מחבת נון סטיק – מה אתם חייבים לדעת לפני שמשתמשים?

אמלק  – בואו לצלול לתוך עולם המחבתות הנון סטיק עם המדריך מומחים שלנו, שבו אנו נבדוק את כל הדברים שחשובים לדעת כך שתוכלו להפוך את המטבח שלכם לפרקטי ובריא מבחינת בישול.

בכל פעם ששואלים אותי מה הוא ציוד המטבח שאני מאמין שצריכים להיות בכל מטבח, כמה דברים עולים לי לראש: סכין שף, מרית סיליקון, טוסטר אובן ומחבת טפלון. תן לי את ארבעת הכלים האלה וצורה כלשהי של גוף חימום (כיריים אינדוקציה עם מבער יחיד הולך), ואוכל להכין ארוחה בת שלוש מנות. כשהתחלתי לבשל, ​​השתמשתי במחבתות וסירים נון-סטיק כמעט אך ורק בהתאם לתקציב הצנוע שלי וגם מחשש להרוס ארוחה עם בקרת חום לא נכונה. במהלך השנים, למדתי כמה שיטות עבודה מומלצות: לדוגמה להימנע משמני ריסוס מכיוון שבסופו של דבר מצטברות שאריות, לא לחמם את המחבת ריקה ולא לזרוק אותה למדיח כלים כי זה הורס את הציפוי.

למרות שהמחבת הנון-סטיק אולי לא הציוד המטופח ביותר – באיזו תדירות אתה רואה אחד תלוי מקדימה ובמרכזה בפרסומת אינסטגרם אסתטית – הם ללא ספק הגיבורים של טבחים חובבים. בכל פעם שאני עובר לבית חדש, זה אחד מהפריטים הראשונים שאני מזמין, וגם עכשיו, זו אחת המתנות האהובות עליי לחנוכת בית. למה אני אוהב אותם? הם נוחים מבחינת מחיר, הם הופכים את הבישול לפשוט, הם חלום לבשל עליהם ביצים, ובגלל שיש להם בסיס רחב ודפנות רחבות אפשר להכין בהם ארוחות שלמות במחבת אחת.

ההחלטה איזה מחבת נון-סטיק לרכוש היא קצת יותר מסובכת וכרוכה בדרך כלל בשאלות מספר שאלות לגבי ציפוי הנון-סטיק של והאם עדיין ניתן להשתמש בו אם הציפוי נשרט. מדריך מקיף זה יוכל לענות לכם על כל השאלות החשובות, אז קדימה בואו נתחיל.

מה זה מחבת נון-סטיק?

כמה חובבי בישול עשויים לעקם את האף על מחבת נון סטיק, אבל הם יעשו לעצמם (ולמטבח שלהם) שירות רע. בין אם אתה שף מתחיל או טבח ביתי מומחה, מחבת נון סטיק או וטפלון זה מוצר חובה במטבח. הוא נועד למנוע הידבקות של מזון על פני השטח והופך את הבישול והניקוי לנוח. אוהבים מוקפצים, חביתות בסוף השבוע וקרפים צרפתיים עדינים? מחבת טפלון זה הבסטי שלכם 

מה לקחת בחשבון בעת ​​רכישת מחבת נון-סטיק

למה לבחור במחבת נון-סטיק?
שילוב של עמידות, זמינות, תמורה לכסף ונוחות הן הסיבות העיקריות שהופכות מחבתות נון-סטיק לפופולריות. למרות שהן לא חתיכות לנצח – כמו מחבת ברזל יצוק עשויה להיות – מחבת זו מאפשרת לך לבשל עם פחות שמן, לבצע ארוחות של מנה אחת בקלות, ואינה דורשת יותר מדי תחזוקה. 

מה גורם למחבת נון-סטיק לא להידבק?
הקסם מאחורי משטח הנון-סטיק שלו טמון בציפוי העשוי מ-PTFE או פוליטרפלואורואתילן, פולימר סינתטי המוגדר על ידי Science Direct כ”אי-תגובתיות, הידרופוביות, מקדם חיכוך נמוך ותכונות בידוד טובות”. בתנאי בישול, זה אומר שהוא עמיד היטב בחום גבוה (אך בדרך כלל לא מעל 400 מעלות צלזיוס כדי למנוע שחרור של כימיקלים), ואינו מאפשר לאוכל להידבק אליו בקלות, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת להיפוך חלבונים עדינים כמו דגים, מבשלים עם פחות שומן ודורשים תחזוקה מועטה כדי לשמור אותו במצב עבודה מעולה.

האם מחבתות נון-סטיק בטוחות?

כשמדובר במחבתות נון-סטיק, זהו הנושא הנפוץ ביותר לוויכוח. החדשות הטובות הן שהיצרנים כבר לא מייצרים מחבתות נון-סטיק תוך שימוש ב-PFOA (חומצה פרפלואורו-אוקטנואית) או PFOS (פרפלואורו-אוקטן סולפונט) הכימיקל המוגן בפטנט של טפלון, אשר עשה סירים ומחבתות ללא התכונה הידבקות, אך נקשר גם להשלכות בריאותיות שליליות. כיום ציפוי נון-סטיק עשוי מ-PTFE, אשר בשימוש נכון (כלי עץ וסיליקון בלבד) אינו מציג בעיות בריאותיות. בלי קשר, כשמשתמשים במחבת נון סטיק, הקפידו לא לחמם אותה ריקה מראש, השתמשו בחום נמוך-בינוני, ואם ציפוי הטפלון נשרט מאוד ומתקלף כדאי להחליף אותו. אם הציפוי המונע הידבקות הוא חומר קרמי נטול PTFE (לעיתים קרובות הם מפורסמים כירוקים או ידידותיים לסביבה) חלים אותם שיקולים, עם זאת, ייתכן שתכונות הנון-סטיק שלהם לא יחזיקו מעמד זמן רב כמו אלו של מחבתות מצופות PTFE .

כמה צריך להוציא על מחבת נון-סטיק?

אחד היתרונות הגדולים של מחבת טפלון הוא העלות שלה. חשוב לזכור כי כלי בישול מסורתיים שאינם נדבקים בדרך כלל אינם מחזיקים מעמד יותר ממספר שנים, כך שאם רוכשים, קחו את זה בחשבון.

סוגים שונים של מחבתות נון-סטיק

מחבתות נון-סטיק מגיעות בצורות שונות (מרובע, עגול), גדלים וחומרים, כולל אלומיניום, נירוסטה ואפילו בסיסי מתכת עם ציפוי קרמי ועוד. 

מחבתות נון-סטיק מצופות PTFE
מחבתות מצופות PTFE הן אפשרות קלאסית ללא הדבקה, פופולרית על ידי המותג טפלון. הם מכילים ליבת אלומיניום או נירוסטה עם משטח PTFE חלקלק המונע הידבקות מזון. עם זאת, בשל הציפוי הרגיש שלהם, עדיין עדיפים לעבוד עם  כלי עץ, סיליקון או פלסטיק.

יתרונות:

  • תכונות נון-סטיק מעולות
  • קל לנקות
  • זמין במגוון רחב של מחירים

שימו לב 

  • פוטנציאל לשחרור אדים מזיקים אם מתחמם יתר על המידה
  • ציפוי PTFE יכול להתחיל להתקלקל אם ניזוק מחום או נשרט על ידי כלים
  • בדרך כלל לא ניתן לשטוף במדיח כלים
  • הימנעו משימוש בכלי מתכת לבישול
  • הכי מתאים ל: בישול ביצים, פנקייקים, דגים ופריטים עדינים אחרים שנוטים להידבק.

מחבתות נון-סטיק בציפוי קרמי
חלופה מודרנית למחבתות נון-סטיק מסורתיות, מחבתות מצופות קרמיקה משווקות לרוב כבחירה בריאה יותר, ללא PTFE ו-PFOA. הציפוי הקרמי עשוי בדרך כלל מג’ל על בסיס סיליקה שנרפא על ליבת המתכת, ומספק משטח נון-דביק ללא PTFE ו-PFOA.

יתרונות:

  • בדרך כלל ללא כימיקלים כמו PFOA ו-PFAS
  • ציפוי קרמי עומד בטמפרטורות גבוהות יותר מאשר ציפוי נון-סטיק מסורתי
  • מחבתות אלה מתחממות באופן שווה ומבטיחות בישול אחיד

שימו לב:

משטח נון-סטיק פחות עמיד שיכול להתבלות מהר יותר או להיות נוטה להישבר או להישרט
רגיש לשינויי טמפרטורה פתאומיים, הימנעו מחימום יתר כדי לשמור על שלמות הציפוי
ייתכן שלא יחזיק מעמד זמן רב כמו מחבתות נון-סטיק מסורתיות, חלק מהציפויים מתכלים תוך שישה חודשים

הכי מתאים ל: הקפצת ירקות, הכנת רטבים ובישול מזונות הדורשים חום עדין.

מחבתות נון-סטיק מאלומיניום אנודייז
מחבתות אלומיניום אנודייזות עוברות טיפול אלקטרוכימי ליצירת משטח מונע הדבקות ועמיד בפני שריטות. ליבת אלומיניום מספקת מוליכות חום מעולה, מבטיחה פיזור חום אחיד תוך מניעת נקודות חמות. חלקם מגיעים עם ציפוי מונע הידבקות אז בדוק אם הוא ללא PFTE וללא PFOA.

יתרונות:

  • עמיד עם מוליכות חום טובה
  • חסין שריטות
  • עמיד בפני פירוק חומצי

שימו לב:

יכול להיות כבד יותר מאלומיניום רגיל
עדיין עדיף להשתמש בכלי עץ וסיליקון

מומלץ עבור: טיגון והקפצה כלליים, במיוחד עבור מזונות חומציים כמו מנות על בסיס עגבניות.

תכונות שיש לחפש בעת רכישת מחבת נון-סטיק

כאשר אתם מחפשים מחבת נון סטיק, שקלואת החומר לשמירת חום, משקל, תחזוקה לאריכות ימים ומחיר נוח..

חומר
פלדת אל חלד, אלומיניום וקרמיקה מונעת דבק מציעים חוויות בישול שונות. משטח הבישול הוא פרט נוסף שכדאי לשים לב אליו, אם אתם מבשלים באמצעות אינדוקציה, הקפידו לבדוק שהמחבת המונעת הידבקות שלכם אינה עשויה לגמרי מאלומיניום. צריך להיות לו תערובת מלוכדת של פלדה או אלומיניום ונירוסטה כדי שיעבוד על כיריים אינדוקציה.

משקל
מחבתות טפלון אינן כבדות בדרך כלל, אך עדיין עליכם לשים לב לתכונה זו. דגמי אלומיניום קלים יותר מחממים ומתקררים במהירות בעוד שדגמים כבדים יותר עם יותר נירוסטה לוקחים יותר זמן להתחמם מראש ולשמור על החום שלהם טוב יותר.

תחזוקה
חיסרון אחד גדול של מחבתות טפלון הוא שבדרך כלל מומלץ לשטוף אותן ביד מחשש לשבור את ציפוי הנון-סטיק שלהן. מצד שני, ספוג, קצת סבון כלים ומים חמים מנקים אותו בדרך כלל לחלוטין. אם אתם צריכים משהו קצת יותר חזק כדי להתמודד עם שמן שרוף או שאריות מזון, סודה לשתייה, מים וספוג לא שוחק צריכים לעשות את העבודה. 

ציפוי נון סטיק
אם אתם נחוים  להימנע ממוצרים נטולי PFOA, הם הוסרו מאז כך שזו לא צריכה להיות בעיה. אם אתם מעדיפים שלא תהיה לכם מחבת נון-סטיק עם ציפוי PTFE, חפשו גם מונחים כמו Dura-Slide, אלומיניום קשיח אנודייז ו-T-fal מכיוון שהם רק PTFE בשם אחר. אפשרות נוספת היא מחבתות נון-סטיק קרמיות שהן סיליקה המיוצרות בתהליך סול-ג’ל שנחשב לרוב לירוק וידידותי יותר לסביבה.

טמפרטורה

חום גבוה אינו מומלץ בעת שימוש במחבת טפלון – ציפוי הטפלון עלול להתקלקל בחום גבוה מדי אך עדיין כדאי לבדוק את ההנחיות לבטיחות.

כיצד לבחור את מחבת הנון-סטיק הטובה ביותר עבורכם

בחירת מחבת הנון-סטיק הנכונה יכולה להיות מאתגרת מכיוון שיש כל כך הרבה אפשרויות טובות זמינות בימינו. כדי לעזור לתהליך המחקר והקנייה הבאנו לכם שלוש הפרסונות שעשויות לעזור לכם לצמצם את האפשרויות.

גל
בשלנית ביתית עם מודעות לבריאות, היא מחפשת מחבת עם תחזוקה נמוכה כדי להפחית את כמות השמן והחמאה בשימוש בבישול שלה. היא מעדיפה דגם ידידותי לסביבה וללא PTFE התואם את שאר אורח החיים שלה

תכונות במחבת שגל צריכה לחפש:

לתת עדיפות לאיכות ואסתטיקה אך גם לעמידות. מחבת טפלון המתאימה לארוחות סולו
ציפוי ללא PTFE, מונע הידבקות שגם קל לתחזוקה

חן

חן היא חד הורית עסוקה שמלהטטת בעבודה במשרה מלאה. היא זקוקה לכלי בישול המאפשרים לה להכין ארוחות מהירות וקלות תוך כדי תנועה ויכולה להתמודד עם שימוש יומיומי, גם על ידי בני נוער.

תכונות שחן צריכה לחפש:

מחבת חסכונית למקרה שהילדים יפגעו בציפוי הנון-סטיק
עיצוב מרווח מספיק גדול לארוחות בסיר אחד שמגישים 2-3
תכונות שימור חום מעולות לבישול קל יותר

רון

שף ביתי חובב, רון להוט לנסות מתכונים חדשים הדורשים כלי בישול המציעים בקרת טמפרטורה מדויקת ומשטח נון-סטיק כדי להיות מסוגל לייצר קרפים עדינים ומגוון רטבים לשדרוג הארוחות שלו.

תכונות שאנתוני צריך לחפש:

מחבת ברמה מקצועית שיכולה לעמוד בפני האתרים של שימוש יומיומי
ידידותית למדיח כלים וניתנת להכנסה לתנור לשימוש קל וניקוי. 

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך