שניצל בתנור – מתכון עם טיפים וטריקים

שניצל זה אחד המאכלים היותר נוסטלגים שיש, מי מאיתנו לא אהב את זה כילד? זה ניחוח שבכוחו להחזיר אותנו לרגעים היקרים בילדות, למטבח שבו אבא, סבתא או אמא ניחמו אותנו עם אוכל נפלא. היום, אני מזמין אתכם להצטרף אליי למסע במסלול הזיכרון, כשאנו חושפים את הסודות מאחורי המתכון היקר של סבתי לשניצל בתנור – אלטרנטיבה בריאה יותר לתענוג המטוגן. 

קצת על השורשים של השניצל

דמיינו את זה: אתם יושבים ליד שולחן המטבח של סבתא שלכם ומחכים בקוצר רוח לצלחת של טוב מעורר תיאבון. הארומה המפתה עוברת באוויר, והבטן שלכם מגרגרת בציפייה. לפתע, סבתא שלכם מגיחה מהמטבח, מציגה בגאווה את המנה המיוחדת שלה – שניצל בתנור. אה, הזכרונות! היום, אנחנו הולכים לצלול לתוך העולם המופלא של השניצילים.

 ילד רעב שאהב אוכל – לא יכולתי שלא להתפעל מהציפוי החום-זהוב שעטף את העוף הרך והעסיסי. עכשיו, בואו נדבר רגע על המנה הזו. שניצל, חברי, הוא מצרך גרמני קלאסי שגנב לבבות ומילא לאנשים רבים את הבטן במשך דורות. עשוי באופן מסורתי עם בשר עגל, מאז הוא עבר שינויים רבים והאופציה הפופלרית היא כמובן חזה עוף מטוגן בפירורי לחם.

אבל רגע, יש עוד! שום חווית שניצל בתנור אינה שלמה ללא בן לוויה מתאים – התוספת המושלמת. לעניות דעתי, תוספת נדיבה של פירה היא השותף האידיאלי לפשע. המנה הרכבה הזו של תפוחי האדמה לצד השניצל הפריך מתאחדים בהרמוניה מושלמת ויוצרים ניגוד מענג שמשאיר לכם חשק לעוד ביס.

כשאני מעלה זיכרונות מהארוחה הבלתי נשכחת ההיא, אני עדיין מרגיש את החום והאהבה שסבתא הייתה שמה בשניצלים ובכללי בכל מנה. כל ביס היה תזכורת לכך שהמתכונים הטובים ביותר הם לא רק המרכיבים ודרכי ההכנה; הם עוסקים בזיכרונות ובאנשים שחולקים אותם איתנו.

אז, חברים, קחו את הסינרים שלכם וחממו מראש את התנורים שלכם כי אנחנו עומדים לצאת למסע בעקבות השניצל המושלם בתנור. הרבה אנשים בטוחים ששניצל בתנור – המשמעות היא שיצא שניצל יבש, אבל למען האמת זה לא מדויק ויש המון טיפים שיאפשר לכם ליהנות משניצל רך, קרסיפי וטעים לא פחות. תתכוננו להתאהב בציפוי הפריך ובמתכון ממכר, קל וטעים במיוחד!

רוצים ללמוד איך להכין שניצל כמו בוסים? הכנו מדריך עם מתכון מטורף (שניצל מטוגן קלאסי) >> 

למה להכין שניצל בתנור ולא לטגן?

בכל הנוגע להכנת שניצל, השימוש בתנור מציע מספר יתרונות שהופכים אותו לשיטה מועדפת על בשלנים ביתיים רבים. 

אפשרות בריאה יותר: אחד היתרונות הגדולים ביותר של אפיית שניצל בתנור הוא כמות השמן המופחתת הדרושה בהשוואה לטיגון מסורתי במחבת. באפייה במקום טיגון תוכלו ליהנות מגרסה קלילה ובריאה יותר של המנה האהובה הזו מבלי להתפשר על הטעם.

בישול אחיד: התנור מספק מקור חום עקבי, ומבטיח שהשניצל שלכם מתבשל באופן שווה מכל הצדדים. זה מביא לציפוי זהוב ופריך להפליא לאורך כל הנתח, ללא שום השחמה לא אחידה. 

פחות בלגן: תגידו שלום לניקוי השמן מהכיריים! אפיית שניצל בתנור מבטלת את הבלגן והטרחה הכרוכים בטיגון. אתם יכולים ליהנות מארוחה טעימה מבלי לדאוג מכתמי שמן על דלפקי המטבח או ריחות טיגון מתמשכים.

בישול ללא ידיים: ברגע שהשניצל שלכם מוכנס לתנור, יש לכם את החופש לטפל במשימות אחרות בזמן שהוא מתבשל. אין צורך בהיפוך מתמיד או במעקב, מה שמאפשר לכם לבצע ריבוי משימות או לבלות זמן איכות עם אנשים שאתם אוהבים עד שהם יהיו מוכנים. 

שמירה על לחות: אפיית שניצל בתנור עוזרת לשמור על המיצים הטבעיים בתוך הבשר, וכתוצאה מכך פנים הבשר יהיה רך ועסיסי. החום המבוקר והסביבה הסגורה של התנור פועלים יחד כדי לאטום את הטעמים, ומבטיחים ניגוד מענג בין הציפוי הפריך לבשר עסיסי.

הכנת מנה גדולה: אם אתם מבשלים לאורחים  או פשוט רוצים שאריות לשאר השבוע –   התנור מציע מספיק מקום לאפיית שניצלים מרובים בו זמנית. זה הופך אותו לבחירה מעשית כאשר מגישים מספר גדול יותר של מנות. 

טיפים להכנת שניצל מושלם בתנור

פירורי לחם זה הסוד –  בחרו בפירורי לחם של פנקו במקום בפירורי לחם רגילים לקבלת ציפוי קל ופריך יותר. פנקו, מוסיף שכבה נוספת של פריכות לשניצל. אפשרות נוספת אבל שהופכ את המנה לקצת פחות בריאה זה פירורי לחם מביסלי – טעים ונותן טוויסט מגניב. 

תיבול טוב: בכל הנוגע לתיבול שניצל – אין נכון או לא נכון. זה מה שאתם אוהבים. עשבי תיבול קלאסיים לשניצל זה פפריקה, פלפל, טיפה כמון (מאוד דומיננטי), לאמיצים: אפשר להוסיף גם קארי לשניצל. 

הטמפרטורה הנכונה: חימום מראש של התנור לטמפרטורה הנכונה הוא קריטי להשגת הפריכיות. כוונו את התנור ל200 מעלות לבישול אידאלי. החום יבטיח שהשניצל שלכם יתבשל בצורה אחידה וישמור על הלחות שלו. 

השתמשו ברשת: הנחת רשת על גבי תבנית האפייה שלכם יכולה לעזור לשניצל להתבשל בצורה אחידה יותר. 

הימנעו מצפיפות יתר: ודאו שיש מספיק מרווח בין כל השניצלים על התבנית. צפיפות יתר עלולה להפריע לזרימת אוויר תקינה, ולהוביל לבישול לא אחיד ולרטיבות. במידת הצורך, אופים את השניצל בכמה נאגלות.

הופכים בזהירות: בערך באמצע זמן הבישול הופכים בזהירות את השניצל בעזרת מרית או מלקחיים. זה מבטיח ששני הצדדים ישחימו בצורה אחידה ויפתחו את הקראנצ’יות שאנחנו אוהבים. 

לא לבשל יתר על המידה: שימו לב היטב לזמן הבישול כדי למנוע מהעוף להתייבש. בהתאם לעובי חזה העוף, אפייה של 12-15 דקות אמורה להספיק. 

עם הטיפים האלה, תוכלו להשיג שניצל מושלם בתנור שבהחלט נותן פייט יפה לגרסה המטוגנת.

אז, הפשילו שרוולים, חממו את התנור הזה מראש והתכוננו להתפנק עם שניצל בריא, טעים וקל להכנה! בלוטות הטעם שלכם יודו לכם!

מה צריך כדי להכין שניצל בתנור?

זה מה שתצטרכו כדי להכין שניצל עוף פריך בתנור:

שמן
בניגוד לשניצל הרגיל, המתכון הזה לא מטוגן בשמן עמוק. עם זאת, עדיין תצטרכו לשמן את התבנית במעט שמן זית – זה יוסיף טעם וימנע מהשניצלים להידבק.

חזה עוף פרוס
אתם יכולים חתיכות גדולות של שניצלים דקים – או לחתוך לרצועות קטנות (שניצולונים). 

קמח
קמח לכל מטרה עובד עם הביצים ופירורי הלחם המתובלים כדי ליצור את הציפוי הפריך. 

פפריקה
פפריקה מעניקה טעם מעושן לשניצלים. 

ביצים
שתי ביצים שלמות מחזיקות את הקמח ופירורי הלחם.

פירורי לחם 
אפשר להשתמש בפירורי לחם שנרכשו בחנות או להכין בעצמכם פירורי לחם מתובלים בבית.

גרידת לימון
לימון מוסיף המון – גם שמדובר בשניצל.  

איך להכין פירורי לחם טעימים בבית?

אז כמו שאני תמיד אומר – אין כמו להכין לבד, כל דבר. זה תמיד יוצא יותר טעים. והפעם בואו נדבר על פירורי לחם. למי מאיתנו לא נשאר לחם יבש מסופ”ש או סתם לחם יבש שנשכח לו? 

אז לפני שאתם זורקים – דעו שיכולים להיות לו המון שימושים ואפשר מזה המון דברים, תמיד ממליץ לשמור את הפרוסות הקשות שנשארות במוחד בשביל זה! 

אז הפעם אני הולך ללמד אותכם איך להכין פירורי לחם בטעם גריל ושום שהולכים לשדרג את השניצל שלכם בתנור! אבל זה יכול גם להתאים לקציצות ברוטב עגבניות או לכל מטרה אחרת. 

לוקח בדיוק 10 דקות להכים את זה, בכלום אנרגיות והתוצאה שווה! אז לא להתעצל 😜.

מצרכים:

  • 10-12 פרוסות לחם יבש
  • 1 כפית אבקת שום
  • 1 כפית אורגנו
  • 1 כפית תבלין בשרים/גריל
  • טיפת שמן

איך מכינים:

  1. תחתכו את הלחם לפרוסות הכי דק שאתם יכולים. 
  2. סדרו את הפרוסות שחתכתם בתבנית שריפדתם מראש בנייר אפיה. טפטםו ממש קצת שמן 
  3. מכניסים את התבנית לתנור שחומם מראש לחום הכי גבוה (220 מעלות) 
  4. אפו את הלחם במשך כ-6 דקות.
  5. אחר כך הפכו את הלחם לצד השני עד להשחמה (עוד כ-5 דקות).
  6. לאחר שכל פרוסות הלחם יוצאות שחומות ואחידות הוציאו מהתבנית ותנו ללחם להתקרר. 
  7. העבירו את הלחם למעבד מזון ,מוסיפים אבקת שום, אורגנו ועוד תבליני גריל שאוהבים.
  8. לוחצים בפולסים עד שכל הפרוסות הופכות לפירורים.
  9.   את פירורי הלחם מעבירים לקופסא אטומה ושומרים במקרר.

איך לאחסן שניצל עוף

שומרים שאריות של שניצל עבכלי אטום במקרר עד שלושה ימים. מחממים מחדש במיקרוגל או בתנור.

האם אפשר להקפיא שניצל עוף?

כן, אפשר להקפיא שניצל עוף אפוי. הניחו לשניצל להתקרר לחלוטין, ואז עטפו בנייר אפיה. עוטפים שוב בנייר אלומיניום להגנה נוספת. להקפיא עד שלושה חודשים. מפשירים במקרר ומחממים בתנור או במיקרוגל. 

מתכון לשניצל בתנור של סבתא

מרכיבים 

1 כף שמן זית

6 חזה עוף חתוך לשניים לאורך 

מלח ופלפל שחור גרוס לפי הטעם

¾ כוס קמח לכל מטרה

1 כף פפריקה טחונה

2 ביצים 

2 כוסות פירורי לחם 

1 כפית גרידת לימון 

הוראות הכנה

מחממים את התנור 220 מעלות צלזיוס. מרפדים תבנית גדולה בנייר אלומיניום ומזלפים שמן זית על הנייר. מכניסים את תבנית האפייה לתנור ומניחים לו להתחמם

בינתיים מניחים חזה עוף בין 2 יריעות ניילון  נצמד על השיש. כעת עם פטיש שניצלים דפקו בחוזקה עם הצד החלק של פטיש עד שמגיע לעובי הרצוי.מתבלים. 

מערבבים קמח ופפריקה יחד בקערה. טורפים ביצים, מלח ופלפל יחד בקערה אחרת. מערבבים פירורי לחם וגרידת לימון יחד בקערה שלישית.

מניחים חתיכה אחת של עוף בקמח; לנער עודפים. לאחר מכן טובלים בביצה טרופה. הרימו את הנתח למעלה כך שעודפי הביצה יטפטפו בחזרה לקערה. מכניסים כעת לקערה של פירורי לחם ומצפים מ2 הצדדים.  מניחים על הצלחת וחוזרים על הפעולה עם שאר השניצלים. 

מוציאים את תבנית האפייה מהתנור. מסדרים את השניצלים.
אופים בתנור שחומם מראש במשך 5 עד 6 דקות. הופכים את השניצלים וממשיכים לאפות עד שהוא כבר לא ורוד במרכז ופירורי הלחם תופסים צבע שחום, זה אמור לקחת 5 עד 6 דקות נוספות.

מגישים  עם תוספת שאוהבים – פירה, צ’יפס, אורז או סלט. 

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך