בשר מספר 15 המדריך המלא

בשר 15 – מוכר גם בשמו השני: צ’אך! הוא בשר נפלא ומחלק האחורי של השוק. חלקו האחד הוא שומני, והחלק השני ללא שומן בכלל. הוא משמש לצלייה, מתאים לבישול ארוך. בפוסט הבא אנחנו נסביר לכם הכול אודות נתח מספר ;5 – מה זה, איך הכי נכון להכין אותו, לאיזה תבשילים הוא מתאים ונסיים עם מתכון שווה במיוחד! אז קדימה, בואו נתחיל. 

תוכן עניינים

מה זה בשר מספר 15?

בשר מספר 15 הוא שריר שנמצא ליד הסינטה. הוא מעוצב כמו מעין משולש והוא נתח שטוח למדי. הוא ידוע גם בשם צ’אך או פיקיניה וניתן לצלות אותו בשלמותו או לחתוך אותו לסטיקים קטנים יותר. בנוסף – הוא מתאים למגוון סגנונות מטבח, החל ממוקפצים, תבשילים וכריכים. בגלל שמדובר בנתח יחסית רזה, כדאי לקחת בחשבון שאין לו ממש טעם, אז מומלץ להשרות אותו במרינדה או להוסיף רוטב כדי לתת בוסט של טעמים. אפשר להשיג בשר מספר 15 בקצביה של האחים אהרון ואם אתם באזור המרכז, אנחנו עושים משלוחי בשר בכל הסביבה! 

מדריך לקניית בשר מספר 15

לרוב מתי שקונים כל נתח בקר – הנתח הגדול תהיה תמיד הבחירה הטובה ביותר. אבל כשזה מגיע לנתח מספר 15, זה לא תמיד נכון. משקלו לרוב עד 1.5 ק”ג, אם הוא יותר גדול מזה – סביר להניח שאתם הולכים לשלם על הגרסה הקשה והזולה של בשר מספר 15. הבעיה של נתח זה שצריך לבשל אות על חום נמוך ולאורך הרבה זמן. זו הסיבה, שתמיד עדיף לקנות נתח זה בגדלים יחסית קטנים – כך גם הטעם שלהם יהיה נפלא ואתם גם תבטיחו שלא יצא לכם בשר קשה ללעיסה. אז כלל אצבע טוב הוא כשאתם קונים נתח מספר 15 – קנו אותם כשהוא שוקל פחות מ1.5 ק”ג.

הדבר השני והלא פחות חשוב – זה בחירת הקצבייה, וזה נכון לגבי קניית כל סוג של נתח. לכו על קצביה שאתם סומכים עליה בעיניים עצומות. שאתם יודעים איך הם מתייחסים לבשר במקום, שאתם יודעים שהם שומרים על סטנדרטים גבוהים של ניקיון – אל תתפשרו על פחות מכך! אם אתם מחפשים לקנות נתח מספר 15 ואתם במקרה מאזור המרכז, אנו, באטליז האחים אהרון מבצעים משלוחי בשר בכל אזור המרכז, החל מתל אביב, גבעתיים, פתח תקווה, בני ברק ועוד!

נתח מספר 15

איך להכין בשר צ'אך על הגריל?

סטייקים עבים, הם בדר כלל מגיעים בעובי של 2 עד 5 ס”מ – אנחנו ממליצים להשאיר את השומן כדי לשמור על הטעם והלחות של הבשר. יש להפשיר את הסטייק לטמפרטורת החדר לפני הצלייה – סמכו עלינו, זה רק ישפר את הטעם של הבשר. נקו את הגריל וחממו אותו במשך 15 עד 20 דקות. לאחר מכן, צרבו את 2 צידי הסטייק שתי דקות מכל הצד.

תלוי כמובן איך אתם אוהבים את הסטיקיים שלכם- אבל בעיקרון, שימוש במדחום זו הדרך הטובה ביותר למדוד את מידת העשייה של הבשר שלכם. הטמפרטורה וזמני הבישול עשויים להשתנות בהתאם לסוג הגריל. סטייקים בעובי של 2 ס”מ או יותר מומלץ להכין במשך 2 עד 5 דקות מכל צד כדי להגיע למידת עשייה R, או אם אתם מודדים טמפרטורה פנימית אז זה 125-130 מעלות.

לסטייקים במידת עשייה MR יש לבשל כ-4-5 דקות מכל צד ולהגיע לטמפרטורה של 130-140 מעלות.

לסטייקים במידת עשייה M יש לבשל כ6-9 דקות עם טמפרטורה פנימית של 140-150 מעלות. 

סטייק מוכן על קרש חיתוך עם סימני גריל

האם אפשר להתפרע עם תיבול הבשר או לשמור על זה בסיסי?

אז אם אתם רוצים להכין בשר בשיטה קצת יותר מסורתית – הברזילאים, היו משתמשים רק במלח גס. אפשרות נוספת היא כמובן לשים מלח, פלפל ואולי קצת תבלין בשר. בנוסף, בגלל שנתח מספר 15 נחשב ליחסית רזה ו”יבש”, יהיו אנשים שימצאו לנכון לשים אותו בתוך מרינדה ולבשל אותו לאחר מכן, התוצאה היא נפלאה ועשירה בטעמים.

הצעות הגשה לבשר מספר 15

אנחנו אוהבים להגיש את נתח מספר 15 עם רוטב צ’ימיצ’ורי מסורתי. איך עושים את זה טוב? קוצצים את כל המרכיבים, אבל אפשר להכניס אותם גם למעבד מזון ולתת לו כמה פולסים עד שהכול מתאחד. אפשר להגיש את הצ’ימוצ’ורי בצד, או לטפטף אותו על הנתח הפרוס.

מומלץ כמובן להגיש בצד עם פירה, צ’יפס, פירה, אורז, סלט או כל תוספת אחרת שאוהבים. שמרו על זה כמה שיותר פשוט, אם תכינו את הבשר מדויק אתם לא תצטרכו יותר מדי.

מתכון נתח מספר 15 עם רוטב צ'ימיצ'ורי

רכיבים

2 ק”ג נתח מספר 15

מלח ים גס

צ’ימיצ’ורי:

2 כוסות פטרוזיליה קצוצה דק

2 כוסות כוסברה קצוצה דק

2 שיני שום קצוצות

3 כפות חומץ יין אדום

אופציה: צ’ילי חריף

עוד ½ כוס שמן זית לפי הצורך

1 מיץ ליים בלבד

קורט מלח

פלפל שחור לפי הטעם

בשר מספר 15 מבושל ונחתך

הוראות הכנה

יש לפרוס את הסטייקים לפרוסות, שימו לב שניתן לבקש לעשות זאת מראש בקצביה שלכם. תתבלו את הפרוסות במלח ים גס.

הדליקו את הגריל או את המנגל – חלקו את הפחמים ל2 צדדים, כך שיהיה צד אחד חם וצד שני קריר.

מניחים את הסטייקים באזור הקריר ומבשלים עד שהטמפרטורה הפנימית שלו מגיעה ל80 מעלות צלזיוס.

הופכים את הסטייקים ומבשלים עד שהטמפרטורה הפנימית מגיעה ל115 מעלות צלזיוס. לאחר מכן קרבו את הסטייקים לאזור החם והפכו את הסטייק בתכיפות עד שהטמפרטורה הפנימית שלו מגיעה ל130 מעלות צלזיוס. מורידים את הסטייק ים מהאש – ונותנים להם לנוח 5-10 לפני ההגשה.

הכנת הצ’ימיצ’ורי

מערבבים את כל המרכיבים בקערה ומגישים בצד או מזלפים על הסטייק.

שיהיה בתאבון!

כמה מילים אחרונות,

בשר מספר 15 הוא בשר שרק לאחרונה החל לתפוס פופלריות בישראל. הטעם שלו עדין, הוא יחסית לא שומני (ואפשר לשלב אותו גם בשגרת חיים בריאה) וקל מאוד להכנה!

אם אתם מחפשים אחר נתחים משובחים, מיוחדים וטריים – אנחנו מזמינים אותכם להיכנס לקצבייה שלנו וליהנות ממבחר של נתחי בקר נפלאים! אפשר להגיע אלינו, לאטליז האחים אהרון או לבצע משלוח בקלות דרך האתר. 

מוצרים הנמצאים במתכון זה

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

מוצרים הנמצאים במתכון זה

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך