את הבשרים מאטליז כשר שאתם סומכים עליה ושמספקת בשר משובח ואיכותי. אך הפעם ההמלצה חשובה מתמיד, בגלל שהבשר הזה מעוטר בשומנים, במצבו הקפוא הוא נוטה לספוח את טעמי המקרר מה שמעניק לו טעם לוואי שאתם ממש לא רוצים אצלכם בצלחת.

טיפ קטן מקצבית האחים אהרון- אחת הסיבות שבשר מספר 10 לא נמנה בין הנתחים הפופולריים, הוא מפאת המראה שלו. אבל כמו שלימדו אותנו כשהיינו קטנים, אל תסתכלו על הבשר מבחוץ אלא על הטעמים שיש בו – נסו שלא לדחות אותו בגלל המראה המאוד גידי שלו, ניקוי של הגידים יספק לכם בשר מצוין ובעל טעמים עמוקים.

בשר מספר 10 למה מתאים ואיך משתמשים בו?

אז כמו שאמרו חכמים – אם אתם לא יכולים להילחם בהם, הצטרפו אליהם! בשר הצוואר מגיע בנתחים יחסית גדולים, העתירים בשרירים ושומנים וכדי להפיק מהם את הארוחות הטובות ביותר, פשוט צריך לדעת איך להשתמש בטכניקות שיחמיאו להם:

  • תבשילים עמוקים בבישול ארוך- שיטה נפלאה להשתמש בנתח הזה היא בתבשילים בבישול ארוך. אתם יכולים לחתוך את הבשר לקוביות או חתיכות קטנות ולהוסיף אותו לנזידים, תבשילי גולאש, פויקה וקדרות שונות. בשר מספר 10 לחמין זאת אולי הדרך המוכרת והפופולרית ביותר להשתמש בבשר הזה.
  • בשר טחון לקציצות שונות- טכניקה נוספת לבשל בשר מספר 10, בצורה שבחיים לא הייתם מנחשים שהוא מגיע מאזור שעובד על כך קשה הוא באמצעות טחינה, אנחנו ממליצים לטחון פעמיים כדי להעניק לו מרקם אפילו טוב יותר. מערבבים עם תבלינים ותוספות שאוהבים ומקבלים עיסה מדהימה שאפשר להכין איתה קבבים, המבורגרים וקציצות.
  • צלייה ארוכה בתנור- אחת הדרכים הנהדרות להשיג תוצאה טעימה בטירוף וגם מעוררת התפעלות, היא הצלייה הארוכה. אתם יכולים לפרוס את הבשר אך מומלץ להשאיר אותו שלם, מוסיפים את התבלינים שאוהבים בשילוב עם ירקות שורש ויוצקים מעל הנתח מרינדה טובה עם יין אדום, מכסים ומכניסים לצלייה בת מספר שעות בתנור. מוציאים כשהבשר התרכך די הצורך פורסים ומגישים – יאמי!!

בואו לקרוא את המתכונים הבאים: 

אולי יעניין אותכם לקרוא גם על המדריך השלם לסוגי סטייקים >> 

בשר מספר 10 – מתכון לקדירת צוואר וירקות שורש

המתכון לקדירה החריפה קלות והמתוקה הזו יכולה להתאים לימים חורפיים או לערבים שתרצו לאכול טוב ולפרוש לשינה מתוקה.

איזה מצרכים תצטרכו?

המתכון מתאים ל-7 מנות.

  • 5 כפות שמן זית
  • קילו וחצי בשר מספר 10 טרי, חתוך לרצועות או קוביות
  • 2 בטטות קטנות-בינוניות, קלופות וחתוכות לקוביות בינוניות
  • דלעת במשקל 750 גרם, חתוכה לקוביות גדולות
  • 4 גזרים קטנים, קלופים וחתוכים לפרוסות קטנות
  • 3 תפוחי אדמה, קלופים וחתוכים לקוביות בינוניות
  • 7 שיני שום פרוסות
  • כף עדינה של דבש או סילאן
  • פלפל צ’ילי טרי וקטן או כפית צילי יבש.
  • כף וחצי פפריקה מעושנת
  • 2 כפות חומץ בן יין
  • נגיעת קינמון
  • צרור טימין טרי או חופן יבש.
  • מלח ופלפל לפי הטעם.

איך מכינים?

  1. בסיר יצוק שניתן להכניס לתנור מחממים את השמן זית, כאשר השמן חם צורבים את נתחי הבשר עד להשחמה, אל תשימו את כולם ביחד שלא ייווצר עומס שיגרום לצריבה לא אחידה של הבשר. בכל פעם טגנו נגלה קטנה והניחו בצד יחד עם כל הנוזלים שהבשר מגיר.
  2. אחרי שסיימתם מוסיפים לסיר רק את הירקות וטגנים הכול יחד על אש בינונית למספר דקות, מדי פעם ערבבו את הירקות.
  3. מוסיפים את הבשר לסיר, עם הנוזלים ומוסיפים את התבלינים, הדבש והחומץ. מוסיפים כמות של מים ממש עד לגובה הבשר, הזהרו לא להוסיף יותר מדי.
  4. מבשלים על אש בינונית עד שהתבשיל מגיע לרתיחה, מכסים את הסיר ומבשלים על אש נמוכה לשעתיים נוספות או עד שהבשר מתרכך. מוסיפים מים במידת הצורך ומתקנים את התיבול בהתאם.
  5. מחממים תנור ל- 150 מעלות, ומכניסים לצלייה בת שלוש שעות.
  6. ניתן להגיש עם אורז לבן, או עדשים.

למעבר לשאר המתכונים >>

קצבית האחים אהרון – איכות שעוברת מדור לדור

אנחנו מאמינים שניתן להפיק מכל נתח טעמים נפלאים וייחודיים, אם רק יודעים למנף את היתרונות והחסרונות שלו היישר אל המטבח. נתח מספר 10 יכול להיות נהדר למגוון מטעמים שייקחו את הארוחה שלהם לעולמות חדשים ומדהימים ובמחירים מצוינים.

קצבית האחים אהרון, הרבה יותר מרק בשר – מסורת של בשרים איכותיים שמחברת בין אנשים, טעמים וחוויות. אנחנו מזמינים אתכם להנות ממבחר הבשרים המשובחים שלנו הנמצאים בשוק התקווה, או להנות ממיטב הבשרים הטריים ביותר ממש עד לפתח ביתכם.

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך