החורף כבר כאן – איך לשדרג את הקדירה הבשרית שלכם?

בישולי ותבשילי קדירה למיניהם, ללא קשר לעונה ולמזג האוויר, מהווים תמיד מענה ופתרון מענג ומצוין לארוחה משביעה וגדולה שכוללת הרבה אנשים וכן פתרון מצוין עבור מי שאין לו  את הפניות והזמן לבשל ולהכין אוכל במהלך השבוע. הכנת קדירה בשרית עשירה כוללת העמדה של סיר גדול ורחב בסוף השבוע, מבשלים לאט ובסבלנות ויש לכם אוכל טעים מוכן שכל שאתם צריכים לעשות הוא לחממו להמשך השבוע. עונת החורף כבר כאן ותבשילי הקדירה הופכים לפופולריים בזכות החמימות שלהם והטעמים העמוקים והמענגים. במידה ואתם בשלנים חסרי ניסיון באופן יחסי, תוכלו להכין די בקלות תבשיל קדירה טעים ומוצלח עם כל סוג ירק שתבחרו שישתלבו עם כל סוג של בשר שאתם מעדיפים ואוהבים וזאת על פי שיטת ששת השלבים. רגע לפני שניגשים ומתחילים במלאכה, ישנם כמה רעיונות יצירתיים, כללי אצבע וכמה טיפים שכדאי שתכירו ומומלץ לשים אליהם לב.

טיפים והמלצות לשדרוג קדירת הבשר שלכם

#1 בחירה נכונה של נתח וסוג בשר טרי ואיכותי

הכלל או הטיפ הראשון והחשוב ביותר בכל הנוגע להכנת תבשילי קדירה בשרית הינו שהבשר חייב להיות טרי ומשום כך רצוי לקנות אותו בקצביה מומלצת ואצל קצב שאתם סומכים עליו. במידה והגעתם לקצב במיוחד, אל תהססו להסביר לו לאיזו מטרה אתם קונים את הבשר, כך שהוא יוכל להמליץ על הנתח שמתאים ביותר לסוג ולסגנון הבישול.

#2 סיר מתאים לקדירה

מומלץ לרכוש סיר כבד שמיועד ומתאים להכנת קדירת בשר. כלי בישול איכותי מהווה מרכיב וחלק חשוב ומשמעותי בהכנת תבשילי קדירה. ישנם לא מעט גאדג’טים ואביזרים למטבח שניתן לוותר עליהם, אולם סיר איכותי וטוב ישרת אתכם בצורה טובה ואמינה לאורך שנים ולכן הוא לא אחד מהאביזרים שניתן לוותר עליהם. סיר המיועד להכנת קדירה עשוי להיות מעט יקר, אך מדובר בהשקעה משתלמת שכן הוא מעביר את החום בצורה יעילה ואחידה, כך שתוכלו להוציא ולהפיק את המיטב מהבשר ומהתבשיל בכלל.

#3 השחמת הבשר

בהחלט כדאי להשקיע זמן ולגלות אורך רוח בהשחמת הבשר, שכן בשר שטוגן והושחם היטב יוסיף המון טעם לתבשיל הקדירה וחשוב שלא לדלג על שלב זה. על מנת להגיע לתוצאה המוצלחת והטובה ביותר הקפידו שכל החתיכות של הבשר נמצאות במגע עם תחתית הסיר ובמידה וכמות הבשר הינה גדולה יתר על המידה ביחס לסיר, מוטב לעבוד בכמה פעימות ורצוי שלא לדלג על שלב זה.

#4 אל תחסכו בירקות – שילוב של טעמים נוספים וערכים תזונתיים

ירקות מוסיפים עומק, צבעים, טעמים וערכים תזונתיים לקדירת הבשר ולכן אל תחסכו ושימו הרבה מהם. איזה ירקות כדאי לשים? בגדול, מה שאתם אוהבים. אנחנו מ מליצים לשלב ירקות שורש כמו תפוחי אדמה, בטטה, גזר, מנגולד, סלרי והמון שום. כך למעשה הטעמים של הבשר והירקות יתחברו, יתעצמו וישתבחו. אין בעיה להוסיף ירקות אחרים, יש כאלה שמשדרגים עם פטריות, עגבניות צלויות ופלפל חריף – זה באמת עניין של טעם בעיקר. אל תוותרו גם על עשבי תיבול כמו – פטרזוליה, כוסברה ורוזמרין. 

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

בשרים וירקות חתוכים לקדירת בשר חורפית

#5 באילו נתחים מומלץ להשתמש?

חשים שאין לכם את הידע הבקיאות הנדרשים לבחירה נכונה של נתח וסוג הבשר הנכון והמתאים ביותר לקדירה? לפניכם הנתחים המומלצים להכנת קדירה בשרית: תוכלו להשתמש בצוואר, שייטל, צ’אך, כף או וייסבראטן, אולם הכיף הגדול הינו שאתם לא חייבים לשבור על כך את הראש, שכן כל קצב יידע לסייע לכם לבחור את הנתח הטרי, האיכותי וכזה שמתאים ביותר להעדפות ולצרכים האישיים שלכם. נתחים נוספים שיכולים להשתלב נהדר בכל קדירה – זה כתף של עגלה או בקר – מוכר גם כנתח מספר 5. מדובר בנתח רזה וגדול, לא שומני מדי אבל עדיין עסיסי.
גם צלעות עגלה מספר 2 זו בחירה מנצחת, עם רמת שומן בינונית, נתח שעשיר בטעמים ועמיד בפני בישול ארוך כמו בקדירה.
הנה עוד כמה נתחים שבחרנו בשבילכם ושמוצלחים מאוד לקדירת בשר: 

#6 שומן – טוב או רע?

רבים מאתנו מכירים היטב את הצורך לבקש מהקצב שלנו להסיר את השומן בנתח. ובכן, כאשר מדובר בקדירת בשר, מוטב שתתגברו על ההרגל והצורך הזה, שכן השומן בנתח שאתם רואים יוסיף לטעמה של הקדירה ואת השומן העודף ניתן יהיה להסיר מהתבשיל לאחר סיום הבישול. לכן, מומלץ להכין את תבשיל הקדירה שלכם יום מראש, להכניסו לקירור במקרר ובבוקר שלמחרת השומן העודף יעלה מעלה ויהפוך לשכבה מוצקה שאותה ניתן יהיה להסיר בקלות בעזרת כף לפני שאתם מחממים את התבשיל והנתח.

#7 שיטת וצורת החיתוך

בד”כ עדיף לחתוך את נתח הבשר לקוביות מראש משום שזה מקל על ההכנה וההגשה והתוצאה תהיה טעימה באותה המידה. אין זה משנה אם אתם אלה שחותכים את נתח הבשר או מעדיפים שהקצב יעשה את המלאכה עבורכם, חשוב לחתוך את הבשר בהתאם לכיוון הסיבים על מנת שלא לפגוע במרקם שלו ולקוביות בגודל אחיד.

#8 להוציא את הבשר מהמקרר מראש

כלל ברזל שאסור לשכוח הינו שבתחילת העבודה של הכנת הקדירה, הבשר המיועד לתבשיל יהיה בטמפרטורת החדר. המשמעות הינה שבקיץ הוצאת הבשר מהמקרר תהיה כשעה לפני התחלת הבישול ובחורף כשעתיים.

#9 אופציה אבל לא חובה: קימוח הנתחים

המטרה בקימוח הנתחים לפני התחלת פעולת הטיגון וההשחמה הינה להסמיך את הרוטב בשלב מאוחר יותר. אין חובה או הכרח לקמח את הנתחים ובמידה וישנם סוכרים בכמות מספיקה ברוטב, הוא יסמיך כראוי גם ללא קימוח נתחי הבשר. במידה ולאחר סיום הבישול הרוטב אינו סמיך דיו, ניתן לסנן את המוצקים ולהמשיך בבישול הרוטב בנפרד  ללא מכסה עד שיסמיך במידה הרצויה. אפשרות נוספת שמתאימה במיוחד לממהרים שבינינו הינה סינון של הרוטב לאחר סיום הבישול והוספה של 2 כפות קורנפלור המומסות בחצי כוס של מים קרים לרוטב, חימום עד לרתיחה ובתוך כדקה תקבלו רוטב סמי ועשיר.

#10 קיצור משך זמן הבישול

בניגוד למה שמקובל ונהוג לחשוב, שימוש בתנור בתבשילי קדירה, יקצר לכם את זמן הבישול ויקל עליכם. כך תחסכו לעצמכם את הצורך להשגיח כל העת, לעמוד מעל לסיר ולערבב. פשוט הכניסו את נתחי הבשר ואת הירקות לצלייה בתנור ובמקביל הרתיחו את הנוזלים בסיר גדול בו אתם מתכוונים להכין את תבשיל הקדירה וצמצמו את האלכוהול שמצוי ביין במידה ואתם מאוהבי יין בתבשילי הבשר.  בתוך כעשרים דקות, שני האלמנטים הללו יהיו מוכנים ביחד וכל מה שיישאר לכם לעשות הוא חיבור ביניהם: העבירו את הבשר ואת הירקות לסיר, הוסיפו מעט מים רותחים, כסו את הסיר והכניסו אותו לתנור לצלייה ממושכת. חשוב שהבשר והירקות יונחו בשכבה אחידה אחת בתבנית וזאת על מנת שיקבלו צריבה טובה וראויה ובמידת הצורך ניתן להניח ב-2 תבניות.

#11 תיבול – תרגישו חופשי להתפרע 

השילוב המנצח הינו בדרך כלל מלח, פלפל שחור וסוכר – סוכר לבן או חום, דבש, סילאן או מייפל וכן רוטב סויה איכותי שמוסיף טעם אוממי. אולם במקרה הזה, השמיים הם הגבול וניתן להוסיף תבלינים יבשים שונים כגון קינמון, בהרט, פפריקה, זרעי כמון, גרגירי חרדל, זרעי כוסברה, רכז רימונים ועוד.  בנוסף, תמיד טוב להוסיף עשבי תיבול טריים: רוזמרין, סלרי, תימין, מרווה, פטרוזיליה, בזיליקום, אורגנו, כוסברה ועוד.

#12 זמן טמפרטורת הבישול

בכל הנוגע לזמני בישול בקדירות בשר – זה מאוד תלוי. כלל האצבע הוא שככל ששריר עובד יותר – כך תצטרכו יותר זמן בישול כדי שהוא יתרכך.
המשחק בין זמן לטמפרטורה הוא חשוב וזה שקובע בסופו של מתי הקדירה תהיה מוכנה, אנחנו ממליצים לכם בחום לא להקשיב לכל המתכונים, יכול להיות ששם רשום שעתיים ואצלכם בפועל זה יקח 3 שעות. אז מה עושים? מתאזרים בסבלנות! בשלו באיטיות על אש נמוכה ולקראת הסוף תוכלו להגביר אותה מעט. הקדירה תהיה מוכנה כאשר הבשר יהיה נימוח, רך ועסיסי.

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך