בשר מספר 8 – שריר קדמי: כל מה שרציתם לדעת

שריר הזרוע, או בשר מספר 8 אלו שמות לנתח המגיע מחלקה העליון של רגל הבקר –נתח מספר 8 יכול להיות נימוח ועסיסי בבישול ארוך, הודות לרקמת חיבור שמתפרקת אל התבשיל ומעניקה לו טעם בשרי, עשיר ועמוק. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? 🤔 כדאי שתמשיכו לקרוא כי ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על נתח מספר 8, כדי להכין ארוחת בשרים חמה ומטריפה

עסיסיות ורכות הם שני גורמים חשובים מאוד בכל הנוגע לאיכות הבשר. שני הגורמים מושפעים מנתח הבשר שתבחר ומשך זמן בישול הבשר. ככל שמשתמשים יותר בשריר, כך נתח הבשר יהיה חזק יותר, ולכן קשה יותר. וככל שהבשר מבושל זמן רב יותר, כך הוא מאבד יותר נוזלים והוא נעשה קשה יותר. גורמים המשפיעים גם על רגישות ועסיסיות הם: גיל החיה בשחיטה, כמות השומן והקולגן (רקמת חיבור) הכלולים בחתכים מסוימים, ובמידה מועטה, מלח.

בשר הבקר מחולק לחלקים ממוספרים לפי האזור אליו משתייך הבשר, כמו חלק קדמי, אחורי או כתף – לכל סוג בשר יש מספר הממיין אותו לקבוצה מסוימת, החלוקה הזאת מסייעת מאוד בזמן רכישת הבשר מאחר ולכל נתח מתאימה טכניקת בישול שונה המעניקה טעם ומרקים אחרים.

אז אם החלטתם שאתם רוצים להכין ארוחת בשרים, הדבר הראשון שאתם צריכים עשות הוא לבחור את מספר הבשר.

תוכן עניינים

מה זה בשר מספר 8?

נתח מספר 8 מגיע מרגליו הקדמיות של הבקר, ממש מתחת לכתף. הבשר דל יותר בשומן ומעט קשה יותר בהשוואה לצלעות לדוגמה, מאחר והוא מגיע מאזור הרגליים, והן עובדות הכי הרבה מבין שאר חלקי הגוף. אך יחד עם זאת, מדובר בנתח בשר בעל טעם עמוק ועשיר – אם תוסיפו אותו לתבשיל בבישול ארוך או לצלייה ארוכה בתנור תקבלו תבשילי בקר מעולם אחר.

איך מבשלים בשר מספר 8?

נתח מספר 8 הוא בשר שאוהב בישולים וצלייה ארוכים בתנור או בסיר על האש. ניתן לשלב אותו בתבשילים הארוכים והמסורתיים בתור בשר לחמין או מרקי בשר, חתוך לפרוסות בשרניות ועבות. ניתן למצוא נתחי בשר מספר 8 בקצביות פרטיות ובסופרמרקטים שונים.

שיטה נוספת ולא פחות טעימה להכנת נתח מספר 8, היא בצלייה טובה בתנור. זאת שיטה פשוטה ומהירה יותר מהבישול הארוך והיא מביאה איתה את הטעמים הייחודיים של עולמות הצלייה. ב10 דקות הכנה ושעתיים שלוש של צלייה בחום גבוהה תוכלו להכין בשר עסיסי ועשיר בטעמים.

טיפ של קצבים 😎 בשר מספק 8 מגיב הכי טוב כשהוא מבושל כנתח אחד או בפרוסות עבות בשרניות. כך הוא יכול להגיע לדרגת הבישול הרצויה תוך שמירה על המרקם והעסיסיות שלו. חתיכות קטנות של בשר מספר 8 עלולות להתפורר בתבשילים ארוכים או להתייבש אם החלטתם לבשל בצלייה ארוכה בתנור.

מה לא לעשות עם נתח מספר 8? חשוב לקחת בחשבון שמדובר בנתח שמצוין לבישול ארוך, אבל פחות לטיגון קצר או לבשר על המנגל לצורך העניין. אם אתם מחפשים בשר לעל האש תוכלו למצוא נתחים משובחים אחרים בקצביה שלנו 🙂 

מחפשים לרכוש בשר מספר 8 משובח וטרי? קצביית האחים אהרון עושה משלוחים מהירים לתושבי המרכז - הזמינו עוד היום!

בשר מספר 8 – היכן כדאי לרכוש אותו?

ברמה האידיאלית ביותר – מומלץ לרכוש את הבשר מקצביה כשרה, מקצועית ואמינה. בשרים איכותיים נמדדים לפי מידת הטריות שלהם, העישון ומקום הגידול שלו. קצביות איכותיות מציעות בשר מספר 8, טרי ואיכותי. במרבית הסופרמרקטים מוכרים בשר שריר קפוא, במקרה כזה איכות, מרקם וטעם הבשר יהיה פחות טוב באופן משמעותי.

נתח בשר מספר 8 הוא למעשה בשר המגיע מחלקה העליון של רגל הבקר. הבשר עצמו דל בשומן ועשיר בשכבה עורית בהירה המאגדת את חלקי בשר המופרדים על ידי רקמות חיבור. סוג הבשר הכי אידיאלי לבישול ארוך כנתח שלם או פרוס לחלקים גדולים.

קצביות רבות מוכרות בשר מספר 8 כשהוא חתוך ומוכן בגדלים האופטימליים לתבשילים , או כשהוא פרוס כאוסובוקו (פריסה עבה על העצם) שניהם מתאימים למרקים, תבשילי קדירה על האש או התנור ולצלייה ארוכה.

על אף שבשר מספר 8 משתייך לנתחים המיועדים לבישול ארוך, מדובר בבשר יחסית רך. רקמת החיבור המחברת את חלקי הבשר מתפרקת ומעט מתמוססת לתוך התבשיל במהלך הבישול הארוך, מה שמעניק לבשר טעם עמוק ועסיסי לאחר הבישול.

אילו ערכים תזונתיים יש לבשר מספר 8?

בשר בקר מהווה מקור לוויטמינים חלבונים ומינרלים שונים כבר במשך אלפי שנים. אף על פי שמאז ועד היום הבשר עבר שינויים רבים, הוא עדיין מרכיב שחשוב לשלב כחלק מהתפריט שלנו – בכדי לקבל את מנת הברזל המעודד את ייצור המוגלובין, חלבונים החיוניים לפעילות הסדירה של הגוף שלנו. צריכה מספקת של בשר יכולה לעזור במניעת אנמיה הנובעת ממחסור בברזל.

בשר מספר 8 מתכון לתבשיל קדירה חלומי

נתח מספר 8 הוא בשר שהפך לפופולרי מאוד במתכונים של תבשילים בבישול אורך ולא סתם, בשר השריר הופך לנימוח ונעים לאחר בישול ארוך בן מספר שעות על האש או בתנור.

תבשילי בשר יכולים להיות מנה מרשימה לארוחת שישי, חג, וגם כארוחת ערב מושקעת במיוחד. החלק האהוב עלינו במיוחד, הוא שלא חייב מתכון מדויק כדי להכין תבשיל בשר מספר 8, אפשר לשחק בטעמים, במרקמים ובדרגת צליית התבשיל כדי להגיע למידת העשייה האהובה עליכם.

אם בישול ארוך נשמע לכם מרתיע, כדאי שתדעו שמדובר בתבשיל פשוט להכנה, הדבר העיקרי שתצטרכו זה זמן וסבלנות – ותקבלו מנת בשר ממש כמו במסעדות הטובות.

אולי יעניין אותכם לקרוא גם:

מה עושים עם בשר צוואר >> 

תמונה של קצב חותך בשר מספר 8

אז איך עושים את זה? מתכון לקדירה עם בשר מספר 8

רשימת מצרכים:

  • נתח בשר מספר 8, שריר טרי מהקצביה.
  • מגוון ירקות השורש שאתם אוהבים – שום, בצל, בטטה, כרישה תפוח אדמה, שורש סלרי ופטרוזיליה. אנחנו אוהבים להוסיף גם בטטה ומעט דלורית.
  • תבלינים לפי הטעם- אנחנו ממליצים על מלח, פלפל, עלי דפנה, ענף רוזמרין קטן, טימין מעט כמון ונגיעת קינמון.
  • בירה שאתם אוהבים

אופן ההכנה

  • הפעולה הראשונה שיש לעשות לפני שמתחילים לבשל היא להוציא את הבשר מהמקרר כחצי שעה שעה לפני הבישול, כדי לתת לו מספיק זמן להגיע לטמפרטורת החדר.
  • לאחר שהבשר המחמם לו, כדאי לנקות אותו היטב ולחתוך אותו לפרוסות עבות.
  • מחממים שמן בסיר יצוק שמתאים לתנור, סוגרים את הבשר מכל הצדדים באמצעות צריבה קלה של חלקו החיצוני. מוסיפים לסיר את הבצלים, ירקות השורש ומטגנים מעט יחד.
  • מנמיכים את האש, מוסיפים א התבלינים ונותנים לתערובת להתבשל מעט בנוזלים שהיא הגירה ומוסיפים כוס מים.
  • אחרי חצי שעה מוסיפים כוס מים נוספת ומוזגים פנימה גם את בקבוק הבירה כך שהנוזלים יכסו את הבשר והירקות.
  • מעבירים לתנור שחומם על 200 מעלות לחמש שעות נוספות. אם אתם רוצים לייצר שכבת קראסט נוספת, אתם יכולים לפתח את הסיר עשר 20 דקות לפני סוף הבישול, ולצלות מעט את הבשר.
  • אפשר להגיש לצד אורז או תפוחי אדמה אפויים.

אולי יעניין אותך לקרוא גם מתכון למרק בשר אמיתי כמו של סבתא >> 

כל אחד והבשר שלו

כיום, קצביות רבות ברחבי הארץ מציעות לציבור מגוון בשרים רחב ואיכותי. כל סוג בשר ניתן לבישול בטכניקה שונה המעניקה לו טעם ומרקם ייחודיים. בשר מספר 8, או בשר שריר הוא נתח בשרים איכותי וטעים ואף זול יותר מנתחים מקבילים. עם טיפול מתאים, הבשר הזה יכול להיות הכוכב של שולחן האוכל שלכם!

קצבית האחים אהרון – כל הבשרים האיכותיים במקום אחד!

אם אתם מחפשים את הבשר הטרי והטעים ביותר לארוחת המלכים הבאה שלכם, אתם במקום הנכון! הקצבים של אטליז אחים אהרון עומדים לרשותכם, גם במשלחים עד הבית.

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך