איך מזהים ובוחרים בשר טרי? וכמה טיפים חשובים לאחסון נכון של בשר

מצד אחד כל סוגי הבשר חולקים את אותם פרמטרים של טריות, אבל לקביעת האיכות של הנתחים שאתם קונים יש הרבה יותר מאשר המראה והריח שלהם. לצורך העניין, סימן אחד של טריות לא אומר שהבשר טרי וגם סימן אחד לא טוב לא אומר שהבשר לא טרי. אתם צריכים לקחת בחשבון את כל מדדי האיכות של הבשר כדי להעריך את מידת הטריות. במאמר הבא הבאנו לכם את כל הדרכים לזהות בשר טרי בקצביה עם טיפים לאחסון נכון ושמירה על כל סוג של נתח. שנתחיל?

איך יודעים שהבשר בקצביה טרי?

1 צבע הבשר

לבשר טרי יש צבע אדום בוהק; ככל שהגוון האדום בהיר יותר, כך הבשר טרי יותר – אלא אם כן הוא טופל בפחמן חד חמצני כדי לשמור על צבעו. אם לבשר יש צבע אדום לא טבעי, שאלו בקצביה או בסופר אם הבשר עבר טיפול בפחמן חד חמצני. מצד שני, צבע חום-אדום לא אומר שהבשר לא טרי; זה רק מציין שהוא נחשף לחמצן למשך 30 דקות בלבד או שהוקפא. צבע עופות טרי יכול לנוע בין כחלחל-לבן לצהוב בגלל התזונה, הגזע, הגיל, רמת הפעילות והשומן התת עורי שלו.

#2 לבשר טרי אין כמעט ריח

לבשר טרי של כל חיה אין כמעט ריח. אם הבשר ארוז, לעומת זאת, אתם עלולים לזהות ריח של עובש קל. ריח העובש התמים מתעורר כאשר הלחות המשתחררת מהבשר באריזתו מתחמצנת. הריח המעופש שונה מאוד מזה של חלבון מתכלה, בעל איכות דמוית אמוניה שהיא רקובה ללא ספק.

 

#3 תחושה ומוצקות

בשר טרי מוצק, אבל חלק מהנתחים חוזרים לצורתם המקורית לאט יותר מאשר נתחים אחרים. נתחי בקר שומניים, למשל, כמו צלעות ונתחי בקר שיש להם מעט רקמות חיבור חוזרים לאט יותר מאשר נתחי גב קשים לאחר הלחיצה עליהם, אבל זה לא מעיד על איכות רעה. עם זאת, אם אתם לוחצים על נתח בקר והשקעים נשארים, זה אומר שהחלבון התפרק, והוא לא טרי. כאשר בשר מגיע לשלב זה, יש לו גם ריח וצבע עייף. מבחן המוצקות חל גם על עופות. שניהם צריכים לקפוץ בחזרה לצורתם המקורית בעת לחיצה.

כמה דברים שחשוב להקפיד עליהם בעת קניית בשר

היזהרו ממבצעי בשר, במיוחד במסעדות. בעלי מסעדות עשויים להציע  מנות בשר ספיישל כדי להרוויח מזה כסף לפני שהמנות הללו ילכו לפח. לעתים קרובות זה מאמץ אחרון להציל את עלויות האוכל השבועיות שלהם. לדוגמה, אם אתה רואים סטייק פריים בספיישל במחיר נמוך משמעותית מהמחיר המקורי, ככל הנראה, זה לא הבשר הכי טרי במקום. עם זאת, מנה מוזלת לא מעידה שהבשר לא טרי; זה רק אומר שהוא מתקרב במהירות לתאריך התפוגה שלו.

עצות בקנייה ואחסון של בשר טרי:

* קנו את הבשר שלכם לקראת סוף הקניות שלכם.

* השתדלו לעשות את הדרך הביתה כמה שיותר מהר, ושמרו על הבשר שלכם קריר ככל הניתן (שקלו להשתמש בתיק מיוחד לקירור

 

אונטריב טרי לפני ששמים בסו וויד

טיפים לאחסון בשר לפי סוג

1 בשר עגלה

בקר עד גיל 8 חודשים מוגדר כ”עגל” , ובהתאם לגזע שלהם, מגדלי עגלים מייעדים אותם לייצור בשר או חלב. אנחנו באחים אהרון מציעים בשר עגלה ולא עגל –  מכמה סיבות, ראשית: הבשר שלה רך מאחר והנקבה בקושי זזה ולא מפעילה את השרירים, דבר שגורם לרקמות להיות חופשיות יותר. שנית, אנחנו לא מאמינים במכירת עגלים מאחר שהם תינוקות – אנחנו מציעים עגלות שכבר הספיקו לטייל ולרבוץ במרעה. בשר עגלה משמש במגוון רחב של דרכים ונחשב לפסגת ההנאה הקולינרית אצל אנשים רבים”  בין אם הוא צלוי, או מוגש כסטייק, פילה קלאסי, או בקדירה, זו תמיד בחירה מצוינת לארוחה חגיגית, ובשום פנים ואופן לא כדאי לכם לפספס מנת עגל קלאסית – מתכון למוח עגלה נפלא של האחים אהרון. אתם יכולים לקנות נתחי עגלה כמעט בכל קצביה בתל אביב או בסופרמרקט מקומי. הדבר החשוב ביותר הוא לוודא שיש לו צבע אדום בהיר.

ניתן לשמור בשר עגלה טרי 3 ימים במקרר (אתם יכולים  להתייעץ  על זה עם הקצבים שלנו!) אך הוא גם אידיאלי להקפאה: יש לאטום את הבשר בשקית מקפיא אטומה עם תאריך ולאחסן במינוס 18 מעלות צלזיוס.

עדיף אפילו  לאחסן אותו בשקית וואקום אטומה ואנו באחים אהרון מציעים שירות זה – רק תכתבו בהערה בהזמנה ונדאג לכם 🙂 

#2 בשר טלה  

בשר טלה הוא למעשה כבש צעיר, לרוב פחות משנה והוא נחשב לאחד הבשרים המשובחים ביותר. בכל רחבי העולם, לכבשים יש היסטוריה ארוכה וחשיבות רבה באנושות מכיוון שיש היו מקור חשוב של צמר, חלב ובשר לאורך אלפי שנים. הבשר האדום החיוור העסיסי שלהם רך וארומטי, והוא משתלב יפה עם  מגוון רחב של עשבי תיבול כמו טימין, רוזמרין ואפילו נענע. טלה הוא בשר יחסית רזה, מכיל חלבון באיכות גבוהה ומהווה תוספת מצוינת לתזונה בריאה.

אפשר לאחסן טלה טרי במקרר למשך יום אחד בלבד. כדאי לייבש אותו מעט, להניח אותו על צלחת ולאחר מכן לכסות בנייר כסף/נייר נצמד. אם אתם מתכננים להקפיא אותו – ארזו את הבשר בנייר אטום ורשמו תאריך. יותר טוב לארוז אותו בוואקום. יש לאחסן אותו במינוס 18 מעלות צלזיוס, הוא יכול להישמר עד 10 חודשים במקפיא.

#3 עוף

עוף משמש לעתים קרובות כשם העצם הקולקטיבי לתיאור ציפורים מבויתות המוחזקות עבור הביצים, הבשר או הנוצות שלהן, למשל. תרנגולות, אווז וברווז.  בין אם בגריל, צלוי או במחבת – עוף תמיד מדויק וטעים בכל סוג ארוחה. הבשר מספק חומרים מזינים חשובים רבים ותומך בתזונה מאוזנת; הוא מציע חלבון באיכות גבוהה, ויטמינים, מינרלים ומגוון חיובי של חומצות שומן, כך שיש הרבה סיבות טובות להפוך את העוף לתוספת קבועה בתפריט שלכם. בשר עוף טרי הוא רגיש מאוד ולאחר רכישתו, יש לקחת אותו הביתה מהר ככל האפשר – באופן אידיאלי בקופסת קירור/תיק. שימו לב במיוחד לתאריך האחרון בעת קניית בשר עוף טרי או, אם הוא קפוא, חפשו את התאריך הטוב ביותר לפני.

את העוף יש לשים בצלחת, לכסות או בנייר כסף או ניילון נצמד. ניתן לשמור במקרר למשך יום אחד. במקפיא ניתן לשמור אותו במינוס 18 מעלות עד 6 חודשים.

חשוב: על מנת למנוע הידבקות בסלמונלה, תמיד יש להפשיר עוף במקרר בכלי מכוסה. השליכו בזהירות את המים מתהליך ההפשרה ולאחר מכן שטפו את הבשר במים זורמים קרים.

#4 בשר בקר

לאורך ההיסטוריה, בשר היה חלק משמעותי מהתזונה שלנו ובשר בקר באיכות טובה סיפק לנו הרבה חומרים מזינים יקרי ערך וויטמינים חשובים. בשר בקר הוא שם העצם הקולקטיבי שניתן לסוגים השונים של בשר בקר שמקורם בחיות זכר ונקבה בגילאים שונים. כמו בשר עגל ופרה.

למעשה אתם יכולים להבין בדיוק מה אתם קונים על ידי תשומת לב לצבע הבשר: בשר עגל הוא בעל גוון אדום חיוור בעוד שבשר פרה הוא בעל גוון אדום בוהק ועד כהה. אפשר להכין בשר בקר בכל מיני דרכים והוא משתלב נפלא בכל סוג של ארוחה.

ניתן לאחסן בשר בקר טרי במקרר עד יום אחד, חשוב לוודא שהבשר לא יושב במיצים של עצמו: רצוי לאחסן אותו על רשת כבצלחת עמוקה או בקערת זכוכית כדי לאפשר לו להתנקז. אם ברצונכם להקפיא את בשר הבקר שלכם, אטמו אותו בשקית מקפיא אטומה עם תאריכים והקפיאו אותו במינוס -18 מעלות צלזיוס.

בשר בקר נשמר במקפיא עד 12 חודשים.

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך