סכיני שף- סקירה והמלצות

סכין בשר היא כלי הכרחי בכל מטבח, ובין אתם  שפים מקצועיים או בשלנים חובבים, יש חשיבות מכרעת לסכין המתאימה לעבודה. במדריך זה, אני הולך לדבר על הסכינים הטובותצ ביותר מהניסיון והחוויה שלי – עם טיפים לבחירת הסכין הטובה ביותר. אז בואו נתחיל. 

למי שלא מכיר, היי! אני קצב – זה מה שאני עושה, אז אני עובד בצורה יומיומית עם סכיני בשרים שונות. אבל בבית…זה משהו אחר. ידעתי שאני צריך סכין בשר בבית שלי כשהשתמשתי בסכין ירקות כדי לחתוך בשר. פלסטרים רבים מאוחר יותר (וקצת נזיפות מבת זוג שלי) רכשתי את אחת מסכיני הבשר הכי טובים שיוכלתי למצוא ומאז החיים נראים אחרת. 

אם אתם שואלים את עצמכם למה כדאי לכם להשקיע בסכין בשר –  אז חשוב להבין שמטרת סכין קצבים  היא לפרק סיבי שריר קשים בנתח בשר על ידי גילוף, חיתוך או ופירוק. סכין בשר רב-תכליתית מצוינת גם לחיתוך לקוביות, פרוסות עבות, דקות וכו’.  סכין קצבים או סכין בשר יכולים להתמודד עם נתחי בקר, עוף או טלה עקשניים מבלי להרוס אותם.  עם זאת, סכין קצבים אינה מתאימה לכל סוגי הבשר – בדיוק כמו סכין מטבח. יש סכינים שונים בקטגוריה זו. בעוד שחלקם נהדרים לחיתוך דגים, אחרים אידיאליים לחיתוך בשר. 

המדריך המלא לסכינים - כל הסוגים

סכיני בשר או קצב שונים מסכין מטבח רגילה. אם לא מכירים את ההבדלים בניהם, הכנתי לכם הסבר: 

סכין עצם

סכין עצם היא דוגמה לסכין קצבים יעילה. עדיף להפריד את הבשר מהעצמות בבשר או בדג על ידי סכין זו מאשר כל סכין אחרת, היא הטובה ביותר לקיצוץ וחיתוך בשר לפי העדפתכם, במיוחד אם היא עשויה באיכות מעולה ובעלת להב חד. 

סכין פירוק 

סכין פירוק תסייע לכם לפרק את הבשר על ידי להב אורכה ומעוקלת.  בנוסף לכך, זה מאפשר לחתוך בנוחות את עצמות הדגים הקטנות ביותר, עור קשה וסחוס. בדרך כלל, משתמשים בסכין פירוק לפני סכין קצבים כדי לייצר חתיכות גדולות.

סכין קצבים

לסכין קצבים יש להב גדול ורחב שיעזור לכם במטבח בעת חיתוך נתחי בשר גדולים. בעוד שסכין קצבים עשוי להיראות מאיים בהשוואה לסכיניפ אחרים, הוא קל בהרבה במשקלו ודק יותר גם במראהו.

סכין שף

המרכיב המכריע ביותר של סכין שף הוא השליטה והאחיזה הארגונומית שהוא מציע. סכין שף משמשת לחיתוך ירקות לקוביות, לקצוץ אגוזים, לחיתוך עשבי תיבול, ואפילו לפירוק וחיתוך חתכים קשים. 

סכין יפנית

חיתוך בשר לא חייב להיות מסובך. לסכינים יפניות יש מוניטין מצוין של היותם הסכינים החדות והמלוטשות ביותר למראה. זו תהיה הרכישה המושלמת ויוכל לשמש אותכם לחיתוך נתחים וסשימי. 

סכין גרזן

בטוח יצא לכם לראות סכין מרשימה זו – היא גדולה, והלב שלה בצורה מלבנית וגדולה. במזרח נהוג להשתמש בסכין הזו למגוון שימושים, בתרבות במערבית זה סכין שאידאלי לחתוך דק נתחי בשר.  סכיני מטבח אלו לא מתאימים למתחילים ודורישם מיומנות רבה.

איך לבחור סכין?

רוב האנשים מסתכלים על 2 דברים בקניית סכין – מחיר ומותג. ואני לא אשקר, זה נכון לעשות את זה. אבל יש עוד כמה דברים קטנים, אז בואו נדבר על הכול. 

מחיר

אז כמו שכבר הבנתם, כשקונים סכין חשוב קודם להיסגר על התקציב, כי זה יכולה להיות השקעה גם – תלוי בכם. לסכיני בשר או סכיני שף יש טווח מחירים מאוד רחב- סכין יקרה יותר לא תמיד אומרת סכין טובה יותר. אבל – ככל שסכין תהיה יותר איכותית, היא תחזיק את ההשקעה שלה לאורך השנים. 

משקל

זאת נקודה שלא כולם תמיד חושבים עליה – יש סכינים קלות שמתאימות לעבודות מהירות ויש גם סכינים כבדות – הן לא  פחות טובות אבל זה לא מתאים לכולם. בסכחנחפ כבדןת לרוב הלהב עבה יחסית אבל נוטה יותר בקלות לאבד את החדות שלה.  בכל מקרה לא משנה מה אתם בוחרים – זה הכול תלוי מה יותר נוח לכם.

נוחות השימוש – גודל הסכין 

אם יש לכם ידיים קטנות – אל תקנו סכין ענקית, זה לא יהיה לכם נוח לאחוז בה. לעומת זאת – מי שיש לו ידיים גדולות – כדאי שיבחר בסכין רחבה. במילים אחרות, אורך ורוחב הסכין זה בעיקר לפי העדפה אישית. 

מותג הסכין

כמו שכתבתי בהתחחלה – יש אנשים שבוחרים סכין לפי מותג שהם מעדיפים – וזה בסדר. אם אין לכם ניסיון עם מותג מסוים, אז כדאי לקרוא המלצות לפני. 

לאיזה שימוש הסכין

יש מגוון רחב של סכיני בשר שמתאימים לכל הפונקציות של העבודה במטבח, לדוגמה – סכינים שמתאימים לשבירת עצם, או סכין לפילוט דגים, סכינים קצרות שמתאימות לחיתוך דגים, או סכינים ארוכות שמתאימות לנתחים גדולים. מומלץ להבין אילו שימושים אתם עושים במטבח ולפי זה לבחור סכינים שישמשו אותכם. 

קחו בחשבון - סוג הפלדה

לסוג המתכת שממנה עשוי הסכין שלכם יכולות להיות השלכות משמעותיות על חדות הלהב ועל קלות הניקוי שלו. אם אתם הולכים על סכין בסגנון גרמני שהם בדרך כלל עשויות  מסגסוגות פלדה מעט רכות יותר (כמו פלדת אל-חלד עתירת פחמן), או דגמים קלים יותר בסגנון יפני, המיוצרים בדרך כלל מסגסוגות פלדה קשוחות יותר (כמו פלדת דמשק). אף אחד מהם אינו בהכרח טוב יותר מהשני. הם פשוט שונים, מבחינת האופן שבו הם מרגישים.  פלדה קשה יותר מחזיקה לתקופת זמן ארוכה יותר, אך יכולה להיות קשה יותר להשחזה.סגסוגת פלדה רכה יותר, כמו אלה המשמשות בסיכנים גרמניות, עשויה להיות פחות חדה מלכתחילה. עם זאת, אלה יכולות להיות קלות יותר להשחזה.

כל מה שצריך לדעת על תחזוקת סכין 

  • מומלץ לחתוך עם כל סין רק על משטחי חיתוך. זה יעזור לכם לשמור על חדות הסכין לאורך זמן. 
  • יש לאחסן את סכינים שלכם במתקן ייעודי שיוכל לשמור על הלהב נקי ומוגן. 
  • אם לסכין   שלכם  יש מעין שרוול פלסטיק שתפקידו להגן על הלהב שלה, אל תשימו אותו כל עוד הסכין רטובה או לחה.
  • אל תשימו את הסכין שלכם עם כל הכלים והסכינים שכן היא עלולה  להיפגע. 
  • אין להכניס סכיני שף למדיח כלים. נקו אותו באמצעות מים וסבון 
  • לאחר שסיימתם לשטוף את הסיכן יבשו אותה ידנית עם מטלית יבשה. 

ההמלצות שלי

מה בדקתי?

אני בדקתי יותר מ-30 סכיני בשר כדי למצוא את הסכין הכי טובה בשוק. בדקתי מתוך מחשבה על טבחים ביתיים והערכתי עד כמה כל סכין חתכה ושמרה על יתרון לאחר חיתוך של עופות, בשרים נאים, סטייקים מבושלים וכו’. בדקתי גם את נוחות הידית והאחיזה. כאשר הערכתי את החוויה הכוללת, חיפשתי סכינים שמתנדנדות קדימה ואחורה בקלות ושדרשו מעט לחץ כדי לחתוך בשר. הקדשתי תשומת לב גם למשקל של הסכין. בכל מקרה, הנה המסקנות שלי: 

סכין שף בסגנון גרמני: 20 ס”מ 4582 Wusthof classic

אתם לא צריכים להיות שפים מדופלמים כדי לבצע ביצועים טובים עם סכין או אפילו חיתוכים מורכבים – זה הכול קשור לסוג הסכין שאתם משתמשים בה. תרשו לעצמכם להתפנק עם סכין גרמנית מצוינת שתוכל להקל על עבודות החיתוך והקיצוץ של בשרים שונים. 

Wüsthof הוא ממותגי הסכינים הגדולים והמכובדים – והם מייצרים את כל הסכינים שלהם בגרמניה. האורך של הסכין הוא כ-20 ס”מ והיא אידאלית לכל מי שרוצה לבצע את כל העבודות מטבח עם סכין אחת – בין אם זה חיתוך בשרים, עופות, דגים או ירקות. הסכין נוחה ומאוזנת מאוד – והמחיר שלה לא נורא בכלל.

 

‏לקרניבורים: סדרת Red Spirit Friedr. 

אם אתם קריבנורים אמיתיים – הסכין הזו מושלמת עבורכם! סכין שמעוצבת בסגנון יפנית אך עם פלדה גרמנית. מתכוננת לספק לכם חווית חדות, עם להב דקה ומלוטשת. הידית נוחה גם לאחיזה ממושכת. רוב האנשים מתפתים לקנות את הסכין הזו רק בגלל העיצוב שלה – אבל בפועל היא מספקת הרבה מעבר לנראות, אלא גם ביצועים טובים, והמחיר? שווה. 

למדויקים – סכין Wüsthof  קלאסית 

חדה כתער וסופר תכליתית, סכין שף זו בגודל מושלם גם מבית Wüsthof הרשימה אותי באמת! זה היה אחת הסכינים היחידות שעמדו במבחן שלי שיכלו לחתוך בצורה נקייה עגבניות, לקצוץ בצל, לחתוך גזר, לחתוך עוף לגדלים וצורות שונות, וליצור רצועות דקות של בשר ועוד.  הקלאסיקה הגרמנית הזו מספקת חווית חיתוך נקיה ונוחה מאוד, הידית נוחה ויש איזון מושלם. 

זה בטוח לשים גם במדיח כלים (דבר נדיר עבור סכינים), אבל כמו שכבר המלצתי עדיף תמיד עם סבון וסקוץ’ – זה עוזר להאריך את אורח החיים של הסכין.

לפרקטיים- סכין שף זו של חברת Misen

עשויה מפלדת אל חלד יפנית AUS-8 עתירת פחמן, מה שאומר שהיא קשיחה, עמידה וסופר חדה. הלהב של הסכין הזו מושחז ל-15 מעלות – זווית חדה יותר מאשר סכינים בסגנון מערבי מסורתי, אשר בדרך כלל מושחזות ל-25 מעלות. בבדיקות שלי, הסכין הרגישה מאוזנת, יציבה ונוחה. הלהב שלה מעט צר בהשוואה לסכיני שף אחרים, אבל עדיין מעולה לחיתוך. הדבר היחידי שכדאי לקחת בחשבון זה שהסכין הזו יחסית כבדה בהשוואה לסכינים אחרים שבדקתי. 

הכי מוצלחת – סכין סנטוקו Global Knives  

סכין Santoku של גלובל היא אחת הסכינים החדות ביותר שיצא לי לבדוק. בעיני היא מושלמת כי היא גם נוחה מאוד, לא צריך להתאמץ ולפעיל כמע לחץ. כיאה לסכין יפנית היא הצטיינה בכל המשימות בבדיקות שלי – הדהימה אותי ביכולת לחתוך עתמות עוף בלי מאמץ. 

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך