מתכון לאצבעות אנטריקוט

זה נכון – הבשר מתייקר, ובחיפוש אחר נתחים זולים יותר, מצאתי אצבעות אנטריקוט –  יצא לכם לנסות?   אלו הם חתיכות הבשר שיושבות בין הצלעות שהקצב חותך. הם משתמשים בדבר הזה כדי להכין המבורגרים ונקניקיות.
זה בדרך כלל נתח הבקר הזול ביותר שאפשר למצוא אצל הקצב, אבל זה זהב טהור בשבילי. במיוחד אם זה בקר וואגיו. תנו לי להראות לכם מה הכנתי עם אצבעות האנטריקוט  האלה. 

על המפגש הראשון שלי עם אצבעות אנטריקוט

אה, הרשו לי להחזיר אתכם לרגע הבלתי נשכח הזה שבו בלוטות הטעם שלי יצאו למסע יוצא דופן. באחד הימים יצאתי לטייל בעיר אירופאית שוקקת. שם, בין שוק האוכל התוסס, נתקלתי בדוכן צנוע שהפיץ ניחוחות שאי אפשר לעמוד בפניהם.

נמשכת על ידי הריח הכובש, הלכתי אחרי חושיי ומצאתי את עצמי עומד מול שלט שהכריז ספיישל היום –  “אצבעות אנטריקוט על האש!” מסוקרן – לא יוכלתי לעמוד בפיתוי והחלטתי להזמין ולנסות את המנה הזו. 

 ניגשתי לדוכן שבו קיבל אותי בחום מוכר נלהב שהציג לפניי רצועות בקר עסיסיות, שנצרבו באהבה. כשלקחתי את הביס הראשון שלי, ה – פרץ של עסיסיות הציף את פי, מלווה בפיצוץ של טעמים מלוחים שהציתו את בלוטות הטעם שלי. הבשר היה רך, נימוח וממש נמס לי בחיך .

הרגע הזה הצית בתוכי אש קולינרית, עם תשוקה לשחזר את המנה המופלאה הזו של אצבעות האנטריקוט. ועכשיו, קוראים יקרים, זה מעורר בי שמחה גדולה לחלוק איתך מתכון שיעביר אתכם חוויה דומה מבחינת אופוריית טעמים. אבל לפני שאנחנו יוצאים להרפתקה הזו יחד, אספו את המרכיבים שלכם, שימו את הסינר והתכוננו לטבול באמנות הכנת אצבעות אנטריקוט. הצטרפו אליי כשאנו חוקרים את העולם הקסום שבו של הבשרים – עם כל מה שצריך לדעת על אצבעות אנטריקוט – מה זה, איך לתבל ואיך להכין.

למעבר למתכון לחצו כאן. 

מה זה אצבעות אנטריקוט?

אצבעות אנטריקוט (באנגלית נקראים גם בק ריבס | Back Ribs) זה נתח שמאוד מזכיר בטעמים את הנתח האנטריקוט – אלב, הוא ותר סיבי וקשה, ולכן כדאי לקחת בחשבון שמצריך בישול ארוך.

אצבעות אנטריקוט היא מעין שדרת עצמות הצמודות לנתח אנטריקוט? למעשה, זו הצלע שנמצאת מאחורי האנטריקוט וכלן גם באנגלית קוראים לזה:  Back RIbs. הבשר נמצא בין העצמות והטעם שלו מאוד מזכיר את האנטריקוט – אבל כאמור הוא קצת יותר קשה ללעיסה ובהיבט הזה הוא מזכיר את האסאדו. 
 
ברוב המקרים, הנתח הזה יגיע קפוא ב-2 דרכים: בשר שמקוצב מהעצם (האפשרות היותר נפוצה), שדרת עצמות ארוכה. 

 

בסך הכול מדובר בנתח מעולה – רק לקחת בחשבון שבישול על חום נמוך ואיטי זה הסוד להצלחה! כלומר – בהתחלה רצוי לתת מכת חום ואז להוריד את הטמפרטורה. אפיית אצבעות בתנור היא ממש קלה – וכאמור כל מה שאתם צריכים זה זמן, כי 95% מהמתכון הזה הוא לשבת ולהירגע בזמן שהקסם קורה בתנור. אז איך עושים את זה ומה חייב לקחת בחשבון?

 

הסוד מספר 1 לאצבעות אנטריקוט טעימות 

הדרך הטובה והבטוחה ביותר לוודא שהאצבעות שלכם נושרות מהעצם היא לאפות אותן, מכוסות, בטמפרטורה נמוכה בתנור שלך. אני אופה את האצבעות האנטריקוט שלי  בתנור של 180 מעלות צלזיוס למשך שעתיים עד שלוש שעות. שיטה פשוטה זו מבטיחה אצבעות  רכות!

האצבעות אנטריקוט האפויות האלה כל כך קלות – כל מה שאתה צריכים זה זמן. אנו אופים את האצבעות לפני הוספת רוטב כלשהו, ולאחר מכן, לאחר הצלייה, מברישים את רוטב הברביקיו האהוב עלינו.
אתם  יכולים  גם לתבל את האצבעות אנטריקוט בכל רוטב ברביקיו שאתם אוהבים או אפילו ברוטב צ’ילי – תלוי מה אתם אוהבים.

 אני תמיד שומר על בשר פשוט – ומשתמש רק במלח ופלפל לתיבול, אבל תמיד אפשר להוסיף עוד טעם מתבלינים אחרים. 

 

אם אתם כאן יש מצב שתרצו לדעת גם איך מכינים חומוס עם בשר >>

טיפים נוספים

טיפ 1: תתבלו את אצבעות האנטריקוט נכון 
כדי להעלות את הטעם של אצבעות האנטריקוט שלך, תיבול מדויק ומחושב הוא סופר חשוב. מתחילים עם המלחמה נדיבה. השלימו את התיבולעם פלפל שחור גרוס טרי, אבקת שום וטאץ’ של פפריקה מעושנת לתערובת הרמונית עם טעמים מלוחים וארומתיים. הניחו את האצבעות האנטריקוט המתובלים במקרר לחצי שעה לפני בישול – זה יעזור לבשר לספוג את כל הטעמים.

טיפ 2: שימו לב למידת החום 

בין אם אתם מתכננים להכין את זה בגריל או על מחבת- גובה האש הוא קריטי וחיוני מאוד כדי לקבל את מידת העשייה המושלמת. אם אתם מכינים את אצבעות האנטריקוט בגריל (או בתנור) תדאגו לחמ אותו מראש.  מניחים את אצבעות האנטריקוט המתובלות ישירות על הרשת על חום גבוה – ככה יווצר הקרום המקורמל. לאחר הצריבה הראשונית, הנמיכו את האש והמשיכו לבשל למידת העשייה הרצויה – בין אם זה מדיום, מדיום רייר או וול דאן.

טיפ 3: תכינו רטבים טעימים לאצבעות אנטריקוט
השלימו את אצבעות האנטריקוט שלכם עם מגוון רטבים טעימים – זה ישדרג את המנה שלכם פלאים! על אני ממליץ? אני אוהב אצבעות אנטרקיוט עם רוטב צ’ימיצ’ורי חריף ומרענן, עשוי עם פטרוזיליה טרייה, שום, חומץ יין אדום ושמן זית. או אם בא לכם להיות נועזים יותר נסו את רוטב מיונז עם חזרת (טעים!) תוצרת ביתית – עם מיונז, חזרת, מעט חרדל דיז’ון ומיץ לימון. כמובן אפשר ללכת על הקלאסיקות עם הרטבים האהובים כמו קטשופ, מיונז, רוטב צ’יל וכו’.

 

מה להגיש עם אצבעות אנטריקוט

הנה כמה תוספות שאני ממש אוהב ליד המנה הזו: 

תפוחי אדמה – כי שום דבר לא יכול להשתבש עפ תפוחי אדמה! אני אוהב לזרוק אותם בתבנית בתנור, מכוסה בנייר כסף ועם תיבול טוב. אופציה מושחתת אם אין לכם בעיות כשרות: להוסיף גבינה כ-10 דקות לפני שמוציאים אותם מהתנור. אפשר להשתמש גם בתחליפי גבינה שיוצרים את אותו אפקט. גם פירה יכול להיות תוספת נהדרת. 

אנטיפסטי – פשוט לזרוק שפע של ירקות לתנור עם תיבול אוהבים וליהנות מכל ביס. 

סלט ירקות – בכל פעם שאני מגיש מנות בשריות עשירות, אני אוהב להגיש אותן עם סלט גדול. זרקו את כל הירוקים שיש לקערה והגישו עם רוטב חרדל ודבש.

איך מכינים קובה בשר כמו סבתא? כל השיטות והמתכונים לקובה מחכים לכם כאן 

מתכון לאצבעות אנטריקוט בתנור

מצרכים 

1 קילו אצבעות אנטריקוט 

מלח ופלפל שחור

רוטב ברביקיו 

1 כף שמן זית

בצל חתוך דק 

1/2 כפית כמון טחון

1/2 כוס קטשופ 

1 כף רוטב צ’ילי חריף

2 כפות סוכר חום בהיר

1 כף חומץ תפוחים

 

איך מכינים

  1. מחממים תנור ל-145מעלות צלזיוס
  2. מתבלים את האצבעות בכמות נדיבה של מלח ופלפל. אם אתם משתמשים בתבלינים נוספים – הוסיפו אותם עכשיו. 
  3. מניחים את הצלעות בתבנית גדולה עם נייר אפיה. 
  4. מכסים היטב את התבנית בנייר אלומיניום וצולים את הבשר במשך 3 שעות עד שהבשר נופל בקלות מהעצמות.
  5. בזמן שהבשר בתנור – מכינים את הרוטב ברביקיו. מחממים שמן זית בסיר על אש בינונית. 
  6. מוסיפים את הבצל ומטגנים עד שהוא רך ושקוף. מוסיפים כמון ומבשלים עוד כדקה. 
  7. מוסיפים את הקטשופ, רוטב צ’ילי, סוכר חום וחומץ תפוחים. מתבלים  במלח ומבשלים כ-2 דקות. מסירים מהאש. 
  8. מוציאים את האצבעות מהתנור, ושופכים מעל את רוטב הברביקיו.
  9. מגישים עם תוספת שאוהבים.

 

 

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך