איך להכין בבית פלטת בשרים

עדיין לא הומצא מתאבן כשמציע חוויה יותר מרמשימה מפלטת בשרים משובחת. אם אי פעם גללתם בבלוג האוכל האהוב עליכם וראיתם תמונה מדהימה של פלטת בשרים, סביר להניח שהייתם צריכים לעצור לרגע כדי להתרשם מהיופי הזה ולתהות איך מגיעים לרמה כזו של אסתטיקקה. 

החדשות הטובות הן שלא צריך להיות גאון קולינרי או אמן בשרים כדי ליצור פלטת בשרים יפה בבית.  עם כמה עקרונות מנחים בסיסיים, כל אחד יכול ליצור פלטה שהיא גם פוטוגנית וגם טעימה. אז אני הולך להסביר בפירוט כיצד אפשר ליצור פלטת בשרים מדהימה שתספק חוויה טעימה לכל המשפחה או האורחים שאתם רוצים להרשים.

מה זה פלטת בשרים?

בחו”ל – קוראים לזה שרקוטרי,  שרקוטרי היא מילה צרפתית המתייחסת למוצרי בשר מוכנים ולמעדניות שמכינות את הבשרים הללו. למרות שזו ההגדרה הטכנית, רוב האנשים משתמשים במונח שרקוטרי כדי להתייחס למבחר של בשרים מבושלים, גבינות ומזונות אחרים המוגשים יחד כמתאבן או אפילו ארוחה. כאמור – זה בחו”ל, ואני יודע שאנחנו בישראל ולכן אני מציג כאן את הגרסה הכשרה (אבל למי שאין בעיית כשרות, אפשר לשלב בשר וגבינה כמו בחו”ל).  ישנן אפשרויות רבות עבור מה שאתה יכול לכלול על פלטת בשרים – כשבשרים מעושנים זה ה-דבר.

מוזמנים לקנות את הבשר המושלם למעשנת של האחים אהרון

רוב פלטות הבשר כוללות מגוון צבעים, מרקמים וטעמים שנועדו ליצור חגיגה ויזואלית וגם חגיגה לחיך. מכיוון מגשי בשר נועדו להיות כמו יצירות אמנות, הרכבת מגש כזה היא בדיוק בעיקר סידור אלמנטים בסדר הנכון.

מתי כדאי להשתמש במגשי בשר? 

גש הבשר מהווה מנה ראשונה או ארוחה נהדרת כמעט לכל אירוע. כמה מהזמנים הטובים ביותר ליצור ולהגיש מגשים כאלה כוללים: 

פיקניקים: מגשי הבשר מושלמים לפיקניק. קל לארוז את החומרים בנפרד ולסדר אותם במהירות על מגש.

חגיגות: בין אם אתם חוגגים אירוסין, יום הולדת, תינוק חדש, חנוכת בית או כל רגע מיוחד אחר בחיים, מגש בשרים זו דרך מושלמת ליהנות מאירועים מיוחדים.

חגים: תקופת החגים היא אחד הזמנים הפופולריים ביותר להתפנק עם פלטת בשרים משובחת – בין אם זה לראש השנה או לפסח. 

 ארוחת ערב: מגשי בשר משמשים כמנה ראשונה קלה ומרשימה כשאתם מאחרים. הם יכולים אפילו לשמש כמנה עיקרית באירועים עסקיים. 

דייטים רומנטיים: מה יותר רומנטי מליהנות מכוס יין ואוכל טעים עם מישהו שאתם אוהבים? מגש בשרים זו בחירה רומנטית כדי ליהנות מערב טעים ורומנטי עם בן/בת זוגך.

איזה ציוד/כלים צריך?

קרש הגשה –  לוח גדול הוא הפריט החיוני ביותר לבניית מגש בשרים. אני אוהב עץ, מכיוון שזהו פריט מטבח רב-תכליתי המשמש כמגש הגשה יפהפה לפיצה ולמנות ראשונות אחרות.
סכיני בשר –  סכיני בשר איכותיים הם כמו הלחם והחמאה של מגשי בשר. ממליץ לבחור בסכינים מעוצבות שיתאימו לסגנון ההגשה.

קערות קטנות –  הוסף קצת קרמיקה ושברו את מראה העץ עם קערות קטנות לממרחים וחמוצים/זיתים וכו’.

באיזה סוג גש/פלטה כדאי להשתמש?

לפני שמתחילים לסדר את הבשר המתבלים ועוד, צריך להתחיל עם המגש עצמו. גם אם מעולם לא יצרתם מגש בשרים לפני – ככל הנראה שיש לכם מגש כזה (ואם לא, תוכלו לקנות בכל חנות מטבח). קרשי חיתוך יעבדו מצוין, משוטי פיצה – כל אלה יוכלו ליצור מגשי בשר נהדרים. 

קרשי חיתוך, בלוקים של קצבים ומשוטי פיצה יוצרים מגשי בשר נהדרים. יש כמה היבטים שכדאי לקחת בחשבון:

1. חומר
כמובן, המילה פלטת בשרים מציירת תמונה של קרש מעץ, א לא תמיד. גם מגשי קרמיקה יכולים לעבוד בצורה מושלמת.

ודאו שכל לוח או מגש שתבחרו בטוח למזון לפני הנחת מזון עליו. אם המגש נועד להיות דקורטיבי ואינו בטוח למזון, ניתן לרפד אותו בנייר אפייה לפתרון מהיר וקל.

2. גודל
אולי חשוב יותר מהחומר של המגש הוא גודל המגש שלכם. אתם רוצים שהמגש שלכם ייראה מלא גדוש בכל הטוב – אז אם אתם עושים משהו יחסית מצומצם – בחרו בלוח קטן שתוכלו למלא אותו ולגרום לתחושה של שפע. מגש גדול מדי עשוי לגרום לתחושה ריקה. עבור התכנסויות גדולות יותר, בחרו במגש גדול מספיק. 

3. צורה 
תוכלו לראות מגשי בשר בכל מיני צורות. בנוסף למגשים עגולים או מלבניים טיפוסיים, אפשר לראות עוד צורות מיוחדות.

איזה מרכיבים מלבד בשר כדאי לשים בפלטת בשר?

מגוון רחב של מרכיבים יכולים לעבוד היטב עם פלטות בשר. מגשי בשר מסוימים שומרים על פשטות בכך שהם כוללים רק כמה בשרים איכותיים עם כמה זיתים מפוזרים, בעוד שאחרים מגיעים במגוון רחב.

הנה רשימת הקניות של מגש בשרים: 

  • פסטרמות/נקניקים שאוהבים (נגיע לסוגים בהמשך)
  • לחם או קרקרים
  • פירות
  • חמוצים 
  • זיתים 
  • מטבלים וממרחים 
  • אגוזים 

איך ליצור פלטת בשרים?

עכשיו כשאתם יודעים את היסודות, בואו נסתכל בפירוט כיצד ליצור את מגש הבשרים המושלם לאירוע שלכם. כל מה שתבחרו ניתן לקנות מוכן מראש (אם אתם רוצים להשקיע, תוכלו להכין פסטרמה ביתית לבד בבית).  ואז כל מה שצריך לעשות הוא לפרוס ולסדר. העיקר הוא לבחור את החומרים הטובים ביותר עבור המגש שלכם. 

נתחיל בהתמקדות בדברים החיוניים: בשר. גם אם אתם עושים פלטת בשרים קטנה – ממליץ לכלול מגון רב של נתחים, גם אם זה אומר לכלול כמו קטנה מכל אלמנט.

בעת בחירת בשרים, בחרו כמה בשרים מעושנים, פסטרמות, נקניקים וכמה בשרים מיושנים. שימו לב שיש בשרים שכדאי להשאיר שלמים על הלוח – ולתת לכל אחד לחתוך לעצמו חתיכה (כדאי להתייעץ עם הקצב שלכם). 

הנה כמה אפשרויות לבשרים: 

סלמי: סלמי הוא סוג של נקניקיות מבושלות ומהווה אופציה פופולרית למגשי בשר. מסדרים בשורה של פרוסות דקות.

כתף בקר: כתף בקר הוא חביב הקהל שמגיע לו מקום בפלטת הבשרים שלכם. בחרו כתף בקר איכותי והגישו בפרוסות דקות, אפשר גם לפף מסביב וליצור צורות יפות. 

פסטרמות מעושנות: יוכלו להכניס משהו מעט מרענן לפלטת הבשרים שלכם עם טעם ייחודי. 

ביף ג’רקי-  לחובבי הזאנר – אפשר לכול ביף ג’רקי משובח. אם אתם רוצים ללמוד איך להכין בעצמכם- יש לנו את המדריך השלם להכנת ביף ג’רקי.

פאטה כבד: כל פלטת בשרים צריכה שיהיה לה מקום כבוד לאטה כבד – ממרח בשר משובח שהאורחים שלכם יודו עליו.

רוסטביף – רוסטביף זה גם בשר שחביב על ישראלים רבים והוא קלאסי לפלטת בשרים לצד מתבל צ’ימוצ’רי. 

איך לגוון בפלטת הבשרים?

עכשיו, כשהתמקדנו בבשרים, בואו נסתכל מה כדאי לכלול על מגש בשרים כדי שיראה מגוון ומעניין. רוב פלטות הבשר כוללות הרבה יותר מבשר – למרות שהוא ללא ספק יהיה במרכז תשומת הלב. תוספות כמו כמו קרקרים, פירות וממרחים משלימים את הבשר ייצרו שילוב מעניין יותר של טעמים, מרקמים וצבעים. 

1. לחם וקרקרים
לחם וקרקרים מספקים את הבסיס המושלם לאורחים ליהנות מהבשרים והמטבלים שבמגש. אם אתם כוללים לחם, וודא שזהו לחם טרי ופריך כמו באגט, כך שהוא יציב מספיק כדי לאכול אותו במיגלינג. לקרקרים, בחרו לפחות שני סוגים שונים עבור מגש גדול יותר כדי שיהיה מגוון. 

2. פירות 
פירות תמיד מרימים מגשים – כן, גם עם בשר. נותן טאץ’ של מתיקות וצבע וטוויסט מעניין לטעם. מגוון פירות טריים שיכולים להתאים כוללים ענבים, פלחי תפוזים, פרוסות תפוחים, אגסים, תאנים, תותים, פטל שחור ועוד. פירות יבשים גם עובדים היטב. נסולפזר כמה משמשים מיובשים, מנגו או תמרים סביב המגש.

3. חמוצים וזיתים
מלפפונים חמוצים וזיתים מספקים טעם חמצמץ בחיך שמשתלב היטב עם בשרים. תכללו קערות קטנות על מגש הבשרים עבור חמוצים או קורנישונים יחד עם מיקס זיתים. ממליץ לשלב כמה סוגי זיתים, שיפקות ועוד.  רק תוודאו שכל הזיתים שלכם מגולענים. מומלץ לכלול גם כרוב כבוש וירקות טריים שילוו את הבשרים. 

4. ממרחים ומטבלים
 ממרחים ומטבלים יכולים להשלים את הבשרים שלכם ולספק חוויה ייחודית. צ’ימצ’ורי, חרדל וחזרת הם בחירה מסורתית למטבלים מלוחים. אפשר גם פסטו, ממרחי בשר שונים או כל מה שנראה לכם שיוכל להשלים את הבשרים שלכם בצורה מדויקת.

5. פיצוחים ואגוזים 
אגוזים מוסיפים טאץ’ נחמד לפלטת בשרים. בגלל שהם קטנים, הם הדבר המושלם לשמור לסוף. לאחר שכל המגש סודר, חפשו  נקודות ריקות ולכסות אותן עם ערימות קטנות של אגוזים. בוטנים, פיסטוקים, שקדים וכמעט כל אגוז אחר שאתם אוהבים. אפשר להוסיף גם קצת בייגלה לטאץ’ מל לכלול גם כמה בייגלה – זה משדרג!  

מתכון למגש בשר

זמן הכנה: 30 דקות

רכיבים:

  • רוסטביף – חתוך לפרוסות
  • 2 סוגי סלמי, פרוסים
  • בשר בקר מיובש מעושן, פרוס דק
  • פאטה כבד
  • 3 סוגי קרקרים
  • פרוסות באגט
  • ענבים
  • תותים/תפוזים/תאנים מה שבעונה 
  • משמשים יבשים 
  • חמוצים שאוהבים
  • ירקות
  • זיתים
  • חרדל
  • צ’ימצ’ורי 
  • פסטו 
  • ממרח עגבניות מיובשות
  • שמן זית עם בלסמי 
  • פיסטוקים 
  • שקדים
  • עשבי תיבול כמו רוזמרין

הוראות הכנה:

מתחילים בהנחת המצרכים שיש להגיש בקערות על המגש. זה כולל את הפטה, הבשרים, חמוצים, זיתים, ממרחים/מתבלים. אם משהו מהפריטים הללו מגיע בצנצנות דקורטיביות, אפשר להשאיר אותם בצנצנת או להעביר אותם לקערה אם אתם מעדיפים.

לאחר מכן, הניחו את הכתף המעושנת והסלמי  בערימות קטנות בשני מקומות נפרדים על הלוח. מניחים את שאר הבשרים בשורות. בין המרווחים שימו את הירקות והפירות.  מוסיפים את הקרקרים ופרוסות הבאגט למגש בשורות מסודרות בכל מקום שיש מקום.
כעת, הסתכלו על המגש וחפשו נקודות חשופות שצריך למלא. ניתן להוסיף חמוצים/שיפקות/זיתים בשורות מסודרות או בערימות לא סדירות יותר.
ניתן להשלים פערים קטנים יותר באשכולות ענבים, תאנים חצויות ומשמשים מיובשים. 
ערמו ערימות קטנות של אגוזים בכל המקומות הפתוחים שנותרו על המגש. 
סיימו את הלוח עם ענפי עשבי תיבול טריים כמו רוזמרין או פרחי מאכל כמו אמנון ותמר או סלסלי כסף. 
הסתכלו שוב על הסידור ותראו אם יש צורך להזיז משהו כדי לספק יותר/פחות צבע. 

זהו, סיימתם! שיהיה בתיאבון! 

טיפים להכנת מגש בשרים

1. התחילו עם קערות וצנצנות
התחילו  את מגש על ידי הנחת כל קערות או צנצנות שאתם רוצים לכלול. זה יכלול מטבלים, זיתים וחמוצים. מרווחים את הקערות והצנצנות, ומשאירים הרבה מקום ביניהן עבור הבשרים, הפירות, הירקות ופריטים אחרים. 

2. מניחים את הבשרים ויוצרים מרווחים
לאחר שהקערות שלכם על המגש, אפשר להניח את הבשרים. במקום לשים את כל הבשרים זה ליד זה רווחו אותם על פני המגש. נסו להשאיר חלק מהנתחים שלמים וחלק פרוסים דק. באופן כללי – הקפידו לסדר כל נתח בצורה אחרת כדי לשמור על מגוון. 

3. טאץ’ של צבע 
ודאו שיש לכם פריט בהישג יד שמציע טאץ’  של צבע. זה יעזור להוסיף קצת עניין ויזואלי למגש שלכם.  כמה דוגמאות כוללות עגבניות או תותים למעט אדום או קלמנטינות או גזר, תפוז.

4. השתמשו בפריטים קטנים יותר כדי למלא פערים
לאחר שהמגש שלכם מוכן ברובו, השתמשו בכל פריט קטן שאתם רוצים לכלול, כגון פירות ואגוזים, כדי להשלים את החסר. עבור מגשי בשר  גדולים, במקום לחבר את כל האגוזי והפירות יחד, הקפידו לפזר אותם על המגש. 

5. מקשטים בעשבי תיבול
לבסוף, כדי לתת למגש הבשרים שלכם מראה  מיוחד במיוחד, השתמשו בעשבי תיבול טריים כקישוט. עשבי תיבול כמו רוזמרין, בזיליקום וטימין יכולים להוסיף תוספת של צבע, יכולים לעזור למלא את כל החורים החשופים שנותרו וגם יספקו ניחוח נפלא כדי לרומם את כל החוויה החושית. 

כמה זמן מראש כדאי להכין מגש בשרים?

גג יום לפני! לא לפני. שומרים אותו מכוסה ובמקרר עד להגשה. מטבלים וממרחים יש לשים בצנצנות מכוסות עד יום ההגשה. פירות וירקות מסוימים כדאי לחתוך באותו יום כדי שלא ישחירו. באופן כללי את הבשרים אפש לחתוך יום לפני – כל השאר ממליץ להכין ביום האירוע אם מתאפשר. 

נשאר שאריות - מה עושים?

כריכים: מלאו לחמניות או לחם למחרת לארוחת צהריים קלה.
ארוחת בוקר: הוסיפו את הבשר לביצים טרופות, פריטטה או חביתה לבראנץ’ שלאחר המסיבה.
סלט פסטה: קוצצים הכל וזורקים עם פסטה. 

כמה מילים אחרונות

הנה יש לכם פלטת בשרים מושלמת! אל תשכחו להציב אותה לצד סכיני בשר וכלים אחרים,  כמו צלחות מתאבנים ומפיות.  לאחר מכן, קחו צלחת והתחילו להעמיס! האורחים עשויים להרגיש ביישנים לחפור במגש ההבשר שסידרתם כל כך יפה. כשאתם מתחילים לאכול, אתה מאפשרחפ להם לדעת שהמגש מוכן ומעודד אותם לערום את הצלחות שלהם. וכדי לתת מענה לכל האורחים – אל תשכחו לספק גם מגשים ופלטות שמתאימות לאורחים הטבעוניים אם יש כאלה, ולילדים (לדוגמה, פלטת מטוגנים יכולה לעבוד מצוין).

אם אתם רוצים ליצור מגש בשר טעים, הקפידו להתחיל עם המרכיבים האיכותיים ביותר שאתם יכולים  למצוא בדיוק בשביל זה –  אנחנו באחים אהרון מספקים משלוחי בשר משובחים, טובים ויש לנו היסטוריה ארוכה של ייצור בשרים מעושנים באיכות גבוהה, מעדנים ועוד מגוון בשרים שמתאימים לאירוע מיוחד.

אנו מציעים מגוון רחב מספיק כדי להתאים למגשי בשר, במיוחד אם אתם בוחרים להתמקד בבשר מעושן.

מוזמנים להיכנס לקצביית האונליין שלנו ולבדוק אילו בשרים אנו מציעים. עושים משלוחים לכל מרכז הארץ.

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך