מאפה הבשר המושלם: לחם בעג’ין אורגינל
הפיצה הבשרית של טורקים היא הדבר הכי טעים שתאפו – באחריות! לחם בעג’ין מבצק נפלא שאופים עם תערובת בשר ותבלינים נהדרים, מתכון קל, פשוט והכי  ממכר שיש! למעבר ישירות למתכון לחצו על הכפתור למעלה – אבל כדאי לכם להישאר כי נדבר כאן על דברים מעניינים + טיפים חשובים שיעזרו לכם לעשות מאפהבשר לחם בעג’ין הצגה. יאללה מתחילים. 
 

אני יודע שטורקיה זה לא יעד הכי פופולרי בימים אלה. אבל עם יד על הלב, אם נשים רגע פולטיקה ומלחמות בצד, טורקיה היא מדינה יפיפיה, עם אנשים חמים ועם אוכל פשוט מדהים. כשהייתי באיסטנבול פעם האחרונה, בשוק רחוב שוקק שמוקף בניחוחות טעימים  אחד הדברים שבלטו היה דוכן רחוב עם לחם בעג’ין. עכשיו,בואו לא זה לא פעם ראשונה שלי עם לחם בעג’ין (מאפה בשר) אבל, זה חד משמעית היה אחד הטעימים שאכלתי.

לחם בעג’ין, פינוק אהוב המכונה לעתים קרובותעל ידי הטורקים פיצה טורקית. הלחם השטוח הדק והקריספי הזה עם תערובת עשירה של בשר טחון, ירקות ותבלינים תוססים זה מנה פשוטה אך משביעה וממכרת. 

בבית, לחם בעג’ין הופך לארוחה קלה ומוכנה מראש, מושלמת לכל אירוע, בין אם זו ארוחת צהריים מהירה או מסיבת ארוחת ערב מזדמנת. הוא משתלב נפלא עם מגוון מתאבנים או פשוט בפני עצמו, מעוטר בסחיטת לימון. זו מנה שעוברת בין תרבויות ןכל אחת מוסיפה טוויסט מקומי משלה. היום, אני אראה לכם איך להכין את המנה המענגת הזו בקלות! 

מאיפה לחם בעג'ין (מאפה בשר) מגיע אלינו?

אנשים רבים מתייחסים ללחם בעג’ין או מאפה בשר כאל פיצה טורקית. זה תיאור שאני מתלבט איתו רק בגלל שמרמז על מוצא כוזב.

כמו ברוב המאכלים הפופולריים במזרח הים התיכון, לא ברור בדיוק היכן ומתי מקורו של לחם בעג’ין. שמו הטורקי מגיע מהביטוי הערבי “בשר עם בצק”. מנות כאלה נעשו באזור כבר לפני אלפי שנים. ללחם בעג’ון יש מני רבים שזכו לגדולה בתקופת האימפריה העות’מאנית, בעיקר בלבנט. ואכן, המנה נמצאה בעיקר בחלקים הדרום-מזרחיים של טורקיה, ארמניה, סוריה, לבנון ועיראק. המנה לא באמת הגיעה לאיסטנבול בצורה משמעותית עד שההגירות הפנימיות הביאו עובדים מהחלקים המזרחיים של המדינה לאיסטנבול משנות ה-50 ואילך. 

לחם בעג'ין מתכון

ללא ספק הגרסה הנפוצה ביותר של בעג’ין מאפה בשר עשויה עם טלה קצוץ דק, בצל, פטרוזיליה ושני המרכיבים הטורקיים האופייניים האלה: רסק עגבניות ורסק פלפל אדום. כשזה נעשה בצורה הנכונה, קוצצים את התערובת ביד דק מאוד. עבור רוב האנשים בבית, טלה טחון הוא קצת יותר חזק בטעמיו. תערובת של כבש ובשר בקר, או רק בקר, נפוצה גם היא.

טיפים חשובים להכנת לחם בעג'ין או מאפה בשר מדהים!

הכנת לחם בעג’ין או מאפה בשר בבית היא קלה להפתיע! הם אולי לא נראים מושלמים כמו אלה שמאפיות באיסנבטל מייצרות (או כמו שסבתא עושה) אבל הם יכולים להיות טעימים באותה מידה.

 

ההבדל העיקרי בין הטבח הביתי למכין בעג’ין המקצועי, הוא התנור. אופים מקצועיים משתמשים בתנור אבן לוהט – וזה נאפה לשלמות תוך דקה או שתיים!

בבית, אתם יכולים להשיג הרבה מאותו אפקט על ידי שימוש בתנור פיצה או טאבון ביתי. הקפידו גם לחמם את התנור מראש לטמפרטורה הכי גבוהה שלו

אם אין לך תנור פיצה או טאבון, עדיין תקבל מאפה בשר טעים. אבל זה יתבשל קצת יותר לאט. ז.

טיפ נוסף, ודא שאתם לשים  מספיק את הבצק ההיטב לפני. מכיוון שמדובר בלחם שטוח דק מאוד, חשוב שניתן יהיה למתוח את הבצק כמו שצריך מבלי להיקרע. לכן כדאי ללוש את הבצק עד שהוא עובר את מבחן הגלוטן. אם אתה מותח את הבצק, אתה אמור להיות מסוגל ליצור “חלון” כמעט שקוף לפני שהוא נקרע. אם הבצק נקרע לפני זה, המשיכו ללוש.

חשוב שתשתמשו בבשר שומני. אני ממליץ על בשר כבש שומני. אם אתה משתמש בבשר בקר, או בתערובת, ודאו שבשר הבקר שלכםאינו רזה. הייתי אומר שזה צריך להיות לפחות 15-20% שומן.

מאפה הבשר המושלם: לחם בעג’ין אורגינל

מספר מנות

4

מנות
זמן הכנה

חצי

שעה
זמן בישול

4

שעות

הפיצה הבשרית של הטורקים היא הדבר הכי טעים שתאפו - באחריות! לחם בעג'ין מבצק נפלא שאופים עם תערובת בשר ותבלינים נהדרים, מתכון קל, פשוט והכי ממכר שיש! למעבר ישירות למתכון לחצו על הכפתור למעלה - אבל כדאי לכם להישאר כי נדבר כאן על דברים מעניינים + טיפים חשובים שיעזרו לכם לעשות מאפהבשר לחם בעג'ין הצגה. יאללה מתחילים.

מצרכים

  • 250 גרם קמח 

  • חצי כף סוכר 

  • 5 גרם שמרים יבשים

  • 160 מל מים 

  • 5 גרם מלח

  • חצי כף שמן זית 

  • 250 גרם עגבניות 

  • 75 גרם בצל 

  • 2 שיני שום 

  • 30 גרם פטרזוליה 

  • 200  גרם כבש טחון 

  • 1 כף רסק עגבניות 

  • חצי כפית מלח 

  • פלפל שחור לפי הטעם 

הוראות הכנה

  • מערבבים 160 גר' מהקמח עם הסוכר, השמרים והמים עד לקבלת בצק רטוב. מכסים ומשאירים לתפוח עד להכפלת הנפח, 1-2 שעות.

  • מוסיפים את יתרת הקמח, המלח ושמן הזית. בעזרת מיקס, ללוש במהירות בינונית/גבוהה עד לקבלת תערובת חלקה ואלסטית. זה בדרך כלל לוקח 5-10 דקות, אבל יכול להשתנות באופן משמעותי. ודא שהבצק שלך לא יתחמם  - אם כן, מכסים ומניחים במקרר למשך 10-15 דקות לפני שתמשיך. כאשר אתה יכול למתוח את הבצק בין האצבעות עד שהוא כמעט שקוף לפני שהוא נשבר, הוא מוכן. מכסים ומניחים להכפלת נפחו, כשעה.

  • מחממים תנור לטמפרטורה מקסימלית. 

  • כשהבצק הכפיל את נפחו, מטים על משטח מקומח. מחלקים ל-6-8 חתיכות בגודל שווה. עצבו כל חלק לכדור על ידי מתיחת הקצוות לכיוון האמצע שוב ושוב עד לקבלת משטח יציב וחלק. משאירים את הכדורים לתפיחה אחרונה. 

  • בינתיים מכינים את הציפוי. זורקים את הליבה הרטובה של העגבניות. קוצצים דק מאוד את העגבניות, הבצל, השום והפטרוזיליה השטוחה עד לתערובת מלאה. אני משתמש במעבד מזון בשביל זה. אם התערובת נראית רטובה מאוד, מסננים מעט מהנוזלים. מוסיפים את התערובת לקערה עם הבשר הטחון, רסק עגבניות עגבניות מלח ופלפל. 

  • מרדדים כל חתיכת בצק לדיסק דק מאוד. מניחים אותו על צלחת. בעזרת האצבעות, הוסיפו שכבה דקה מתערובת הציפוי כדי לכסות את כל הלחם השטוח בצורה די אחידה!

  • אופים את המאפה בשר אחד או שניים בכל פעם עד שהם פריכים וזהובים בשוליים, 3-8 דקות, תלוי בחום התנור שלך.  לתוצאה הטובה ביותר אי ממליץ להתחיל מלאפות בתחתית התנור במשך 2-4 דקות. לאחר מכן העבר אותו לחלק העליון של התנור לסיום (כ--2 4 דקות לפני סיום) 

  • מגישים, שיהיה בתיאבון! 

    אודות כותב המאמר

    יונתן רוזנפלד

    יונתן רוזנפלד

    בן 28, מראשון לציון, כתב, מדריך טיולים , שף חובב, קרניבור מושבע ומנגליסט

    הכנתם? שתפו אותנו בפייסבוק!
    לוגו של האחים אהרון
    רוצים לשתף את המתכון שלכם?
    צרו איתנו קשר!
    {{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
    {{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
    {{ options.labels.newReviewButton }}
    {{ userData.canReview.message }}
    לוגו האחים אהרון

    ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

    האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

    אז מה חדש??

    לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

    מתכונים מומלצים

    מתכונים פופלריים

    הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

    פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך