מתכון למוקפץ סינטה עם ברוקולי וירקות

המתכון המקורי הוא מתכון מוקפץ סינטה עם ברוקולי אבל האמת שקיבלתי הרבה תלונות ובקשות להוסיף גם ירקות, אז הנה 🙂 הוספתי. המתכון הזה מושלם, קליל, מהיר ואפילו בריא! מושלם לימים שפשוט אין כוח או שיש מחסור בזמן בין אם כארוחת ערב קלילה או ארוחת צהריים. אז קדימה בואו נתחיל! 

כשטיילתי בארצות הברית יצא לי לאכול הרבה ג’אנק פוד, הג’אנק פוד שם טעים וזול. מאוד זול. לפעמים זה יוצא יותר יקר להכין אוכל בבית, אז מה…מה לא תתפתו להזמין איזה המבורגר טוב או סלאפי ג’ו מושחת? ברור שכן. אז שם יצא לי לאכול הרבה אוכל סיני. יש שם כל כך הרבה מסעדות כאלה, אתם בכלל לא יכולים לתאר לעצמכם אלא אם הייתם שם. יש שם מסעדות סיניות רגילות, יוקרתיות, מהירות ואפילו אכול כפי שיוכלתך. שם יצא לי להתנסות בכל מיני מנות טעימות כמו עוף בתפוזים וגם מוקפץ סינטה. הבעיה? מלא שמן. מלא. יותר מדי אפילו, הייתי נהנה אבל מסיים עם צרבת. 

אחרי שחזרתי לארץ החלטתי לאמץ את המנה הזו שהייתי אוכל הרבה בטיול רק שהפעם שיניתי כמה מרכיבים ומינונים. האמת שזה קל, לא צריך להיות גאון כדי להכין מוקפץ אבל מכירים את זה שהמוקפץ יוצא באסה קצת? יבש? או סתם משעמם? במתכון הזה אני מבטיח לכם שזה לא הולך לקרות.

מוקפץ סינתה עם ברוקולי וירקות

לפני שנעבור, בואו נדבר רגע על נתח הסינטה

 

אז כמו שאמרנו, הסינטה זה ללא ספק אחד הסטייקים הכי טעימים ואהובים בישראל וברחבי העולם. תוכלו למצוא אותם תמיד על הגריל באירועים, בתפריטים של מסעדות עממיות ומעדות יוקרה ועוד. עם שומן צדדי ואחוזי שומן נמוכים בבשר עצמו (או שיוש בשפה המקצועית 😉( אתם לא תטעו כשתראו את נתח מספר 11. כדאי לדעת, שנתח הסינטה נכנס למשפחת הלויין, שכולל בתוכה את נתח הסינטה, פילה, סינטה עליונה וסינטה תחתונה.

 הסינטה, מכונה גם כסירלוין. השם מגיע מצרפת העתיקה עוד בימי פרנקיה מהמילה שפירושה שהמשמעות שלה בעברית היא מעל החלציים. וקבלו סיפור מעניין: האגדה המקורית מספרת שמלך אנגליה, מי שהיה הנרי השמיני התלהב כל כך מנתח הסינטה שהוגש לו לארוחת הערב, שהוא החליט להעניק לו את תואר של כבוד SIR ומכאן מגיע המקור של שם הנתח באנגלית: SIRLOIN 

כמה מילים על הסינטה...

סטייק סינטה הוא בחירה מעולה למוקפצים מכמה סיבות, אבל יש גם נתחים אחרים שיכולים לעבוד היטב אם אתם מחפשים לחקור או אם סינטה לא זמינה. להלן פירוט מדוע הסינטה מועדפת לרוב, יחד עם חלופות שיכולות לזרוח גם במנות מוקפצות:

למה להשתמש בסטייק סינטה

איזון בין רכות וטעם: הסינטה יוצר איזון אידיאלי בין רוך לטעם בקר עשיר, מה שהופך אותו לבחירה רב-תכליתית לשיטות בישול מהירות כמו הכנת מוקפץ.
רזה אבל עסיסי: לסינטה יש מספיק שיוש כדי להישאר עסיסי וטעים כאשר הוא נחשף לחום גבוה, אך הוא רזה מספיק כדי לפנות למי שמחפש אפשרות בשר בריאה יותר בהקפצה.
בחירה חסכונית: בהשוואה לנתחים יקרים יותר כמו אנטריקוט, הסינטה מציעה אפשרות ידידותית יותר לתקציב שעדיין מספ טעם ואיכות, מה שהופך אות לנגיש לשימוש קבוע.

נתחים חלופיים להכנת מוקפץ

סטייק פלנק: נתח זה ידוע בטעם הבקר החזק שלו והוא חסכוני יותר מסינטה. הןא קצת יותר קשה, אז הוא יהיה מצוין עם רוטב או מרינדה וצריך לפרוס אותו דק מאוד כנגד הסבים כדי לשפר את הרכות.
סטייק אנטריקוט: למי שמעדיף טעם עשיר ושמן יותר, אנטריקוט זה בחירה מצוינת. יש בו יותר שיוש מסינטה, מה שאומר שהוא יהיה רך וטעים מאוד עם מוקפץ. עם זאת, זה גם יקר יותר.
פילה מיניון: אם אתם שואפים לרכות מהשורה הראשונה, פילה מיניון היא הבחירה הטובה ביותר. זהו נתח הבקר הרך ביותר, אם כי הוא פחות טעים ויקר יותר מסינטה. זה אידיאלי להכנת גרסה יוקרתית של מוקפץ.
סקירט סטייק: לסטייק סקרחט יש טעם חזק. מצוין למרינדה ומתבשל מהר מאוד, מה שהופך אותו לעוד אפשרות מצוינת למוקפצים.


ניתן להכין כל אחת מהחלופות הללו באמצעות טכניקות דומות כמו סינטה, אך עשויות לדרוש התאמות קלות בזמן הבישול או במרינדה כדי להתאים בצורה הטובה ביותר למאפיינים הייחודיים שלה. 

2 נתחי סינתה מוכנים

טיפים להכנת מוקפץ סינטה 

ריכוך הבשר עם מרינדה מיוחדת

טכניקה המכינה את בשר הבקר לחום העז של הטיגון. התערובת מורכבת בדרך כלל מעמילן תירס, חלבון ביצה ויין אורז. עמילן התירס משמש כמחסום, ומונע ממיצי הבשר לברוח. חלבון הביצה מוסיף מרקם משיי ועוזר לעמילן התירס להיצמד טוב יותר, בעוד יין האורז משפר את הטעם ויכול לעזור לרכך את הבשר. על ידי מתן לבשר הבקר לשבת במרינדה זו כ-30 דקות, אתה יוצר ציפוי מגן שלא רק נועל את הלחות אלא גם מבטיח שהבשר מתבשל בצורה אחידה ונשאר רך, גם כשהוא נתון לחום העז של הווק.

פלאש בלנצ’ינג

זה כולל בישול מהיר של בשר הבקר במים רותחים או בשמן חם לכמהדקות. טכניקה זו “מקבעת” את החלק החיצוני של הבשר, אוטמת במיציו והופכת את הסיבים לגמישים יותר, ובכך שומרת על רכותו לאורך כל תהליך הבישול. 

תנו לבשר לנוח 

בעוד הטיגון מהיר, מנוחה קצרה של הבשר לאחר הבישול ולפני השלכתו חזרה לווק עם הירקות והרוטב יכולה לשפר משמעותית את המרקם והטעם שלו. הפסקה זו מאפשרת למיצים שהונעו למרכז הבשר להתפזר מחדש לכל אורכו, מה שמבטיח שכל ביס יהיה עסיסי וטעים.

זריזות

טיגון מוקפץ אפקטיבי מסתמך על זריזות – זריקה וערבול מהיר של המרכיבים כדי להבטיח שהם מתבשלים בצורה אחידה מבלי להישרף. 

מתכון למוקפץ סינטה עם ברוקולי וירקות

מספר מנות

2

יחידות
זמן הכנה

חצי

שעה
זמן בישול

חצי

שעה

המתכון המקורי הוא מתכון מוקפץ סינטה עם ברוקולי אבל האמת שקיבלתי הרבה תלונות ובקשות להוסיף גם ירקות, אז הנה 🙂 הוספתי. המתכון הזה מושלם, קליל, מהיר ואפילו בריא! מושלם לימים שפשוט אין כוח או שיש מחסור בזמן בין אם כארוחת ערב קלילה או ארוחת צהריים. אז קדימה בואו נתחיל!

מצרכים

  • 500 גרם בשר סינטה 

  • סלסלת פטריות שמפיניון חתוכות

  • 2 בצלים חתוכים קצוץ 

  • פלפל צ’ילי / פלפל ירוק חריף חתוך לטבעות

  • כוס ברוקולי חלוט קצוץ 

  • 200 גרם שעועית ירוקה (אפשר קפואה)

  • כפית ג’ינג’יר מגורד

  • 6 שיניי שום כתושות

  • 6 כפות שמן זית/אחר

  • 3 גזרים מגורדים בפומפיה 

  • לרוטב:

  • 3 כפות רוטב סויה

  • 2 כפות דבש.

  • 2 כפות טריאקי .

  • כפית קמח 

  • 1/2 כוס מים

  • כפית שמן שומשום.

  • שקית של אטריות מוקפצות מבושלות לפי ההוראות 

הוראות הכנה

  • מחממים ווק או מחבת  גריל לחום גבוה.

  • מוסיפים מעט שמן (כפית) מוסיפים את הנתח מקפיצים על להבה גבוהה במשך דקה עד 2 

    מוציאים את הסינטה לצלחת ונותנים לו לנוח. 

  • לאותו מחבת מוסיפים מעט שמן וואז את הירקות.

  • מקפיצים גם אותם כמה דקות על להבה גבוהה עד שמתרככים

  • בקערה נפרדת מערבבים היטב את כל מרכיבי הרוטב.

  • מוסיפים למחבת את האטריות המוכנות ומערבבים הכול יחד 

  • חותכים את הבשר שנח לרצועות ומוסיפים למחבת שוב

  • מוסיפים את הרוטב ומערבבים היטב.

  • מגישים עם בצל ירוק קצוץ ואפשר גם צ'ילי גרוס

    לוגו של האחים אהרון
    רוצים לשתף את המתכון שלכם?
    צרו איתנו קשר!
    {{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
    {{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
    {{ options.labels.newReviewButton }}
    {{ userData.canReview.message }}
    לוגו האחים אהרון

    ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

    האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

    אז מה חדש??

    לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

    מתכונים מומלצים

    מתכונים פופלריים

    הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

    פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך