איזה סירים הכי בריאים?

זוכרים את המודעות האלה לגבי מידת הנוחות של כלי בישול נון-סטיק? לבסוף, אין ביצים דבוקות על המחבת שלך ואין צורך לגרד אותן החוצה בזמן ניקוי מחבת הנירוסטה שלך? בישול קל, נכון?

“קסם הנון-סטיק” הוכרז שוב ושוב עבור מכשירי בישול רבים, כולל מחבתות, ווקים, סירים, תבשילים וכו’.

לכולנו נאמר שכל עוד אנחנו משתמשים בכף עץ או מרית ואתם לא שורטיפ את ציפוי פני השטח של כלי הבישול הזה, אז הכול אחלה. ובכן, קל יותר לומר מאשר לעשות. האם לא שמתם לב כיצד ציפוי כלי הבישול הנון-סטיק שלכם נשחק עם הזמן?

האם כלי בישול נון סטיק מסוכנים לבריאות?

עם הזמן המשטח הזה כבר לא כל כך עבה, מבריק ולא נדבק, ובמוקדם או במאוחר, בסופו של דבר כנראה שאתם משתמשים במזלג, בסכין, בכף או בכל כלי מתכת אחר מנירוסטה והתוצאות הן שריטות על פני השטח.

כדי לעזור לכם להבין אילו מחבתות, סירים ומחבתות לא רעילים הם הטובים ביותר עבור המטבח שלכם, אנו משתמשים בתובנות בדיקת המוצרים שלנו, כמו גם מחקר מקיף ומחקרים שנבדקו כדי לקבוע את האפשרויות הבטוחות ביותר של מותגי כלי בישול. 

מחקר שיצא ממש לא מזמן, קוראים לו אגב (המחקר באנגלית“הדמיית ראמאן לזיהוי מיקרו-פלסטיק טפלון וננו-פלסטיק המשוחררים מכלי בישול שאינם נדבקים”  מצא שאפילו סדק משטח אחד על טפלון סיר מצופה יכולה לשחרר כ-9,100 חלקיקי מיקרו-פלסטיק. יותר מזה… בעזרת ההדמיה, הם גילו שציפוי סדוק על כלי הבישול הנון-סטיק עלול להוביל לשחרור של 2.3 מיליון מיקרו-פלסטיקים וננו-פלסטיק, אשר נכנסים למזון שלך ומזהמים אותו בצורה של PTFE (Polytetrafluoroethylene) / PFOA (Perfluorooctanoic acid). קבוצות כימיקלים אלו נקראות גם PFCs (Perfluorochemicals) ומשמשות לייצור ציפויים ומוצרים פלואורפולימריים העמידים בפני חום, שמן, כתמים, שומן ומים.

עכשיו בגלל ש-PFOA ו-PFTE קיבלו מוניטין כל כך גרוע, חברות החלו להחליף את הכימיקלים האלה בכימיקלים אחרים לנצח מאותה משפחה כמו Gen X.² בסך הכל, ישנם אלפי ואלפי כימיקלים לא בריאים.

אם אתם כאן אולי יעניין אותכם לקרוא את הסקירה שלנו על מחבתות גריל

סירים אדומים בריאים

מהם ציפויי סירים הרעילים שיש להימנע מהם?

בואו נצלול בטרמינולוגיה של הכימיקלים הסינתטיים האלה כדי להבין טוב יותר מה הם, וכיצד להימנע מהם. הנה רק כמה מתוך רבים הזמינים בשוק.

 

PFAS הידוע גם בשם “כימיקלי לנצח”

PFAS (חומרי פר ופוליפלואורואלקיל) ידועים גם בתור “כימיקלי לנצח”, מכיוון שברגע שהם נמצאים בסביבה ובגופנו, הם לא מתכלים, הם לא מתפרקים. ניתן למצוא כימיקלים אלו בכמות עצומה של פריטים שאנו באים איתם במגע מדי יום, מחפצי בית ועד אריזות מזון. כימיקלים לנצח הוא המונח הרחב לכל משפחת הפרפלואורוכימיקלים (PFCs).

 

Teflon™ (שם מותג) או PTFE

טפלון הוא שם המותג מאחורי ציפוי ה-PTFE (Polytetrafluoroethylene) המפורסם ביותר וענקית הפטרוכימיה DuPont היא הממציאה של הכימיקל הסינטטי הזה מאז שנות ה-30. כעת הוא בבעלות חברת Chemours שנוסדה ב-2015 כספין אוף של דופונט. טפלון משמש לא רק בכלי בישול אלא גם במוצרים אחרים כמו בד להכנת אז עמיד למים. במהלך השנים יצרני כימיקלים אחרים יצרו ציפויים דומים מבלי להשתמש בשם המותג הזה.

 

PFOA

PFOA (חומצה פרפלואורוקטנואית) הוא כימיקל ששימש בעבר לייצור טפלון, והוא ידוע גם בשם C8. זה נקשר למצבים בריאותיים כמו מחלת כליות וכבד5. אם עדיין לא עשית זאת, אנא צפה בסרט “מים אפלים” מאת טוד היינס, שכן הוא מספר את הסיפור האמיתי של איך עורך הדין רוברט בילוט הצליח להביא לבית המשפט את תאגיד ייצור הכימיקלים דופונט לאחר שזיהמו עיירה בכימיקל הבלתי מפוקח הזה. .

PFOS

Perfluorooctane sulfonate (PFOS) הוא עוד תרכובות מופלרות מעשה ידי אדם הדוחה שמן ומים. גיליון מידע טכני זה של EPA6 של ארה”ב כולל פרטים נוספים על PFOS/PFOA.

דור X

Gen-X הוא סימן מסחרי של תרכובת כימית אחרת שפותחה להחליף PFOA (C8) ו-PFAS אחרים, בעיקר על בסיס מלח האמוניום של חומצה hexafluoropropylene oxide dimer (HFPO-DA). זה מה שמדענים לבריאות הסביבה מחשיבים כ”תחליף מצער”, שכן הוא נקשר גם לתמותת יילודים, משקל לידה נמוך והפטומגליה בחולדות ספראג-דאולי7.

 

בהתבסס על סקירה כללית זו, ועל העובדה שהרבה כימיקלי לנצח הוחלפו באחרים במהלך השנים, מדוע תאמינו שקיימים מחבתות נון-סטיק בטוחות?

בישול הוא חלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, אבל תכלס סוג הסירים או כל כלי בישול אחר שאנו משתמשים בו יכול להשפיע באופן משמעותי על הבריאות שלנו ואנחנו חושבים שאין מספיק מודעות לזה. כאשר גילינו שחלקים פופולריים רבים בסירים שמשווקים כ”בריאים יותר” משחררים כימיקלים מזיקים ואף משחררים אדים רעילים כאשר הם נחשפים לטמפרטורות גבוהות, החלטנו להביא אליכם את הסקירה הזו. כך תוכלו לעשות בחירות חכמות עבור המטבח שלכם ולבחור בבריאות שלכם! 

סיר בריא לבישול בצבע לבן

מהם הסירים הבריאים, הבטוחים והלא רעילים?

כדי לזהות סירים בריאים שאינם בריאים, אנחנו רוצים להראות לכם את הסירים וכלי הבישול באופן כללי הכי בטוחים, אגב – אלה דווקא לא המצאות מודרניות. תופתעו לגלות שאלה דווקא כלי הבישול שקיימים במשך מאות שנים ולמרות שהם לא הכי נוחים או זולים, הם מהבטוחים והבריאים שתוכלו לבחור.

ברזל יצוק


חומר שהיה בשימוש עוד מימי קדם ועומד במבחן הזמן. הוא מתחמם טוב מאוד ואחיד לאורך כל המוצר הוא מציע דרך טבעית להעלות את רמות הברזל בגוף. אחד החסרונות הוא שמדובר בחומר שקצת מאתגר לתחזק. אגב גם ברזל יצוק עם ציפוי אמייל יכול להיות מצוין והוא גם נוח יותר לתחזוקה. 

תוכלו לקרוא עוד על כלי בישול מברזל יצוק כאן

פלדת אל – חלד

אם אתם אלרגיים לניקל, קנו נירוסטה נטולת ניקל ברמה מזון, בדרך כלל נירוסטה (21/0), כלומר תוספת של 21% כרום וללא ניקל. נירוסטה אינה הטובה ביותר בהולכת חום, וזה חשוב ביותר בעת בישול.

פלדת פחמן

הוא קל יותר מברזל יצוק ומוליך חום יותר ועמיד במקלות מפלדת אל חלד. משטח הבישול החלק מצוין לבישול ביצים, כמו מחבת טפלון, אבל ציפוי השמן הצמחי המתובל סובל חום גבוה בהרבה, ומשתפר עם השימוש והטיפול.

קרמיקה טהורה (לא להתבלבל עם ציפוי “קרמי”)

כלי בישול קרמיים טהורים – לא להתבלבל עם ציפוי קרמי. הראשון עשוי מ-100% קרמיקה, או חימר טוב יותר וללא תכולת מתכת לחלוטין. יש לו זיגוג על בסיס סיליקה המעניק לו משטח מבריק וחלק לאחר אפייה בכבשן. 


חומרים אלו אינם מפורסמים כבלתי נדבקים ועם סיבה! הם דורשים קצת יותר זהירות בטיפול ובשימוש אבל לפחות אין להם ציפוי סינטטי. הימנעו גם מסירים מנחושת או אלומיניום מכיוון שחומרים אלה נודדים למזון, במיוחד לחומצי.

האם סירים עם ציפוי בטוחים?

לדעתנו כל ציפוי סינטטי פחות אידאלי. ציפוי קרמי, כמו ציפוי כלי בישול בטפלון, מתבלה במשך זמן קצר (בדרך כלל שנה) והוא עלול להינזק בקלות. זה יכול לחשוף מתכות כבדות כמו עופרת, קדמיום, אלומיניום נוירוטוקסי (המשמש לעתים קרובות כבסיס) במגע ישיר עם מזון ועלול להיות מזיק.

כלי בישול קרמיים נון-סטיק אינם עשויים מקרמיקה! אתם חייבים להבין את זה. הציפוי הקרמי הלא רעיל לכאורה עשוי מסיליקון דו חמצני שהוא למעשה תוצר לוואי של חול. במהלך הייצור תהליך הנקרא sol-gel8 הופך את החומר לג’ל שנותן את תכונות הנון-סטיק שלו. בגלל ה”מראה והתחושה” החלקה והברק שלו, הוא מסומן ככלי קרמי, אבל זה רק בגלל שהמילה הזו נותנת לאנשים תפיסה של משהו בריא יותר כשבמציאות זה ממש לא המצב!

 

לוגו של האחים אהרון
רוצים לשתף את המתכון שלכם?
צרו איתנו קשר!
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
לוגו האחים אהרון

ברוכים הבאים לבית
של אוהבי הבשר בישראל.

האתר מאפשר לכם לעיין במגוון העצום שלנו, להתאים את הנתח הנכון, לבחור מתוך מגוון תערובות הבשרים, להגיע לשלמות המנה שתרצו להכין. תוכלו ליהנות מבשר איכותי מוכן לצרכים שלכם. נגיע אליכם בלי מאמץ, לבית או למקום העבודה עם שירותי משלוחי בשר שלנו! לכם נותר רק, לבחור להזמין ולהכין, די בקלות, כי את חומרי הגלם תקבלו נקיים, מסודרים, מוכנים לעבודה.

אז מה חדש??

לקבלת עדכונים על מתכונים חדשים, הנחות, הטבות ותכנים שלא תראו בשום מקום אחר, הצטרפו לניוזלטר שלנו!

מתכונים מומלצים

מתכונים פופלריים

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הפייסבוק
של האחים אהרון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך