בשר מספר 4 המדריך המלא + מתכון

אם אתם מחשיבים את עצמכם כאוהבי בשרים, אז נתח מספר 4 הוא הבשר הבא שממש כדאי שתכירו! הכתף המרכזית, הוא נתח בשרים טעים ועשיר ובמחיר שווה לכל כיס, אך הוא לא מאוד פופולרי כמו יתר הבשרים היוקרתיים והנימוחים. אבל אצלינו בוויטרינה ובלב יש מקום כמעט לכל סוגי הבשרים. המדריך המלא הזה יספר לכם מאיפה נתח הכתף מגיע (רמז- התשובה בגוף השאלה) למה הוא בחירה נהדרת לארוחת הערב שלכם, איך תבשלו אותו ממש כמו במסעדות הטובות ביותר ואיפה תוכלו להשיג אותו. יהיה טעים, מבטיחים!

ארוחות בשריות הן ממש עניין שבשגרה בלא מעט מטבחים ישראליים, אבל לא מעט פעמים אנחנו מוצאים את עצמינו מלבטים מה להכין לארוחת שישי הקרובה, אחרי שמאסנו בארוחות המוכרות ובא לנו לצאת מהקופסה ולהכין משהו בשרי עם ניחוח חדש ורענן.

אז נעים להכיר – בשר מספר 4, או בשמו האישי יותר נתח כתף מרכזית. מדובר בבשר רב תכליתי, טעים ובמחיר שלא יוציא אתכם מאיזון כלכלי (: ניתן להשתמש בו בדרכים רבות כמו בצלייה, עישון, בישול ארוך, פרוס דק או חתוך לקוביות – נגיש ומיועד לכל סוגי הטעמים וההעדפות.

ניתן להגיע עם הבשר הזה לעושר טעמים פלא, רוך ונימוחות שללא ספק נותנן קיק גם לנתחים יוקרתיים כמו פורטהאוס או פילה מיניון.  אז אתם מוזמנים להתרווח בפינת האוכל שלכם, או להכין את המטבח לארוחה הבאה בזמן שאנחנו נכיר לכם את נתח מספר 4.

בשר מספר 4

מה זה נתח כתף מרכזית? (או בקיצור מה זה נתח מספר 4)

אז התשובה נמצאת ממש בגוף השאלה, מדובר מחלק שמגיע מגוש הכתף, כמעט מהמרכז שלה. זהו אזור של הבקר שלא נמצא בשימוש מוגבר אם משווים אותו לחלקים אחרים של הכתף.

שרירים מסוימים עובדים ממש קשה והם ידועים כבעלי מרקם קשה, ולא פשוט להגיע איתם לתוצאה טובה. עם זאת, ישנם חלקים מסוימים בקבוצת השרירים שהרבה פחות קשה ונשארים רכים, ונתח הכתף המרכזית הוא אחד מהם.

נתח מספר 4 מגיע לרוב הוא מגיע בעובי של בין שניים חצי סנטימטר עד 15 סנטימטר, כך שממש נוח לעבוד אתו והוא מתאים למגוון סוגים של בישולים.

בשר מספר 4 מגיע מאזור חגורת הכתפיים של הפרה, או אם תרצו אזור ההיגוי שלה והוא מקיף את האזור משריר החזה על פני הצלעות, דרך הכתף עצמה ועד עמוד השדרה. אך עיקר הבשר יושב סביב גוש הכתף.

חתך הנתח הזה הוא ללא עצמות, מהאזור הו הגוש נפגש עם קצה שריר החזה – מה שאומר שיש בו שילוב מעודן בין שרירים עדינים ומעובדים היטב, ועם יישון איכותי הוא יקבל מרקם גס וטעמים חזקים ובשרניים.

בשר מספר 4

מה עושים עם בשר מספר 4?

מפאת המרקם והטעם הבשרניים והחזקים שלו, נתח מספר 4 משמש לעיתים קרובות למתכוני בישול ארוך כמו, חמין או קדירות שונות, שם הוא יככב כקוביות עסיסיות, והוא יכול להיות מצוין גם למוקפצים שונים, הוא פחות פופולרי לאכילה כסטייק, אולם הדרום אמריקאים מכינים איתו שניצל וינאי על מחבת. הוא הגרסה האקונומית של שניצל וינאי.

אבל אם אתם שואלים את עצמכם איך לבשל בשר מספר 4 קצת אחרת, הוא יכול להיות מדהים לבישול כנתח שלם בתבשיל בבישול ארוך, מכיוון שהוא מחזיק היטב את הרקמות המחוברות אליו, מה שהופך אותו לבחירה ממש טובה עבור תבשילים או מנות סבוכות כמו סטרוגנוף.

אז כמו שאתם מבינים על השאלה איך מבשלים בשר מספר 4 ניתן לענות בלא מעט דרכים, כל אחד יכול למצוא את הטעמים שהוא אוהב בדרכי הבישול שמדליקות אותו! אל תשכחו את התיבול – עשבי תיבול מאוד אוהבים את הנתח הזה והוא אותם בחזרה, אז אל תחסכו בהם בעת הבישול. נתח הבשרים הזה מאוד אוהב לספוג מרינדות שונות, מה שגם יכול לרכך אותו אם אתם כן בוחרים לצלות אותו בסטייק סטייל.

יחסית ליתר הבשרים הוא זול יותר וגם פשוט לתפעול ובישול לבשלנים מתחילים, ומה שבטוח – אתם לגמרי יכולים להכין ממנו ארוחה לא פחות מרשימה!

בשר מספר 4 - מתכון של צלי כתף בבישול ארוך, קל ופשוט!

לא מעט אנשים נרתעים מהכנת צלי בבישול ארוך מכיוון שהם בטוחים שזה כולל הרבה עבודה ושצריך להשקיע בזה חצי יום – לצרוב ולסגור את הבשר ואז לבשל אותו הרבה זמן במים, לקרר אותו, שוב לפרוס ולהכניס לתבשיל – אז אנחנו שמחים להיות אלו ששוברים לכם את המיתוס!

אפשר לוותר על התהליך הזה, לחסוך הרבה זמן ועבודה קשה ועדיין לקבל בשר נימוח ועשיר בטעמים, כמה רך? תאמינו לנו, אתם לא תצטרכו להשתמש בסכין כדי לפרק אותו, עד כדי כך! אתם יכולים להעביר את הבשר מהאריזה ישירות אל הסיר לארבע שעות טובות של בישול בתוך ציר עשיר של טעמים, בסוף הבישול ניתן לבשר קיק של קריספיות ושיזוף טוב כשנוריד את המכסה וניצלה אותו על 240 מעלות לזמן קצר.

כמובן שגם את נתח הזה, בין שלל הבשרים תוכלו למצוא אצלינו בקצבית האחים אהרון, או עד לפתח ביתכם אם אתם ממש רוצים להתפנק!

בשר מספר 4 טרי

אז מוכנים לגשת לעבודה?

איזה מצרכים תצטרכו?

  • קילו וחצי של בשר מספר 4, חתוך לקוביות גדולות
  • בצל גדול מאוד או שניים בינוניים, חתוכים לקוביות יפות
  • 2 עד 4 כפות שמן זית
  • סלסילה וחצי של פטריות פורטובלו ושמפיניון חתוכות לחצאים
  • 5 שיני שום פרוסות
  • 2 וחצי כפות סילאן תמרים
  • חצי כפית כמון
  • חצי כפית כורכום
  • צרור יפה של טימין טרי או חופן טימין מיובש
  • פלפל שחור לפי הטעם
  • 2 כוסות מים רותחים
  • 2 כפיו מלח מלח גס

איך מכינים?

  1. נתחיל בלחמם את התנור על 180 מעלות.
  2. נעביר את קוביות הבשר לסיר או קדירה יצוקה שמתאימים לתנור. מוסיפים את המלח הגס והפלפל השחור על הבשר.
  3. במחבת נפרדת נחמם את השמן זית ונטגן את קוביות הבצל. מוספים את הפטריות כשהבצל משחים מעט וממשיכים להקפיץ אותם ביחד, מוסיפים מעט מלח ופלפל, את השום הפרוס ואת יתר התבלינים וממשיכים לטגן על אש בינונית, היזהרו לא לשרוף את השום.
  4. העבירו את התערובת לסיר עם הבשר וערבבו הכול יחד. הוסיפו את המים הרותחים וערבבו מעט ואפשר להכניס לתנור!
  5. משאירים את התבשיל בתנור לצלייה בת שעתיים, לאחר מכן היפכו את הנתחים והחזירו לתנור לצלייה נוספת של שעתיים.
  6. כעת, הורידו את המכסה והעלו את הטמפרטורות של התנור ל 240 מעלות לבערך 20 דקות, תלוי בעוצמת התנור שלכם. תוך כדי הצלייה אתם יכולים למזוג מעט רוטב על הבשר. ברגע שהבשר מקבל שיזוף יפה, המנה מוכנה ואפשר להוציא מהתנור. שיהיה בתיאבון!

כמה מילים אחרונות

אין ספק שבשר מספר 4 היה מאחורי הקלעים הרבה זמן, אך הוא ללא ספק יכול להיות הלהיט הבא של השולחן שלכם ובמגוון דרכי בישול מעניינות! לא קשה בכלל להפיק ממנו ארוחת גורמה שתעטר כל שולחן חג במחירים הוגנים.

אנחנו מזמינים אתכם לנסות את המתכון העולה שהוספנו פה ולשתף אותנו איך יצא לכם? אולי תמצאו דרכים נוספות לשדרג אותו, מוזמנים לספר לנו עליהן. שתהיה צלייה מהנה!

קצבית האחים אהרון היא הרבה יותר מאטליז בשרים איכותי ומקצועי – זה המקום שבו אנשים רבים נפגשים כדי להכין את הארוחות המשפחתיות שלהן, שמחים לספק לכם בשרים טריים ואיכותיים!

מוזמנים לקצביה שלנו בדרום תל אביב לבחור את הבשרים האהובים עליכם, לשאול שאלות ולהנות מטעמים נפלאים. נתראה בארוחה הבאה!

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך