מתכון לקציצות בשר אגדיות בתנור

לפני כמה שנים טסתי לטיול באיטליה, בין כל המאכלים המהממים שמדינת המגף הזאת מייצרת, הוקסמתי בעיקר ממגוון קציצות הבשר האפויות שהם משלבים במגוון מנות – עם פסטה, על פוקאצ’ה טרייה וחמה, במנת ריזוטו או ככה כמו שהן לבדן.  

לכל הדואגים, אכלתי גם לא מעט פיצות שגרמו לי לרצות לעשות רילוקיישן לסיציליה. אבל בסוף, איך שאני לא אסובב את זה אני איש של בשרים ומנת בשר טובה קונה אותי הרבה יותר מכל מנה חלבית, טובה ככל שתהיה.

אני חייב להגיד, מה שהכי הלהיב אותי בקציצות הללו (חוץ מהעובדה שהן היו ההתגלמות של כל מה שטעים וטוב בעולם) זה השילוב המופלא בין אפייה בתנור, לטיגון במחבת ולסיום, בישול בסיר עם רוטב אדום פשוט ומשגע! פייר? זה היה תחום חדש עבורי, עד אותו הזמן הייתי אלוף בצלייה של נתחים גדולים ובשרניים, מעולם לא חשבתי שעבודת הנמלים העדינה הזאת תעניין אותי עד כדי כך שארצה להתנסות בה בעצמי. אז חשבתי. 

יכולתי לטעום שהטיגון הראשוני יצר סביב לקציצה מעין מעטה, או קרום קריספי, כל כך עדין עד שהוא היה כמעט בלתי מורגש ואז מגיעים לגוף הקציצה ומרגישים שהאפייה העמיקה עוד יותר את הטעמים ושחררה מהקציצה רכות ועסיסיות מדהימה ויחד עם זאת היא הייתה יציבה ומוצקה. התקשיתי להאמין איך שני הניגודים הללו יכולים להתקיים בהרמוניה בכדור בשר פשוט שכזה – תאמינו לי, הם יכולים.

שם גיליתי שאלוהים נמצא בקציצות הקטנות. ועדיין לא סיפרתי על הרוטב!

הן ללא ספק היו הקציצות הכי טובות שאכלתי בחיים! (סליחה אמא, אני מאוד אוהב את הקציצות שלך) הן יכולות להיות מושלמות לארוחת ערב עם ספגטי, אורז, פירה, או עם חלה טרייה וחמה.

אל תדאגו, עבדכם הנאמן זכה להיות הצל של כמה מאמות איטלקיות, כך למדתי את יסודות הבישול המופלאים הללו.

אחרי התבוננות ממושכת, יצרתי וורסיה משלי לאירוע המרגש הזה, במטבח הביתי שלי ואני הולך לשתף אתכם בכל התהליך, כדי שגם אתם תוכלו להנות מכל הטוב הזה.

אז הזה לכם, מתכון לקציצות בשר אגדיות בתנור – כל הדרך מאיטליה לצלחת שלכם. אז קחו סיר ובואו נתחיל לבשל!

 

בואו נתחיל מההתחלה, איזה בשר מתאים לקציצות?  

מישהו חייב להגיד את זה, בשר טחון זאת המצאה גאונית! כייף וקל לעבוד אתו, הוא לא יקר מאוד ואפשר להכין אתו מגוון די רחב של מאכלים.  

לפני שניגע בסוג הבשר, אני אקדים ואומר, בבקשה תעשו לעצמכם טובה גדולה ותרכשו בשר טחון רק מקצביות טובות, שמספקות בשר טרי ולא קפוא. אם אתם רוצים להגדיל ראש, הייתי אומר שתבקשו שיטחנו לכם את הבשר במקום, בטחינה אחת גסה, לא שתיים כי זה הופך את הבשר למחית. אבל הכי חשוב, אל תקנו בשר טחון קפוא – קשה מאוד לדעת מה מסתתר שם, מאיפה זה הגיע ואיזה טעם יהיה לזה אחרי ההפשרה. ביג לא!

אתם יכולים למצוא בשר טחון טרי ואיכותי בקצבית האחים אהרון, בשוק התקווה. או לקבל משלוח טרי ומקורר עד הבית. או בכל מקום אחר.  

עכשיו ניגש לסוגי הבשר הכי טובים לקציצות – בגדול, אנחנו רוצים לכוון לבשרים עם רמת שומניות בינונית (אם אתם הולכים לבשל אותם ברוטב עם שמן) או, רמת שומניות גבוהה אם אתם משאירים אותם כמו שהן בלי רוטב שומני, מצטער מראש, כל שומרי הדיאטה למיניהם, בלי שומן זה לא אותו הדבר.

לדעתי, האידיאל הוא לשלב בין שניים, או שלושה סוגי בשרים, כדי ליצור טעם מעניין ואז אפשר לשלב נתחים פחות שומניים בלי בעיה.

  • צוואר בקר – או נתח מספר 10, מגיע מהאזור הכי קרוב לראש. מדובר בנתח שעובד די קשה ולכן הוא בעל אופי שרירי ושומני. הוא מעולה לקציצות, כי הוא מכיל טעמים בשרניים ועשירים. הוא יכול לעמוד בפני עצמו כבשר יחיד וניתן לרכוש אותו במחירים ממש טובים.

 

  • בשר טלהאם אתם רוצים קציצות מושקעות, בשר טלה טחון יהפוך אותן למשובחות מאוד. הוא שומני רך ומספק טעמים אקזוטיים למדי. אני אוהב לשלב את הבשר הזה עם בשר קצת פחות שומני כמו שפונדרה.

 

  • צלעות הנתח המהולל הזה מגיע מהאזור שבין הצוואר לאנטריקוט. הטעם שלו יביא לצלחת שלכם את השילוב המושלם בין השומניות והעסיסיות של האנטריקוט לחספוס הבשרני של הצוואר. רמת השומניות של הצלעות הופכת אותן למועמדות מעולות לקציצות שלנו.

 

  • אונטריבזה אולי לא הנתח הכי פופולארי, אבל אם תשלבו אותו בתערובת לקציצות שלכם, מצפה לכם הפתעה מיוחדת וטעימה. הנתח הזה שכן של האנטרקוט, עשיר בטעמים שדי דומים לבן דודו האנטרקוט אבל עם טוויסט שיעשה לכם טוב על הפה! הוא שומני במיוחד ואם תבחרו בו, הוא לא יאכזב את הקציצות שלכם.

עכשיו אפשר לגשת לחלק המעשי – מתכון לקציצות בשר אגדיות בתנור!

הרבה אנשים נרתעים מלגלגל קציצות, יכול להיות שזה בגלל שהם ניסו  להכין פעם והקציצות יצאו דחוסות מדי, או כי הפעולה הזאת הצריכה מהם להכניס את הידיים לתוך הבשר. לא משנה מה הסיבה, אנחנו הולכים לעשות לכם חוויה מתקנת!

אני מוצא את הכנת הקציצות כפעולה נשית שמבקשת ממי שמכין את הקציצות לגלות הרבה עדינות ואפילו, ערסול. בכנות, אחרי כמה פעמים שהכנתי קציצות, גיליתי בעצמי צדדים מעודנים שלא ידעתי שקיימים מתחת לעור ולחזות המחוספסת שלי. אולי בגלל זה כל פעם שאני מכין קציצות, כל מי שטועם מבקש את המתכון ורץ לנסות בעצמו.

רשימת מצרכים

  • קילו בשר טחון שאתם אוהבים
  • בצל בינוני
  • 5 שיני שום
  • צרור פטרוזיליה
  • צ’ילי טרי
  • חופן נענע
  • פלפל שחור
  • מלח
  • 2 ביצים
  • פירורי לחם, או פרוסת לחם
  • צנוברים

אם אהבתם עד את המדריך הזה (ואם אתם אוהבים עוד סוגי קציצות) יש מצב שתרצו לשמור גם את המתכונים האלה: 

איך להכין קציצות אפונה של סבתא 

מתכון לקציצות מושלמות ברוטב עגבניות 

איך מכינים קציצות?

1# קצת הכנות מקדימות

לפני שמתחילים עם החגיגה הגדולה, קוצצים את הבצל והשום הכי דק שאפשר ומעבירים אותם לקערה, קוצצים את הפטרוזיליה והנענע (בלי הגבעולים), קוצצים מעט צ’ילי לפי הטעם שלכם, עדיף שיהיה פיקנטי עדין מאוד ולא חריף ומוסיפים לקערה עם המלח, הפלפל והצנוברים ומערבבים הכול יחד.

 2# זה הזמן של הבשר!

מוסיפים את הבשר הטחון לקערה ומערבבים הכול ביחד עם הירק, התבלינים, פירורי הלחם, אם בחרתם בפרוסת לחם, כדאי להרטיב אותה במעט מים ולפורר לתוך הבלילה, וכמובן, הביצים. מערבבים את התערובת בתנועות רפרוף רכות, לא ללוש את התערובת, זה יגרום לקציצות לצאת דחוסות.

3# מגלגלים ומעגלים

הגיע הזמן לגלגל את הבשר לקציצות חמודות ויפות. לפני שאתם מתחילים, שימו לב שתבנית האפייה קרובה ומרופדת בנייר אפייה, כך שתוכלו להניח את הכדורים בנוחות.

לוקחים מעט בשר ומעצבים אותו לכדור בגודל של פינג פונג פחות או יותר. אתם יכולים לעבוד עם קערת מים ליד ומדי פעם להרטיב את כפות הידיים, זה יעזור לתערובת לא להידבק ולהתגלגל טוב יותר. אין צורך להדק את הכדור הקציצתי, להיפך. רק תעזרו לו להתעגל ותניחו אותו על נייר האפייה.

בשלב הזה אתם יכולים להכניס אותם לתנור (שחומם מראש), לעשר דקות על 200 מעלות ואז לעשר דקות נוספת על 150 מעלות. אופציה נוספת, לפני שאתם מכניסים לתנור תתחילו בטיגון ראשוני במחבת, כדי להעניק לקציצות שיזוף יפה ושכבה קריספית מבחוץ ואז להכניס לתנור לאפייה אחת בת עשר דקות על חום של 150 מעלות.

כמה טיפים מאיטליה, שיהפכו כל מתכון לקציצות בשר אגדיות בתנור, למעדן מלכים!

יש כמה מפתחות מעולים שיהפכו את הקציצות שלכם לעדינות, נימוחות ולחות.

  • תערובת הבשר – המפתח הראשון הוא להשתמש בבשר בקר טרי, טחון גס (בטחינה אחת, זוכרים?) אם אתם יכולים לשלב בין עגל לטלה או לצלעות. השילוב יהפוך את הקציצות שלכם לרכות וטעימות יותר מאי פעם! אתם תרגישו לרגע כמו באיטליה.
  • תנו לקציצות להתבשל – המפתח השני לקציצות מושלמות הוא לבשל אותן ברוטב לפחות לשעה. זה לא חובה, הן בהחלט אגדיות כמו שהן, אבל בישול ברוטב ירכך אותן. במהלך הבישול הן סופחות מעט מהנוזלים פנימה וזאת הנגיעה שתגרום להן להיות לג’וסיות במיוחד.
  • תנו לקציצות לנוח – אם גלגלתם את הקציצות ואתם לא ממהרים עם הכנת הארוחה, אני ממליץ בחום לתת להן לנוח לחצי שעה לפחות בתוך המקרר. המנוחה תעזור לקציצות להתגבש. 

מתכון לרוטב עגבניות איטלקי אסלי

לקציצות שלנו מגיע את הטוב ביותר, אז הפעם הכנתי אותן עם רוטב עגבניות איטלקי פשוט ומשובח. אפשר להכין אותו במהירות הבזק – פיצוי קל, אחרי שהשקעתם את עיקר הזמן בקציצות – הרטוב עם הקציצות ותוספת חמודה בצד, זה הולך להיות כל כך טעים שלא תוכלו להפסיק לאכול! 

אתם כמובן יכולים להחליף את הרוטב הזה, בכל רוטב אחר שאתם אוהבים.

מצרכים

  • שתי שיני שום
  • חמש עגבניות קלופות וקצוצות
  • חופן יפה של בזיליקום טרי
  • 4 כפות שמן
  • מלח
  • מעט סוכר
  • פלפל שחור
  • עלה דפנה

 

אולי תרצו לנסות גם את המתכון שלנו לחומוס בשר 

איך מכינים?

קוצצים את השום דק דק ומוסיפים אותו למחבת עם שמן זית, מטגנים יחד דקה שתיים.

מוסיפים את העגבניות ומוסיפים רבע כוס מים, נותנים להם להגיע לרתיחה עדינה, מוסיפים מעט מלח, את עלה הדפנה והפלפל השחור ומבשלים 8-10 דקות, לצמצם מעט את הנוזלים.

מוסיפים מעט סוכר כדי לאזן את החומציות, אם אתם הולכים על כל הקופה האיטלקית ומתכננים להגיש את הקציצות עם פסטה, תוסיפו מצקת אחת ממי הפסטה כדי להעשיר את הרוטב או מעט מים רגילים. צמצמו שוב, ועכשיו אתם יכולים להוסיף פנימה את הקציצות שלנו!

אפשר להגיש את הקציצות המטריפות האלה עם פסטה, אורז לבן, פירה או חלה חמה מהתור. פזרו מעל את הבזיליקום ושיהיה בתיאבון!

 

כמה מילים לסיכום

אחרי שהכנתי קציצות מספר פעמים, אני יכול להודות – לא משנה באיזה וורסיה תכינו אותם, קציצות מכילות בתוכן חוויה ביתית וחמה. זה הרבה פחות קשה ממה שחושבים והרבה יותר טעים ממה שמספרים – רק הקפידו על שימוש בחומרי גלם טריים ואיכותיים ואתם על דרך המלך, או הקציצה!

 

קצבית האחים אהרון – הסוד הוא באיכות!

קצבית האחים אהרון הממוקמת בשוק התקווה הססגוני, פועלת עשרות שנים כדי לספק לכולם בשר טרי ואיכות שיהפוך כל ארוחה לאירוע, שיהפוך למסורת. היום, צוות הקצביה הם דור 6 (!!) של קצבים מקצועיים.

רוצים בשר טרי ואיכותי לארוחה הבאה? אתם מוזמנים להגיע ולהתרשם ממגוון הבשרים הטריים שלנו.

אתם לא מהאזור? אל תדאגו, כל הטוב שאנחנו מציעים יכול להגיע עד לפתח דלתכם! במשלוח טרי, עטוף היטב ומקורר.

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך