7 נתחים מיוחדים לעל האש שאתם חייבים לנסות בעצמאות הקרוב

חג הבשרים הלאומי עוד רגע מגיע, והגיע הזמן לתכנן את ארוחת המנגלים השנתית שלכם – כאוהבי בשרים מושבעים, דאגנו להביא לכם כמה טיפים שווים ישירות מהמומחים של קצבית האחים אהרון – בואו להכיר כמה סוגי בשרים שממש כדאי להביא לאור הזרקורים של המנגל כי הם לא פחות ממדהימים!

בואו נניח את האמת על שולחן האוכל, יש מעט מאוד מאכלים שמתעלים על נתח בשר טרי צלוי כהלכה. בשר עסיסי, חרוך קלות ופריך, זה בדיוק מנת הבשרים הראויה להגיש ביום שבו אנחנו חוגגים את העצמאות שלנו.

אפשר להכין אותם במהירות, בקלות ואתם לא צריכים להיות שפים מקצועיים כדי להכין בשר ממש כמו במסעדות הטובות ביותר! אז לפני שאתם מדליקים את המנגל ומתחילים לנפנף כמיטב המסורת הישראלית – כדאי שתתחילו בבחירת בשר לעל האש.

רוב הסטייקים הטובים ביותר למנגל יגיעו מנתח הבקר שנקרא חלציים קצרים, אבל הפעם החלטנו לבדוק כמה מהנתחים הפחות מוכרים במטבח הישראלי – ואם אתם קצת חוששים משינויים, אל תדאגו, עם הטיפול הנכון הבשרים הללו יגרמו לכם להזיל ריר, והרבה! 

הנה הנתחים המשובחים שכדאי לכם לנסות על המנגל

#1 סטייק אונטריב

בין נתחי הבשר האהובים עלינו, האונטר ריב נחתך מאזור הצלע השמינית המתחברת גם עם צוואר הבקר. הסטייק הזה מעוטר בסימני שיוש מרהיבים הנמשכים לכל אורכו ויוצרים את האיזון המושלם בין בשר ושומן. האונטר ריב יכול לכלול בתוכו גם חלקים מהאנטריקוט ומהדנבר קאט – באיזה מידה? ובכן, זה מושפע רבות מצורת החיתוך ואיכות היישון של הבשר. סטייק האונטר ריב הוא נתח בעל אחוזי שומן גבוהים שמעניקים לו עושר טעמים יוצר דופן, כל מה שאנחו אוהבים בבשר. קרניבורים מסוימים יגידו שהוא מיועד רק לקדרות בבישול ארוך, אבל השיוש העשיר שלו הופך אותו לנתח נהדר לצלייה בשלמות או על שיפודים.

#2 סטריפ סטייק

נתח בשר עסיסי במיוחד המכונה גם, סטריפ ניו יורק, הוא למעשה סטייק סינטה על העצם. הוא מכיל טעם בקר עז ודומיננטי יותר בהשוואה לסטייק הצלעות, יש שיגידו שזה בא על חשבון הרכות, אבל אנחנו לא מתרגשים, אם תצלו אותו כמו שצריך הוא יזכיר לכם למה אתם אוהבים בשר.

כדי להוציא מהסטייק את המיטב מומלץ להניח לו להגיע לטמפרטורת החדר, לפני שאתם מניחים אותו על המנגל אל תשכחו למרוח אותו במעט שמן זית כדי לשמור לו על העסיסיות והחיוניות.  

#3 נתח קצבים

נתח קצבים נחתך מהשריר המרכזי בסרעפת. מאחר ומדובר באזור פעיל מאוד, מה מעניק לבשר מרקם קשה יותר בהשוואה לאנטריקוט לדוגמה. אך הוא מפצה על כך עם שלל טעמים מרוכזים ועמוקים.

כדי למקסם את הטעמים מבלי לפגוע במרקם הנתח, מומלץ לצרוב אותו קלות ולהגיש אותו במידת עשייה רייר. אם אתם מה אנחנו מכנים, קרניבורים בנשמה – כנראה שלא תירתעו מהלעיסה הממושכת ואפילו תיהנו ממנה ומעושר הטעמים שהיא מביאה איתה. 

אולי יעניין אותך לקרוא גם על המדריך המלא לנתח קצבים >> 

#4 ורד הצלע

סטייק עין הוא בין הנתחים המופלאים ביותר, בלי להגזים. זהו נתח עתיר בשומן מה שהופך אותו למועמד לא פחות ממושלם לצלייה על המנגל. במהלך הצלייה השומן נמס ומתמוסס בפה, מה שמעניק לנתח את הטעם הכה העסיסי ועשיר שלו. הוא יכול להיות נפלא מרינדה טובה, אבל לדעתנו, תיבול פשוט של מלח ופלפל ישמרו על הטעם האותנטי של הבשר.

#5 ואסיו

אחד מהנתחים המועדפים על הדרום אמריקאים, מיקום הבשר נמצא בחלל הבטן של הבקר. אחת הסיבות שהופכות את הבשר הזה לכול כך אהוב, היא שהוא בעל טעמים עשירים ודומיננטיים. אם זאת הפעם הראשונה שאתם אוכלים את הנתח הזה, אתם עשויים להיות מופתעים מהקשיחות העדינה של הבשר ומעושר הטעמים שנפתח בזמן הלעיסה. הארגנטינאים מחשיבים את הבשר הזה למשובח ביותר.

#6 איירון סטייק

נתח בשר המגיע מחלקה הקדמי של הפרה, משויש מאוד מה שמעניק לו מרקם ועסיסיות שאי אפשר לעמוד בפניה. לאיכות היישון יש השפעה ניכרת על טעם הבשר, אז אנחנו ממליצים לא להתפשר בנקודה הזו. כדי לקבל סטייק עסיסי כדאי לצלות אותו על המנגל לזמן קצר כדי למנוע מהבשר להתייבש.

#7 סטייק טומהוק

הגיע הזמן שתכירו את היהלום של המנגל – סטייק טומהוק. אחד מהסטייקים על העצם הגדולים והמפוארים ביותר. סוג החיתוך והעצם המעטרת אותו מקנה לו מראה המזכיר את הגרזנים של האינדיאנים, מה שגם יצר את השם המיוחד שלו “טומהוק”. אך תשפטו את הסטייק רק לפי המראה הנהדר שלו, לעצם יש לא מעט השפעה על טעם הבשר, היא מעשירה ומחזקת את הטעמים שלו בזמן היישון וגם בזמן הצלייה. מאחר ומדובר בטייק די גדול,  תוכלו לחלוק אותו עם כל החברה. מידת העשייה המומלצת שלו היא מדיום ומטה.

 

אוהבים סטייק טומהוק? רוצים ללמוד עליו? אולי המדריכים האלה יעיינו אותכם: 

סטייק טומהוק – כל מה שצריך לדעת 

איך להכין סטייק טומהוק בגריל 

נתח מיוחד צלעות על האש

אולי יעניין אותך לקרוא גם איך להכין סטייק אנטריקוט >> 

עכשיו, אחרי שערכתם היכרות קצרה עם כמה מהנתחים המיוחדים – הנה כמה טיפים שישלימו לכם את תמונה:

  • לפני שתם רוכשים את הבשר, וודאו כי הקצביה מוכרת בשר מיושן כמו שצריך. אחד מסימני ההכיר של בשר עבר יישון איכותי, הוא התגובה שלו למגע. בקשו מהקצב לנעוץ את אצבעו בבשר, זה לגיטימי לגמרי לבדוק כך איכות היישון. אם נעיצת האצבע הותירה בבשר סמין והוא לא חזר לעצמו מיד, זה מעיד על יישון מצוין.
  • הוציאו את הבשרים החוצה מבעוד מועד והניחו להם להגיע לטמפרטורת החדר בסביבה יבשה. זה ישפר את איכות הבשר לאחר הצלייה.
  • אם חשקה נפשכם בבשר רך יותר, הכינו מרינדה עשירה בטעמים הניחו לבשר לספוג טעמים ולהתרכך בתוכה. אם יש ברשותכם כמה פירות טרופים אתם יכלים להניח אותם בקרבת הבשר זה יסייע לו להתרכך יותר מהר.
  • הימנעו מלהניח את הבשר על המנגל לפני שהוא התחמם די הצורך. ההמלצה היא לחכות כחצי שעה עד שהגחלים ידלקו היטב והמנגל יגיע לחום גבוה ואחיד, ורק אז ניתן להניח את הנתחים לצלייה.
  • אם אתם רוצים להעשיר את הטעמים, הניחו ישירות על הגחלים עלי מרווה, רוזמרין, טימין או חיטה יבשה – העשן יהיה מרוכז בניחוחות וטעמים של עשבי התיבול ויעניק לבשר ארומה משגעת.

יום העצמאות הפך למסורת המתמקדת בבשרים, יש לכך סיבה טובה. חווית אכילת הבשר היא מעניקה לנו תחושה בראשיתית, טבעית ופראית במקצת. כיום, כמעט כל אדם בוגר יודע איך להדליק גחלים ולנפנף במרץ – אך מפה ועד להכין בשר איכותי שיעניק לכם תחושת עונג ושובע שלא תרצו שתגמר, זאת כבר מיומנות המצריכה מעט ידע, היכרות עם הבשר וגם קצת רגישות. אל תדאגו, כולם יכולים להגיע לזה די בקלות.

העצמאות לבחור את הבשר שלכם

עכשיו אחרי שנחשפתם אל כמה מהנתחים הפחות שגרתיים, אתם חופשיים לבחור אילו נתחים הולכים לככב לכם על המנגל ביום העצמאות. אם טעם הבשר, הטיפול והעבודה אתו מרגשים אתם – נסו לשבור את שגרת הנתחים המוכרים, עם כמה בשרים שעדיין לא ניסיתם, מי יודע אולי זה יפתח לכם עולם חדש של טעמים והתנסויות חדשות. מה שבטוח, שווה לנסות.

קצבית האחים אהרון – המקום בו מתחיל החגיגה

אנחנו חושבים עליכם לאורך כל השנה, וביום המיוחד הזה במיוחד. אנחנו מציעים מגוון גדול של בשרים טריים ואיכותיים. אתם יכולים להעצים את החוויה ולבקר אותנו בשוק הבשרים בתל אביב, להסתקרן ולשאול שאלות, ואנחנו נענה עליהן בשמחה. אם המולת השוק היא לא בדיוק הקטע שלכם, יש לנו פתרון מפנק במיוחד – משלוחי בשר בחולון ובכל המרכז – מדובר במשלוחים מהירים, מקוררים ישירות לפתח הבית שלכם, תוך זמן קצת ובאיכות חסרת פשרות.  

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך