נתחי בשר שישדרגו לכם את השולחן בראש השנה

אז נכון, לא סתם אומרים שנהיה לראש ולא לזנב וכו’ – ראש השנה נתפס כחג האולטימטיבי לדגים, אבל בנינו זה לא תמיד מספיק, ובוודאי לא מחייב. אין כמו מנות בשר עסיסיות שיספקו לקרניבורים דרך טעימה לפתוח את השנה החדשה. בדיוק בשביל אנחנו באחים אהרון דאגנו להכין לכם מדריך מפורט – מתי קונים? מתי מכינים ושאלת השאלות – אילו בשרים הכי מומלצים לראש השנה? בואו נתחיל.

איך לקנות את הכמות המדויקת של בשר לראש השנה?

תזכרו שניה בארוחות חג משפחתיות. ממה אמא או סבתא תמיד פחדו? שלא יהיה מספיק אוכל! ואז מה קורה? הן רוכשות כמויות מזון שתמיד גרמו לנו לחשוב שהן מתכוונות להאכיל גדוד חיילים, אבל בפועל הרבה ממנו נזרק לפח. אז לפני שנעבור לאיזה בשרים ומתי קונים – יש כמה כללי אצבע שיעזור לכם להיערך נכון עם כמויות השר (והמזון באופי כללי) כך שמצד אחד לא יחסר לאף אחד וכל האורחים ישבעו ומצד שני, אתם תוכלו לחסוך כסף ולא להגיע למצב שאתם זורקים מזון. ברוב המקרים, ארוחת ערב חגיגית ממוצעת לאדם יוצאת בערך כ-200 גרם בשר. אז מה עושים? חשבון פשוט. בהתאם מספר הסועדים, יש לחשב את הכמויות. לדוגמה, אם הולכים להיות 20 אנשים בארוחה, אז כדאי לקנות משהו כמו 4-5 ק”ג בשר.

מתי כדאי לקנות בשר לראש השנה?

אז תראו, כאן זה קצת טריקי. מבחינת מזון יבש זה ממש לא בעיה לקנות גם חודש לפני ראש השנה. אבל כשמדברים על בשר, מצד אחד חשוב לקנות אותו מוקדם מספיק לפני הלחץ של ההזמנות, מצד שני, מומלץ גם לא לחכות לרגע האחרון (שלושה ימים לפני הערב חג זה רגע אחרון לצורך העניין). בדיוק בגלל זה, באחים אהרון אנחנו מאפשרים ללקוחות שלנו לשריין הזמנות כבר חודש לפני – ואנו מספקים את ההזמנה מתי שהלקוח מבקש, בין אם זה יום לפני החג, יומיים או שלושה לפני (או שבוע) זה לא משנה, בהתאם למה שאתם רוצים.

אז אם אתם רוצים להזמין בשר לראש השנה, אנחנו  ממליצים להרים אלינו צלצול ולבדוק מתי אנחנו פותחים את שריון ההזמנות, כך תוכלו להבטיח שהכול יגיע בזמן ועדיין יהיה טרי ועם טעם משובח!

 

אל תשכחו לבחור בשרים רק בקצביה עם מוניטין

בכל ארוחה חגיגית, רצוי להזמין בשרים טריים, משובחים וכאלה שיהממו את האורחים שלכם. כדי לעשות את המשימה הזאת בהצלחה, שימו לב שאתם מזמינים בקצביה איכותית עם מוניטין עשיר. אנו בקצביית אחים אהרון מספקים מגוון ענק של בשרים. תוכלו להגיע אלינו, לשוק התקווה או פשוט להזמין את הבשרים שאתם הכי אוהבים אונליין עם משלוחי בשר עד הבית.  תהליך ההזמנה הוא פשוט, קל והמשלוחים שלנו מהירים במיוחד. רק כמו שאמרנו, בחגים כדאי להזמין מראש ולא לחכות לרגע האחרון.

בקצבייה שלנו תוכלו למצוא סוגים שונים של בשר בקר, עגל, בשר על האש, בשר למעשנת, בשרים למסורת, נתחי פנים, בשרים טחונים, אווז, הודו, עוף ועוד. כל הבשרים שלנו איכותיים ונשמרים בתנאים המדויקים ביותר, עם היגיינה גבוהה ושילוח מקורר.

אולי יעניין אותך לקרוא גם איך מזהים ובוחרים בשר טרי>> 

ארוחת ראש השנה עם בשרים מיוחדים

מתי כדאי להכין בשר לראש השנה?

כשאתם מכינים בשר לראש השנה, אנחנו ממליצים לבחור במנות כאלה שתוכלו להכין גם יום לפני מבלי לפגוע באיכות הטעם. כלומר, כדי שתוכלו לחסוך ביום החג עצמו, אז בחרו במנות שיהיו מוכנות מבעוד מועד וכל מה שתצטרכו לעשות בערב חג עצמו זה להכניס אותן לתנור או רק לצרוב את הנתחים וכו’. לדוגמה, אם אתם מתכננים להכין מנה של בשר רוסטביף, תוכלו לצלות אותה יום לפני. לעומת זאת, אם בא לכם סטייק אז כאן זה קצת בעייתי – כי פה אתם תצטרכו לצלות כל סטייק בנפרד, וזה לא אפשרי לעשות יום לפני, כלומר, בזמן שכולם כבר בשולחן אתם תצטרכו לעמוד ליד המחבת ולשמור על כל סטייק. אז, אם יש לכם הרבה אורחים, אנחנו לא בטוחים שזה כזה פרקטי, אבל אם אתם שולחן קטן, אז זה פחות בעייתי, רק תדאגו ששאר המנות יהיו מוכנות לפני.

באופן עקרוני, בארוחות חג נתחי בשר שלמים תמיד מהווים סוג של אלמנט חגיגי – ואם אתם תכינו אותם בבישול ארוך אז הטעם שלהם גם ישבח היטב. גם מרק עם בשר יכולה להיות אפשרות טובה לערב ראש השנה, תבשילי קדירה וכל תבשילי עם רוטב שאפשר להיכן יום לפני ולחמם לפני ההגשה. 

כללי ברזל לארוחת בשר בראש השנה

הכנות זאת לא מילה גסה:

חברים – חשוב שתבינו שגם במטבחים במסעדות הכי יוקרתיות, שמכילות את הציוד הכי חדשני, לצד כוח אדם ושפים מהמדרגה הראשונה – פעמים רבות מגיעים למצב של קריסה כתוצאה מלחץ. זו הסיבה שכדי להימנע מהמצב הזה, נהוג לעשות הכנות לפני הסרוויס. זה אומר: לעשות חיתוכים לכל הירקות, לפרוס את הבשר, להכין את המרינדה אם יש, רטבים וכל דבר שיוכל להקל עליכם בערב חג עצמו. כך תוכלו להכין את ארוחת החג והבשר לראש השנה בלי לחץ ובהצלחה רבה.

פזרו את העומס

אם כל אורח מביא מנה מסוימת לחג, לדוגמה תפוחי אדמה בתנור, אז אנחנו ממליצים לכם לבקש מהם שידאגו שיגיעו כבר חמימים, תוך שהם מכוסים בנייר כסף. טריק נוסף שיכול לעבוד זה להניח עליהם שמיכה כך שיישארו בטמפרטורה חמימה. בשולחנות חג גדולים, לא תמיד יש מקום לכל המנות במטבח – ובגלל שאת הבשר פעמים רבות מכינים כבר באותו יום, אז יש לחץ על כל אמצעי החימום כמו הגז, המיקרו והתנור.

התרחקו ממתכונים מסובכים.

אם לפני חודש הכנתם צלי בשר אגדי לזוג חברים שלכם, זה לא אומר שזה יצליח לכם לכמות של 10 אנשים. במילים אחרות, בכל הנוגע להכנת בשר לראש השנה, הימנעו מלסבך את עצמכם עם מתכונים חדשים, מסובכים שיכולים להוביל להרבה טעויות. גם אם זה מתכון מורכב שעשיתם מיליון פעם, כשצריך להכפיל את הכמויות אז פעמים רבות זה מתפקשש. היצמדו למתכונים פשוטים, קלים שלא יסבכו אותכם עכשיו בערב חג, כך שכולם יצאו שבעים ומרוצים 😊

תנו לירקות את הכבוד.

כשזה מגיע לנתחי בשר לראש השנה, הרבה פעמים אנשים נתקלים בבעיה שמשותפת גם למנות קדירה, תבשילי בשר או צלי – ההגשה. לפעמים ההגשה נראית לא אלגנטית ולא יושבת יפה בשולחן החג. זו הסיבה שאנחנו תמיד ממליצים לשדרג עם כמות נאה של ירקות – זה יכול להיות גזרים, בצלים ושום. תוכלו להכניס אותם לתבשיל כבר בהתחלה כדי שישתלבו ברוטב וישדרג את הטעם. אפשרות נוספת היא להכניס אותם ב40 דקות האחרונות של הבישול כך שיישארו שלמים ויוסיפו צבע לצלחת.

בקיצור, אם נסכם את כל מה שאמרנו עכשיו, השתדלו להכין כל מה שאפשר מראש. והכי חשוב – אל תשכחו לשמור על רוגע. מה שאפשר הכינו מראש, אם אתם מתכננים לקשט את המנה הבשרית עם עלים ירוקים אז טיפ שלנו זה להשיר אותם מספר שעות במקרר כשהם מכוסים בנייר לח, כך הם לא יאבדו את הטעם המרענן. 

בואו להכין במיוחד לחג מתכון למח עגל >> 

אישה מגישה למשפחה תבשיל בשר לראש השנה

ועכשיו נעבור לעיקר: איך בוחרים את נתחי בשר לראש השנה?

אז לפני שאתם מחליטים איזה סוג בשר אתם הולכים להגיש בארוחת החג, חשוב לבחור באיזה שיטה אתם מתכננים להכין את זה. האם אתם רוצים לצלות את הבשר? לצרוב במהירות על המחבת? או שאתם טיפוס שמתחבר יותר לבישול ארוך?

חשוב להבין שאחד היתרונות הגדולים ביותר בכל הנוגע בבישול וצליה איטית זה שאפשר להכין אותם יום ואפילו יומיים לפני. תוכלו לצלות את הנתחים בשלמותם, לפרוס אותם לאחר שהתקררו (אגב, פריסת נתחים שהם מקוררים הרבה יותר קלה) ולאחר מכן לגמרי תוכלו להשאיר אותם במקרר כך שייספגו את כל הטעמים והמיץ של הרוטב. בערב חג, תוציאו את הבשר, תחממו אותו והנה לכם, יש לכם מנה עיקרית מנצח בשולחן. רק חשוב שתשימו לב, כי גם חימום הוא המשך בישול, אז יש לעשות את החישוב הזה בהתאם למתכון, כך שלא יקרה מצב שאתם מבשלים אותו יתר על המידה, אחרת הוא עלול להתייבש ולהיות עם מרקם לא כיפי, או להתפרק.

בא לכם רק לצלות את הבשר במהירות? גם בסדר. אין ספק שנתחים שנצלים במהירות מספקים את ה”שואו” המושלם לשולחן החג והאורחים ייהנו ממופע עסיסי במיוחד ברגע שתפרסו את הנתח הוורדרד מולם. הבעיה העיקרית היא שהנתחים הלל דורשים הכנות של הרגע האחרון, מה שעשוי ליצור לחץ, במיוחד אם יש לכם הרבה אורחים רעבים.

אפשרות נוספת שיכולה להתאים לראש השנה – זה להכין את הנתחים יום לפני החג, לפרוס אותם בעודם קרים אך להגיש את הנתחים כשהם כבר בטמפרטורה של החדר עם תוספת חמה כמו פירה, ירקות בתנור ועוד. תאמינו לנו, זה לא מוריד מאיכות המנה ואפילו ההפך, בנוסף – בחו”ל, זה נהוג להגיש נתחים בצורה כזו, כמו לדוגמה רוסטביף.   

אל תשכחו את מידות העשיה…

כדי שתוכלו לקלוע בצורה מדויקת למנות הכנת הבשר, שכן סביר להניח שהדודה תרצה מדיום, הילדים וול דאן…יש טיפ שיכול לעבוד לכם: הוציאו את הבשר מהתנור או המחבת בדרגת מדיום. אחרי שמוציאים אותם המתינו מספר דקות כך שהבשר יתגבש. אם אחד האורחים שלכם אומר שהנתח אדום או ורוד מדי, תוכלו לצרוב אותו מ2 הצדדים על המחבת למידת העשייה הרצויה. ברוב המקרים, מדיום זו מידת עשייה שמספקת את רוב הסועדים.

נתחי בשר שיתאימו לחגיגות ראש השנה

כמה מילים אחרונות

ברגע שדואגים לכל ההכנות מבעוד מועד ולאחר שמזמינים בשר בזמן – ממש אין לכם מה לחשוש מארוחת החג. באתר של האחים אהרון תוכלו להזמין את הבשרים הטריים ביותר לראש השנה וליהנות ממבחר עשיר, טרי עם הטעמים הכי משובחים. אנחנו מזמינים להסתכל בקצביית אונליין שלנו ולבחור לכם את ההבשרים שאתם הכי אוהבים ולקבל אותם עד הבית, בדיוק בזמן 🙂 

בכל בעיה או שאלה אנחנו זמינים לכם בווטאסאפ, או בטלפון למעלה. 

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך