מתכון לקציצות בשר ברוטב עגבניות (הכי קל והכי טעים!)

מי לא אוהב קציצות ברוטב עגבניות?  זה מושלם, במיוחד בחורף, אבל אני באופן אישי אוהב לאכול בכל עונה. זה יכול ללכת מצוין עם אורז, פסטה או כל תוספת אחרת שאוהבים, ואם אתם מחפשים אחר אוכל מנחם שתוכלו לבשל בתוך 25 דקות – אני כאן כדי לעזור לכם 🙂 קבלו  מתכון מנצח לקציצות ברוטב עגבניות! 

איי איי, הנוסטלגיה 🥹 קציצות ברוטב עגבניות זה הדבר שהכי מחזיר אותי להיות ילד שחוזר מבית הספר לבית של סבתא. עוד לא הייתי נכנס והריח הזה של הרוטב עגבניות הנפלא ואז הייתי מתגנב בשקט בשקט לסיר הענק שהתבשל לו בשמחה, וגונב קציצה (כי למי היה את היכולת לחכות לארוחה?). 

הייתי מחכה לקציצות בשר האלה, סבתא הייתה מגישה לי אותם עם פירה או עם אורז. כמבוגר שדרגתי גם לפסטה. בכל מקרה, מאז סבתא הביאה לי את המתכון המשפחתי והמושלם שלנו, קצת שדרגתי, שיפצתי ועכשיו אני משתף אותכם במתכון המופלא הזה לקציצות בשר ברוטב עגבניות. תתכוננו – כי זה קל בטירוף! 

קצת על המתכון שלי לקציצות ברוטב עגבניות

הקציצות האלה הן באמת פשוט מדהימות, מתמוססות בפה והכי הכי מנחמות שיש. הן מבושלות ברוטב עגבניות סמיך ויכולות להיות מוגשות עם כל תוספת שאתם אוהבים (באופן אישי אני אוהב את השילוב עם אורז). זה מתכון מאוד קל, עם מצרכים בסיסיים, והוא מוכן תוך 35 דקות! 

אני משתמש בכאן בשיטות וטריקים פשוטים ועם מרכיבים שיש לכל אחד בבית.  

מתחילים בהוספת שמן זית ושום למחבת ואחר כך את שאר מרכיבי הרוטב. בזמן שהרוטב שלכם יתבשל, נתחיל להכין את הקציצות ונוסיף אותן בהמשך לרוטב, כך נתן להכול להתבשל טוב טוב – עד שהקציצות יהיו מוכנות.

תוכלו להכין אקסטרה קציצות ולהקפיא אותם – אתם תודו לי מאוחר יותר. גם השאריות שישארו לכם יום למחרת יהיו מדהימות בתוך כריך לארוחת צהריים בדרכים. 

אז אם אתם מחפשים מתכון מושלם, מדויק, פשוט, מהיר והכי חשוב – טעים – ממש עכשיו הולך ללמד אותכם כל מה שצריך. אגב, הקציצות האלה בסגנון עירקי מסורתי, אבל תוכלו להוסיף טוויסט אחר עם תבלינים. 

 

מהו הבשר הטוב ביותר לקציצות ברוטב עגבניות?

הרבה אנשים מכינים את הקציצות שלהם משלושה  סוגים שונים של בשר: בקר א/ו כבש ו/או טלה.

בקר זו האפשרות הקלאסית וגם הזולה יותר, אבל אם אתם מרגישים שאתם חייבים לכלול גם בשר כבש או טלה זה לגמרי אפשרי, רק קחו בחשבון שלרוב מדובר בבשר שהוא מעט שומני ולא כולם אוהבים את הטעם הזה בקציצות שלהם. 

כמובן שאפשר לערבב כמה סוגי בשר אבל תצטרכו לשחק מעט את היחסים כדי להגיע לטעם האידאלי (ואני אומר שאתם צריכים לשחק ושאין לזה נוסחה קבועה כי זה באמת עניין של טעם). 

תהיו נדיבים עם התבלינים 

אני אוהב קציצות עם המון טעמים – ואני אוהב לשחק עם התבלינים, כל פעם מוסיף משהו חדש (נגיד זרעי שומר זה מדהים! ממליץ לנסות).  

אבל עם נלך לפי המתכון הקלאסי – אני מתחיל עם הרבה בצל שמגורד או חתוך דק דק, הוא גם זה שישמור על המרקם של הקציצות שאני כל כך אוהב.  אחר כך אני מוסיף מנה נדיבה של שום קצוץ למעבד מזון. פטרוזיליה – לא חובה, אבל מוסיף טעם רענן. אורגנו מובש יתן לקציצות טעמים איטלקיים וזה יכול ללכת מצוין אם אתם מתכננים להגיש את הקציצות עם פסטה. 

אם אתם רוצים לשדרג – הוסיפו גבינה או תחליף לשומרי הכשרות שבינכם – כל גבינה מגורדת תעבוד ותתן לקציצות מרקם  משודרג ועסיסי. 

אגב – אם אתם רוצים טעמים יותר של בית, אני אוהב מאוד להוסיף נענע יבשה (מספיק חצי כפית אבל אפשר גם להתפרע ולהוסיף כפית וחצי, זה באמת מוסיף טעם משגע). 

אל תשכחו להמתיק את הרוטב 

כדי לאזן את החומציות של הרוטב העגבניות ולהגיע לטעמים יותר מאוזנים, נהוג להוסיף לרוטב כף סוכר. הרבה אנשים מפחדים שיצא להם רוטב מתוק ומוותרים על השלב הזה וחבל! הרוטב שלכם לא יצא מתוק אלא פחות חומצי. אפשר להוסיף כף סוכר לבן או חום, סילאן ואפילו דבש. 

טיפים נוספים לפני שמתחילים...(כדאי לכם לקרוא)

מתחילים עם בשר איכותי 
קיצור הדרך החשוב ביותר להכנת קציצות מעולות הוא לשדרג את הבשר שלכם. למעשה,קציצות בשר מושלמות כנראה לא ניתנות להשגה מבלי להתחיל מבשר איכותי. שום כישוף מטבח לא יכול להחליף את מה שחבילה טרייה וטובה יותר של בקר טחון יכולה להביא. אם יש לכם את האפשרות – טחנו את בשר בעצמכם.

ערבבו תערובות בשר 
כידוע, לבשר מבעלי חיים שונים יש איכויות שונות. אם אתם רוצים טעם מיוחד, אני ממליץ ללכת על תערובות של בשר טחון בקר לטלה – הטלה ייתן מימד טעם נוסף, מעניין ומעט יותר שומן. זה כמובן לא חובה, רק המלצה. 

השתמש בפירורי לחם תוצרת ביתית 
אם אתם מכינים קציצות עם פירורי לחם, השתמשו בפירורי לחם שהכנתם בעצמכם. פירורים הלחם שאתם קונים בסופר יושבים על המדף המון זמן – אין שם את הקריספיות של פירורי הלחם שאתם מכינים וזה מאוד מאוד פשוט! 

מתבלים בנדיבות

למרות בקציצות בשר רוטב עגבניות זה משהו גלובלי שיש כמעט בכל תרבות, המשותף לכולם זה נושא התיבול שאסור לוותר עליו. אני ממליץ על כמון, פפריקה, טימין ואורגנו יבש – כל אלה ישדרגו את הבשר. לא לשכוח כמובן מלח ופלפל ואם אתם חובבי חריף אז אפשר להוסיף גם צ’ילי גרוס. 


תהיו יצירתיים עם שילובים.
אין בעיה להיצמד למתכון הזה או לכל מתכון אחר – זה מצוין. אבל תרגישו גם בנוח לערבב בין מרכיבים, להוסיף ולשדרג. זה היופי בקציצות – שיש המון גמישות. אפשר להוסיף או לשנות עשבי תיבול (לדוגמה לאוהבי כוסברה/פטרוזליה), אפשר להוסיף גזר מגורר, אפשר להוסיף יותר שום, אם אין לכם בעיית כשרות אפשר גם לשדרג עם פרמז’ן ועוד. מומלץ גם להתנסות עם טיפה של גרידת לימון, סומאק, נענע וצנוברים. 


מטגנים במחבת להשחמה.
לאחר שעיצבתם את הקציצות שלכם  אולי תרצו לנקוט בגישה דו-שלבית לבישול (במקום פשוט לצלות אותן). אז איך אני עושה את זה?  מחמם שמן במחבת וכשהוא רותח אני זורק את הקציצות. טיפ קטן ממני: תמעכו ממש קצת את הקציצות, זה יעזור להן לא להתפרק בבישול. טגנו 2 דקות מכל צד, הקציצות צריכות להיות שחומות מבחוץ וחצי חיות מבפנים. אל תשכחו שיש להן עוד זמן בישול ברוטב.

כמה זמן מבשלים כדורי בשר ברוטב עגבניות?

במתכון הזה, אנחנו מבשלים אותם בסך הכול כחצי שעה, הכול תלוי בגודל הקציצות שלכם. 

האם אפשר להקפיא קציצות ברוטב עגבניות?

בהחלט! זהו מתכון נהדר להקפאה שיכול לסגור לכם פינה לכל השבוע. לאחר שתכינו את הקציצות, שימו אותם בשקית והעבירו למקפיא (ללא הרוטב) 

כמה זמן הקציצות יישמרו במקררר? 

עד שלושה ימים. 

מתכון לקציצות בשר ברוטב עגבניות (הכי קל והכי טעים!)

מספר מנות

2

מנות
זמן הכנה

חצי

שעה
זמן בישול

1

שעות

אחרי שהכנתי קציצות מספר פעמים, אני יכול להודות – לא משנה באיזה וורסיה תכינו אותם, קציצות מכילות בתוכן חוויה ביתית וחמה. זה הרבה פחות קשה ממה שחושבים והרבה יותר טעים ממה שמספרים – רק הקפידו על שימוש בחומרי גלם טריים ואיכותיים ואתם על דרך המלך, או הקציצה!

מצרכים

  • 500 גרם בשר טחון - איזה שאוהבים (טלה, עגלה, כבש או בקר)

  • 1 בצל גדול

  • חופן של פטרזויליה קצוצה

  • 1 ביצה

  • 5 כפות של פירורי לחם

  • 1 כף שמן זית

  • חצי כפית קינמון

  • חצי כפית ברהט

  • חצי כפית כמון

  • קורט מלח

  • חצי כפית פלפל שחור גרוס

  • לרוטב עגבניות

  • 2 עצמות מוח

  • קופסת שימורים של עגבניות מרוסקות

  • 1 רסק עגבניות מרוכז

  • 3 כפות סוכר

  • 2 כפות דבש

  • כפית מלח

  • כפית פלפל

  • 4 שיני שום כתושות

  • כפית פפריקה

  • 1/4 כוס מיץ לימון

  • אופציונלי: צ'ילי גרוס.

הוראות הכנה

    1. בקערה גדולה מערבבים את כל מרכיבי הקציצות כי שרשום למעלה.  
  • 2. יוצרים קציצות עגולות ומטגנים אותם להזהבה בלבד. חשוב שהקציצות יהיו חצי אפויות כשהן חיות בפנים. אל תשכחו שלפניהן מחכה גם בישול ברוטב. מניחים את הקציצות המטוגנות על נייר סופג ומתחילים להכין את הרוטב

  • מחממים שמן בסיר וצורבים את עצמות המוח כמה דקות בשמן כדי שישחחרו את הטעמים שלהן. 

  • עכשיו הוסיפו לסיר את העגבניות, הלימון, הדבש, הצ'ילי והשום הכתוש. תבשלו על אש בינונית כ-10 דקות. 

  • הוסיפו מים רותחים ובשלו את הרוטב כ10 דקות 

  • הוסיפו את כל התבלינים + הסוכר ובשלו כ-20 דקות על להבה נמוכה עד שהרוטב יתחיל להצטצטם. טועמים ומתקנים תיבול במידת הצורך. 

  • מכניסים את הקציצות החצי אפויות ומבשלים כחצי שעה על אש בינונית. נותנים לרוטב להסמיך. 

  • מגישים עם אורז לבן. בתאבון! 

    לוגו של האחים אהרון
    רוצים לשתף את המתכון שלכם?
    צרו איתנו קשר!
    {{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
    {{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
    {{ options.labels.newReviewButton }}
    {{ userData.canReview.message }}
    לוגו האחים אהרון

    ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

    האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

    אז מה חדש??

    לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

    מתכונים מומלצים

    מתכונים פופלריים

    הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

    פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך