בשר מפורק ברוטב ברביקיו

יצרתי לכם מתכון מנצח להכנת בשר מפורק ברוטב ברביקיו בשיטה מקצועית ולא מתפשרת. כי מגיע לכם את הטוב ביותר שאני נתתי לחבר’ה שלי.

המתכון הזה מורכב מכמה טיפים מקצועיים שקיבלתי בדרך, עם עוד כמצה שיטות שפיתחתי עם הזמן ועם מרכיב סודי שעושה את ההבדל בין מנה טובה לתוצאה פנומנלית. רוצים לדעת מה הסוד?

בשר טרי טרי וחרדל דיז’ון. שני המרכיבים הללו נותן לכם נקודת פתיחה מעולה עוד לפני שהוספתם תבלינים נוספים או טכניקות משוכללות. החרדל מעניק לרוטב חומציות אלוהית ומרככת את הבשר בזמן שהוא מתבשל לו בסיר הבישול האיטי.

הרמתם גבה? מעולה! זאת בדיוק התגובה שאני מחפש, לעורר את הסקרנות שלכם. ועכשיו, הגיע הזמן לצאת לשטח ולנסות!

איזה בשר מתאים להכנת בשר מפורק ברוטב ברביקיו?

במתכון הזה, הבשר הולך להתבשל כל היום פחות או יותר. אז כדאי שתכינו אותו יום לפני הארוחה המיועדת. בגלל שהבישול ארוך יש לא מעט נתחים שיכולים להתאים לחגיגה שלנו.

אני ממליץ ללכת על נתח בקר משויש, עשיר ברקמות חיבור ושומן, כל הנתחים הקשים מעולים לנו. שיטת הבישול האיטי מאפשרת לרקמת החיבור להינמס לתוך עצמה וזה משאיר אתכם עם בשר רך להפליא ונמס בפה.

אני אוהב להכין בשר מפורק ברוטב ברביקיו עם נתח צלי צ’אק, אבל גם נתחים מהחזה והצוואר יהיו מושלמים!

בקצבית האחים אהרון תוכלו למצוא מגוון בשרים לבישול איטי:

  • נתח צוואר נתח מעולה לבישול האיטי שלנו. מצד אחד הוא מאוד סיבי וקשה (הצוואר עובד קשה) ומצד שני הוא גם שומני, שילוב מנצח! והוא עשיר מאוד בטעמים מעולים. אם אתם רוצים לגרות את החך של אוהבי הבשרים למיניהם שלבו את הבשר עם נתח מהצלעות.

 

  • צלעות – נתח די שמן ולא מאוד קשה, אבל הוא עדיין מושלם לבישול ארוך כי הוא מביא רכות ועומק טעמים נהדר! מומלץ לתת לו להתבשל עם סוג בשר נוסף שיהיה לו לקונטרה.

 

  • כתף בקר – נתח מאוד רזה ובעל סחוס קשה במיוחד וזה מה שהופך אותו למועמד מושלם לבישול האיטי שלנו. עם הזמן הסחוס יימס לתוך התבשיל ויעניק לו סמיכות מופלאה וטעמים נהדרים.

 

  • אסאדו, שפונדרה – אחד הנתחים האיכותיים לבישול ארוך מאוד מומלץ. הוא שומני למחצה וכולל רקמות חיבור עדינות, בבישול ארוך הוא הופך לחמאתי ומשגע. שווה ניסיון.

 

  • שפיץ צאך, פיקניה – הנתח הזה יחסית רזה, הוא ממש נולד להתבשל ברוטב שלנו. הוא לא מאוד מוכר אבל עושה עבודה כל כך טובה שאתם לא תרצו להחליף אותו בשום בשר אחר.

נקודה למחשבה – אחרי שבחרתם את סוג הנתח שיככב בתבשיל שלכם, בואו נדבר לרגע על האיכות. אם אתם רוצים להגיע לתוצאה הכי טובה שאפשר, בשר טרי זה הכיוון. בשר קפוא פשוט יאכזב לכם את התבשיל.

כמה זמן לוקח לבשל בשר מפורק ברוטב ברביקיו?

זמן הבישול תלוי מאוד בגודל הנתח שלכם. נתחים גדולים דורשים זמן רב יותר לעומת נתחים קטנים. בואו נאמר שעבור נתח בקר סטנדרטי במשקל שלושה עד חמישה קילו, אתם יכולים לצפות לשמונה עד עשר שעות של בישול איטי, לא פחות מזה.

אני אקדים ואומר שגם אני הייתי בין המתחכמים שניסו לקצר את זמן הבישול באמצעו גירוד הבשר לפני הבישול. הייתי חייב לנסות כדי להגיד שזה לא כל כך עובד. מה שכן עובד, זה לבשל את הבשר בסיר לחץ, זה מקצר את זמן הבישול לפחות בחצי.

אם אתם רוצים לעשות את הדברים כמו שצריך ולקבל בשר עסיסי ונימוח, הניחו לו להתבשל היטב כמה שעות שיידרש. זכרו, הנתחים שטובים לבישול איטי ממילא קשים, וכדי לרכך אותם צריך לעבוד איתם לאט ובסבלנות.

האם ניתן להכין בשר ברוטב ברביקיו מבעוד מועד?

בהחלט! יש כמה דרכים להכין את המתכון הזה. אחת מהן היא להיערך לכך מראש.

מכינים את הרוטב של הבקר והברביקיו יום, יומיים שלושה לפני ומאחסנים אותו במקרר. ביום שתרצו להגיש את המנה, הוסיפו את הרוטב לקרוקפוט, כניסים פנימה את הבשר שבושל למחצה ואחרי שהו מוכן מפוררים אותו לחוטים דקים, מערבבים היטב ומבשלים עם חום נמוך

בשר מפורק ברוטב ברביקיו

מספר מנות

8

מנות
זמן הכנה

1

שעה
זמן בישול

5 וחצי

שעות

בשר מפורק ברוטב ברביקיו - מושלם, רך ונימוח!

מצרכים

  • שלושה ארבעה קילו בשק בקר שאוהבים

  • 2-3 כפות סוכר קנים, או סוכר חום בהיר

  • 2 כפיות אבקת שום, או 5 שיני שום כתושות

  • כפית וחצי מלח שולחן

  • כפית פלפל שחור

  • 2 כפות חרדל צהוב (עדיף גרגירים אם יש אבל לא חובה)

  • רבע כוס שמן זית

  • בצל לבן גדול פרוס דק

  • כמון

  • צ'ילי גרוס

  • כוס ציר בקר

  • להכנת רוטב ברביקיו

     

  • 4 שיני שום קצוצות

  • מלח ופלפל לפי הטעם

  • בצל לבן גדול קצוץ דק דק

  • חצי כוס סוכר קנים, או סוכר חום בהיר

  • כוס וחצי קטשופ

  • רבע כוס חומץ תפוחים

  • חצי כפית רוטב ווסטרשייר

הוראות הכנה

    1. שלב ראשון – מכינים את רוטב הברביקיו

      בגדול, אתם יכולים לקנות רוטב ברביקיו מוכן, זה עובד טוב. ואתם יכולים להכין אותו לגמרי בעצמכם וזה לא כזה קשה.

      להכנת הרוטב – מחממים רבע כוס שמן זית בסיר על אש בינונית. מוסיפים את הבצל הקצוץ ומטגנים עד שהבצל מקבל גוון זהוב ומתרכך לגמרי, מוסיפים פנימה את הפפריקה ומערבבים היטב. לאחר מכן מוסיפים את הקטשופ, חומץ התפוחים, הסוכר רוטב ווסטרשייר, את הצ'ילי והחרדל דיז'ון, מערבבים הכול יחד לאיחוד מושלם של המרכיבים ומביאים לרתיחה עדינה, מבשלים עשר דקות ומכבים את האש.

      אם אתם רוצים לקבל מרקם חלק כמשי, אתם יכולים לטחון את הרוטב עם בלנדר מוט.

  • שלב שני – מבשלים את הבקר

    מכניסים את הנתח לסיר לחץ עם מים לשעה וחצי, או מבשלים בסיר רגיל למשך ארבע שעות בערך. שומרים שתי כוסות של ציר הבקר, ומסננים את הבשר, מניחים אותו להצטנן על קרש חיתוך.

  • שלב שלישי – בישול אחרון ברוטב הברביקיו

    מניחים את הבשר בסיר הבישול האיטי, מפזרים עליו מעט צ'ילי וכמון ויוצקים מעל את רוטב הברביקיו שהכנו יחד עם בצל פרוס, וכוס וחצי של ציר הבקר.

    מכסים את הסיר ומבשלים על אש נמוכה לארבע חמש שעות, הבשר מוכן כאשר הוא רך מאוד ומתפרק בקלות. ואז אפשר להתחיל לפרק אותו לחוטים דקים. אפשר לעשות את זה עם שני מזלגות, זה הכי קל. או לעשות את זה בצורה ידנית עם סכין חדה. אנחנו רוצים שהבשר יגיע לטקסטורה של חוטים דקים וארוכים.

    הדרך הקלה לעשות את זה היא להחזיק את הבשר ביד אחת וביד השנייה לפרק אותו. אם בישלתם את הבשר כמו שצריך, זה אמור להיות קל כמו משחק ילדים. אחרי שפירקתם את כל הבשר, מחזירים אותו לאש לבישול נוסף של חצי שעה עד שעה. טועמים ומתקנים את טעמי הרוטב לפי הצורך ואפשר להגיש.

  • שלב רביעי – מגישים כבופה, או מרכיבים סנדוויצ'ים

    הצעת ההגשה היא להניח את הסיר במרכז השולחן וכך כל אחד יכול לבחור איך לאכול את המעדן הזה. לפעמים אני מניח את סיר במרכז ושכל אחד יעשה מה שבא לו, ולפעמים אני מצלחת לחבר'ה את הבשר בתוך לחמניות בריוש טריות או לחמניות המבורגר. 

    מורחים שכבה עדינה של מיונז, מניחים במרכז הלחמנייה כמות מכובדת של הבשר עם הרוטב, כמה פרוסות של מלפפונים חמוצים וסלט כרוב מותסס, סוגרים את הלחמנייה ומגישים על צלחת בליווי של בירה קרה.

    אתם יכולים להחליף את הלחמניות בתוך טאקוס בסגנון מקסיקני בליווי סלט עגבניות ואבוקדו, או להגיש על צלחת בליווי צ'יפס וסלטים. כל תוספת יכולה להחמיא לבשר המפורק שלנו, ההגשה זה עניין של טעם אישי ואיזה אווירה אתם רוצים לייצר.

    כמה מילים לסיכום

    אם עדיין לא פינקתם את החברים בתבשיל בשר מפורק ברוטב ברביקיו זה הזמן לצאת מאזור הנוחות של סטייק האנטרקוט שכולנו מכירים. ולהביא לישיבה הבאה איזה חידוש, משהו עם סטייל. אז כן, זה לוקח לא מעט זמן להכין אבל תאמינו לי התוצאה שווה כל דקה של מאמץ ואתם תזכו בתהילת עולם!

     מתכוננים לערב ברביקיו מהסרטים? אל תשכחו לעצור בקצבית האחים אהרון, להצטייד בבשר בקר טרי ואיכותי! 

    מוצרים הנמצאים במתכון זה

    לוגו של האחים אהרון
    רוצים לשתף את המתכון שלכם?
    צרו איתנו קשר!
    {{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
    {{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
    {{ options.labels.newReviewButton }}
    {{ userData.canReview.message }}
    לוגו האחים אהרון

    ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

    האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

    אז מה חדש??

    לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

    מתכונים מומלצים

    מתכונים פופלריים

    הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

    מוצרים הנמצאים במתכון זה

    פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך