מתכון לצלעות כבש מושלמות בחמאת טימין

אז היום אני כל כך מתרגש לשתף אתכם במתכון נוסף, כי אני בטוח שתאהבו להכין אותו לארוחת ערב שוב ושוב. צלעות הטלה בחמאת שום הן סופר עסיסיות, בעלות טעם ונימוחות הודות לרוטב טימין חמאת שום. וואו חבר’ה אני אומר לכם, הרוטב הזה מושלם והוא כל כך פשוט להכנה

תוך 5 דקות בלבד תכינו הכל, ותוך 10-12 דקות תצרבו את צלעות הטלה במחבת ברזל יצוק, והם יהיו מוכנים לאכילה. וגם רוטב החמאה סופר קל להכנה.

לאחר שממיסים את החמאה במחבת, פשוט מוסיפים את השום הטחון והתימין הקצוץ ומערבבים היטב.  לאחר מכן, אתם רק צריכים לשפוך את הרוטב הזה על צלעות הטלה, וליהנות! 

שימו לב – אם אתם מחפשים גרסה כשרה של צלעות טלה מושלמות – לחצו כאן

תוכן עניינים

למה אני כל כך אוהב את המתכון הזה?

כשהייתי ילד נהגתי לבקר בבית הקטן והנעים של סבתי במושב ליד חיפה בחופשות הקיץ ואני חושב שאחד הזיכרונות הכי חזקים זה ללא ספק הצלעות כבש שהיו מחכות לי שם.  

 סבתי, אישה קטנטנה עם לב גדול כמו כישורי הבישול שלה, הומה במטבח. היא הייתה לובשת את הסינר הפרחוני האהוב עליה, שערה הכסוף קשור בקפידה, וניצוץ בעיניה שהעביר את התרגשותה להכין לנכדים את האוכל הכי טעים בעולם. צלעות הכבש היו מתובלות בתערובת של תבלינים שהביאה במיוחד שוק התלפיות ועשבי תיבול שקטפה מהגינה. התבוננתי כשהיא מניחה בזהירות כל קצוץ על מחבת לוהטת ורוטשת. קול צריבת הבשר מילא את האוויר, והארומה שניצבה מהכיריים פשוט אי אפשר לעמוד בפניה.

עד היום, בכל פעם שאני טועם צלעות כבש, אני מועבר חזרה למטבח החם ושטוף השמש ההוא ולאהבה שסבתא שלי הרעיפה על הבישולים שלה. זו מנה שאני מעריץ לא רק בגלל הטעם המעולה שלה, אלא בגלל הזיכרונות היפים שהיא נושאת איתה. 

אוהבים מתכונים עם צלעות כבש? יש מצב שתעופו גם על אלה 🔥

לפני שאתם קונים צלעות טלה…

כאשר בוחרים צלעות טלה בקצביה, חפשו צלעות ורודות עד אדומות עם שיוש לבן.
השיוש לא חשוב עם כבש בהשוואה לקניית חתיכת סטייק, אבל אתם כן רוצים שהשומן יתפזר באופן שווה.
צלעות הטלה צריכות להיות בעובי של קצת יותר מסנטימטר. אתם לא רוצים לבחור צלעות עבות מדי או כי במצב כזה החלק החיצוני יהיה מבושל יתר על המידה לפני שהחלק הפנימי מוכן לאכילה.

אל תשכחו – לקנות בקצביה שאתם סומכים עליה 

קצב טוב מבטיח שהכבש שתביאו הביתה יהיה באיכות הגבוהה ביותר. הם מכירים את המקורות, והם נוקטים בצעדים כדי להבטיח טריות.

אל תתפשרו על בשר זול – לרוב, ואני אומר את זה בזהירות אבל יש סיבה לזה שהוא זול. אני באמת מממליץ לכם לא להתפשר, קנו בשר טרי (וממש לא קפוא! צלעות קפואות לא יצאו לכם טוב) בקצביה כשרה ואמינה, עם מחירים הגיוניים כך שתוכלו להיות בטוחים שאתם בידיים טובות. 

אם אתם צריכים בשר משובח וטרי – אנחנו עושים משלוחים בכל תל אביב והסביבה, עד בת ים, ראשל”צ, גבעתיים, רמת גן ועוד. הבשר הכי טעים שתאכלו בהתחייבות 🔥

מה ההבדל בין צלעות כבש וטלה?

קצת על ההבדלים בין כבש לטלה, שלא בטוח אתם יודעים ויש מצב ששאלתם את עצמכם.

באופן כללי, לבשר כבש יש טעם ייחודי, והעולם מתחלק ל-2, לכאלה שאוהבים מאוד ולכאלה ששונאים את הטעם הזה.

טלה לעומת זאת, הוא כבש צעיר שאין לו את הטעם הזה שמייחד את הכבש, אבל כן מספק איכויות שונות מבשר בקר.  בנוסף, בשר הטלה גם רך מאד.

הרבה אנשים חושבים שבשר הטלה נחשב לבשר מאוד שמן ולא בריא.

בשר כבש מכיל סביב ה 18%-22% שומן אולם בשר טלה  ללא השומן החיצוני הוא דווקא בשר רזה יחסית עם רמות כולסטרול שדומות לבשר בקר רזה.

אז מה עדיף למתכון הזה? 

ממש תלוי בכם ובטעם שלכם, אני אוהב כבש, אבל אם אתם מעדיפים טעמים עדינים יותר – אז לכו על טלה. 

הידעתם? שומן כבש - מה הסיפור

שומן כבש הוא מרכיב אהוב בעולם הקולינרי בשל תכונותיו המדהימות. בראש ובראשונה, שומן כבש ידוע בטעמו יוצא הדופן. הוא מכיל בתוכו את תמצית הכבש, ומציע טעם עשיר שרבים מוצאים בו כייחודי. איכות הטעם לא רק משלימה את בשר הכבש אלא גם מוסיפה שכבות של מורכבות . רוך היא היבט מרכזי נוסף במשיכה של שומן כבש. הוא נבדל מהשומן של כמה בשרים אחרים בכך שהוא רך ונימוח יותר. במהלך תהליך הבישול, שומן כבש נמס בקלות, עוטף את הבשר ויוצר תוצאה מאוד עסיסית. 

תכונות ארומטיות הן גם סימן היכר של שומן כבש. כשהוא מעבד ומחדיר את הטעמים למנה, שומן כבש משחרר ארומה נעימה ומעוררת תיאבון. ניתן לתאר ארומה זו כאדמתית וארומטית.

טיפ ממני – אין צורך לנקות את המחבת אחרי העשבי תיבול  

לאחר שצרבתם את צלעות הטלה, תעבירו אותן לקרש חיתוך למנוחה. אל תמהרו לנקות את המחבת, כי החתיכות החומות הקטנות  שנצמדות לתחתית המחבת יהפכו לבסיס הרוטב שלכם.

לאחר מכן תטגנו בצלצלי שאלוט , שום כתוש וענף טימין טרי בשומן המרוכך עד שהוא מבריק ושחום.

מרכיבים להכנת צלעות טלה:

למתכון הסופר קל והטעים הזה תצטרכו להצטייד ב: 

  • חמאה באיכות טובה
  • שום – שום טרי הוא הטוב ביותר
  • טימין טרי – אפשר גם להחליף בבזיליקום או כוסברה
  • מלח ופלפל שחור גרוס
  • צלעות טלה – טריות מקצביה מומלצת 

איך להכין צלעות טלה (שלב אחר שלב):

מוציאים את צלעות הטלה מהמקרר 20-30 דקות לפני הבישול ומייבשים אותן עם נייר סופג. אם הצלעות טלה לחות הן לא יקבלו צריבה יפה. מתבלים בנדיבות במלח ופלפל. 

מחממים מחבת ברזל יצוק יבשה על אש בינונית גבוהה. לאחר מכן, הניחו את הצלעות עם צד השומני הצר כלפי מטה.  בעזרת מלקחיים לוחצים את הצלעות כלפי מטה כך שהשומן יהפוך לפריך ושחום. זה מונע מצלעות הטלה להתבשל יתר על המידה בזמן שהשומן מתרכך.
לאחר שהשומן נמס לתוך המחבת, הניחו את הצלעות על אחד הצדדים. מבשלים אותם עד להשחמה, ואז הופכים ומבשלים בצד השני. לאחר מכן, הוסיפו 2 כפות חמאה שום ותימין.
מערבבים היטב עד שהחמאה מוקצפת, ואז עם כף שופכים את החמאה שב ושוב על הצלעות. 

טיפים לאחסון ומה לעשות עם שאריות

אם נשארו לכם שאריות צלעות טלה, האמת שקשה לי מאוד להאמין, אבל אוקיי, אז הניחו לצלעות הטלה להתקרר לטמפרטורת החדר והעבירו אותה לכלי אטום.
צלעות טלה מבושלות מאוחסנות כהלכה יחזיו מעמד 3 עד 4 ימים במקרר.

כדי לחמם מחדש את צלעות הטלה בחמאת השום מבלי לאבד את העסיסיות ולייבש אותן, אני מציע שתשתמשו בתנור כדי לחמם אותן מחדש. אופים אותם במשך 5 עד 10 דקות לכל צד בתנור ב180 מעלות, מכוסות ברדיד אלומיניום. אם אתם ממהרים וצריכים לחמם מחדש את צלעות הטלה במיקרוגל, תצטרכו להוסיף את הטלה וקצת ציר לקערה המתאימה למיקרוגל, לכסות ולבשל במיקרוגל למשך 1 עד 2 דקות. 

מהי הטמפרטורה הפנימית למתכון צלעות טלה?

מבחינתי, זה הכי טעים ברגע שהוא מבושל למידת עשייה M, מה שאומר שהטמפרטורה הפנימית היא 62 מעלותת צלזיוס. מדדו על ידי הכנסת מדחום בשר לחלק העבה ביותר של הנתח.

אם אתה מעדיפים מידת עשיה R אז  הטמפרטורה האידיאלית היא 54 מעלות צלזיוס.

לMR  – תצטרכו לוודא שזה 71 מעלות צלזיוס. 

עם מה להגיש צלעות טלה

אני אוהב להגיש צלעות טלה עם הרבה ירקות בצד, כרובית צלויה ןמעט חריפה פירה תפוחי אדמה, או ירקות צלויים בתנור כמו בטטות ודלעת. אתם יכולים להגיש גם עם סלט קצוץ או צ’יפס – כל תוספת תעבוד.

 

מתכון לצלעות כבש מושלמות בחמאת טימין

מספר מנות

2

מנות
זמן הכנה

5

דקות
זמן בישול

15

דקות

תוך 5 דקות בלבד תכינו הכל, ותוך 10-12 דקות תצרבו את צלעות הטלה במחבת ברזל יצוק, והם יהיו מוכנים לאכילה. וגם רוטב החמאה סופר קל להכנה.

מצרכים

  • 5 צלעות טלה

  • מלח ופלפל שחור גרוס טרי

  • 2 כפות חמאה- מומסת

  • 3 שיני שום קצוצות

  • 1 כפית טימין טרי קצוץ (אם אין להמיר ברוזמרין או מרווה) 

הוראות הכנה

  • מוציאים את צלעות מהמקרר 20-30 דקות לפני הבישול. מניחים אותם על קרש חיתוך מרופד במגבת נייר ומייבשים אותם עם נייר סופג. מתבלים היטב במלח ופלפל.

  • מחממים מחבת ברזל יצוק יבשה  על אש בינונית גבוהה. במחבת מניחים את הצלעות עם צד השומן הצר כלפי מטה. סביר להניח שתצטרכו להשתמש במלקחיים כדי לשמור אותם מאוזנים וכדי ללחוץ את הצלעות כלפי מטה כך שהשומן יהפוך לפריך ושחום. זה אמור לקחת כ- 5 דקות.

  • לאחר שהשומן נמס לתוך המחבת, הניחו את הצלעות שטוחות על אחד הצדדים. מבשלים עוד 3 דקות, עד להשחמה, ואז הופכים ומבשלים בצד השני.

  • הנמיכו את האש לבינונית-נמוכה. בעזרת כף יוצקים את החמאה עם עשבי התיבול. 

  • מערבבים היטב עד שהחמאה מוקצפת, מניחים את הצלעות סבצלחת הגשה ומעליה יוצקים רוטב חמאה. בתיאבון! 

    אודות כותב המאמר

    יונתן רוזנפלד

    יונתן רוזנפלד

    בן 28, מראשון לציון, כתב, מדריך טיולים , שף חובב, קרניבור מושבע ומנגליסט

    מוצרים הנמצאים במתכון זה

    לוגו של האחים אהרון
    רוצים לשתף את המתכון שלכם?
    צרו איתנו קשר!
    {{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
    {{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
    {{ options.labels.newReviewButton }}
    {{ userData.canReview.message }}
    לוגו האחים אהרון

    ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

    האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

    אז מה חדש??

    לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

    מתכונים מומלצים

    מתכונים פופלריים

    הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

    מוצרים הנמצאים במתכון זה

    פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך